Translate

сряда, 12 август 2020 г.

Соня Йончева избра Божидар Божкилов за концерта в Пловдив


50 млади оперни певци се бориха за честа да излязат на сцена със световното сопрано в Античния театър

Оперната прима Соня Йончева избра младия бас Божидар Божкилов /26 г./ сред 50 участника в конкурса, който тя обяви в края на месец юни. Певицата има желание да лансира пред публиката млад български изпълнител.
На 25 август те заедно ще се качат на сцената на Античния театър в Пловдив. Божидар ще изпълни любимата си  ария на крал Филип II от четвърто действие на операта "Дон Карлос" - "Ella giammai m'amo". Той е първа година специализант в Accademia Teatro alla Scala и вече работи в прочутата Ла Скала в Милано.
„Божидар се наложи като победител от първия момент, заради изключително красивия си тембър, доста добра музикалност и много добро и спокойно присъствие на сцената. Той е само на 26 години и смятам, че му предстои много добра кариера. Нямам търпение да го представя в нашия концерт!“, каза Йончева за избора на младия бас.
„Безкрайно благодаря за гласуваното доверие към мен и вниманието към новото поколение български оперни певци.  За всеки един от нас, щастието би било неизмеримо да застанем до Вас на родна сцена“, отвърна Божкилов на жеста, който световноизвестната българска певица прави към новото поколение оперни артисти.
 “Първо бях много поласкана да получа повече от 50 досиета с кандидати от цялата страна! Изборът беше много труден, в България има невероятни оперни таланти. От всичките кандидати около седем ми направиха много силно впечатление, между които едно момиче на 18 години от София и момче от Пловдив - баритон. Възрастовата граница на участниците в конкурса беше от 13 до 45 години“, каза Йончева, която след серия успешни концерти в Италия на 19 август ще има Гала с ренесансов репертоар на фестивала в Залцбург, който тази година въпреки пандемията отбелязва своя 100 годишен юбилей.
Веднага след Австрия Йончева пристига за няколко дни в родния си град Пловдив за спектакъла „Завръщане“ на 25 август на сцената на Античния театър.
Соня ще изпълни арии от прочути опери с оркестъра на Пловдивската опера под диригентството на Найден Тодоров. В програмата са включени произведения на Верди, Пучини, Маскани, както и изпълнение – изненада, подготвено специално за българската публика.
Билети за концерта на Соня Йончева в Античния театър в гр. Пловдив на 25 август на цени от 40 до 120 лв. все още могат да бъдат закупени онлайн от epaygo.bg или намясто в офис мрежата на EasyPay.

Billa, Deichmann, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage, Аванти, Фантастико и Хиполенд: От 10% до 50% спад на клиентите отчитат веригите в различните периоди на кризата


Осемте вериги запазиха над 20 000 работни места,въпреки спада на оборотите средно с над 11%

