Translate

петък, 7 август 2020 г.

Това лято: 40% по-малко обяви за работа спрямо 2019г


9% е спадът в публикуваните свободни работни позиции за юли спрямо предходния месец

Актуалният месечен анализ на JobTiger отново разглежда динамиката в публикуването на обяви във водещите сайтове за работа у нас. Резултатите за месец юли сочат спад от 9% на предложенията за нови работни места спрямо предходния месец юни. Сравнени обаче с нивата на публикуваните обяви преди началото на пандемията – намаляването им е с 20%, а ако вземем за база за сравнение юли 2019 г., то се забелязва осезаем спад от цели 40%.
Тази година през юли са отчетени по-малко предложения за работа във всеки от основните сектори, като с най-голям спад спрямо предходния месец са „Хотелиерство и ресторантьорство“ /-21%/ и „Здравеопазване и фармация“ /-19%/, следвани от „Строителство /-11%/ и „Административни дейности“ /-11%/.
Изключение е секторът „Счетоводство, одит и финанси“, при който се наблюдава лек ръст от 2% в публикуваните обяви през юли спрямо юни.
Дяловото разпределение на предложенията за работа остава почти непроменено спрямо предходния месец, с водещи сектори „Търговия и продажби“ /21%/, „Хотелиерство и ресторантьорство“ /16%/ и „Производство“ /14%/, следвани от секторите „ИТ“ /9,4%/, „Транспорт и логистика“ /9,4%/ и „Административни и обслужващи дейности“ /8,5%/.
По градове, с най-голям дял от предложенията за работа е София – с цели 43% от общия брой. Дяловото разпределението на публикуваните обяви в останалите областни градове е: 9,4% за Варна, 8,9% за Пловдив, 3,4% за Бургас, 3,1% за Русе и 2,3% за Стара Загора. Общо, предложенията в изброените градове представляват 70% от всички публикувани свободни позиции в страната през юли 2020 г.
Икономиката не е започнала своето възстановяване от кризата, предизвикана от пандемията с коронавирус, но към причините за по-ниския брой обяви през изминалия юли спада и летният отпускарски сезон, в който традиционно предложенията за работа са по-малко.
Изглежда, че засиленото в последните месеци предлагане на работа в сектора „Хотелиерство и ресторантьорство“, предхождащо туристическия сезон, е достигнало своя пик, като намалелият брой обяви в този сектор през юли оказва допълнително влияние върху общия брой предложения.

Кулинарно приключение с Къртис Стоун, сезон 2


Петък от 13:00 ч.
Премиера на 14 август 2020 г.

Шеф-готвачът Къртис Стоун отново поема на път в търсене на кулинарно вдъхновение, като стреми да пресъздаде духа и вълнението на местата, които посещава, в своя ресторант „Maude“ в Бевърли Хилс, отличен със звезда Мишлен. В този сезон Къртис се среща с най-важния месар в Рим, гмурка се за омари край бреговете на Австралия и събира местни продукти в джунглите и водите на Хавайските острови. Няма твърде неприемлива храна, нито твърде диво пътешествие, които Къртис да не е готов да изпробва, за да открие най-новите и екзотични вкусове и аромати, които да отнесе у дома.

Troy на Creative Assembly Sofia излиза на 13 август и ще се предлага безплатно в първите 24 часа


SEGA® Europe Ltd. обявявява, че A Total War Saga: TROY, разработена от софийския офис на Creative Assembly, ще направи премиерата си на 13 август 2020 година. Играта ще се предлага напълно безплатно в рамките на първите 24 часа, като копията придобити в този период, ще останат завинаги в колекциите на играчите.
TROY, разработена за PC, е първата от серията Total War игри, която ще се предлага чрез платформата Epic Games Store: https://www.epicgames.com/store/en-US/product/a-total-war-saga-troy/home.
TROY e вълнуваща стратегическа игра, вдъхновена от епическата поема на Омир, Илиада. Действието проследява подвизите на едни от най-известните герои от Троянската война, поставени в контекста на късната бронзова епоха.
Чрез уникална комбинация от завладяващо, походово управление на кампанията и грандиозни битки в реално време, характерни за Total War игрите, TROY изследва този легендарен конфликт както от гръцка, така и от троянска перспектива.
Бойните полета ще затреперят под краката на известни воини като Ахил, Хектор, Парис и Менелай начело на неустрашими армии. И все пак, за да бъде покорен или защитен легендарният град Троя ще е необходимо много повече от сила. Играчите ще трябва умело да използват различните стратегически възможности в битките, да боравят с ресурсите в бартерната икономика, да усвоят особеностите на дипломацията и да заслужат благосклонността на боговете.
С подкрепата на английското студио, софийският офис на Creative Assembly е водещ в разработването на играта. Това е първото самостоятелно заглавие на студиото след придобиването на компанията от Creative Assembly през 2017г. Местният екип отговаря за всички основни компоненти в нея, включително дизайн, история, герои, механики, арт, анимации и т.н.
TROY ще се предлага ексклузивно в Epic Games Store на 13 август 2020г., от 16:00 часа.

