Translate

сряда, 3 май 2017 г.

Подмладен, но естествен



Д-р Ана Пейкова от клиника Дерма ЕЛИТ, след Световния конгрес по естетична медицина в Монако споделя:
-След определена възраст да изглеждаш хем естествен, хем млад, можеш като промениш начина си на живот и начина си на мислене. Това беше основният лайтмотив на завършилия неотдавна Световен конгрес по естетична медицина в Монако. Т.е. всичко, което напоследък се въвежда в разкрасителните терапии е подчинено на това мото. Във фокуса и тази година бяха ботулиновия токсин и хиалуроновите филъри. При последните новото е в надграждането на техниката на поставянето.
Като продукти единственият нов е Volite. Революционното при този вид  филър е омрежената хиалуронова киселина с вайкрос технология. Основната му цел е дълбоката хидратация. Всички досегашни хидратиращи продукти бяха с неомрежена хиалуронова киселина и с добавка от витамини. Концентрацията е същата, но идеята е, че омрежаването на хиалуроновата киселина служи за по-продължителната хидратация на кожата. С филъра Volite имаме едно оръжие, с което подобряваме втория слой на кожата. По принцип, хидратацията се прави с обикновена мезотерапия. С нея горния слой на кожата изглежда блестящ, сияен, тенът е лъскав - т.нар. бебешка кожа. С този продукт, обаче, вкарваме хиалуронова киселина малко по-дълбоко. Тя се разпределя във втория слой на кожата. С нея активираме хидробластите да произвеждат колаген чрез убожданията и със самата хиалуронова киселина. И по този начин подпомагаме изглаждането на кожата в допълнение с нейната дълготрайна хидратация, за да добие кадифена текстура.
При останалите  филъри, които са за обем, контури, повдигане и лифтиране на вежди,  запълване на околоочния контур, бяха показани много нови техники. При тях вече се надгражда в това да се инжектира в точно определени точки малко количество хиалуронова киселина, така че човек да изглежда естествен, а не като подут балон и като се усмихне скулите да му отиват в очите.
При ботулиновия токсин има много нови разработки, които показват, че той може да се използва при редица сериозни кожни заболявания с повишено изпотяване или възпаления. При наблюденията с моите пациенти, които съм лекувала от хиперхидроза (прекомерно изпотяване) не съм забелязала двойнствено прехвърляне на потенето.  о е много интересен физиологичен процес, свързан с нервната система.  Винаги ми е било интересно защо не се прехвърля изпотяването в други зони, когато се обработили някои с ботулинов токсин – нали в природата нищо не се губи. Много рядко са пациентите, които се изпотяват в трите зони – подмишници, стъпала и длани.
На конгреса лекторите се фокусираха върху идеята на лицето да се гледа не само като на  външен образ, а като на общо излъчване, подчинено на емоцията. Когато кожата е отпусната, ние не мислим че тя е виновна за неугледния ни външен вид, ами си казваме, че не изглеждаме добре, че се чувстваме зле, че се депресираме. Т.е. чрез естетиката вече се подобрява емоционалното излъчване на човека. А когато той не изглежда измъчен и изтерзан – с паднали клепачи, увиснали торбички под очите, с победена от гравитацията долна част на лицето,  подобряване  цялостната му визия и вътрешното му състояние. А от там – и емоционалното излъчване.
Същото се отнася и за тялото. Много силно впечатление ми направиха лекциите, които наблягаха на вредата от оксидативния стрес. Той се причинява от свободните радикали. Те увреждат  фината кислородна молекула. Свободните радикали са несъвършени частици, които търсят винаги още един заместител в молекулата си и нападат най-често кислородните атоми.  Оксидативният стрес може да се образува както от ултравиолетовите лъчи, така и от негативните чувства и от емоционалния стрес, който влияе на бъбреците.  Отделят се хормоните на стреса, а от там се увреждат и клетките. Много от изказалите се учени утвърждаваха как чрез балансирано хранене, чрез равномерно излагане на слънчеви лъчи можем да подобрим равновесието в организма.
Друга важна новост в естетиката е различната визия на човека под различен ъгъл.  Досега неправилно сме го гледали само в анфас, трябва и в профил.  Търсят се начини да се премахне двойната брадичка. Засега само част от апаратите, които стопяват мазнините могат да се ползват в тази посока, но тъй като на шията има щитовидна жлеза, кръвоносни съдове, хрущяли, е трудно да се намери препарат, който да разложи само мастната тъкан. Другият проблем е, че след като се разгради тя, трябва да се стегне кожата. Allergan имат един нов продукт „Белкайра”, който до края на май ще дойде и в България. Той върши двойнствената работа да разгради мастната тъкан и да стегне увисналата брадичка и гуша. Прилагането му трябва да е много прецизно дозирано и точно, лекарите минават през специални обучения.
В Монако представиха и много нови пилинги. Тенденцията е те са да все по-комбинирани с по-нисък процент киселини. Връщаме се към процедури с кратък възстановителен период, така че човек да не излиза от работния си ритъм.
Беше представени  новият хиалуронов филър за коса. „Д-р Хеър филър” дава отлични резултати при реактивно падане на косата, вследствие на бременност, силен стрес, заболяване, хормонален дисбаланс. В случай на разреждане на косата при мъжете в началото на оплешивяването, е хубаво да се прилагат такива средства като се започне от мезотерапията за коса. Самото убождане дори стимулира космите да растат. Неслучайно косопадът се е лекувал чрез затопляне, с капсайцин, което е силно загряващо средство. То активира кръвообращението, а от там се „събуждат” и космените фоликули.
Самият филър води до увеличаване на размера на космения фоликул, което вече стимулира растежа на нова коса.
Клинични проучвания доказват, че 15-ия ден се вижда резултатът от терапията. Добре е да се направят четири процедури през две седмици. 
 На Световния конгрес по естетична медицина все повече козметични марки прилагат все повече растежните фактори – не само при хиалуроновия филър за коса, ами и при мезотерапиите. Стремежът е да се активира собствената регенерация на кожата.
Златото е много актуално като съставка в козметиката. В нея навлизат и все повече нано технологии. За да проникне активната съставка от крема тя трябва да премине през кожната бариера. Козметичните марки вече се стремят да произвеждат кремове с колкото е възможно по-малки частици,  което е трудно – субстанцията хем трябва да е стабилна ,хем да не се разграждат активните му частици от кислорода при отваряне и затваряне, хем да проникне в дълбочина и да свърши своята работа.
При апаратните технологии беше представен лазера Soprano Ice platinum, най-ефективният и безболезен в областта на обезкосмяването.   Имаше много уреди ,свързани с премахването на мастна тъкан. Много са актуални микронидлингите – с приличен на писалка апарат се извършват кръгови  и в дълбочина движения, които чисто механично произвеждат множество набождания по кожата и имитират фракционирания C2.
Искам да подчертая, че при лекциите на конгреса в Монако много се наблягаше на страничните ефекти, които изискват сериозно поведение от страна на лекарите, които се занимават с естетика.  На нашата област се гледа вече като на сериозна наука със задълбочени клинични изпитания. Фирмите преди да пуснат един продукт правят много сериозни проучвания.
Хубавото е, че българската група беше много голяма. Над 20 дерматолози бяха на Световния конгрес по естетична медицина в Монако. Така че пациентите трябва да са спокойни, че имат добре обучени доктори и българските лекари са много ученолюбиви, отворени за новото и готови да го прилагат на световно ниво.

Coca-Cola 750 мл. - „Продукт на годината“ в категория „Безалкохолни напитки“


Иновативната стъклена бутилка заВръщане, която Coca-Cola внесе в домовете ни, все още е уникална в света


Coca-Cola 750 мл. беше обявена за победител в първото издание на престижния международен конкурс „Продукт на годината“ 2017 в България. Потребителите, взели участие в изследването, посочиха Coca-Cola от 750 мл. като най-иновативен продукт в категория „Безалкохолни напитки“. Революционната стъклена бутилка Coca-Cola заВръщане беше разработена и лансирана специално за нашия пазар през 2016 г. и към момента е уникална в света. Тя предоставя възможност на потребителите да отнесат в дома си емблематичната стъклена бутилка Coca-Cola, но в семейна разфасовка и на достъпна цена.
 По данни на компанията в България през изминалата година 1/3 от новите домакинства, в които е влязла Coca-Cola, са избрали именно иновативната стъклена бутилка от 750 мл. Компанията инвестира 5 млн. лева в изграждане на поточна линия за производство на бутилката, като тя продължава да е иновация не само за Системата на Coca-Cola, но и за цялата категория на газираните напитки у нас.
С нейното лансиране компанията дава още една възможност за консумация на продукта вкъщи, предлагайки вече три различни опаковки, подходящи за нуждите на малки, средни и големи домакинства: 750 ml, 1,25 L и 2 L. Механизмът „заВръщане“ е част от цялостната стратегия за опазване на околната среда на компанията, която планира в бъдеще все повече от продуктите на Coca-Cola в България да предлагат тази възможност.
В световен мащаб, продукти на Coca-Cola са спечелили над 20 пъти престижната награда от 2006 година насам. Сред носителите на титлата, познати и на нашия пазар, са Sprite във Великобритания и САЩ, Cappy в Полша, Cappy Pulpy в Румъния, Coca-Cola Zero в Малайзия и Испания и други.
 


Sanofi със световна награда за иновации - иновации „Продукт на годината” за Magne B6® Лека нощ



В световен мащаб, 45% от хората имат проблеми с безсънието, като най-засегнати са жените.
Данните от проучване за м. г. показват, че  80% от българите имат проблеми със съня.
Magne B6® Лека Нощ на Sanof бе обявен за „Продукт на годината“ в категорията „Хранителна добавка за сън“ в първото издание на едноименната международна награда за иновации в България.
Продуктът на компанията, лидер сред иновативните фармацевтични компании, който се бори с безсънието, подобрява качеството на съня, улеснява заспиването и осигурява бодрост и отпочиналост на сутринта. Намалява усещането за стрес, успокоява съзнанието, подпомага дейността на нервната система и благоприятства заспиването и качеството на съня при състояния на нервност, напрежение, стрес, психическа и физическа умора.
„Продукт на годината“ е най-голямата световна награда за иновации в продуктите и услугите, гласувана от потребителите. Тя се реализира в 40 страни с цел да насочи потребителите към най-добрите продукти на пазара и да награди производителите за реализираните иновации.
Претенденти за наградите са продукти, лансирани на българския пазар  през последните 18 месеца, а победителят се определя единствено от потребителския вот, удостоверен, чрез национално представително проучване на Nielsen Bulgaria сред 2000 българи.
Престижната награда за Sanofi бе получена от Михаела Пиерова, генерален мениджър за „Лекарства без лекарско предписание“ за Централна и Югоизточна Европа.
 „Това е огромно признание за екипа на Sanofi България, тъй като успяхме да наложим Magne B6® ЛЕКА НОЩ като лидер в своята категория още през първата година от лансирането на пазара, защото продуктът е ефективна комбинация от натурални продукти, която премахва стреса и се бори с безсънието. Това е поредното доказателство за успеха на Sanofi в разработването на иновативни продукти за нуждите на потребителите ни. Ефективността на нашите продукти, потребителската удовлетвореност и иновациите, в които не спираме да инвестираме, са в основата изкачването на Sanofi на 3-то място сред иновативните компании в България“ – сподели Михаела Пиерова.
Наградата „Продукт на годината“ е поредното признание за Sanofi България и лекарственият продукт Magne B6®, който вече е насител на наградата „Лекарство без лекарско предписание“ на Българския фармацевтичен съюз,а също така бе отличен и от Българска асоциация на рекламодателите за кампанията по налагането му на пазара.

SELENA ES представи стайлинг шоу DECODE



Selena ES представи атрактивно стайлинг шоу, което показа модерни подходи към стайлинга и интересни идеи за прически. Събитието се състоя в „Мол Галерия Стара Загора“ беше вдъхновено от най-новата стайлинг линия Decode на Montibello, а като водещ на сцената се изяви актьорът Явор Бахаров.
Шоуто имаше конкурсен характер и в него участваха 15 коафьори от различни градове в страната. Участниците създадоха модерни визии за лято 2017, а прическите, които направиха пред очите на журито и гостите, бяха достойни за корица на модно списание. Предизвикателството към всеки участник беше „свободата на изразяване”, която дава стайлинг линията Decode. Стилът може да се променя лесно и драстично със стилизиращите продукти, които дават много възможности за моделиране на косата и за промяна на нейната текстура. Допълнително ценно предимство е, че всички продукти от различните серии могат да се смесват и позволяват експериментиране. На сцената всеки участник работи и с професионалните фризьорски уреди на Babyliss Pro – партньор на събитието. Освен участниците в конкурсната част на стайлинг шоуто, на сцената се изявиха също гост фризьори от Академия Selena ES.
Специален гост на събитието и част от журито беше Родриго Мезенес международен посланик на Babyliss Pro. Журито включваше още: Елена Стефанова – мениджър на Selena ES , aртистичния екип на Академия Selena ES:  Любомир Петров, Калин Велинов, Николай Колев и арт директора Милен Илиев, както и коафъорът на звездите – Николай Стоянов и Добромира Петрова, ПР на „Мол Галерия Стара Загора“.
На финала бяха наградени петима от участниците, които най-успешно „декодираха“ стила на своите модели и изявиха най-силно своя коафьорски талант.