Кризата, предизвикана от Ковид-19, доведе до спад на клиентите в големите търговски вериги, понижение на оборотите – по-слабо при хранителните вериги и по-ясно изразено при нехранителните, промяна на потребителските навици на хората и затруднения в отношенията на веригите с ключови партньори като търговски центрове, държавата и общините. Все пак големите ритейлъри у нас успешно се справиха с предизвикателствата, не допуснаха дефицит на стоки и празни рафтове, адаптираха бизнес моделите си към новата ситуация и запазиха всички свои служители.
Това показват резултатите от анкета на тема „Как карантината повлия на модерната търговия?“, в която взеха участие осем от членовете на Сдружението за модерна търговия /СМТ/ - Аванти, Billa, Deichmann, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage, Фантастико и Хиполенд. Пет от компаниите са хранителния сектор, а три от нехранителния, като някои от тях бяха принудени да затворят част от магазините си по време на извънредното положение.
Участниците в анкетата, които са сред водещите ритейлъри в България с пазарен дял от над 30%, отчитат над 23% среден спад на броя на клиентите в рамките на първите шест месеца на 2020 година. Цифрите варират межди 10% и 50% за различните вериги за различните периоди на кризата, предизвикана от корона вируса. По-малкият брой клиенти и затварянето на част от магазините са довели и до спад на оборотите от средно 11% за осемте компании през първата половина на годината.
Участниците в проучването споделиха, че след първоначалния пик на презапасяване, хората са започнали да пазаруват по-рядко, но по повече артикули и по-прагматично. По време на извънредното положение веригите са успели бързо да адаптират бизнес моделите си и не са допуснали дефицити от хранителни и други стоки от първа необходимост. Освен това в кратки срокове са изпълнили предписанията на здравните власти и са осигурили безопасността на своите клиенти и служители. В крайна сметка, въпреки спадовете в оборота и броя клиенти, като отговорни работодатели, членовете на СМТ не са освободили служители заради Ковид-19 и така повече от 20 000 българи са запазили работните си места.
В кризата българите пазаруваха стоки от първа необходимост
През първата половина на годината беше отчетен среден спад от над 23% на броя на клиентите в обектите на участниците в анкетата. При хранителните вериги, чиито магазини работиха по време на кризата цифрите варират между 10% и 50% или средно - малко над 16%. Това понижение се дължи основно на стремежа на хората по-рядко да посещават обществени места и на въведените ограничения на броя на пазаруващите в магазините.
При трите нехранителни вериги, които по време на карантината затвориха 36 от своите 59 магазина, понижението на броя на клиентите е средно с малко над 30%. Най-голямо понижение беше отчетено от „Deichmann” – 50% заради затварянето на 19 от 21 обекта.
По време на кризата, предизвикана от Ковид-19 българите са пазарували основно продукти от първа необходимост на добри цени като храни, варива и консерви, хигиенни материали и продукти на промоция.
Друга промяна на потребителските навици е свързана с пазаруването по предварително подготвени списъци, с цел да се прекарва по-малко време в магазините, и покупката на повече продукти. В сектор „Направи си сам“ хората са проучвали артикулите онлайн и са посещавали търговския обект, за да видят и тестват на място конкретни стоки.
Оборотите спаднаха средно с над 11%
По време на извънредното положение оборотът на участниците в анкетата е спаднал средно с над 11%. При някои от хранителните вериги спадът е минимален, при други е 5%-10%. В началото на кризата, при презапасяването със стоки, са били отчетени ръстове на оборотите, които са били последвани от по-съществени спадове в периода април-май.
В сектора на търговията с нехранителни стоки средният спад е с повече от 30%. Най-големите спадове са били отчетени при „Хиполенд“ и „Дайхман“, поради затварянето на магазини и отлагането на покупки на детски стоки, облекла и обувки.
Кризата промени модела на работа на търговските вериги
Корона вирусът принуди търговските вериги изключително бързо да адаптират процесите си на работа в две посоки. Първата беше да се осигури непрекъсваемост на доставките на храни и стоки от първа необходимост. Второто направление беше да се осигурят безопасността и здравето на клиентите и служителите на веригите.
Благодарение на създадената организация от веригите и на партньорството с институции като Министерствата на икономиката и здравеопазването, в България не е била допусната продоволствена криза и регалите са били заредени не само с най-необходимите стоки от първа необходимост, но и с всички останали харесвани и търсени продукти. Нещо повече - само седмица след шоковия ръст на търсенето на дезинфектанти, тези препарати са били налични в големите търговски вериги.
По отношение на грижата за здравето на клиентите и служителите, веригите стриктно са следвали предписанията на здравните власти и в кратки срокове са въвели предвидените мерки – осигуряване на лични предпазни средства за служителите на първа линия, редовна дезинфекция на магазините, количките за пазаруване и складовите площи, инсталиране на прегради и въвеждане на пропускателен режим в магазините. Това е довело не само до промяна на начина на работа, но и до огромни непредвидени разходи като само за един месец инвестициите на „Lidl“ за изпълнение на мерките са били за повече от 600 000 евро. Освен това веригите са оптимизирали и работните си времена, спазвали са времевите прозорци за възрастни хора и са затваряли магазините за цялостна дезинфекция, което е довело до допълнително адаптиране на логистични и други процеси.