L’Oréal България с голямо продуктово дарение към БЧК на стойност близо 60 000 лева


Дарението е част от глобалната програма за солидарност на L’Oréal Group в подкрепа на борбата срещу COVID-19

L’Oréal България дари над 6800 хигиенни продукта на обща стойност от близо 60 000 лв. на Българския Червен кръст. Продуктовото дарение ще бъде разпределено към най-засегнатите от епидемичната ситуация в България и е част от международната програма за солидарност на L’Oréal Group в подкрепа на борбата срещу COVID-19.
Дарението се състои от почистващи гелове за ръце и различни козметични продукти за основни нужди като шампоани, лосиони и кремове. Продуктите вече бяха предоставени безвъзмездно на Българския Червен кръст като част от националната благотворителна кампания Заедно срещу коронавируса“. БЧК ще разпредели почистващите гелове между български медици в цялата страна, които са ангажирани с лечението на инфекциозни заболявания и други уязвими групи. Масовите козметични продукти от основна необходимост /продукти за грижа за косата, лицето и тялото/ ще бъдат доставени на хора в неравностойно положение с цел да бъдат подпомогнати при спазването на препоръчителните предпазни мерки за борба с разпространението на коронавируса и последствията от тази епидемия.
Ваня Панайотова, генерален мениджър на L’Oréal за региона Adria-Balkan, коментира: „В тези предизвикателни времена наш дълг като социално-отговорна компания е да дадем пример и да допринесем за колективните усилия по всякакъв възможен начин. Чрез тези безвъзмездни действия ние от L'Oréal искаме да изразим нашето признание, подкрепа и солидарност към онези, които демонстрират изключителна смелост и безкористност в усилията си да се преборят с пандемията в България и да окажем подкрепа на най-нуждаещите се.“
Описаните мерки, предприети от козметичната компания в България, са част от по-широка програма за солидарност, изпълнявана от L'Oréal Group в цяла Европа в подкрепа на борбата срещу COVID-19 от всички заинтересовани страни. Над 70% от фабриките на L'Oréal по света днес помагат в битката с тази здравна криза, като произвеждат почистващи гелове за ръце. Към момента вече са произведени над 40 милиона бройки, които бяха разпространени в повече от 30 държави. Над 40% от тези бройки бяха дарени безвъзмездно на уязвими групи, здравни специалисти, аптеки, както и на търговски партньори на компанията по цял свят.

Емблематичният хладилник InstaView на LG постига впечатляващите продажби от 1 милион броя по цял свят


Иновацията, насочена към потребителя, потвърждава технологичното лидерство и силната позиция на LG на световния пазар за хладилници

Премиум хладилникът InstaView Door-in-Door™ на LG Electronics премина успешно през един предизвикателен период този месец, достигайки един милион продажби в световен мащаб от лансирането му през 2016 г. Този хладилник с голям капацитет от LG, от който се продават средно по 700 броя на ден, вече е наличен в приблизително 150 страни на шест континента.
LG InstaView Door-in-Door™ е проектиран, за да помогне на потребителя във воденето на един изтънчено-кулинарен начин на живот, постигайки перфектния баланс между форма и функция. Продуктът се отличава със стилна и естетически издържана визия, но и практични функции, спечелили признание от някои от най-престижните световни награди за дизайн, като Red Dot Design Award и iF design Award.
„Постигането на тези резултати е доказателство за способността на LG да разработва разнообразни, висококачествени продукти, благодарение на които се нареждаме начело в редиците при много категории домакински уреди“, казва Дан Сонг, президент на компанията LG Electronics Home Appliance & Air Solution. „Днешните уреди включват толкова много технологии, колкото и компютър или смартфон и нашите клиенти имат изключително високи очаквания от тях. Нашата напреднала технология и подходът да се допитваме първо с потребителите, доведе до това InstaView да е един от най-бързо продаваните хладилници в историята на хладилниците.“
LG InstaView получава името си от хамелеоновия панел на хладилника на вратата, който може да стане прозрачен само с две почуквания по стъклото. Това позволява на потребителите да виждат какво има вътре, без да отварят вратата, с което не увеличават температурата вътре и спестяват енергия. Заедно с InstaView, Door-in-Door™ осигурява лесен достъп до любимите напитки и закуски, като в същото време свежда до минимум излагането на основното отделение на хладилника на стайна температура, допринасяйки за намаляване на загубата на студен въздух с над 41%. *
За да задоволи нарастващото световно търсене на хладилници InstaView, LG добави знаковата му функция, която го прави толкова удобен и на други хладилници от своята гама, включително French-Door и Side-by-Side. Нещо повече, популярната технология InstaView вече може да се намери в други уреди на LG, като LG SIGNATURE Wine Cellar и ThinQ ™ Range.
Непрекъснатият стремеж на LG да придаде добавена стойност на своите хладилници чрез полезни иновации доведе до разработването на повече технологии, предназначени да предоставят по-ефективен и приятен кулинарен живот. Например, Smart Care + използва LG ThinQ ™ AI, за да поддържа храната свежа за по-дълго, с по-нисък разход на енергия. Чрез анализ на данни, които устройството събира в продължение на няколко седмици, интелигентният уред може да разпознае навиците на потребителя, позволявайки му да понижи автоматично температурата си преди периоди на активна употреба, за да поддържа по-добре зададената температура. Smart Care + използва същите данни, за да намали разхода на енергия, автоматично поставяйки хладилника в режим Save, в периоди на рядко използване. А с Craft Ice ™, домакините могат да изпробват барманските си умения и да впечатлят гостите си, сервирайки любимите им коктейли върху кръглия лед, който добавя елегантност на всяка
напитка.
--------
*Според тестовете на Intertek на модели SX5534WB, GR-S632GLRC и LFX31945ST / 02 в съответствие с вътрешната методология за тестване на LG, измерваща процентното намаление на обменния курс на въздуха при отваряне на вратата на хладилника за 10 секунди. Резултатите могат да варират в зависимост от моделите и продължителността на отваряне на вратата.