Българска компания анализира медийното присъствие по темите за равенство между половете в ЕС



Персептика“, бранд на „А Дейта Про“, спечели и започна работа по договор за проследяване и анализ на присъствието на Европейския институт за равенство между половете (ЕИРП) в традиционните, онлайн и социалните медии. Договорът за изпълнение на услугата е на стойност над 264 хил. евро за период от четири години. В рамките на проекта екипът на „Персептика“ работи на 26 езика и изготвя анализи за всички страни членки на Европейския съюз. Компанията е първият български доставчик на услуги за базирания в Латвия институт. Рамков договор с подобни сума и обхват до момента не е печелен от българска компания за анализ на медийното присъствие и репутация на европейска институция.
„За нас е голямо признание и гордост, че изпълняваме проекта за проследяване и анализ на присъствието на ЕИРП в медиите. „Персептика“ е първата в България агенция за анализ на съдържанието и измерване на репутацията в традиционни, онлайн и социални медии с над 5 години опит и професионална експертиза. Благодарение на анализите ни ЕИРП ще може да подобри реакциите, стратегията и посоката си на работа по проблема с равенството между половете“, каза Георги Ауад, директор на „Персептика“.
„Европейските институции са сред най-взискателните клиенти и договорът, който спечелихме от ЕИРП, е огромно постижение за „Персептика“. Ние сме социално отговорна компания и едновременно с това екипът ни има личен интерес към темите, свързани с равенство между половете. Убедена съм, че тези две предпоставки са допълнителен стимул при работата по договора“, сподели Райна Григорова, експерт „Бизнес развитие“ в „А Дейта Про“-  разработваща и обучаваща невронни мрежи да изпълняват елементарни действия при анализ. Тя бе обявена за най-добър аутсорсинг работодател и аутсорсинг доставчик на услуги за 2016 година от Българската аутсорсинг асоциация. Договорът за проследяване и анализ на присъствието на ЕИРП в традиционните, онлайн и социални медии е постижение и за самата компания. Той е най-големият, който „А Дейта Про“ е печелила чрез тръжна процедура на ниво Европейски съюз, след като миналата година поднови договора си с Европейския икономически и социален комитет.
По проекта компанията изготвя обзорен анализ на присъствието и имиджа на ЕИРП в традиционните и онлайн медии за всички страни в ЕС, периодични анализи на публикациите в социалните медии и на бюлетина на института, проследява присъствието на събитията и инициативите му в онлайн и социалните медии. Екипът на „Персептика“ ще проведе консултации и изготви препоръки за изпълнението на комуникационните цели, заложени в Стратегия за управление на информацията и комуникациите за 2016–2018 г. на ЕИРП.

10 от най-добрите ни бармани се включиха в престижния конкурс Absolut Invite




За трета поредна година у нас се състоя един от най-известните и уважавани конкурси за бармани в света - Absolut Invite. Пет отбора, съставени от представители на едни от най-популярните барове в България - Memento, Щастливото Прасе, PM, Jasmine и Martini Bar, се изправиха един срещу друг в няколко предизвикателни кръга в Jasmine Urban Gastro Bar. Барманите показаха майсторство, класа и различни умения в борбата за финала, които ще се проведе в Швеция през юни.
Всички участници бяха предизвикани да създадат най-впечатляващия Absolut коктейл, чрез който да покажат креативност и майсторски принципи на подготовка. Добри презентационни умения, бързина в миксологията, познания относно напитки и рецепти също бяха част от критериите за оценка. Тази година барманите бяха изправени и пред интерактивно изпитание с видео игра, в което показаха бързина и сръчност. Професионалистите представиха и теоритичните си познания в тест с четири категории - Absolut, нощен живот, история на напитките и специалния сензорен кръг, в които трябваше да дегустират и познаят 12 вида бял алкохол.
Специално за конкурса като жури се включиха глобалният посланик на марката Rico Dynan, известен барман и миксолог. От българска страна в журито участваха Велислава Попова, главен редактор на Дневник и Радослав Мирчев, собственик на Бар Петък и Mixtape 5.
Състезанието спечелиха Никола и Никос oт Jasmine, които ще представят страната ни на световния финал в Швеция



Концерт - бенефис на Валя Балканска на 18 май В НДК



По българска земя ходя, български песни пея…




Валя Младенова Балканска е родена с името Фейме Кестебекова на 8 януари 1942 г. в село Арда. На 18-годишна възраст хвърля забрадката и като в приказките - от скромно и бедно момиче, Файме извървява пътя до световноизвестна певица и до това да няма българин, който да не знае и да не се гордее с нейните песни, и с прекрасния й глас. 
И днес, на 75 години Валя Балканска продължава да е музикалният паспорт на България и да радва своята публика с многобройните си участия у нас и в чужбина. Певческата й кариера започва през 1960 г. като солистка в Държавния ансамбъл за народни песни и танци „Родопи“ – Смолян,част от който е и до ден днешен. Най-известният ѝ запис е самостоятелно изпълнение на песента „Излел е Делю хайдутин“, направен в края на 60-те години на ХХ век от американския изследовател на българския фолклор Мартин Кьонинг и издаден на плоча в САЩ.
През 1977 г. песента полита извън пределите на Слънчевата система - на борда на два
идентични космически летателни апарата от програмата „Вояджър“ на НАСА.
Седем години по-късно единствената тогава телевизия у нас излъчва документалната поредица на проф. Карл Сейгън „Космос”, където песента на Валя зазвучава в 11-ти епизод и всички са изумени, включително и самата Валя, която научава, че гласът й лети в Космоса от колегите си, които предния ден гледали филма. Но, вместо заслужено признание, започват спорове за това как песента е напуснала пределите на България, а в последствие и кой е нейният автор. Кой е човекът,  записал песента и как изпълнението на Валя преминава Желязната завеса и стига до космическите лаборатории на НАСА в Калифорния.
В репертоара ѝ, освен „Излел е Делю хайдутин“, влизат още стотици народни песни като „Шар планина“, „Девойко, бално ли ти е“, „Триста са пушки пукнали“, „Хайдутине се молеха“, „А бре, юначе лудо и младо“, „Горо ле, горо зелена“, „Майчинско, стара майчинско“ и много други.
Животът на Валя Балканска е толкова вдъхновяващ, че за нея излизат няколко книги. Първата е "Сама сред звездите" с автор Елена Хайтова. А в края на миналата година излезе петото преработено и допълнено издание „Глас от вечността” на Светозар Казанджиев.
Многобройни са отличията, които Валя получава през дългата си и успешна кариера. По повод 60-та си годишнина и за изключителни постижения в областта на певческото изкуство през 2002 г., Валя Балканска е наградена с орден „Стара планина“. Едни от най- свидните й награди са: еднометровата статуетка от Първата олимпиада по изкуствата в Лос Анджелис през 1997 г. и статуетката “Златен феномен”, която й е присъдена от българската асоциация “Феномени”, където установяват целебното въздействие на песните на Валя. И в САЩ, и в България, когато получава наградите, тя е облечена в любимия си сценичен костюм - оригинална, обшита със сърма, народна родопска носия. Този истински музеен експонат е на повече от 170 години и е много скъп за, влюбената в родопския фолклор, певица. Но най-голямата награда си остава огромната любов на публиката, която я зарежда със сили да не спира да обикаля концертните сцени у нас и в чужбина.
Отгледала три деца и пет внучета, Валя Балканска с надежда очаква песенно родово попълнение. Докато работи в ранчото си край Смолян, тя не престава да си припява - и то песни, които все още не е изпълнявала на концерт. Въпреки, че повече от 50 години е на сцените по цял свят, тя продължава да твърди, че още не е успяла да покаже на публиката всички любими песни, вярвайки безмерно в красотата на родопската песен...
От 25 години гайдарят Петър Янев е неизменно и навсякъде до Валя Балканска. Неговата гайда е звучала по всички краища на България и в много страни по света, разнасяйки магията на родопската музика. Отдаден изцяло на родопския фолклор, той е изпълнителен директор на ансамбъл“Родопа“, автор, изпълнител и разпространител на радопския дух и традиция




На цената на един обикновен билет ще получите истински фолклорен празник в две части



На 18 май от 19:00 часа зрителите в Зала 1 на НДК ще бъдат омагьосани от родопския фолклор, на който никой българин не може да устои. Това магическо усещане, което извира от недрата на народната ни памет и отключва, закодираната в гените ни сила, ще ни плени със звука на родопската каба гайда, с космическия глас на Валя Балканска и с ритъма на танца.
На цената на един обикновен билет ще получите истински фолклорен празник в две части и ще ви бъдат споделени тайни, грижливо пазени векове наред в Родопа планина. Това пътуване през вековете започва с уникалния спектакъл „Невястата“, най-новият проект на ФА „Родопа“, който пресъздава легендата за родопска девойка, скочила от скала над Смолян, за да запази вярата и любовта си. Постановката надхвърля рамката на танцов спектакъл и вплита изразността на родопския фолклор, езика на танца и песента. "Невястата" е нещо напълно ново за репертоара на фолклорните ансамбли у нас. Танцовата интерпретация на мита за Невястата е музицирана на живо от изпълненията на оркестъра и хора на ансамбъл “Родопа".
Действието се развива на фона на мултимедийни пейзажи от планината, а във фокуса е едноименната скала над Смолян, за която легендата нашепва и до днес… В ролята на красивата девойка Елица е Теодора Георгиева - представител на най-младото попълнение в танцовата трупа на "Родопа". Станислав Кименов изпълнява ролята на Горан - изгората на Елица. Танцовият разказ за драматичната любовна история разгръща сцени с народни обичаи, етнография и автентичен фолклор. Любовта и годежът на Елица и Горан са илюстрирани с едни от най-красивите родопски песни в изпълнение на живо на хора и певците на ансамбъла. Част от музиката на спектакъла е авторска, написана за "Невястата" от младия композитор Николай Балабанов.
Сюжетният конфликт се развива като контрапункт на родопския фолклор и ориенталски ритми. Ангел Ибров пресъздава образа на Али Ага. Градацията на либретото следва именно пътя на похитената от Агата Елица до зъберите и скалата над Смолян, наречена днес на Невястата. Втората част на вечерта е Концерт – бенефис на гордостта на Фолклорен ансамбъл „Родопа” - Валя Балканска и гайдаря Петър Янев, които ще отпразнуват заедно с публиката в НДК цели три повода, 75-годишнината на Валя Балканска, 50-години на сцена, 25-години, от които заедно с гайдаря Петър Янев.
В репертоара, представян по цял свят, влизат песни като „Шар планино“, „Девойко, бално ли ти е“, „Триста са пушки пукнали“, „Хайдутине се молеха“, „А бре, юначе лудо и младо“, „Горо ле, горо зелена“ и други, а най-известното й изпълнение „Излел е Дельо хайдутин“ е вдигало на крака публиката по цял свят и е посланието на Земята към Вселената, включено през 1977 г. в Златната плоча на американските космически апарати „Вояджър 1“ и „Вояджър 2“.

Лидл България награди млади предприемачи



по време на провелия се в Пловдив XX Международен панаир на учебно-тренировъчните предприятия. След оспорвана надпревара измежду повече от 500 ученици от страната, възпитаниците на професионалната гимназия по икономика "Алеко Константинов", гр. Кърджали, спечелиха правото да бъдат първите участници в лятната практикантска програма на компанията. Те впечатлиха журито и търговската верига с идеята и реализацията на тяхната тренировъчна фирма „Made of nothing”, предлагаща стоки от рециклирани материали. Полилеи от пластмасови чаши и оригинална украса за дома бяха малка част от интересните предложения, които учениците представиха.
„Радвам се да видя толкова предприемчиви млади хора, защото бъдещето на България е именно във вашите ръце. Като отговорен работодател, Лидл България предлага много добри възможности за кариера и развитие. Конкретно за млади хора като вас е и нашата лятна практикантска програма. Тя предлага на всички ученици от XI и XII в цялата страна чудесна възможност да организират своето лято – като учат нови неща, трупат ценен професионален опит и правят важна стъпка за бъдещето си професионално развитие“, сподели Милена Драгийска, Главен изпълнителен директор на Лидл България, по време на официалната церемония по награждаването.
В края на месец април Лидл България обяви началото на петото издание на своята платена лятна практикантска програма, която ще се проведе от 17 юли до 31 август в цялата страна. До 10 юни е срокът, до който всички ученици в XI и XII клас могат да кандидатстват за програмата, като изпратят CV и мотивационно писмо на jobs@lidl.bg. Единствените изисквания пред кандидатите са да имат навършени 18 години, да имат интерес в областта на продажбите, както и да имат желанието да направят своите първи стъпки в голяма международна компания като Лидл България. Освен конкурентно заплащане, за периода на практиката одобрените кандидати ще получават и ваучери за храна на стойност 60 лева. На успешно завършилите програмата Лидл България ще предостави и още една възможност – те ще могат да участват в конкурс за есе на тема „Лидл отвътре и отвън“, като победителят ще спечели месечна стипендия за първата си година като студент.

Мануил Касабов получи голямата награда на Четвъртия литературен конкурс на Алеф”



