Translate

вторник, 9 ноември 2021 г.

Целите за климата на Schwarz Group са потвърдени от инициативата Science Based Targets

Лидл България обяви и своите амбициозни климатични цели – компанията ще намали въглеродните си емисии с 95% до 2030 г. и ще премине към 100% зелена енергия през 2022г.

 

 

Климатичните цели, към които Schwarz Group, се присъедини през август 2020г. от името на всички свои подразделения, включително и Lidl, са вече официално потвърдени от инициативата Science Based Targets /SBTi/ - глобален стандарт за корпоративни действия в областта на нисковъглеродната икономика.

Schwarz Group си е поставила за цел да намали оперативните си емисии с 55% до 2030г. спрямо 2019г. По този начин цялата Schwarz Group прави сериозна крачка, с която допринася за ограничаването на глобалното затопляне до 1,5 градуса по Целзий, в съответствие с целта на Парижкото споразумение за климата. Като един от най-големите търговци на хранителни стоки и част от Schwarz Group, Lidl се ангажира със собствени научно базирани климатични цели, които се основават на методологията на SBTi и допринасят за постигането на заложените за цялата група цели. Стратегията за климата на компанията включва амбициозни мерки в три основни насоки – избягване, намаляване и компенсиране на емисиите в магазините на компанията и във веригите за доставки, за да окаже положителен принос за опазване на климата.

„С въвеждането на цели, които се основават на научната методология на инициативата Science Based Targets /SBTi/ като основа на нашата климатична  стратегия, ние в Лидл България се присъединяваме към предприетите действия от страна на Lidl, като част от Schwarz Group. Поставихме си амбициозната цел да намалим въглеродните емисии от оперативните дейности в страната с 95% до 2030 година, в сравнение с 2019г. За да постигнем тази цел, разработихме национална стратегия, която включва редица мерки, сред които преминаване към 100% зелена енергия, използване на естествени хладилни агенти в магазините ни, намаляване на хранителните отпадъци и много други. С тази сериозна крачка ние се присъединяваме към действията на групата за опазване на климата и към визията за едно по-добро утре за всички нас”, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Списъкът с цели, които Lidl си поставя на глобално и локално ниво, включва:

      Намаляване на оперативните емисии във всички страни на Lidl с общо 80% до 2030 г., в сравнение с 2019г.

      Лидл България подкрепя тази мярка, като си поставя за цел да намали въглеродните си емисии с 95% до 2030 г., в сравнение с 2019г.

      Лидл България има намерение да премине изцяло към зелена енергия* от март 2022 година във всички свои магазини, логистични центрове и административни сгради

      Постигане на въглеродна неутралност* на глобално ниво от 2022 година по отношение на оперативните емисии

      Тъй като по-голямата част от въглеродния отпечатък на Lidl се дължи на производството на продукти, компанията също си поставя за цел до 2026г. доставчиците, отговорни за 75% от въглеродните емисии във веригата на доставки на международно ниво, да определят и свои собствени климатични цели, които да бъдат в съответствие със Science Based Targets и да допринесат за общите цели на компанията.

-----------

* Преминаване към 100% зелена енергия от 01.03.2022г. във всички магазини, логистични центрове и административни сгради на Lidl във всички държави.

**Постигане на въглеродна неутралност чрез сертифицирани проекти за компенсиране на оперативните емисии /Scope 1 & 2/, които към момента не са били напълно премахнати или намалени.

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар