Translate

понеделник, 26 октомври 2015 г.

Месец на България в Холандия от 28.10 до 28.11 2015 г



Нека накараме Европа да се движи

В рамките на проявата, допринасяща за развитието на културните и икономически
взаимотношения между България и Холандия, ще бъдат изнесени 25 спектакъла „Това е България’’, на Национален фолклорен ансамбъл „Българе”, в 25 града в Холандия.
Хореографът, продуцент и основател на ансамбъл „Българе” Христо Димитров сподели, че това ще бъде най-дългото им турне до момента. То е част от проект, който ще продължи във Франция и Дания, а целта е да рекламира България чрез уникалния ни фолклор, който е най-богатият в света в ритмично отношение.
Ансамбълът ще прави флашмоб на централни места в градовете, като по този начин също ще представят българската култура и мода с български шевици. Танцьорите „Българе” ще носят 400 костюма с български шевици, благодарение на „Ричмарт”, които ще подаряват в Холандия на важни фигури като посланици, директори на театри, бизнесмени, спонсори.
Мартин Йорданов, бизнес консултант и моден предприемач, разшири гледните точки към проекта за популяризиране на България, чрез уникалните неравноделни тактове и българските шевици, като сравни фолклорът ни с планина, в която има злато и това злато са неравноделните тактове – послание от древността, останало от траки, славяни и прабългари. Защото именно с неравноделните тактове страната ни е уникална в музикалната култура на Европа и света. Според него тези тактове могат да бъдат „извадени” от българския фолклор и да се превърнат в част от решението на световния проблем – обездвижването, което е четвъртият водещ рисков фактор за смъртност в света, като бъдат поставени в основата на Фолкнетиката.
Наименованието съчетава в себе си думите каланетика и фолклор, а самата фолкнетика представлява нова система от движения на базата на българските народни танци върху народна музика със съвременно звучене.
Участниците в пресконференцията бяха единодушни, че на база такта 7/8 България може да накара Европа да се движи. Световната статистика показва, че 1 от 4 души в ЕС е напълно физически обездвижен. А над 500 хил. души в света умират от това ежегодно. Те бяха единодушни още че този такт трябва да влезе в комплекс от упражнения, за разтоварване в офисите, които ще заместят фитнеса, защото според тях 5 мин. в неравноделен ритъм се равняват на 40 мин. фитнес.
В момента Фолкнетиката се разработва от екип хореографи от Асоциацията на хореографите в България, с председател Христо Димитров.
В подкрепа на проекта за популяризиране на България по света, чрез българския фолклор и българската шевица се включват Весела Барбукова – собственик на In Life Media, бизнес консултант и стилист Георги Капанов, председател на националното сдружение на фризьорите в България и президент на ‘’Интеркоафюр – България’’.
Носителят на приза Бизнес дама на годината обобщи основните причини, поради които подкрепя проекта, а именно: важността на посланието на българския фолклор за българите в чужбина и за тяхното самочувствие; възможностите за осъществяване на реални бизнес връзки и контакти; идеята по модерен начин да се представи българския фолклор, както и представянето на българската шевица.
Като партньор на проекта Капанов акцентира върху предстоящия Международен конгрес на коафьорското изкуство ( септември 2016 година) в Шанхай, където България може да бъде представена атрактивно, чрез симбиозата между танц, прическа и мода, пред други над 50 държави.
По линия на MENS FASHION CLUSTER предстои откриване на модно „посолство” (шоурум) на българската мода в Амстердам, където ще бъдат представени и студенти по мода от български университети, съобщи проф. Любомир Стойков – председател на Академията за мода, медиен и моден експерт и консултант на проекта.

Няма коментари:

Публикуване на коментар