Translate

събота, 17 юли 2021 г.

TORK представи решения за здравословна училищна среда

 

 

Екипът на TORK, марката за професионални хигиенни решения на Essity, събра директори от столични училища на информационно събитие, посветено на хигиената в училище. На специално организирана презентация бяха поканени участниците в проекта „София избира децата“ по програмата „София избира“ на Столична община, който има за цел създаването на съвременни училищни тоалетни и подобряване на средата за децата.  

Целта на събитието беше да информира директорите, а оттам родителите и учениците, за важността на хигиената в училище. По време на презентацията бяха изложени полезни факти от редица световни проучвания, които показват неоспоримата връзка между хигиената и по-доброто здраве и благосъстояние на обществото.  

„В съвременния свят, с повишена глобализация, бързи въздушни пътувания и нарастващата резистентност към антибиотиците, здравната и икономическа заплаха е на лице, затова хигиената става още по-важна“, каза магистър химик Десислава Сулцер-Петрова, акаунт мениджър в Essity. „Ние носим милиони микроби на ръцете си – между 10 000 и 10 милиона бактерии, като те са от най-безобидни до такива, които могат да причинят сериозни заболявания. Микробите се прехвърлят бързо от ръцете към повърхностите, откъдето могат лесно да се пренесат до устата. Това води до разпространение на инфекции и заболявания, както и до отсъствия и нужда от лечение на децата. Ето защо хигиената на ръцете е от ключово значение, а образователната среда трябва да е подготвена и да осигури необходимите санитарни материали за деца и учители“, допълни Сулцер.

Компанията Essity представи и редица полезни материали, специално разработени за образователни институции, които да подпомогнат ежедневната работа на учителите, а също и приложение за деца, което по забавен и занимателен начин ги учи да мият редовно и правилно ръцете си. Идеята е по този начин учениците да се образоват и да спазват собствената си хигиена, като това ще помогне те да бъдат по-здрави и по-рядко да отсъстват.

Решението с марка TORK за здравословна учебна среда включва лесен за дозиране и поддръжка сапун с формула, благоприятна за кожата и на най-малките, както и еднократни кърпи, признати за най-ефективния и безопасен метод за изсушаване на ръцете – единствен метод за намаляване на броя на бактериите по ръцете.

 

Нощни битки в трети сезон на „Игри на волята: България“

Забележителни участници, нови битки и тежки изпитания предстоят от септември по NOVA

 

 

В третия сезон на най-мащабното риалити предаване в ефира на NOVA „Игри на волята: България“ участниците ще предизвикат забележителните си характери в ново изпитание. След залез слънце бойците ще премерят сили в неочаквана ситуация - нощни битки на брега на морето. В преследване на голямата награда от 100 000 лева, те смело ще се устремят към още повече битки и тежки задачи, противопоставяйки силата на волята и физическите възможности.

„Нощните битки предразполагат не само участниците, но и зрителите към съвсем друго усещане. Ще изненадаме всички с много новости този сезон. Няма човек, който да е подготвен да спечели тази игра още с влизането и нашите участници го разбират по трудния начин“, каза в Новините на NOVA продуцентът на предаването Витомир Саръиванов.

„Тази година имаме много по-комплексни участници, много по-силни физически, истински бойци, но и  игрите са супер сложни и много тежки“, споделя Кирил Киров – Кико, който за втора година е режисьор на приключенското риалити. Той допълва, че битките след 23:00 часа са истинско изпитание за участниците, защото трябва да подготвят телата си по различен начин.

Зрителите ще проследят всяка игра през обектива на цели 22 камери, които следят и най-малкото движение на участниците в третия сезон на формата.

Не пропускайте „Игри на волята: България“ сезон 3 от септември по NOVА, за да видите ожесточените битки за голямата награда. В продължение на 3 месеца участниците ще направят всичко, за да продължат напред и да покажат докъде се простират границите на физическите и психическите им възможности.

 

Български студенти от Европа и страната са свежите попълнения в Lidl

Стажантската програма дава реален шанс за кариерен старт в компанията –

двама от миналогодишните стажанти вече продължават кариерното си развитие в Lidl

 

 

Български студенти от Италия, Австрия, Шотландия, Нидерландия и България са най-новите и свежи попълнения в екипа на Лидл България. Общо 8 стажанти се откроиха в конкуренция сред близо 120 кандидати и си заслужиха място във финалната селекция стажанти на компанията.

През следващите 2 месеца всички те ще работят по конкретна практическа задача, която след това ще представят и защитят пред ръководството на веригата. Така всеки един от стажантите ще влезе в напълно нова роля и ще опознае различна област от търговията с бързооборотни стоки.

Здравко Жерев ще търси нови начини да подобри процесите в складовата логистика, като се възползва от предимството, че две поредни години е бил практикант в Lidl, а днес вече е студент в Шотландия. Божена Божилова, студентка в Bocconi University в Италия, ще трябва да анализира пътя на клиента по време на пазаруването му в Lidl. Върху процесите в търговската мрежа на веригата ще се фокусират и двама младежи – Мартин Стоянов, студент „Икономика с преподаване на английски език“ в УНСС, и Страхил Стоянов от НБУ, с опит в областта на одита и финансите зад гърба си. Двамата ще трябва да намерят начин как да се постигне по-голяма ефективност в магазините на веригата.

Още двама стажанти ще се изправят пред общо предизвикателство – Елиза Зографова от Виенския университет и Контантин Герганов от Хагския университет за приложни науки. Двамата ще трябва да подготвят проект за Employer branding концепция като мост между Lidl и студентите.

Студентка по право и биотехнологии в СУ „Св.Климент Охридски“ ще се потопи в правния свят на Lidl – Ани Стоянова ще търси начин за оптимизация на застрахователните случаи в правния отдел на компанията. Още една дама прави своето завръщане в Lidl – след като трупа опит като сезонен служител в Lidl, сега Магдалена Драганова се завръща като стажант със задачата да изготви проект за популяризиране на WEB базирана платформа за обмен на документи с доставчици на Lidl.

Всичките 8 стажанти предстои да навлязат и да опознаят в детайли света на Lidl, за да разработят своите проекти. Освен високо ценена заради своята практическа насоченост, стажантската програма на Лидл България е и реална възможност за кариерен старт на младежи без голям опит по специалността, но с желание да учат и да се развиват. Доказателство са двама от миналогодишните стажанти, които продължиха кариерното си развитие в компанията и вече са част от екипа на Лидл България.

По време на стажа си в компанията, младите таланти ще преминат през допълнителни обучения – по управление на проекти и презентационни умения, ще разчитат на опитен ментор и ще се възползват от атрактивни придобивки – 800 лв. брутно месечно възнаграждение, 120 лв. ваучери за храна за периода на програмата, 1 ден отпуск за рожден ден и възможност за 5 дни неплатен отпуск.

 

Още една иновация в сайта на БНТ – субтитри при излъчване на живо

Обществената телевизия интегрира нова технология в дигиталните си канали. Изкуствен интелект субтитрира българска реч

 

 

Субтитри при пряко излъчване в сайта на БНТ е следваща стъпка в процеса на дигитализация на обществената телевизия в последната година. Преди няколко месеца стартира иновативната технология „Чуй новините“, при която изкуствен интелект чете новините в сайта bntnews.bg и в мобилното приложение BNT NEWS. Услугата е изключително удобна за хора с увредено зрение или такива, които имат динамичен дневен режим и четенето затруднява ежедневната им рутина.

Преди броени дни, към сайта на БНТ бе активирана поредната иновация – автоматично генериране на субтитри при живото излъчване на ефирното съдържание в сайта. Технологията е на база изкуствен интелект, а генерирането на субтитри зависи от начина на говорене - дали събеседниците имат добра дикция и произнасят правилно думите; говорят ли един след друг или едновременно; използват ли чуждици, жаргонни думи, умалителни, както и дали говорещият има говорен проблем. Технологията позволява „обучение“ на алгоритъма за изписване на определени звуци, нагаждане към често звучащи гласове и по този начин да се настройва към специфичен говор.

„Полагаме сериозни усилия да направим по-лесно и достъпно дигиталното съдържание на БНТ. Разбираме и приемаме изключително сериозно ролята си да сме в помощ на всички обществени групи и затова работим усилено в тази посока. В дигитална среда не всеки има възможност да слуша и често пъти субтитрирането на видео е по-удобният начин за възприемане на съдържание за потребителите. За някои то е и единствената опция при гледане на видео и затова ще продължим да подобряваме и развиваме тази услуга.“, казва Борислав Чоранов, директор „Мултимедия“ в БНТ.

Той споделя още, че за момента услугата е в тестов период, в който се подобрява надеждността от техническа гледна точка - адаптиране за всякакъв вид устройства и изчистване на технически проблеми между системите. Въпреки това, вече 80% от гледащите програмата на БНТ „на живо“ са гледали поне веднъж канала със субтитри.

Субтитрите са активни от 05:55 ч. до 24:00 ч., а желаещите да се възползват от технологията могат да го направят в стрийминг канал на БНТ 1, който е с автоматично включена опция за субтитриране на програмата - http://tv.bnt.bg/bnt1subs Потребителите имат възможност сами да включат и изключат автоматичното им генериране.

 

Блокс Груп придоби Актиос – водещият оператор в грижата за възрастни в Гърция

 

Блокс Груп придоби 100% от акциите на гръцката компания Актиос, която е водещ оператор в грижата за възрастни в страната през последните 14 години. Компанията е синоним на висококачествена грижа в гръцката столица и оперира в общо четири лицензирани заведения в грижата за възрастни, като разполага с над 280 легла за настаняване и екип от повече от 130 болногледачи.

„За нас е чест, че Актиос се присъединява към семейството на Блокс! Първокласната грижа, експертизата и познанията, с които се слави компанията,  ще ни помогнат да повишим  качеството на обслужване в сектора в цяла Югоизточна Европа. Щастливи сме, че ще си партнираме със световнопризнати професионалисти, чиято мисия се припокрива с нашата, а именно - поддържане на висок стандарт в грижите за възрастното население.“, коментира Илиан Григоров, основател и главен изпълнителен директор на Блокс Груп. 

След придобиването на Центъра за рехабилитация Филоктитис в Атина и присъединяването на Актиос, Блокс затвърждава позицията си на водещ оператор в сферата на дългосрочните грижи в Гърция. Това обединение обхваща пълния спектър от услуги в грижата за възрастни хора, предоставяйки 500 легла. Супервизията на всички центрове за дългосрочна грижа на Блокс в Югоизточна Европа ще поеме изпълнителния директор на Актиос, Д-р Костис Прускас.

„Обединението ни с Блокс е уникална възможност, защото имаме общ стремеж - предоставяне на висококачествена, дългосрочна грижа за възрастни хора, в която човешкият фактор е водещ. Заедно ще преодолеем предизвикателствата, пред които ни изправи Covid-19, и ще се фокусираме върху осигуряването на професионални услуги и грижи за хората в Гърция и Югоизточна Европа.“, сподели д-р Прускас.

В момента Блокс e водещият оператор за дългосрочни грижи в Гърция и България, като е на път да стартира дейността си и в Румъния. Целта е да се превърне във водещ доставчик на дългосрочна грижа, рехабилитация и грижа за възрастни с най-високо качество в целия регион. Кампусът на Блокс е


разположен на площ от 35 дка,  в подножието на планината Витоша и включва общо шест направления – Грижи за възрастни, Грижи за паметта, Хоспис, Болница за рехабилитация, Медицински център и Домашни грижи.