Други мерки, свързани с безопасността на служителите са били разделянето на екипите, където това е било възможно и разширяване на обхвата на програмите за работа от вкъщи. Широко са били използвани платформи за дистанционна работа с цел осигуряване на непрекъсваемост на работните процеси и за провеждане на обучения и семинари.
Повече от 20 000 служители запазиха работните си места
Данните от анкетата показват, че по време на извънредното положение всички повече от 20 000 служители на осемте търговски вериги са запазили работните си места. По-голямата част от тях са изпълнявали задълженията си така, както и преди пандемията, някои са ползвали част от платения си отпуск, а други са били на четири часов работен ден. Нито една от веригите не се е възползвала от възможността да изпрати хора в неплатен отпуск.
Веригите и техните доставчиците преминаха заедно през кризата
Участниците в анкетата заявяват, че са работили много добре със своите доставчици като са предоговорили срокове за плащане. Освен това веригите са подкрепили български производители като са въвели нови продукти в асортимента си и са провели кампании за популяризиране на родните стоки. Българските потребители също са проявили съпричастност в условията на криза, което се изрази в повишено търсене на местни храни.
Кризата промени отношенията с ключови партньори
Коронакризата промени отношенията между търговските вериги и ключови партньори като наемодатели, държавата и общините. При някои от тях промяната е била в положителна посока и е помогнала на търговците. Други партньори, като някои институции, са въвели непазарни регулации и са застрашили функционирането на сектора.
Например, затварянето на моловете е довело до необходимост от предоговаряне на условията между тях и търговските вериги. За съжаление, разбирането на повечето оператори на търговски центрове е било почти нулево, което в ситуация на криза е изправило пред сериозен риск техните наематели, а в дългосрочен план е подкопало атрактивността на микса от наематели. В крайна сметка, са били намалени или спрени плащания на наеми и са били предоговорени такси за комунално и административно обслужване. При някои от участниците в анкетата този процес е протекъл по-леко, а други заявяват, че преговорите са били трудни и продължават и към момента.
Като примери за мерки във вреда на бизнеса участниците в анкетата посочват прословутото ПМС 70, променените регулации в София по отношение на брандирането на стъклени витрини и други непазарни действия. Това е довело до създаване на обстановка на непредвидимост на нормативната уредба и влошаване на диалога с институциите, от което губят всички – бизнесът, държавата и българските потребители.
Само две от компаниите – „Mr. Bricolage” и „Deichmann” са се възползвали от мярката 60/40. Останалите 6 вериги не са кандидатствали за подкрепа от държавата и заявяват, че са предпочели да се справят сами с предизвикателствата на кризата.
Търговските вериги ще продължат да се развиват с адаптирани стратегии
Кризата доведе и до адаптиране на плановете за развитие на търговските вериги. За 2020 г. „Billa“ планира да отвори 6 нови магазина и да обнови 8 други. Също така, освен да предлага разнообразие от качествени продукти, компанията ще продължи и да разширява мрежата си от местни доставчици, в следствие на което планира и да обнови асортимента си от любими български предложения. „Kaufland“ ще продължи да следва стратегията си за развитие и отваряне на нови обекти и модернизиране на съществуващите, както и да увеличи асортимента на собствената си марка „Брей!“. В навечерието на своята 10-та годишнина в България „Lidl“ ще продължи с успешното и устойчиво бизнес развитие на компанията, като поставя абсолютен фокус своите клиенти и им осигурява прецизно планирани, бюджетно ориентирани продуктови предложения и търговски акции, иновации и нови магазини, с мисъл и грижа за техните семейства в периода след кризата.. „Фантастико“ продължи разширяването на мрежата си и по време на кризата отвори нов магазин и планира още един през следващата година. „Аванти“ замени продукти с по-ниска ротация с такива от първа необходимост като веригата планира да продължи развитието на този сегмент.
При нехранителните вериги се наблюдава съществена промяна на плановете за развитие. Например „Mr. Bricolage” ще реализира по-бавно планираните проекти с цел компенсиране на спадовете в търговските и финансови резултати като средната забава е между 6 и 12 месеца. Акцентът за „Хиполенд“ вече не е върху откриването на нови обекти, защото е икономически неефективно, а в подобряването на резултатите на съществуващите такива и на онлайн магазина като компанията планира голяма инвестиция в нова онлайн платформа, която да я направи по-конкурентна, включително и на външните пазари за детски и бебешки стоки. „Deichmann“ планира спиране на инвестициите и експанзията през тази година.
Във връзка с резултатите от анкетата, изпълнителният директор на Сдружението за модерна търговия Йордан Матеев заяви: „Като национално отговорни компании членовете на Сдружението за модерна търговия положиха огромни усилия да осигурят снабдяването с продукти на българите и безопасността на своите клиенти и служители дори и с цената на тежки загуби за бизнеса. Големите търговски вериги не уволниха нито един служител и подкрепиха десетки български производители в тежки за тях времена и така помогнаха за запазването на препитанието на хиляди семейства. Всичко това показва, че бизнесът в България е отговорен към обществото и няма нужда от непазарни регулации, противоречащи на добрите европейски практики.“

