Translate

сряда, 9 ноември 2011 г.

Социалните мрежи Facebook и Twitter създадоха поколение от обсебени в себе си и самовлюбени тийнейджъри

Които имат пряка зависимост от внимание и детинско желание за постоянна обратна връзка, смята известен британски учен.
Многократната употреба на социалните сайтове води до „криза на идентичността” при потребителите, търсещи все повече внимание подобно на пеленачетата, които крещят: „Виж ме, мамо, виж ме, направих това”. Професор Баронес Грийнфийлд, която е експерт по фармакология в Оксфорд, твърди, че ръстът на „интернет приятелствата”, както и на употребата на компютърни игри, „променя връзките” в мозъка. В резултат на това, според нея, човек губи концентрация и започва да изпитва нужда от внезапно удовлетворение. Той губи и невербалните си умения, включително способността да установява контакт с очи по време на разговор, отбелязва БГНЕС.
Броят на потребителите на Facebook понастоящем е 750 млн. души, които ежедневно споделят снимки и видеа и публикуват най-новите случки от живота си. Мнозина вече дори предпочитат да комуникират с приятелите си онлайн, отколкото да се срещат с тях сред природата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар