Translate

понеделник, 26 октомври 2015 г.

40 „смарт” класни стаи ще бъдат пилотно оборудвани от държавата


за да се тества новата електронна платформа на МОН, която ще даде възможност на
издателите на електронни учебници да разположат дигитално съдържание в нея - достъпно за учители и ученици от цялата страна.
Това обяви Виктор Атанасов, директор  дирекция „Информационни и комуникационни технологии” в МОН, по време на  международната конференция на тема „Учебникът в контекста на обществените очаквания и потребности", организирана от издателска група Анубис-Булвест и партньори. 
Държавните образователни стандарти (ДОС), въз основа на които ще се пишат новите учебници, ще са готови до седмица, след което подлежат на обществено обсъждане.
на форума стана ясно, че държавни образователни изисквания вече ще важат и за електронните учебници, които също ще подлежат на одобрение от МОН. А новост в закона за предучилищното и училищното образование е, че освен по задължителните предмети, вече ще има учебници и по майчин език, религия и хореография.
Мария Донкова от фондация „Пайдея” апелира за определяне на разумни критерии от страна на МОН за пригодността и приложимостта на новите учебници в практиката.
Според нея поради кратките срокове не може да се очакват съвършени учебници за следващата учебна година, но те могат да бъдат апробирани и коригирани в процеса на работата с тях. Тя  призова и за акцентиране върху гражданското образование в учебниците, за да бъдат те  по-атрактивни за учениците. 
Авторът на учебници по български език на издателство „Булвест 2000”  проф. Ангел Петров подчерта, че в държавните образователни изисквания липсват теми, свързани с практическата употреба на езика в гимназиалния образователен етап и настоя за повече творческа свобода за авторските колективи, както и за това авторите да имат право да променят и адаптират художествени текстове, когато ги използват в учебниците.
Според проф. Клео Протохристова, автор на учебници по литература на издателска къща „Анубис”, новите поколения и променената културна ситуация изискват ново преподаване по литература, за да се съхрани интересът към този предмет. То вече трябва да е с акцент върху четенето на художествени текстове, а не върху литературната критика към тях.
Участниците в конференцията бяха единодушни, че мотивацията е ключето към успеха на новите учебници. В тях, както и в самия процес на преподаване е задължително да има провокация, за да бъде пробуден интересът на учениците.

Снимка: arenamedia.net





Няма коментари:

Публикуване на коментар