Translate

четвъртък, 1 септември 2016 г.

Най-новите телевизори OLED са съвместими с пълната гама HDR технологии



Телевизорите OLED на LG са единствените уреди, които поддържат както отворените формати HDR10, така и Dolby VisionTM, предпочитани формати от режисьори и доставчици на съдържание. Всички големи филмови студия са поели ангажимент да поддържат Dolby VisionTM. Не само киното, но и много други доставчици на съдържание прилагат този формат по подразбиране за своите стрийминг услуги.
LG и техните партньори ще направят няколко нагледни HDR демонстрации по време на IFA, една от които ще включва дори пренос на HLG съдържание, използвайки наземните системи за излъчване на ASTRA и Британския радиосъобщителен и телевизионен комплекс (BBC).
HLG е новият HDR стандарт, разработен в сътрудничество с BBC и NHK, Япония. Той разпространява единичен поток от информация, който може да се декодира както от специални HDR приемници, така и от не-HDR такива. Целта на новия стандарт е да даде възможност на телевизионните оператори да изпращат HDR трансмисии и по кабел, осигурявайки стрийминг на съдържание на живо. Ето защо HLG е отличен избор за излъчване на HDR услуги.
На IFA 2016 LG ще бъде първата компания, която ще демонстрира публично как HDR технологията комбинира High Frame Rate (HFR) с HLG съдържание. LG ще обедини усилия с BBC и Европейската асоциация за радио и телевизия, за да демонстрира HFR HLG съдържание, което е съвместимо както с MPEG DASH (IP стрийминг), така и със системи за предаване на трансмисии DVB-T2. HFR е нова технология, която подобрява качеството на Ultra HD картините, доставяйки до 100/120 кадъра в секунда. С тази подобрена скорост на кадрите се постигат много по-гладки и реалистични движения на екрана.


LG ще представи на IFA 2016 последните си иновации при технологиите за грижа за дрехите



Сред новата серия от уреди ще могат да бъдат видени последната пералня TWINWash™, енергийно-ефективната сушилня Centum System™, комбинирания модел пералня със сушилня LG SIGNATURE, както и LG Styler.
Пералнята TWINWash на LG, с нов дизайн и 12-килограмова вместимост, е естетически повлияна от ултра-премиум пералнята LG SIGNATURE. Големият основен барабан се грижи за основното пране, докато TWINWash Mini може да бъде използван паралелно за пране на по-кратки програми. Ергономичното и елегантно устройство разполага със сензорен LCD дисплей, вграден в стъклената врата. Гладкото лакирано покритие от външната страна прогонва пръстовите отпечатъци и корозията.
За потребителите, за които са важни енергийната ефективност и издържливостта, линията перални машини, сушилни и комбинирани модели Centum System би била перфектното решение. Както пералнята, така и сушилнята предлагат степени на енергийна ефективност от  A+++ -60% и съответно A+++ -10%. С новата система амортисьори, абсорбиращи вибрациите, нивото на шум на пералните Centum System се свежда до изключително ниските 67dB1 в режим на работа. Двигателят с ниски вибрации Inverter Direct Drive, използван в новите перални машини на LG, е подкрепен от безпрецедентната в индустрията 20-годишна гаранция за качество.
Пералнята със сушилня LG SIGNATURE използва първата в индустрията технология с инверторна термопомпа, за да постигне енергийна ефективност от A-50% без това да се отрази на резултата от прането. Чрез добавяне на SmartThinQ сензор, който се контролира чрез Wi-Fi, потребителите на пералнята със сушилня LG SIGNATURE могат да получават известия за приключване на прането директно на своите смартфони.
Второто поколение LG Styler с технология LG TrueSteam™ с лекота дезинфекцира дрехите, премахва гънките и неприятните миризми, оставяйки дрехите със свеж аромат. Друга удобна функция е Moving Hanger, която внимателно разклаща дрехите и по този начин още по-ефективно изгражда гънките по време на цикъла на пара.  С технологията Easy Pants Crease Care панталоните ви винаги ще изглеждат така, сякаш са дошли право от химическото чистене.


Деветото издание на инициативата „Моят зелен град“ ще обхване общо 16 населени места в страната



По време на кампанията, организирана от системата на Кока-Кола в България, Екопак България и Българското дружество за защита на птиците (БДЗП), доброволци в страната ще могат да се
включат в организирани активности по залесяване, почистване, обновяване и облагородяване на местно ниво. Градовете, които се обединяват под мотото „БЪДИ ЗЕЛЕН НЕ САМО ЗА ДЕН“ са - Бургас, Варна, Велико Търново, Враца, Габрово, Добрич, Перник, Плевен, Пловдив, Русе, Сливен, Смолян, София, Стара Загора, Търговище, Хасково.
В рамките на тазгодишното издание на еко-инициативата ще бъде засадена втората гора на „Моят зелен град“*. 
Това ще се случи на 10 септември т. г. в местността „Офелиите“ на Витоша. Тогава доброволци ще построят и кътове за отдих, ще обновят и ремонтират съществуващите пространства за пикник в близост до „Яворова поляна“, която е сред най-красивите местности в Природния парк. Заедно със семейство, приятели, колеги и близки, присъстващите ще могат да се насладят на красотата на природата, да засадят своето дърво и да дадат своя личен принос за поддържане на кътовете за отдих в парка.
------------
*Инициативата „Моят зелен град” стартира през 2008 г. и нейната основна цел е опазването на природата в големия град. Кампанията се организира от системата на Кока-Кола в България, в партньорство с Българското дружество за защита на птиците и Екопак България и има за цел да популяризира грижата за околната среда като неизменна част от ежедневието на всеки отделен човек и на обществото като цяло. През годините в „Моят зелен град“ се включват редица неправителствени организации, партньори и хиляди доброволци. В резултат на техните дейности до момента са почистени близо 2 км от Перловската река в София, спестени са над 16 000 кг. въглероден диоксид, събрани са разделно над 2 500 чувала отпадъци, посадени са над 350 дървета и са построени и обновени над 300 пейки, детски съоръжения и кътове за отдих в 23 града в България. През 2014 г. над 2 500 еко-любители от 23 български града се включиха в превантивните активности в подкрепа на пострадалите от наводненията региони в страната, а през 2015 става факт и първата на гора в рамките на инициативата.

УМБАЛ „АЛЕКСАНДРОВСКА" организира безплатни прегледи за глаукома от 7 септември до 7 октомври



Хората със съмнение за глаукома, с диагностицирана вече такава, близки родственици на
глаукомно болни и хора след 40г. възраст, могат да проверят своя очен статус, в периода 7.09 – 7.10, от 13.30 – 18.00 ч. в глаукомен кабинет № 21 на ДКЦ „Александровска” (2 етаж). Заплащане и направление не се изискват. Предварително записване на тел.: 02/9230 335, от 9.00 до 12.30 ч.
--------
Глаукомата е невро-дегенеративно заболяване, което настъпва безсимптомно, води засегнатите до тежка инвалидизация и често до трайна загуба на зрението. Ограниченият брой направления №3 за преглед при специалист ограничава и възможността на пациентите за превенция, ранна диагностика и адекватно лечение на глаукомата.

УНГ-хирурзи използваха за първи път навигационна система при операция на средното ухо



Eндоскопската интервенция позволява много по-щадящо оперативно лечение при отстраняване на тумори и холистеатоми

В старозагорската Болница „Тракия“ бе извършена първата в страната операция на средното ухо при лечение на холестеатом* с помощта на специализирана навигационна система**.
По време на хирургичната интервенция се оказва, че холестеатомът е значително по-разпространен, отколкото се визуализира на компютърно-томографското изследване. Затова се е наложило отстраняването му да бъде започнато с ендоскопска техника, но да бъде завършено по конвенционален микроскопски начин. Помощта на ендоскопската система в този случай обаче е била много ценна, защото е позволила заобикалянето на здрави костни структури, които скриват оперативното поле, и които при работа само с оперативен микроскоп се налага да бъдат премахнати. „Това, което ни радва при тази операция е, че успяхме да верифицираме анатомичните структури с помощта на навигационната система, донякъде чисто пробно, но сме убедени, че при трудни случаи, каквито са туморите на средното ухо и на латералната черепна основа, навигационната система ще ни бъде особено полезна“, посочи , обясни водещият хирург и началник на УНГ-клиниката в Болница „Тракия“ доц. д-р Петър Руев.
В УНГ клиниката на болнцата вече са планирани още няколко операции на пациенти с нужда от хирургично лечение на средно ухо, при които отново ще бъде използвана ендоскопска хирургия и навигационна система.
-------------
*Холестеатомът е агресивно заболяване на средното ухо, което протича с разрушаване на костта.
** Оптическата навигационна система „Щорц“, с каквато в България от 2 години разполага единствено УНГ-клиниката на Болница „Тракия“, се характеризира с много голяма точност. Ендоскопската методика е много по-щадяща, по-минимално инвазивна, нанася значително по-малка оперативна травма. Ендоскопа позволява на хирурзите да виждат „зад ъгъла“, докато с операционния микроскоп те могат „да гледат“ само напред, но пък имат представа за дълбочината на оперативното поле. „Щорц“ в операционната на Болница „Тракия“ е обновена с най-новия софтуер, който позволява по време на операцията да се избере допълнителна точка на верификация. Така се увеличава и точността на навигацията в дълбочина. Така навигационната система би намерила полезно приложение и при лечение на тумори в средното ухо и основата на черепа, а ендоскопската хирургия на средното ухо би имала по-широко приложение при всички процеси, които засягат кухината на средното ухо и не са разпространени към кухината на мастоидния израстък. Тоест, когато патологичният процес е концентриран в областта на тъпанчето или в областта на слуховите костици.

Каталог 2017 на ИКЕА изглежда като лайфстайл списание




Посланието на каталога е „Живей по свой вкус



Това е 66 издание на каталога в 328 страници. Преведен е на 33 езика и е адаптиран за 48 пазара. За първи път каталогът на ИКЕА изглежда като лайфстайл списание и  включва 13
истински истории. Любопитните истории ще отведат читателите до най-различни точки по света.
Тази година посланието на каталога е „Живей по свой вкус  мисията му е да помогне на хората да се отърсят от стреса в своето ежедневие и да кажат сбогом на чуждите очаквания. Съдържанието е вдъхновено от желанията и мечтите на истинските хора. Страниците му са пълни с идеи и продукти, които не са просто безцелни предмети – те са създадени, за да направят живота у дома по-лесен и по-добър.
През 2017 година в ИКЕА ни очакват колекциите SÄLLSKAP и новото издание на IKEA PS.
SÄLLSKAP е вдъхновена от традиционния шведски дизайн. Лимитираната серия набляга на пъстър текстил и мебели от масивна дървесина. IKEA PS 2017 е свежа, свободна и лесно приспособима към всеки дом. Тя включва мултифункционални и мобилни мебели: масички, които се превръщат в табуретки, дивани, които се сгъват и разгъват, подвижни кутии, които могат да се превърнат в решение за съхранение.
Новост в дигиталния свят на ИКЕА е изцяло обновеното приложение Каталог ИКЕА за смартфон или таблет. То се предлага за iOS и Android, както и за Apple TV 4th Generation. Дигиталната версия на каталога ще може да се разгледа и на IKEA.bg.
В страната приложението ще бъде налично от 9 септември.

ИКЕА България открива нов Център за поръчки в Бургас



Компанията регистрира ръст в продажбите от 18%

ИКЕА България обяви откриването на нов Център за поръчки в Бургас тази есен като резултат от стабилния си растеж и силното си представяне на пазара. Тя отчита 18% ръст в продажбите,
12% ръст на посетителите и 26% повече клиенти в сравнение с миналата каталожна година.
Резултатите отразяват цялостното присъствие на компанията у нас и включват магазин ИКЕА в София, онлайн магазина и Центъра за поръчки във Варна.
За изминалата каталожна година трите канала за продажба отчитат оборот от 92 милиона лева. Компанията регистрира общо 2.5 милиона посетители и 950 000 клиенти, отбеляза Тео Муратидис, управител на ИКЕА България.
Новият Център за поръчки в Бургас ще се намира в Mall Galleria. Той е резултат от отличното представяне на съществуващия Център за поръчки във Варна. Първият обект надмина предварителните очаквания, отчитайки оборот от 5.7 милиона лева и 136 000 клиенти през първата година от своето съществуване.