Ученикът от Русе ще представи България на международен форум в Израел

Румен Леонидов връчва наградата на Владимир Илиев
„Ние можем да променим света!” Това заявиха лауреатите на Четвъртия ученически литературен конкурс „Който спаси един човешки живот, спасява цяла вселена”  от трибуната, която им предостави Центърът за еврейско-българско сътрудничество „Алеф”.  На официалната церемония по награждаването  в салона на Куклен театър - Бургас присъстваха участниците в надпреварата, чийто творби най-много са впечатлили журито.
Тази година темата на традиционния конкурс бе: „Шимон Перес и неговият принос в измеренията на общочовешкия хуманизъм”. Съвета на големия политик и миротворец да мечтаят за големите неща последваха 161 ученици от 41 селища в България. В своите есета те „нарисуваха” истинския свят, който искат да създадат и изключително много затрудниха журито в състав: Михайлина Павлова – главен редактор на вестник „Еврейски вести” и журналист в БНР, Румен Леонидов – поет и издател и Асен Йорданов – журналист  и  директор на сайта Бивол.бг. Те имаха тежката задача да прочетат 165 есета /някои от учениците бяха написали повече от 1/ и да отличат най-добрите сред тях.
На 27 април на сцената на Кукления театър в Бургас се качиха отличените от журито млади автори, които в есетата си заявяват, че имат големи мечти и възнамеряват да ги постигнат. Надпреварата продължи  в своеобразен открит урок, назован „Час по мечти”. В ролята на учител влезе актьорът Валери Еличов, а  публиката се включи в т.нар. „външно оценяване” – нейните аплодисменти бяха знак за одобрение и сигнал за журито към кого да наклони везните за призовите награди. 
Сред публиката в салона на кукления театър бяха представители на местната власт, политици, бизнесмени, общественици, учители и ученици. Специално да поздравят победителите от София дойдоха  Максим Бенвенисти, председател на фондация „Цедака” към ОЕБ Шалом и Мориц Машиах, председател на Настоятелство на читалище „Емил Шекерджийски” София. За провеждането на церемонията съдействаха още: Посолство на Държавата Израел в България, Община Бургас, Фондация „Роналд Лаудер”, ОЕБ „Шалом”, „БМФ Порт Бургас”, СК ООД, Хотел България и Замъкът „Влюбен във вятъра”.
„Учениците са направили изключително задълбочени анализи на сложната личност на политик от световен мащаб, като Шимон Перес. Впечатляваща е обемната библиография, която са ползвали. Но още по-впечатляващ е начинът им на мислене и ценностната им система”, коментира председателят на журито Михайлина Павлова.
„Вие всички сте отличени.  И аз съм сигурен че ще продължите напред, защото този конкурс е прекрасна стартова площадка за вашите мечти”, допълни Румен Леонидов. 
 „В тези младежи ние виждаме един огромен шанс за България. Те говорят за мечти, разсъждават за истинския свят, която да се основава на вечните ценности. Те имат смелост и воля да осъществят това”, обобщи Асен Йорданов.
В затруднението си да отсее най-добрите творби, журито присъди повече награди от обичайното.
Максим Бенвенисти връчна първа награда на Мануил Касабов
На първо място бе класирано есето на Мануил Касабов от СУЕЕ „Свети Константин – Кирил Философ” -  Русе. Той получи голямата награда - пътуване до Израел и участие в едноседмичен международен семинар за млади лидери в Херцлия.  Мануил ще представи България  на едноседмичен международен форум за млади лидери през месец август тази година на разноски на организаторите.
Бяха присъдени две втори награди от по 200 лв. и три трети награди от по 150 лева. Всички отличени получиха книги и грамоти..
„Вече четири години журито в този си състав оценява участниците в конкурса професионално и съвсем безпристрастно. Започнала като една семейна благотворителна инициатива, литературната надпревара днес е наистина с национална значимост. С всяка поредна година интересът към конкурса се увеличава. Само за 4 години 400 младежи от цяла България са мислили и писали по зададените от нас теми. Над 500 други младежи са участвали в други инициативи на Център „Алеф”, заяви инициаторът на конкурса и председател на Център „Алеф”  Алберта Алкалай.
От името на ОЕБ „Шалом” Максим Бенвенисти определи конкурса като „най-смисленият конкурс, който се провежда в България, на тема българи и евреи и предаде на поздравите д-р Александър Оскар, председател на организацията. Поздравителен адрес до организаторите изпрати посолството на Израел, а община Бургас връчи кошница с цветя от името на кмета Димитър Николов.
Участниците в конкурса доказаха, че могат да превърнат идеалите си в реалност, щом могат да определят думата „цел” като „мечта + дата”. Всеки техен отговор или изявление предизвикваше бурни аплодисменти. Публиката видя фрагменти от филма на Вили Линдвер  „Мистър Израел” и откъси от интервюта с вдъхновителя на ученическите есета - Шимон Перес. В церемонията със свои музикални изпълнения се вградиха и вокалната група на Милена Добрева - Веселина, Ина, Стефан и Маломир, и Мария Бакърджиева от хор „Милка Стоева”, която специално за този ден научи песента „Евкалиптова гора” .
 За младите творци, гости на Център „Алеф”, участието в церемонията ще се превърне в незаличим спомен и стимул за бъдещо творчество. Финалът на четвъртия литературен конкурс им даде възможност да участват в една истинска приказка. Ден след връчването на наградите те посетиха Замъка „Влюбен във вятъра” край Равадиново, където, съоръжени с карти и други помагала, се впуснаха в търсене на съкровища, а по-късно в параклиса на Замъка се включиха и в преписването „История славянобългарска”.

Участниците в „Като две капки вода” - с атрактивни перуки на „Магама”



Зрителите на култовото шоу „Като две капки вода” имат възможност да следят атрактивните превъплъщения на участниците във формата. За успеха на различните сценични образи огромно значение имат прическите и косата, а за тяхната направа вече повече от месец се грижи перукерският екип на „Магама”.
Уникалните образи, които представят участниците във формата, се постигат с висококачествени естествени и изкуствени перуки и се дооформят според образа, за да изглежда той максимално естествен. Екипът на салони „Магама” разполага с над 5000 перуки в повече от 80 цвята в най-различни дължини и структура – права, чуплива, къдрава. Всички превъплъщения откъм коса, брада и мустаци се правят идивидуално за всеки участник и конкретния образ, обясняват от екипа на „Магама“. Всяка една от перуките може да се подлага на допълнителна химична и термична обработка и да се обработва със специални продукти – стилизанти, поддържащи шампоан и балсам, флуиди, може да се реже или допълва при необходимост с екстеншъни, кичури, опашки, тупета и полуперуки.
В перуката на Михаела Маринова като Петя Буюклиева например, има поставена частична перука с допълнителни стикери „Магама” tape - in system, които са изключително актуални тази година. За образа на Люси Дяковска като Емели Санде пък е използвана абсолютно естествена визия. Поставени са частични тупета с „лейс” основа косъм по косъм, които постигат естествена къса дължина и са незабележими от човешко око. С цялостна естествена перука, стилизирана с много гел, за да се постигне мокър ефект, беше певицата в образа на великия Майкъл Джексън. А, за да бъде „като две капки вода“ с Поли Генова, естествената коса на Люси е предварително изправена и допълнена с частични редове. В образа на самата Люси Дяковска се превъплъти Ваня Джаферович, като за специфичната й коса е използвана къдрава перука, подстригана според прическата на певицата и боядисана с предварително изготвен медно бакърен цвят. Коцето Калки имаше трудната задача да влезе в образа на големия Никола Гюзелев, като за имитацията му е поставена брада тип „катинар” и частична „лейс” перука, изработена косъм по косъм. Перуки и бради, поставени косъм по косъм са използвани и в създаването на образите Pavell & Venci Venc’, в които се превъплътиха водещите Димитър Рачков и Васил Василев – Зуека. За преобразяването на София Джамджиева в Кулио (Coolio), с помощта на гримьорите, е постигнат нужният цвят дори и на скалпа, а за екзотичната визия на рапъра върху силиконова основа са монтирани готови „лейс” расти.



LG и световно признатият дизайнер Токуджин Йошиока взеха голямата награда на Milano Design Award 2017



за арт инсталацията „TOKUJIN YOSHIOKA x LG: S.F_Senses of the Future“, която
освети Milano Design Week - най-голямото и най-известно събитие в световен мащаб, посветено на дизайна. Ето защо, точно на това място LG избра да си сътрудничи с японския дизайнер Токуджин Йошиока в реализирането на уникална мащабна светлинна инсталация. Озаглавена Tokujin Yoshioka x LG: S.F_Senses of the Future, впечатляващата творба изобразява връзката на човечеството с природата, озарявайки ориентираната към хората философия на LG по отношение на дизайна. Инсталацията бе изложена в началото на миналия месец в известното Superstudio Più в Милано.
TOKUJIN YOSHIOKA x LG: S.F_Senses of the Future предлага на посетителите си истински пир за сетивата им. С привкус на всичко, което се крие в бъдещето, инсталацията комбинира авангардните технологии на LG с единствените по рода си експериментални техники на Токуджин Йошиока. Част от изложбата разказва впечатляваща история за вярата в бъдещето, представяйки предмети от ежедневието на всеки един от нас S.F столовете. Това всъщност изобщо не са обикновени столове, а такива, родени от научната фантастика. Общо седемнадесет S.F стола са умело оборудвани с иновативните органични светлинни диоди – OLED дисплеите на LG. Столовете са както статични, така и изключително динамични,


благодарение на брилянтните светкавици,
които те излъчват чрез двустранните панели, предизвиквайки хората да се замислят върху забързания модерен живот.
Друга част от изложбата, наречена Wall of the Sun, представя 16-метрова в ширина и 5-метрова във височина конструкция, състояща се от почти 30 000 индивидуални OLED светлинни модула. Стената е създадена така, че да се люлее нежно докато излъчва привличащи вниманието лъчи светлина, симулирайки уюта и топлината на приятните слънчеви дни. Тази невероятна инсталация представя уникален поглед над това как пречупената през човешката природа светлина би могла да трансформира космоса в съвсем близкото бъдеще.
Работата с Токуджин Йошиока и артистичния начин, по който той вплита технологията на LG в идеите си, беше едно невероятно и неповторимо изживяване, каза Но Чанг-хо, оглавяващ дивизията корпоративен дизайн в LG Electronics. “Философията на LG по отношение на дизайна е фокусирана върху непрестанното надскачане на границите на иновациите, докато едновременно с това симпатизира с нуждите на индивидите. Сътрудничеството ни по повод тази изложба беше уникалната възможност да създадем една различна интерпретация за стремежа на LG към един по-добър и иновативен живот.”