Translate

сряда, 25 април 2018 г.

Българските милениуми са сред най-големите оптимисти за бъдещето


Над 50% от милениумите вярват, че в близко бъдеще консултантите в магазините ще бъдат заменени от виртуална и/или добавена реалност и от изкуствен интелект. Поколението Y иска да бъде информирано за характеристиките и спецификите на продукта, но в същото време иска да избегне контакта с хора. Те искат да откриват детайлна информация в магазините и 81% отговарят, че за тях е важно тази информация да е същата като в интернет, В това отношение88% от българските милениуми са дали положителен отговор, което е по-високо от средното ниво от 81% за всички 17 страни, включени в проучването. % положителни отговори
Повечето от милениумите (67%) биха искали да получават промоционални оферти от сектора, от който се интересуват директно на смартфона си, а не от консултант. Други 66% твърдят, че желаят персонализирани предложения в реално време докато пазаруват. Това е знак, че милениумите разглеждат магазините и интернет като неразривно свързани.
Милениумите се тревожат, че стандартизацията ще намали желанието им за пазаруване. Над 70% от тях се страхуват, че ще имат все по-малък избор, тъй като едни и същи търговци ще им предлагат едни и същи продукти. Ето защо 76% заявяват, че биха посещавали магазини, които са с естетичен и оригинален дизайн. В този смисъл, успешните търговци ще изградят общност от лоялни клиенти като променят концепцията на магазините си.
Най-важно ще бъде магазините да промотират своята индивидуалност и какво ги отличава и да направят всичко възможно да са оригинални и различни от конкурентите. Стъпка в тази посока би било предлагането на оригинални продукти като 80% от милениумите очакват магазините да разполагат със стоки, които не могат да бъдат открити другаде. Португалците са най-ентусиазирани от възможността да намират неоткриваемото с 90% докато българските милениуми са с 86%.
За разлика от 2016 година, когато хората бяха по-песимистично настроени, през 2017 г., когато е проведено настоящото проучване, европейците са по-оптимистични за своето бъдеще. Например, през 2016 г. те оценяваха личното си положение с 5,5 от 10, а през 2017 г. се отчита повишение до 5,7. В България показателите за 2016 г. и 2017 г. са съответно 4,2 и 5.
Милениумите са с по-положителна нагласа за ситуацията в страната си в сравнение с по-възрастните поколения. Обикновено техният оптимизъм е над средното ниво с изключение на Португалия. Като цяло 79% от милениумите вярват че бъдещето ще е по-добро. Този процент е най-висок в Дания с 86%. България е на втора позиция заедно с Румъния с 83%. Оптимизмът за бъдещето е най-нисък сред италианските милениуми със 70%.
Тази нарастваща увереност е свързана се отнася и към намерението за покупки. През следващата година 47% от европейците планират да харчат повече. В България процентът е над средния за ЕС – 69%. Също така 35% от българите заявяват, че през последните 12 месеца покупателните им възможности са се увеличили.


„Observatoire: Магазините ще изчезнат, ако не се променят


Над 60% от милениумите биха заменили онлайн търговията със сензитивния магазин на бъдещето

Над 30% от европейците и 42% от милениумите в Европа вярват, че в следващите 10 години физическите магазини може да изчезнат. В същото време повечето от европейските потребители, и особено представителите на поколението Y (милениумите - хората на възраст 25-34 години), си представят по съвсем различен начин магазина на бъдещето, в който биха пазарували. Над 60% от тях биха заменили онлайн пазаруването с физически магазини, които им предоставят сензитивно шопинг изживяване, пестене на време, удобство при пазаруване като запазване на паркомясто, грижа за децата и зони за отдих.
Това показват данните на „Observatoire” („Обсерватория“) – голямото годишно проучване на една от водещите финансови групи в Еврозоната – BNP Paribas Personal Finance за 2018 г., което разглежда потребителските нагласи в страните от ЕС от 1985 година и се утвърди като важен индикатор за ключови участници в потребителския сектор и автомобилната индустрия.
През 2018 година, темата му е „Милениумите и магазините - раздялата е далече“. А фокуса на изследването е върху  хората родени между началото на 80-те и средата на 90-те години на миналия век (милениумите). Тяхното поколение се характеризира с полово равенство, изключително високо образователно ниво в сравнение с предишните поколения, въпреки че притежаването на диплома вече не е гаранция за заетост, и със стремеж за намиране на баланс между работата и личния живот. За целите на проучването това е групата на 18-35 годишните. Значителна част от „Observatoire” 2018 е посветена на това как милениумите биха желали да пазаруват. Имайки предвид, че те са поколението на бъдещето, проучването представя шопинг изживяването на бъдещето и как търговците трябва да се променят с цел да привлекат потребителите на следващите години.
Проучването бе проведено в 17 държави: Австрия, Белгия, България, Чехия, Дания, Франция, Германия, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания, Швеция, Норвегия и Великобритания. Като бяха интервюирани около 14000 европейци. Страната ни е включена за втори път в проучването.
Данните от „Observatoire” показват, че милениумите биха желали магазини, в които се преплитат онлайн и офлайн средата, които са атрактивни и предлагат оригинални продукти. Така напр. милениумите биха искали да тестват новите си маратонки преди да ги купят. Затова искат в магазините да има бягащи пътеки или малки баскетболни игрища, за да могат да открият най-удобния чифт спортни обувки.
Същото се отнася и за обзавеждането за баня. Поколението Y няма да е доволно ако само види как изглежда един душ. Те искат да го тестват: да видят каква е струята, да изпробват различни програми за разпръскване и така нататък. Ето защо успешните търговци в сегмента „Направи си сам“ ще трябва да осигурят тест зони в своите магазини с истински душове и течаща вода. По подобен начин, магазините за битови уреди ще трябва да осигурят възможност за тест на абсорбаторите, например.
По отношение на опциите за тест на продукти, 74% от милениумите и 72% от европейците като цяло, казват че биха оценили високо, ако тестовите зони в магазините са по-големи. Този процент е най-висок в България с 83% положителни отговори както от милениумите, така и от хората над 35 години.
Милениумите не желаят да губят време в магазините. Например 83% от тях искат да плащат по-бързо и без да чакат на опашки като в България този процент е най-висок – 92%. Друго спестяващо време подобрение, което е много важно за поколението Y е възможността за сканиране на покупките без да се налага да се вадят от кошницата. Над 60% отговарят, че подобна иновация би била много полезна.
Изданието на „Observatoire” за 2018 г. показва също, че 71% от 25-34 годишните искат и по-дълго работно време на физическите магазини. Този процент е най-висок в България с 82% положителни отговори и най-нисък в Германия с 60%. Друго удобство за милениумите е осигуряването на грижа за децата в магазините докато родителите пазаруват. Тъй като много често времето за покупки е след прибирането на децата от детска градина или училище, 49% от интервюираните заявяват, че биха избрали магазин, в който има „занималня“.
Милениумите посочват като една от причините да не посещават физически магазини загубата на време в търсене на място за паркиране. Ето защо 55% от тях биха искали магазинът на бъдещето да е с опция за резервиране на паркомясто.
Контактът с търговеца е много важен за милениумите. Това е и причината 55% от тях да следват търговци в социалните мрежи докато средният процент за ЕС е 39%. Португалците са безспорни лидери в това отношение със 77%. Във Франция и Германия цифрите са двойно по-ниски – съответно 39% и 38%.
Милениумите проучват стоките онлайн преди да ги купят. Като част от това проучване, 49% заявяват че гледат в социалните мрежи видео, публикувано от търговци. Тук отново лидери са португалците с 67%, а на дъното на класацията са словаците и чехите с 35% и 33%.
Също така поколението Y не се притеснява да пита онлайн за продукти и услуги и 36% твърдят, че са използвали социалните медии за тази цел, а 29% са се включвали в дискусии във форуми. Това показва, че успешните търговци на бъдещето ще трябва да отговарят на въпроси и да предоставят търсената информация много бързо, използвайки най-удобния за клиента канал.
Във връзка с изданието за 2018 г. на „Observatoire” Жозе Салойо, изпълнителен директор на БНП Париба Лични Финанси заяви: „БНП Париба Лични Финанси като част от една като една от най-големите финансови групи в Еврозоната разполага с всички инструменти и ресурси да проучи потребителското поведение и търсене и да очертае водещите тенденции за бъдещето. Ние сме много щастливи да споделим изданието за 2018 г. на нашето голямо проучване „Observatoire” и сме уверени, че то ще помогне на бизнес общността да предложи по-добри продукти и услуги и, че ще покаже на българите какво би било бъдещето на пазаруването.“

Кукли учиха децата в Хисаря да събират разделно отпадъците от опаковки


Екопак България“ организира детски празник на стадион „Крепост“ в партньорство с община Хисаря


Безплатното куклено шоу - „Приказка за юначета с празни тумбачета“ събра над 400 деца от детски градини и училища на стадион „Крепост“ в Хисаря. Те се срещнаха с обичаните приказни герои – Хартояд, Пластоядка и Стъклояд, които им показаха как да се грижат за опазването на околната среда като изхвърлят отпадъците от опаковки разделно.
След представлението децата показаха на практика какво са научили по време на шоуто като разпределяха различни видове отпадъци в трите цветни контейнера на „Екопак България“. Те танцуваха заедно с героите и получиха магнитчета с техните образи както и комикс книжка за оцветяване с историята им.
Образователната пиеса разказва историята на три симпатични животинчета – Хартояд, Пластоядка и Стъклояд, които живеят в парка и се „хранят“ с отпадъци от опаковки.
Героите са лица на кампанията „Нахрани ме разделно!” и са добре познати от контейнерите за разделно събиране на „Екопак България“.
Тазгодишното пролетно турне на театъра включва 7 града: Силистра, Дулово, Шумен, Хисаря, Пазарджик, Айтос и Карнобат. Кукленото шоу пътува из българските градове вече четвърта година, като стартът му беше в София на 26 април 2015 г. За този период актьорите от „Театър на приказките“ обучиха над 4 500 деца на възраст 4 – 8 години в 22 града в страната да събират разделно. След като се запознаят с историята на трите чудати героя, които се грижат парковете да бъдат чисти, децата стават ревностни привърженици на разделното събиране на отпадъци от опаковки и обучават приятелите и дори родителите си.
 




Как да се излекуваме от над 100 болести като променим чувствата си, чрез „Истината за здравето“


„Допуснете ли неверни, криви мисли и чувства в ума и сърцето си, сами се отравяте“, казва Дънов

Страх, стрес и обида причиняват рак. Антипатията към себе си причинява акне. Чувството за безполезност води до алкохолизъм. Кавгите и крясъците в семейството ни разболяват до бронхит. Дълбока обида, дълготрайно него­дувание, страх, голям психически стрес или шок са причините за рак. Така – кратко и ясно ни се представя „Истината за здравето“ в едноименната книга на Теменуга Пенчева, която е на пазара с логото на издателство „Милениум“. Гледната точка е коренно различна от тази на традиционната медицина, но читателите сами ще се убедят, че тази истина битува от древността до днес и нейни привърженици са милиони хора по света. Те успяват да възприемат болестите не като зло само по себе си, а като симптом за това, че им е нужна промяна, да се пренастроят, приспособят и да се отърсят дори от смятани за нелечими заболявания.От книгата ще научите точно от кои емоции са причинени над 100 от най-често срещаните заболявания и как можем да се справим с тях.
Комплектът от „Истината за здравето“ и наскоро тиражираният том „Истината за болестите“ на Тихомир Петров е средство, което има силата да разтопи солидни затлачващи представи и убеждения, наслоени у нас с годините, и да постави живота ни на чисто нова основа. Промяната на схващанията ни може да ни тласне по пътя към оздравяване, когато сме болни, или да ни помогне да не изгубим стабилността си на физическо и психическо ниво, когато я имаме.
Пенчева синтезира холистичната философия за човека и човешкото здраве, проповядвана от Хипократ, през Зигмунд Фройд и Петър Дънов, до Луиз Хей и много други съвременни учени и емпирици. Всички те ни убеждават в нерушимата взаимовръзка между душа, дух и тяло, и в това, че непознаването и незачитането на тази неразривна цялост е главната причина за болестите.