Биреният фестивал на Стара Загора, се завръща и тази година с по-богата програма от всякога



 В Столицата на бирата по време на фестивала специални гости на музикалната сцена ще са Б.Т.Р, Сигнал, Васко Кръпката и Подуене Блус Бенд, Стефан Вълдобрев и Обичайните заподозрени, както и много други

утвърждавайки града като безспорната Столица на бирата в България. В едно с
дългогодишните традиции на града в областта на пивоварството, Beerфестът има да покаже още много, обогатявайки и впечатлявайки всеки бирен ентусиаст. С подкрепата на община Стара Загора и пивоварна Загорка, Beerфестът цели и тази година да поднесе добро настроение на почитателите на бирата от всички точки на България, представяйки им отличителните черти на всяка една от марките на Загорка АД. Традиционният фестивал е на път да се превърне и в мерило за останалите бирени фестивали в страната, вземайки 1-во място за „Събитие на 2015 година“ на тазгодишните награди на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО).
На 6-и септември в парк „5-и октомври“ (Градската градина) ударен старт на Beerфестът ще дадат обичаните от старозагорци музиканти Стефан Вълдобрев и Обичайните заподозрени, заразявайки феновете на качествената музика с фестивално настроение. В дните до 11-и септември ще последват едни от най-добрите български банди. Гостите на Beerфестът ще могат да видят на живо Б.Т.Р., Сигнал, Обратен ефект, Васко Кръпката и Подуене блус бенд, но и млади и талантливи музиканти като Bears & Hunters, Jin Monic, Red Hot Chili Peppers Tribute BG, Perfect Strangers, Affection, Royal Aligators, Rock Stage и други.
За да я обикнат още повече, жителите и гостите на града тази година ще трябва да опознаят Столицата на бирата. Като всяка истинска столица, Beerфестът ще има свои тематични квартали с разнообразни алеи, пътни знаци, събития и истински кмет. Те ще представят както пивоварна Загорка и нейните традиции в пивоварството, така и ще предоставят на посетителите забавни игри и информативни активности, чрез които гостите им ще научат любопитни факти за любимото си пиво. Кварталите ще са обвързани с всяка от основните присъстващи марки от портфолиото на ЗАГОРКА АД:
• Ретрополис – кварталът на Загорка Ретро
• Downtown – кварталът на Heineken
• Малкият Амстердам – кварталът на Amstel
• Пивка зона - кварталът на Ариана
• Специално предградие – кварталът на Загорка
• Квартал Stolichno – кварталът на Stolichno
• Ghost town – кварталът на Крадецът на ябълки

ОРГАХИМ: Най-търсените нюанси са в бледо-жълтата гама



ОРГАХИМ отчита 16% ръст на нетните продажби, спрямо същия период на миналата година

За първи път през последните 3 години компанията отчита осезаем ръст на тонираните бои, който възлиза на 14% спрямо същия период през 2015 г. Това до голяма степен се дължи и на
лансирането на новия бранд SPIRIT, който допълва предлаганите до момента решения под марката Хамелекон.
Данните от тониращите системи на компанията за страната показват, че най-търсените нюанси продължават да са в бледо-жълтата гама. След стартиралата за първи път в България инициатива „Цвят на Годината“ се наблюдава значителен интерес към Нептун, обявен от Оргахим и Асоциацията на Интериорните Дизайнери в България за цвят на 2016 г.
Търговските данни от края на м. г. сочат, че Леко продължава да бъде най-предпочитаният бранд за интериорни решения. Продуктите за стени и тавани под марката Леко държат близо 17% ръст спрямо първото полугодие на предходната година.
Най-високи ръстове Оргахим бележи в строителното си направление с бранда Deko Professional – 54% спрямо същия период за 2015-та. Това е резултат от повишаването полагане на топлоизолационни системи Dekotherm, както и от новите направления в строителното портфолио, като подовите покрития и хидроизолациите.
Според Момчил Бояджиев, търговски директор на Оргахим, добрите резултати на компанията се дължат както на новите продукти и инициативи, така и на усилията, която компанията инвестира в отношенията си с партньори и дистрибутори.