Готвачът на Ердоган, Маргарет Тачер, принц Чарлз и Брад Пит влиза във „Фермата“ по bTV


Chef Илиян Кустев сменя престижните ресторанти със звезди Мишлен с тежкия живот в стопанството 


Виртуозен кулинар с опит в най-престижните световни ресторанти влиза в новия сезон на „Фермата“, който стартира тази есен по bTV. От 5 септември Chef Илиян Кустев ще смени атмосферата на собствения си ресторант и на петзвездните хотели с актуалното предизвикателство на най-българското телевизионно риалити. Основната  тема в него тази година е „Пътят на една мечта“ – мотив, който ще вдъхнови зрители и участници да изпитат заедно волята си за промяна и силата на човешкия дух.
До този момент 43-годишният софиянец е готвил за политици от ранга на турския президент Реджеп Ердоган, принц Чарлз, Маргарет Тачер и за звезди от шоубизнеса като актьора Брад Пит, а в следващите месеци ще се изправи през предизвикателствата на селския живот и ще се бори за голямата награда от 100 000 лева заедно с останалите участници в най-гледаното риалити.
„Реших да участвам във „Фермата“, защото искам да разбера как ще се справи градското момче, тоест аз, с това предизвикателство. Аз съм много луда глава, правил съм много неща. Не ме е страх и от работата -  строил съм, доил съм. Но ми е интересно как ще се държа психически, какво ще построя… Естествено интересуват ме парите, за да изравня головата разлика и да се оправя с ресторанта. Той е моя отдавнашна мечта, реализирана наскоро и потопена от пандемията“, казва Кустев.  
Кариерата на 43-годишния Илиян е забележителна - работил е в най-престижните европейски ресторанти и е постигнал почти всичко в необятния свят на кулинарията. В Лондон е част от екипа на Chef Джон Уилиямс в петзвездния „Ritz Hotel”, а в Париж твори рамо до рамо с Chef Пиер Гание в ресторант с най-високото кулинарно отличие – три звезди Мишлен. 
Експериментатор в кухнята, Илиян Кустев елегантното съчетава модерните европейски течения с изтънчения източен привкус. Презентациите на сложните рецепти носят авторския му почерк, а умелият микс между стилове и продукти превръща ястията му в шедьоври. 
 „В кулинарията добиваш опит и качества, които на друго място трудно можеш да придобиеш. Смятам, че креативността, на която залагам в работата си, ще ми помогне и във Фермата. Искам да видя как в предаването от нищо да направим нещо. Естествено ще има трудности, ама то и в живота има.“, разкрива за своята стратегия Chef Кустев.
Гледайте Фермата: Пътят на една мечта“, от 5 септември, по bTV.

TE AMO – с нова песен, романтичен текст и излъчване на мачо


Свилен и Тони правят дебют в  Kings Records

Темата за мъжкото приятелство е легендарна.  Когато го има, се преобръщат светове, печелят се битки, покоряват се женски сърца. А когато двама приятели израстват заедно и започват да правят музика заедно, се получават хиляди гледания още с дебютната им песен!
TE AMO и техния стартов сингъл ДО ИЗГРЕВА. - https://www.youtube.com/watch?v=kTyU2cLdb8A
Свилен и Тони избират най-романтичния италиански израз за име на дуета си и кодират заглавието на песента с алюзията за ново начало, старт, изгрев.
Музиката е от Светлин Къслев, който изгражда „До изгрева“ по правилата на класически регетон. Ритъмът е обречен да звучи в откритите летни клубове и да предизвика танци на ръба на страстта. В текста, дело на ТЕ АМО и очарователната Evangeline, ще се припознае всеки герой, преживял пленителна лятна авантюра.
За екшън визията Свилен и Тони разчитат на обичайния заподозрян Buddubbaz, а резултатът е видим в канала на латинокралете Kings Records, с уточнението, че TE AMO са вече част от техния лейбъл.
„До изгрева“ е първият сингъл и силна заявка за бъдещи хитове с много настроение от TE AMO. Ако Свилен и Тони ви допадат - може да ги последвате, както в
YouTube :
така и в Instagram: