Нека накараме Европа да се движи
В рамките на проявата,
допринасяща за развитието на културните и икономически
взаимотношения между
България и Холандия, ще бъдат изнесени 25 спектакъла „Това е България’’, на Национален
фолклорен ансамбъл „Българе”, в 25 града в Холандия.
Хореографът, продуцент и
основател на ансамбъл „Българе” Христо
Димитров сподели, че това ще бъде най-дългото им турне до момента. То е
част от проект, който ще продължи във Франция и Дания, а целта е да рекламира
България чрез уникалния ни фолклор, който е най-богатият в света в ритмично
отношение.
Ансамбълът
ще прави флашмоб на централни места в градовете, като по този начин също ще
представят българската култура и мода с български шевици. Танцьорите „Българе”
ще носят 400 костюма с български шевици, благодарение на „Ричмарт”, които ще подаряват в Холандия на важни фигури
като посланици, директори на театри, бизнесмени, спонсори.
Мартин
Йорданов, бизнес консултант и моден
предприемач, разшири гледните точки към проекта за популяризиране на България,
чрез уникалните неравноделни тактове и българските шевици, като сравни фолклорът
ни с планина, в която има злато и това злато са неравноделните тактове – послание от
древността, останало от траки, славяни и прабългари. Защото именно с неравноделните
тактове страната ни е уникална в
музикалната култура на Европа и света. Според него тези тактове могат да бъдат
„извадени” от българския фолклор и да се превърнат в част от решението на
световния проблем – обездвижването, което е четвъртият водещ рисков фактор за
смъртност в света, като бъдат поставени в основата на Фолкнетиката.
Наименованието
съчетава в себе си думите каланетика и фолклор, а самата фолкнетика
представлява нова система от движения на базата на българските народни танци
върху народна музика със съвременно звучене.
Участниците
в пресконференцията бяха единодушни, че на база такта 7/8 България може да
накара Европа да се движи. Световната статистика показва, че 1 от 4 души в ЕС е
напълно физически обездвижен. А над 500 хил. души в света умират от това
ежегодно. Те бяха единодушни още че този такт трябва да влезе в комплекс от
упражнения, за разтоварване в офисите, които ще заместят фитнеса, защото според
тях 5 мин. в неравноделен ритъм се равняват на 40 мин. фитнес.
В
момента Фолкнетиката се разработва от екип хореографи от Асоциацията на
хореографите в България, с председател Христо Димитров.
В
подкрепа на проекта за популяризиране на България по света, чрез българския
фолклор и българската шевица се включват Весела Барбукова – собственик на In Life Media, бизнес консултант и стилист Георги Капанов,
председател на националното сдружение на фризьорите в България и президент на
‘’Интеркоафюр – България’’.
Носителят на приза
Бизнес дама на годината обобщи основните причини, поради
които подкрепя проекта, а именно: важността на посланието на българския фолклор
за българите в чужбина и за тяхното самочувствие; възможностите за
осъществяване на реални бизнес връзки и контакти; идеята по модерен начин да се
представи българския фолклор, както и представянето на българската шевица.
Като
партньор на проекта Капанов акцентира върху предстоящия Международен конгрес на
коафьорското изкуство ( септември 2016 година) в Шанхай, където България може
да бъде представена атрактивно, чрез симбиозата между танц, прическа и мода,
пред други над 50 държави.
По линия на MEN’S FASHION CLUSTER
предстои откриване на модно „посолство” (шоурум) на българската мода в
Амстердам, където ще бъдат представени и студенти по мода от български
университети, съобщи проф. Любомир
Стойков – председател на Академията за мода, медиен и моден експерт и консултант на
проекта.