Translate

петък, 24 юли 2020 г.

Майка на излекувано от мозъчен тумор дете направи дарение за клиниката по неврохирургия на УМБАЛ „Св. Иван Рилски“


Жената изпрати и трогателно послание към лекаря, спасил живот – доц. Красимир Минкин

Майка на дете, което е било успешно оперирано от мозъчен тумор в Клиниката по неврохирургия на УМБАЛ „Св. Иван Рилски“, стана поредният дарител на болницата. С жеста си тя благодари за грижите и помощта, които е получила в клиниката, но поставя условие: нека доц. Минкин, нашият спасител, да каже за какво да бъдат изразходвани тези средства.
Кошмарът за семейството от Кърджали започва през есента на 2017 година, когато на 14-годишната тогава Хелин й откриват тумор на малкия мозък. По препоръка на приятели, семейството идва за консултация с доц. Красимир Минкин от Клиниката по неврохирургия на УМБАЛ „Св. Иван Рилски“. Той е категоричен: необходима е операция. Следват седмици на страх, лутане и съмнения. Детето е консултирано с други известни неврохирурзи в София, Анкара и Истанбул. Част от тях смятат, че може да се изчака, а другите специалисти са съгласни с доц. Минкин, че време за отлагане на интервенцията няма. Така майката отново е на кръстопът, а множеството допълнителни мнения не само не са разрешили дилемата й, а напротив, направили са я още по-сложна. „Исках да се доверя на доц. Минкин, усещах, че трябва, но се страхувах“, разказва за онези дни Белгин. Днес тя е щастлива, че е взела правилното решение. 17-годишната вече Хелин е добре, а всичко преживяно е само един лош спомен. За който напомня едно съкровено писмо, написано до доц. Минкин, по време на обратния път към Кърджали, което за първи път ще стигне до своя адресат.
„За вас това, което правите, може да е ежедневие, рутина, работа...., но за нас вие сте Спасител, Надежда, Ново начало. Пожелавам Ви ЗДРАВЕ. Изпадам в паника в редките случаи, когато може се чуем. От паника забравям диагнозата на детето си, напрягам се да разбера какво ми казвате /говорите толкова бързо/. Ако намерите време да прочетете това, искам да знаете, че сте специален за нашето семейство и вие вече сте част от него. Обадете ни се ако имате път към нашия край. /Една майка, която мери температура с целувка по челото, пътуваща за Кърджали, с хубави новини за детето си/“.
Цялото писмо на благодарната майка можете да изтеглите от ТУК

Общност Мостове стартира кампания „От хора за хора“ за промяна в нагласите


Не хора със специални потребности, а хора със специални способности“;
Ако има кой да те научи как да гледаш на живота отвисоко, то това най-вероятно е човекът с ръст 128 см;
Ако има кой да те научи как се печели битка, то това е спортистът с увредено зрение;
Ако има кой да те научи на умението да изслушваш, то това е човекът с увреден слух;
Ако има кой да те научи какво е да си щастлив като помагаш на другите, то това е кучето-терапевт;

И още много други. Запознайте се с всички герои и предложете нов на www.mostove.net.
Общност Мостове стартира първата си кампания за промяна в нагласите на обществото към хората с увреждания и на хората с увреждания към самите себе си.
„Всеки човек е специален. И няма причина хората да се делят. Често говорим за „достъпна среда“, но тя не се изразява само във физическа достъпност. Достъпната среда е целият заобикалящ ни свят, отношението на случайните хора по улицата, на съседите, на лекарите, на учителите, на работодателите. На политиците. Бариерите понякога са суеверия, понякога са липса на опит в общуването с различни хора с увреждания. Мащабът на проблема, който засягаме е трудно измерим с точност, но със сигурност наличните данни сочат голяма група от населението. Над 660 000 души в България имат някакво увреждане, това прави почти 1/7 от населението“, коментират от Сдружение Общност Мостове. 
Обществените нагласи са в основата на всички проблеми и всички решения. Затова е важно човекът с увреждане да бъде изваден от анонимност и да бъде представен като личност с име, образ, характер, професия, постижения, разбирания и стремежи.
Основен партньор на кампанията е групата за стратегически и творчески комуникационни решения Ogilvy Group Bulgaria. „Идеята се базира на отказа да делим хората на такива в норма и такива с увреждания. Предпочетохме да фокусираме вниманието си върху хора със специални способности – знания, умения, опит, които си заслужава да бъдат чути, видяни, разбрани, споделени. Така избрахме 8 човека, с които да зададем рамката на творческата платформа – колоритна и позитивна, от която всеки може да научи нещо“, споделя Милена Крумова, творчески директор на Ogilvy Sofia.
Идеята на платформата е да бъде отворена, за да приобщава повече хора, които променят нагласите. Затова и в сайта има специална секция, в която всеки може да предложи герой. В основата на разработването на сайта е целта той да бъде достъпен за максимално широк кръг от хора. Към момента е използван шрифт, подходящ за дислектици, а съдържанието е достъпно и за незрящи, като технологичното обогатяване продължава. Това е и първата кампания, в която част от съдържанието ѝ е снимано от незрящия фотограф Дилиян Манолов, който е и един от представените в платформата герои. 
„Дълбоко вярваме, че комуникационната индустрия има съществена роля във формирането на обществените навици, вкус и поведение. В този смисъл, част от дългосрочната стратегия на групата е да подкрепя финансово и творчески проекти в две основни направления: хора в неравностойно положение и млади таланти, които не разполагат с необходимите средства, за да развият способностите си“, коментира Екатерина Тупарева, главен изпълнителен директор на Ogilvy Group Bulgaria.
Каузата на Общност Мостове обедини и вдъхнови голям екип да предостави услугите си безвъзмездно: агенциите Ogilvy Sofia, MindShare, Metric DS, Knoway, продуцентската компания Know How Films и сформирания от тях екип от над 20 души, начело с режисьора Еди Шварц, оператора Теодор Фичев и фотографа Златимир Араклиев.


