Translate

събота, 13 ноември 2021 г.

FOX CRIME - Изчезнали, сезон 1

Премиера: 15 ноември от 22:00 часа

Излъчване: Всеки понеделник от 22:00 часа

 

 

Силно въздействащата криминална драма проследява историята на Кит „Кик“ Ланигън /Левън Рамбин/,
оцеляла след отвличане като дете, и Франк Новак /номинирания със „Златен глобус“ Крис Нот/ - агента на ФБР, който я е спасил преди години. Сега млада жена с опит в самоотбраната, Кик се присъединява към отряда, който Новак създава за разрешаване на специални случаи на отвлечени или изчезнали хора. Кик работи заедно с бившия офицер от военното разузнаване Джон Бишъп /Дани Пино/ и използва опита от миналото си, за да намери изчезнали хора и да ги върне безопасно у дома.

 

 

Boomerang - „Том и Джери в Ню Йорк“ - Сезон 1

От 15 ноември – всеки ден от 17.00 ч.

Каналът е подготвил и безплатна картинка за оцветяване – изтеглете и принтирайте

 

 

По правило, се очаква гостите на този елегантен хотел в Голямата ябълка да се държат изискано, но има някои пакостници, които нехаят за очакванията. За Том и Джери, хотелът в Манхатън, Ню Йорк е идеалното място за безкрайни забавления. Сякаш това не е достатъчно, те обичат да се гонят и в градския зоопарк, театъра и парка - Ню Йорк се оказва тяхното открито бойно поле.

В премиерните епизоди на поредицата, героите ще направят голяма бъркотия - панда от нюйоркския зоопарк ще се озове в лапичките им. Въпреки че мишката и котката обичат щастливия хаос, те знаят, че има случаи, в които трябва да действат отговорно. Затова ще се опитат да върнат пандата в зоологическата градина. Този прост план ще се превърне в голямо приключение.

В друг епизод, невнимателният Том ще развали пясъчен замък, докато играе с хвърчилото си, но това не е случаен замък - Джери и неговият приятел го изграждат от дълго време. Сега те ще направят всичко
възможно, за да отмъстят на Том. Мишката и котката ще срещнат и приятелски настроен хамелеон, а също и слон, който ... ходи на сън.

 

 

 

Клиентите на Lidl: Бързо и удовлетворяващо е пазаруването във веригата

19 минути средно e пазаруването в Lidl, а 80% го свързват с положителни емоции, показват резултати от проучване сред клиенти на веригата

 

 

19 минути е средното време за пазаруване в Lidl, а 80% свързват клиентското си изживяване в магазините
с положителни емоции. Това показват данните от проведено изследване от агенция Pragmatica, сред клиентите на веригата, с цел да се направи реална оценка на времето за пазаруване и на клиентското изживяване в магазините на Lidl.

„Обратната връзка от клиентите е най-важна за нас, затова проведохме и това проучване. То показва, че клиентите ни оценяват най-високо предимствата, които са в резултат на специфичния бизнес модел на Lidl – модел, който стъпва на собствените марки като гарант за високо качество на оптимална цена и прецизна предварителна селекция на продуктите. Всичко това прави пазаруването бързо и лесно за нашите клиенти, а те са доволни, защото така пестят средства и имат повече време за важните неща за тях“,  коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Според проучването всеки втори клиент е на мнение, че се справя по-бързо с пазаруването в Lidl, отколкото в останалите вериги. Като причина за бързото и лесно пазаруване 55% от анкетираните посочват прецизната предварителна селекция на продуктите, която улеснява избора им. 57% отговарят, че пестят време заради логичната подредба на стоките, характерна за Lidl, а 58% посочват бързото обслужване на касите във веригата.

Друг ключов резултат, който се откроява в проучването, е високата удовлетвореност на клиентите. 61% от клиентите на Lidl определят потребителското си изживяване като безупречно, 73% са напълно удовлетворени, а 80% свързват пазаруването в Lidl с положителни емоции - параметри, които според авторите на проучването, са сред най-трудните за постигане критерии за изграждане лоялност и доверие в марката.

Отново се потвърждава и високата оценка, която клиентите дават на характерното за Lidl предимство - високо качество на оптимална цена. 75% от анкетираните свързват продуктите в Lidl с високо качество, а 70% считат, че пестят, докато пазаруват във веригата.

Резултатите от проведеното проучване са логично следствие от специфичния бизнес модел на Lidl, който през годините промени начина на пазаруване на българина. Това е и формулата, допринесла за превръщането на смарт дискаунтъра в своеобразен феномен на българския пазар - високо качество на оптимални цени, бързо пазаруване и висока клиентска удовлетвореност.

 

 

 

Заради Covid-19: 39% от диабетиците в България са забавили, а 2% са прекратили лечението си

Негативният ефект на пандемията изисква повече инвестиции в грижата за хората с диабет

 

 

Пресконференцията на тема „Достъп до здравна грижа за пациентите с диабет по време на пандемията от COVID-19“ бе организирана от Асоциацията на научноизследователските фармацевтични производители в България /ARPharM/ по повод Световния ден за борба с диабета – 14 ноември.

Участие в нея взеха проф. Цветалина Танкова, ръководител на Катедрата по ендокринология в МУ-София и началник на Клиниката по диабетология в УСБАЛЕ „Акад. Иван Пенчев“, Елисавета Котова, член на Управителния съвет на Националната пациентска организация и Деян Денев, изпълнителен директор на ARPharM.

По време на събитието стана ясно, че захарния диабет не увеличава риска от заразяване със SARS-CoV-2, но е рисков фактор за бързо прогресиране, тежко протичане и смърт при COVID-19. При добър контрол на диабета рискът от тежко протичане на заболяването е сходен с този на останалото население, но вече се наблюдава нов вид диабет, който се появява при пациенти с коронавирус и именно при тях е отчетена три пъти по-висока смъртност, каза проф. Цветалина Танкова. Тя представи резултатите от онлайн проучване сред пациенти с диабет на Националната пациентска организация /НПО/, проведено сред 281 души в периода 29 септември – 20 октомври. На база данните може да се предположи, че в страната по време на пандемията 39% от всички хора с диабет или около 200 000 са забавили, а 2%, или около 10 000 диабетно болни, са прекратили лечението си. Според проучването, пандемията е влошила контрола на диабета. Тя е затруднила достъпа до специалист ендокринолог на 45% от анкетираните. При 26% от запитаните се е наложило прекъсване на терапията. 71% са отложили или отменили медицински преглед, а 51% - посещение в болница. Според 34% от анкетираните контролът на кръвната им захар се е влошил по време на пандемията. Според 80% от анкетираните наличието на електронно здравеопазване би улеснило достъпа до здравна грижа в условията на пандемия. 94% биха искали терапията им да бъде отпускана изцяло по електронен път без изчакване на комисия в РЗОК.

Според проф. Танкова, негативният ефект на COVID-19 изисква повече инвестиции в грижата за хората с диабет, което включва оптимален гликемичен контрол, контрол на сърдечно-съдови рискови фактори и начина на живот, придържане към терапията и подкрепа.

Елисавета Котова отбеляза, че пандемията е затруднила достъпа на хората с диабет до специалист, но са имали осигурена „Гореща телефонна линия“, на която са получавали подкрепа и полезна информация. И добави, че електронните рецепти са облекчили пациентите и изрази надежда, че скоро страната ни ще разполага с цялостно електронно здравеопазване. Във връзка с информацията за по-тежко протичане на COVID-19 при хората с диабет, Котова призова пациентите да се ваксинират срещу вируса.

„В условията на пандемия пациентите с хронични заболявания имат доказано занижени здравни показатели поради затруднения достъп до медицински специалисти и лекарствено лечение. В резултат здравната ни система се сблъсква с повишаване на разходите, произтичащи от усложненията и нуждата от допълнително лечение на пациентите заради лош контрол на здравното им състояние“, каза Деян Денев и продължи, че здравната система в България следва да бъде подготвена за негативните последствия от пандемията. Според него са необходими спешни, проактивни действия от институциите за увеличаване на инвестициите в здравна грижа и превенция на диабета и за облекчаване на достъпа до терапия включително чрез дигитализация. Той бе категоричен, че трябва да се намали максимално риска от сблъсък на пациентите с диабет с COVID-19 като им се осигури достъп до лечение и без забавяне в резултат на административни процедури. Намерението за въвеждане на електронни протоколи за назначаване на терапия е положителна стъпка, отбеляза той, но не бива пациентите да чакат 15 дни за одобрение на протокола от РЗОК, за да получат лекарствата си. Ако протоколите са валидни от момента на издаването им от специалист, а не след валидиране от страна на касата, диабетиците ще могат да

получават терапията си веднага, а НЗОК да осъществява последващ контрол. Това може да се случи още със следващия анекс към Националния рамков договор, а диабетната грижа е подходяща област този подход да бъде тестван пилотно, каза още Денев.

 

 

БЧК стартира информационна кампания „Бъди отговорен!“

Направи го за тези, които обичаш!

 

 

Българският Червен кръст стартира информационна кампания „Бъди отговорен!“. Целта е да се заостри
вниманието на различните общности относно важността на ваксинирането и спазването на противоепидемичните мерки в борбата с
COVID-19.

Чрез кратки видеа в социалните мрежи, популярни личности от света на музиката, театъра и филмовото изкуство, спортисти, знакови лица от медицинските среди, български представители в европейските институции, служители и доброволци на БЧК ще споделят своите лични послания и лични причини да изберат да се ваксинират. Сред първите, които подкрепят кампанията са председателят на Съюза на артистите в България Христо Мутафчиев, директорът на ВМА генерал-майор проф. д-р Венцислав Мутафчийски, вирусологът проф. Радка Аргирова, проф. Тодор Кантарджиев, председателят на БЧК акад. Христо Григоров и генералният директор проф. Красимир Гигов, директорът на УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ д-р Дечо Дечев, управителят на НЗОК проф. Петко Салчев, журналистът Георги Тошев, актрисите Мария Статулова и Мартина Вачкова, председателят на Българския фармацевтичен съюз проф. Асена Сербезова, евродепутатите Андрей Новаков, Радан Кънев, Петър Витанов, Илхан Кючюк и др.

Кампанията е отворена и всеки може да се присъедини. Ние от БЧК вярваме, че ваксинацията е най-отговорното решение за нас и за нашите близки, а чрез тази кампания се надяваме да успеем да достигнем и да докоснем отделния човек чрез лични послания и личен пример.

Ако и вие мислите така, можете да ни изпращате като съобщение във Фейсбук кратки видеа /до 50 секунди/, в които да ни кажете защо сте избрали да се ваксинирате, а ние ще споделим всички клипове, които са в унисон с червенокръстките принципи, не съдържат обиди и квалификации и не накърняват човешкото достойнство на нашата страница https://www.facebook.com/BulgarianRedCross и в Instagram профила ни   https://www.instagram.com/bgredcross/