Translate

събота, 11 декември 2021 г.

Нестле България представя нова марка, вдъхновена директно от градината

Garden Gourmet със 100% растителни съставки на Нестле е най-новото попълнение за ценителите на вкусната и здравословна кухня

 

 

Марката Garden Gourmet е марка с мисия, вдъхновена директно от градината тя си поставя за цел да даде възможност на хората да опознаят и да се влюбят в храната на растителна основа

Ценителите на полезната алтернатива могат да открият три продукта с марката Garden Gourmet – Sensational Burger, Веган Хапки и Веган Кюфтенца.  В основата на всички тях  е соевия протеин, доказан като един от най-пълноценните продукти, доставящ на организма деветте основни аминокиселини. Важно е да отбележим, че соевия протеин, който се използва не е генно модифициран.

Вкусните бургери, хапки и кюфтенца, освен че предлагат разнообразни възможности за питателно и лесно за приготвяне хапване, са богати на протеини,  фибри и притежават Nustri-score A - цветен етикет, който класифицира храни и напитки според техния хранителен профил, със скала от А /по-полезен избор/ до Е /по-малко полезен избор/.

Бургерът на Garden Gourmet съчетава две от съвременните тенденции на световната кулинарна сцена – нарастващият интерес към вегетариански и веган храни и „burger boom“, който превърна бургерите в бързо растящ кулинарен тренд в последните години, част от менюто не само на ресторантите за бързо хранене, но и на висшата кухня. В България, както и в много други страни по света, се наблюдава тенденция за намаляване на консумацията на месото и все повече хора стават привърженици на флекситарианството – термин, с който се описва диетата на хора, които ограничават приема на месни продукти, но не са веган или вегетарианци. Без да изключват напълно месото и млечните продукти от менюто си, флексетарианците все по-често търсят здравословна растителна алтернатива.

Sensational Burger от Garden Gourmet е точното решение, ако сте почитатели на полезното и пълноценно хранене без компромис с перфектния вкус. Освен богат на растителни протеини, фибри и витамини, сочен, ароматен и неустоимо вкусен, бургерът на Garden Gourmet е създаден с грижа за природата - използваната соя не произхожда от земя, която е била обезлесена, а самото намаляване на консумацията на месо е важна стъпка за опазване на природните ресурси. Соевият протеин има въглероден отпечатък, който е от 8 до 80 пъти по-нисък от протеините с животински произход, което е причина за използването му тук.

Предлагаме и една по-екзотична рецепта, с която да оберете овациите на приятелите си дори да не сте майстор готвач. Ако решите да организирате burger party и да дадете летящ старт на предстоящите празници, то Sensational Burger на Garden Gourmet на Нестле е вашият неустоим помощник да сте изцяло в тренда и без да се налага да приготвяте отделни ястия за вегетарианците и за привържениците на месото. Бургерът е без компромис с вкуса, а най-добрият начин да повярвате е като го опитате.

Тази рецепта за мексикански вегетариански бургер със свежи зеленчуци и екзотичен аромат предлага

вкус и кулинарно изживяване като никоя друга. И е чудесна предпоставка за добро настроение, с което да се сгреете в зимните дни.

Необходими съставки за 6 порции мексикански вегетариански бургер със свежи зеленчуци и екзотичен аромат:

  • 3 бр. Sensational Burger на Garden Gourmet / в 1 пакет има 2бр. бургери/
  • 6 бр. бриош питки
  • 6 слайса сирене Чедър

За плънката:

  • 2 средни моркова, настъргани
  • 2 пръчки целина, нарязани
  • 1 маруля /или друг вид зелени салатки по ваш избор/
  • 1 глава лук, нарязана на полумесеци

Дресинг:

  • 2-3 домата, нарязани на кубчета
  • 1 глава лук, ситно нарязана
  • 40 гр. кресон
  • 1 червена люта чушка, нарязана на филийки
  • 3 с. л. майонеза
  • 1 с. л. доматено пюре
  • 1 с. л. лимонов сок
  • 1 с. л. вода
  • Няколко стръка мента и кориандър
  • Сок от 1 лайм

Начин на приготвяне:

Загрейте фурната до 200°C. Поставете замразените бургер кюфтетата върху тава и ги запечете за 18 мин. и от двете страни. След това  добавете отгоре по един резен от Чедър сиренето и запечете за още 3-4 мин. като  добавите и бриош питките през последните 2 мин., за да могат да се стоплят и придобият приятен загар.

В подходяща купа смесете доматите, лука, червената люта чушка и кориандъра със сока от един лайм. В друга купа смесете всички останали зеленчуци за плънката. В малка купичка сложете съставките за дресинга и ги разбъркайте добре. В красива чиния за основно ястие сложете от едната страна желаното количество от плънката и я залейте с малко количество от дресинга. 

Сега е моментът да добавите и бургера. Разрежете затоплените питки наполовина, намажете ги с майонеза и декорирайте с няколко листенца кресон, които ще придадат екзотичен пикантен вкус. След това сложете върху питките бургера  предварително смесените зеленчуци за плънката с дресинга и съединете половинките. Вече сте готови и можете да сервирате на вашите гости!


Подготовката и реализацията на рецептата отнема само 30-40 мин., след което може да се насладите на вкусна и питателна вечеря с приятели.

Повече информация за Garden Gourmet можете да прочетете тук.

 

 

 

 

В ИСУЛ приключи първата операция в България за нискодозова брахитерапия при рак на простатата

Пациентът се чувства добре, предстои до два дни да бъде изписан от лечебното заведение

 

 

Първата операция в България за нискодозова брахитерапия за рак на простатната жлеза приключи
успешно в УМБАЛ „Царица Йоанна – ИСУЛ“. Тя беше осъществена от съвместен екип  от българската болница и специализираната онкологична болница „Св. Елизабет“ в Словакия, където тази процедура се практикува вече повече от 10 години. Пациентът, 60-годишен мъж от София, е контактен и в отлично общо състояние. Ако всичко е наред, той ще бъде изписан след 48 часа.

По време на операцията, която продължи близо 4 часа, в простатната жлеза на мъжа бяха имплантирани 82 миниатюрни зрънца йод 125 изотоп, изчислени по определена формула, които в следващите 6-8 седмици ще осъществят вътретъканно облъчване. По този начин беше избегнато оперативно премахване на жлезата, а пациентът ще продължи да води съвсем нормален начин на живот, вкл. с напълно съхранена еректилна функция.

От българска страна в иновативната операция взеха участие Началникът на клиниката по урология акад. Чавдар Славов, д-р Еленко Попов и м.с. Здравка Попова от същата клиника, началникът на КАИЛ доц. Мая Белитова, физикът Галин Вълчев и лъчетерапевтът д-р Илия Габровски от Отделението по лъчелечение. Начело на словашкия екип бе д-р Павол Лукашко, който е един от най-опитните специалисти в областта на брахитерапията в Европа.

Гостите споделиха, че в Словакия нискодозовата брахитерапия, която се практикува вече 10 години, отдавна се е утвърдила като един от най-предпочитаните и щадящи методи за лечение на рак на простатата. Според д-р Лукашко от голяма значение за изхода от лечението е правилният подбор на пациентите. Те трябва да са в ранен стадий, със стойност на специфичния простатен маркер PSA не повече от 10. Ако тези условия са спазени, успехът от операцията е гарантиран в 96% от случаите. Освен това методът може да се използва и при по-млади мъже, които от една страна ще запазят своята еректилна функция, а от друга лечението няма да се отрази на възможността им да имат поколение, тъй като радиоактивната доза, която получават, е таргетирана и така дозирана, че да не попадне в органите, имащи отношение към възпроизводството.

Благодарение на усилията на акад. Проф. Славов, който е и национален консултант по урология, процедурата по брахитерапия ще се реимбурсира напълно от НЗОК.

Предвижда се по около 40 мъже годишно да могат да се подложат на иновативната терапия.

„Съвременната медицина отдавна не е занимание само за един човек, тя е екипна работа. Голямото предимство на нашата болница е, че имаме възможност да затворим цикъла, тъй като разполагаме с всички необходими отделения и звена за успеха на нискодозовата брахитерапия“, убеден е акад. Славов.

Програмата за днес включва имплантиране на още един пациент, който е на същата възраст. Той беше диагностициран с ранна форма на карцином на простатната жлеза по време на приключилата преди няколко дни кампания на Клиниката по урология на УМБАЛ „Царица Йоанна – ИСУЛ“ за безплатни

профилактични прегледи. Те целяха да открият мъже, които са в начален стадий на коварната болест, когато тя е напълно лечима. За съжаление обаче в повечето случаи българите търсят помощ, когато заболяването е авансирало и възможностите на медицината са ограничени.

 

“Захариев Файт Тийм” е големият победител в ПРОМЯНАТА 2021

 

Победителят спечели 30 000 лв., които ще бъдат вложени в създаването на адаптирани фитнес зали за деца с увреждания в цялата страна

 

 

Големият победител в осмото издание на най-голямата социално отговорна инициатива на Нова
Броудкастинг Груп, която се осъществява в партньорство с фондация Reach for Change България, е
“Захариев Файт Тийм”. Екипът на спортния клуб спечели сърцата на детското и възрастното жури в конкурса за социални предприемачи с благородната си кауза.

Светослав Самуилов създава “Захариев Файт Тийм”, за да помага на децата с увреждания в България да се чувстват като всички други деца – приети и приобщени. За да намали неравенството, той провежда фитнес занимания в специално оборудвана фитнес зала. Това помага за тяхната рехабилитация и социализация. Адаптираните спортни дейности развиват фината моторика, правят силно цялото тяло и стимулират децата да се социализират с всички свои връстници. Фитнес упражненията насърчават желанието и способността на децата с увреждания да се справят с ежедневните задачи, да преодоляват смущенията си и чувството за изолация, и да намерят нови приятели.

„Смятам, че тялото е като дрехата на човек, ако тя е скъсана или оцапана, това не трябва да определя цената ни или да слага етикет“, сподели Светослав Самуилов.

“Захариев Файт Тийм” бе избран сред 111 кандидатури от цялата страна след седем етапа на селекция. В предпоследния етап – онлайн гласуване, публиката имаше възможност да подкрепи своя фаворит сред петимата финалисти в конкурса - "Децата и града", "Активна Историческа Карта", "Захариев Файт Тийм", "Тийноватор" и "Монети Академия". На финала се класираха "Захариев Файт Тийм", "Децата и града" и "Активна Историческа Карта".

На 7 декември тримата бяха оценени от  възрастно и детско жури, които взеха финалното решение "Захариев Файт Тийм" да бъде големият победител в ПРОМЯНАТА 2021. Той ще получи безвъзмездно финансиране от 30 000 лв., а останалите четирима финалисти – по 10 000 лв. За да развият каузите си, всички петима финалисти ще получат менторска подкрепа и рекламна кампания на стойност 30 000 лв. в телевизионните канали на Нова Броудкастинг Груп.

„Вече за осма поредна година Нова Броудкастинг Груп подкрепя финансово социалните предприемачи с най-голям потенциал за развитие. Заедно с фондация Reach for Change даваме и друга ценна и дългосрочна подкрепа – тя включва менторска програма, обучения, индивидуални консултации и силна медийна подкрепа“, каза Вяра Анкова, Нова Броудкастинг Груп.

„Всички, които стигнаха до финала, стават част от Акселератора на ПРОМЯНАТА за шест месеца. Това включва много интензивна обучителна програма, в която те придобиват шанса да получат консултации от професионалисти в сферата на социалното предприемачество“, обяви Димитър Димитров, фондация „Reach for Change България“.

 

С 60% повече училища и детски градини участваха в националния конкурс “Нестле за по-здрави деца” за учебната 2020/21г.

За първи път в третото издание на конкурса, на финала се класират участници от общини Търговище, Сливен, Лом, Разград

 

 

Петчленното жури на конкурса, в състав олимпийската шампионка Тереза Маринова, Мария Гайдарова – зам. министър на МОН, Ваня Кастрева – началник РУО – София, Иван Михалев – журналист от „24 часа“ и Мария Тодорова, юрист на Нестле България номинира 20-те полуфиналисти, сред които на 10-ти декември 2021г. на специална церемония ще определи 6-мата победители.

Наградите, които Нестле България традиционно връчва,  са парични и се дават целево на тези участници, които не само са най-активни в провеждането на инициативите по програмата, но и представят на финалния кръг най-добър проект за подобряване на условията за водене на активен начин на живот и стимулиране на балансираното хранене в техните учебни заведения.

На полуфинала се класираха представители на училища от четиринайсет области и двайсет града, включително – Враца, Търговище, София, Сотиря, Долни Луковит, Ковачица, Мездра, Пчелник, Банкя, Пловдив, Ловеч, Берковица, Разград и Росен. Финалистите от детските градини ще бъдат представени от шестнайсет области и двадесет града, сред които Стара Загора, Варна, Кочериново, Труд, Дългопол, Троян, Харманли, Панагюрище, Габрово, Борец, Две Могили, Шумен, Слънчев бряг, Велики Преслав, Враца, Горна Оряховица, Бургас.

За пореден път участват общините - София, Ловеч, Ботевград, Враца, Разлог, Плевен, Лясковец, Белозем, Лозенец, Марково.

За първи път в третото издание на конкурса, на финала се класират участници от общини Търговище, Сливен, Лом, Разград.

Наградите на финалистите ще връчат, изпълнителният директор на Нестле България - Петър Стоилов и Нели Ангелова – Мениджър комуникации, Нестле Югоизточен пазар.

Спортна площадка в двора на училището с фитнес уреди на открито, нов физкултурен салон и кулинарен кабинет бяха изградени  със финансовата подкрепа от миналогодишния конкурс “Нестле за по- здрави деца” в училищата “Стоян Заимов” в Плевен, “Иванчо Младенов” във Враца и “Максим Райкович” в Лясковец.

Победителите сред детските градини реализираха биоградина с открита занималня от дърво, съоръжения за катерене и баланс, закрит фитнес кът и организираха фестивал на „Веселите плодчета“ съответно в ДГ Зорница, гр Видин, ДГ Мир Стара Загора и ДГ Слънце, гр Кюстендил.

“Щастливи сме, че въпреки огромните предизвикателства, които пандемията постави пред образователните институции в България, тази година в конкурса взеха участие 108 училища и детски градини от цялата страна, което е ръст от 60% спрямо миналата година.

Гъвкавостта, бързата адаптация на програмата „Нестле за По-здрави Деца“ и желанието ни съвместно с образователните институции да застанем зад добруването на децата ни, беше ключът към успеха и тази година.  За нас най- важно е да осигурим по-добро и здравословно бъдеще на нашите деца, независимо от обстоятелствата“ - каза Нели Ангелова, мениджър комуникации, Нестле Югоизточен пазар.