Започва строежът на жилищен комплекс River Parк, чиято инвестиция ще надхвърли 160 милиона лева


Kметът на район Витоша инж. Теодор Петков, партньори и гости присъстваха на церемонията по първа копка на жилищен комплекс river park, собственост на недвижими имоти Дивелъпмънтс.

Със символичната първа копка започна осъществяването на най-мащабния жилищен проект в София - River Park. планирано е реализацията му да продължи около 5 години в три отделни етапа. първа фаза се очаква да приключи през 2022 година със завършването на първите 110 къщи. в целостта си River Park включва изграждане на 352 къщи, инфраструктура и паркова среда на терен от 215 000 кв.м. инвестицията в проекта ще надхвърли 160 милиона лева, а вече е факт и сътрудничеството с Уникредит Булбанк, която ще финансира изграждането му.
Стремежът в цялостната визия на откритите пространства в river park е да наподобяват естествена природна среда и ландшафт. Дизайнът на пространствата е вдъхновен едновременно от плавните форми на планината и реката, и динамиката на града. ландшафтът е проектиран така, че комплексът да осигури дом едновременно на хората и природата. да бъде място за живот, почивка и забавления сред чиста, здравословна и природна среда. това се постига чрез осигуряване на големи и ефективни озеленени пространства, които освен с естетични качества са наситени с разнообразни функции – социална, здравословна, екологична и др. на събитието, отбелязващо първата копка, беше засадено първото от общо предвиден брой от 3000 дръвчета.
Над 40% от всички 110 къщи на първия етап вече са договорени за продажба.
Недвижими имоти Дивелъпмънтс наскоро обяви избраната компания Калистратов груп, която ще осъществи изграждането на комплекса. експертизата,  опитът и  високо квалифицираният екип на Калистратов груп спечелиха доверието на инвеститора за реализацията на комплекса, след проведена процедура за избор на изпълнител. Калистратов груп  е компания с отлична репутация и голяма експертиза  в строителството на знакови обществени, административни, производствени, жилищни сгради и инфраструктурни проекти. управлява се от екип, сформиран от професионалисти, с дългогодишен опит в строителния бранш. Тя разполага с над 40 души висококвалифициран инженеро-технически персонал за управление и изпълнение на проекти и притежава собствени ресурси,  работни групи,  и строителна механизация, с което осигурява максимално кратки срокове, високо качество и прецизност на изпълняваните работи. 
„Още щом стъпих на това място, аз  усетих със сърцето си енергията на това пространство. чух реката, гледах планината, а слънцето огряваше навсякъде. бях убеден, че това е мястото от моята визия за проекта, чрез който да споделя цялото това великолепие с много семейства, търсещи хармоничен начин на живот в близост до природата. в последната година
всички ние се уверихме за важността на дома. като място за израстване, за игри, за почивка, за обучение, за работа и за забавление. място за истински живот. предизвикателството пред мен и екипа ми е огромно в тези времена, но вярата в проекта и ентусиазмът да го създадем ще ни помогнат на всяка наша крачка“ каза гл. изпълн. директор на недвижими имоти Дивелъпмънтс.

Вече може да се поръчва и онлайн от Женски пазар на www.e-pazar.bg


Качествени български храни, плодове и зеленчуци от производители и фермери - на един клик разстояние

Клиентите на най-старото тържище в столицата вече могат да поръчват и онлайн от Женски пазар. Електронната платформа за онлайн доставки www.e-pazar.bg функционира и за първи път в историята на Женски пазар само с един клик могат да поръчат за вкъщи качествени храни, плодове и зеленчуци от български производители и фермери.
„Поставихме си амбициозната задача да направим осъществими онлайн доставките от Женски пазар и успяхме. Целта на проекта е да дадем възможност на младите работещи хора, които нямат време да дойдат до пазара и да пазаруват в реално време, но искат да консумират качествени български храни и то на конкурентни цени, да могат да го направят дистанционно. Онлайн магазинът на Женски пазар - www.e-pazar.bg официално отвори врати за столичани. Освен с ниските си цени и богатото разнообразие на стоки, Женски пазар е известен и с това, че близо 50 български производители предлагат своята продукция тук целогодишно. Това е и причината да поканим родните производители да се включат в електронната платформа за онлайн търговия на пазара, заедно с фермерите, които бяха част от фермерския ни пазар.“, каза Драгомир Димитров, изпълнителен директор на „Пазари Възраждане“ ЕАД, общинското дружество, което стопанисва и управлява Женски пазар.
На този етап седем са българските индивидуални производители на плодове и зеленчуци от Женски пазар, както и един кооператив, които предлагат своите стоки в онлайн магазина на пазара, но предстои техния брой да се увеличава. Сред тях са Ангел Касабов от с. Доспей, Самоковско, Александър Александров от с. Крислово, Пловдивско, Георги Спасов от с. Рогош, Пловдивско, Зорка Павлова, с. Петърч, Станимир Даскалов, с. Тополица, Виолета Найденова, с. Чепинци, Робърт Филипов от с. Долна Баня, и един земеделски кооператив - „Земя 2012“ от Югоизточна България Те продават дистанционно пресни краставици, розови и червени домати, картофи, лук, зеле, моркови, зелен и зрял боб, чушки, тиквички, лук, малини, къпини, ягоди, касис и др.  Могат също така да се поръчат онлайн и екзотични плодове и зеленчуци от цял свят, които са осигурени от „Еко Софт Трейд“ ЕООД.
На www.e-pazar.bg дистанционно могат да се купят още домашно краве масло, кисело мляко, овче, краве, биволско, козе сирене, кашкавал, извара, както от мандрата в с. Строево, така и от Равдин Трейд ООД, които произвеждат своите продукти в Родопите. Месото и месните продукти са от „Дивата ферма“ с. Горно поле, но трябва да се има предвид, че поради спецификата на производството поръчки се приемат до понеделник, а доставките се правят само в сряда. Ферма „Бродилово“, Бургаско предлага онлайн месни деликатеси – пастърма, луканка, суджук и др.
Онлайн от Женски пазар могат да се поръчат още разсад за плодове и зеленчуци, вино от винарска избра Рупел от района на Мелник, както и още фермерски храни - прочутия тахан от с. Плевун, произвеждан по стара българска рецепта, лютеница от с. Житница, която се прави по специална вакуумна технология за запазване на ценните вещества на зеленчуците, както и домашно масло по стара френска технология.
„Онлайн магазинът на Женски пазар е един отворен проект и ние продължаваме да го развиваме. Водим разговори с още производители и фермери, които имат желание да се включат в www.e-pazar.bg, за да можем да отговорим на нужните на своите клиенти и да им предоставим максимален избор на качествени храни и стоки от Женски пазар. Скоро в електронната платформа ще може да се поръчват и микро растения, например, както и още много био и фермерски продукти.“, уточни още Драгомир Димитров.
Доставката от www.e-pazar.bg се извършват на територията на гр. София на стандартната цена до адрес на клиента, като поръчките, направени до 17:00 часа ще се изпълняват в рамките на следващия работен ден до 19:00 часа. Ще има два часови диапазона за доставки, от които клиентите ще могат да си избират според удобното за тях време  – от 11.00 часа до 13.00 часа и от 17.00 часа до 19.00 часа. Клиентите на онлайн магазина на Женски пазар трябва да имат предвид и това, че доставките ще се извършват само в рамките на работната седмица, а поръчки, направени в събота, неделя и официални почивни дни ще се изпълняват в първия работен ден.
На този етап клиентите на www.e-pazar.bg на Женски пазар ще могат да плащат за поръчките си чрез наложен платеж при доставката, но в най-скоро време ще бъде осигурена и възможността да се плаща и по банков път.