Translate

вторник, 25 юли 2017 г.

Стартира Визия за София



Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община (СО), председателя на Общински съвет Елен Герджиков, главния архитект на общината арх. Здравко Здравков и директора на ОП Софпроект - ОГП арх. Любо Георгиев дадоха официален старт на инициативатаДългосрочна визия за развитие на София и крайградските територии” (Визия за София). Проектът има за цел да опише града, в който искаме да живеем, с участието на всички заинтересовани страни и да послужи за основа на предстоящата актуализация на Общия устройствен план на столицата. Задачи на Визията са анализ на моментното състояние на София и създаването на механизми за устойчиво взаимодействие между заинтересованите страни. Проектът е инициатива на Столичeн общински съвет и ще послужи за основа на всички бъдещи стратегии за развитие на града до 2050.
Кметът на София коментира:
-Динамичните промени и предизвикателства в милионния ни град и целта да защитим визията за София като зелен и иновативен град, която заложих в моята управленска програма и която софиянци подкрепиха, изисква промяна в Общия устройствен план (ОУП) на града. В последните години работим с ясни приоритети за развитието на София като зелен и иновативен град. За да постигаме устойчиви резултати в това развитие е необходимо правилно планиране. Работата ни по промяна в ОУП стартира реално преди около година – като основна задача при назначаването на новия главен архитект на София. Промяната започна с предложенията за законодателни промени в Закона за устройство и застрояване на СО, които екипът на главния архитект подготви в изпълнение на тази задача. С промените целим допълнителна защита на зелените площи и ограничения за строителство на високи сгради. Очаквам през октомври месец тези промени да бъдат факт, благодарение на народните представители от ГЕРБ, които подкрепиха тези предложения за промени.
По думите и „мина времето, когато важни стратегически документи се изработваха в един кабинет от няколко експерта и се съобщаваха на хората. Сега Визията ще подобри начина на градско планиране, като включи още в началото на процесите на взимане на решения всички хора и организации, които участват в създаването на общото бъдеще на София: общински власти и администрация, неправителствени организации, инвеститори, изследователи, експерти и граждани.”
Вече е сменен моделът на градско планиране и започваме по нов, модерен и диалогичен начин. Тази задача си я поставихме самите ние, когато преди месеци Столичният общински съвет (СОС) взе решение, определи методика и постави задача на главния архитект да стартира изработването на Визията. Тя ще търси консенсус и ще бъде не само ориентир, но и най-важният дългосрочен документ, който ще съдържа споделената ни представа за това как искаме да изглежда градът ни в бъдеще, добави Елен Герджиков, председател на градския парламент.
Ръковидителят на Визия за София арх. Любо Георгиев представи как ще протича работата по инициативата, която включва събиране, обобщаване, създаване, дискутиране и анализ на информацията по всички теми, свързани с бъдещето на София. Процесът се координира от екип Визия, който работи за постигането на максимално включване и информиран диалог между всички участници. Екипът подпомага всички заинтересовани страни да споделят информация, да генерират идеи и да предприемат реални действия за решението на различни проблеми, събира, обобщава и представя знанията за реалното състояние на града и предложенията за развитието на София.
В летните месеци на 2017 ще бъдат събрани наличните данни за града, а през есента ще започне публичното дискутиране на различните теми. На основата на дискусиите, през пролетта на 2018 ще бъде предложен работен вариант на Визията, който отново ще бъде дискутиран от широката общественост чрез информиран диалог. През есента на 2018 Визията следва да бъде приета от СОС, за да служи като платформа за развитието на София и устойчива система за дълготрайно взаимодействие. Проучванията, изводите и анализите, генерирани в процеса на работата по Визия за София, ще бъдат основа на работата по актуализацията на Общия устройствен план на СО, която ще започне през следващата година.




Капачки за 5000 лв. събраха за недоносени бебета в УМБАЛ Бургас



Почти 5000 лв. вече са събрани в кампанията „Дари капачка – спаси живот“. Целта на кампанията е чрез рециклиране на ненужни пластмасови капачки да се купи нов кувьоз за Отделението по неонатология на УМБАЛ Бургас.
Сумата е събрана най-вече от жителите на Бургас и региона, но капачки за кампанията изпращат в УМБАЛ Бургас  и от много други градове. Първото количество бе предадено през м. април – близо 4 тона. В края на м. юни бе предадено за изкупуване и второто количество – над два тона и половина, на стойност 938 лв. Учениците от Строителния техникум, които са инициатори на кампанията, помогнаха при пренасянето и товаренето в камиона на килограмите капачки. Точната сума, събрана до момента е 4997 лв., като в нея са включени и парични дарения.
Най-активни в събирането на капачки са децата от ясли, детски градини и училища от Бургас и региона, подкрепяни от учители и възпитатели. Инициативата е чудесен примерза възпитание в разделно събиране и опазване на природни ресурси, както и в хуманност и милосърдие.
Много фирми, институции, семейства, подкрепят каузата и постоянно изпращат своите капачки в болницата. Кампанията продължава до събирането на пълната сума, необходима за покупката на нов кувьоз.

Absolut стоят зад житните кръгове, които се появиха до Равно Поле


Мащабната житна инсталация беше сцена за звуково-светлинно шоу, с което брандът стартира нова инициатива


Absolut постави начало на новата си инициатива за повече толерантност и чуваемост между феновете на различните музикални стилове под надслов „Да се чуваме повече“. Кампанията бе представена със зрелищна инсталация от житни кръгове насред полята и звуково-светлинен пърформънс, на който станаха свидетели някои от най-популярните музикални звезди в страната, сред които Орлин Павлов, Поли Генова, Рут Колева, Дивна, Прея, Кристина Димитрова, Сашка Васева, Григовор, Жлъч и Гена, Иво Димчев, DJ Steven, Ясен Петров и Момчил Колев от известното българско дуо Дони и Момчил.
Кампанията цели да насочи внимание към колаборации на музикални изпълнители от различни жанрове и отправя послание към феновете да бъдат по-толерантни и да се отърсят от предразсъдъците, свързани с любимите им стилове, и хората, които ги харесват или не.
Необяснимите житни кръгове, с диаметър над 50 метра, бяха засечени от очевидци и набраха много споделяния и популярност в медии и социални мрежи. На събитието стана ясно, че за светлинното шоу са използвани над 500 метра LED ленти и инсталацията е създадена, за да привлече внимание към темата за толерантността и да спечели повече съмишленици към каузата за пренебрегването на предразсъдъците в музиката.
Проектът на Absolut ще се развива през следващите месеци и ще представя неочаквани музикални срещи, за да чуем и видим на една сцена артисти, чиито фенове обикновено не биха се смесили. Инициативата е вдъхновена от факта, че музиката е най-близо до сърцето на съвременния човек и в музикалните предпочитания предразсъдъците са най-явни. Именно затова за старта на кампанията на една сцена застанаха Иван Шопов, който създава електронна музика, и Теодосий Спасов, който свири на кавал. Двамата заедно представиха пред гостите най-новия си проект InFusion.
Пърформънсът се случи на сцена в средата на житните поля в покрайнините на София до с. Равно Поле, a изпълнението беше синхронизирано със светлинно шоу върху житните кръгове. Житното поле – център на пърформънса, е символ на произхода на водка Absolut. Това е поредният проект на Absolut в България, който подкрепя изкуството и да предизвиква артисти и фенове да надскочат собствените си граници.

Човешкото лице на руския президент разкрива книгата „Интервюта с Путин“



Тя събира записите от десетки срещи между изтъкнатия американски кинорежисьор и документалист Оливър Стоун и президента на Русия Владимир Путин. Разговорите протичат с прекъсвания в продължение на повече от две години, в които екипът на режисьора получава безпрецедентен достъп до лидера. В тези уникални изповеди за първи път руският държавен глава е подложен на „кръстосан разпит“ и отговаря на всякакви въпроси, без ограничение в темите и формулировката им. Разговорите се водят като между равни, в неформална обстановка. Президентът е заснет да тренира на крос тренажор, след като е играл хокей, докато храни коня си…
Идеята за интервютата се раждат по време на първото пътуване на Стоун до Москва за среща с Едуард Сноудън, за когото също снима филм. Първото интервю с президента Путин е от 2 юли 2015 г., а последното – от 10 февруари 2017-а, след встъпването на Доналд Тръмп в Белия дом.
Документалният филм в четири части, базиран върху тези интервюта, бе излъчен през юни и в САЩ, и в Русия. Документалният материал като обем обаче надхвърля лимитите за филм и голяма част от него не стигна до екрана.
Издателство „Милениум“ сензационно издава книгата, в която разговорите/интервюта са публикувани без съкращения съвсем скоро след тв премиерата на лентата по телевизия „Шоутайм“, която е част от корпорацията СBS.
Книгата съдържа с 40% повече информация от лентата и представлява пълната стенограма от срещите. По този начин „Интервюта с Путин“ дава възможност на читателя да се запознае в дълбочина както с дискутираните проблеми, така и с отношението на руския лидер към тях.
Стоун без притеснение поставя въпросите за отношенията между Русия и САЩ, за обвиненията в намесата на руски хакери в последната предизборна кампания в Щатите, за действията на Русия в Сирия и спрямо „Ислямска държава“, за конфликтите в Близкия изток, Кавказ, Украйна и Средна Азия, за разговорите му с Клинтън, Джордж Буш, Барак Обама и Тръмп, както и редица лични въпроси, които варират от навиците и предпочитанията му до най-интимни страни на неговия живот. Перфектният превод от английски на „Интервюта с Путин“ е на Татяна Чипева.

Маникюрът за лятото с ефекти на стъкло, 3d цветя, холограми, конфети и цветна дъга



Когато светът на модата задава ярките цветове и пленяващите завършващи акценти като хит в тендециите за лятото, маникюрът е черешката на тортата. Най-новите ярки контрастни цветове и специални ефекти са част от актуалните тенденции в маникюра, които ProNails представя в две уникални колекции за лято 2017 –  Clash Couture с иновативни цветове и ефекти и колекция Street Heat, посветена на градския стил и вдъхновена от силните жени, с които се сблъскваме по улиците и тези в съвременната поп култура и музика като Бионсе и Риана.
Иновативните цветове за лятото в колекция Clash Couture 2017 на ProNails включват неустоимо пастелно розово Pastel Pink, футуристичен ментово-син цвят Blue Beatz, вдъхновен от дигиталната мода, искрящо бежовия Big Bang, който създава експлозия от цвят и светлина, свежият прясно „изстискан“ и „целунат“ от слънцето портокалов цвят – Liquid Lemonade и Clash Couture висшата мода за нокти в електриково лилаво-син цвят, комбиниран с  ярък цикламен блясък. Но цветът, който категорично трябва да присъства на цветния ви радар през този сезон, е наситеният и ярък боровинково-розов нюанс - Bold Berries.
Най-новите тенденции в света на маникюра позволяват всички ярки свежи цветове да се комбинират и с различни вдъхновяващи специални ефекти. Ето някои интересни и иновативни идеи, част от тенденциите в колекция Clash Couture 2017.
Холограмен стъклен ефект можете да постигнете със стикер за нокти „сияйно стъкло“. Тайната за триизмерните холограмни блестящи ефекти пък се крие в брокатите с ефект „дъга“, които се поставят върху гел, както и в брокатената пудра за нокти. Сред специалните ефекти за маникюра са също печатите за нокти със закачливи артистични принтове. При тях оптически ефекти съчетават неонови светлини и течни звукови вълни. За любителите на поп арт са ослепителните декоративни конфети в закачливо студени или топли металикови цветови комбинации. Сред новите тенденции са също Chromatic – цвят + триизмерен хроматичен ефект, както и цветната експлозия Colour Blooming  от преливащи омбре цветове в свежи комбинации. 3D Blooming е една от най-атрактивните актуални тенденции в маникюра от ProNails. Ноктите ви могат буквално да „разцъфтят“ с експлозивни шаблони за нокти с 3D ефект и нови цветни гелове за рисуване – един страхотен завършек на лъскави или матирани пастелни цветове.
Цветовете на градския стил, залегнали в колекция Street Heat, са силни, наситени и контрастни. Принтовете са мултикултурни, което е очаквано, тъй като улиците са събирателни пространства за много различни култури и традиции.
Ноктите са дълги, заоблени или заострени. Водеща тенденция е Ripped Red или „Скъскано червено“. Днес, ефектът на скъсаните дънки и тениски се е превърнал в шикозен градски стил и има нужда от наситен ярък червен цвят, който да допълва визията с неотразим маникюр.
Без значение от стила ви и от това, дали предпочитате къси и квадратни нокти или пък дълги и заострени, свежият телесно розов цвят, ще озари маникюра, запазвайки стилния му и сдържан вид. Прибавете към  черния си секси топ доза червено оранжеви свежи нокти. Този наситен цвят е закачлив, но и показва характер. Друг безпогрешен избор е искрящо син мастилен цвят, който перфектно ще допълни свежата лятна визия. Небрежният ежедневен градски стил лесно се превръща в звездна визия само с прибавянето на подходящите бижута и бляскави нокти в златни тонове. А експериментите с нови комбинации от цветове и специални ефекти  дават възможност на всяка представителка на нежния пол да има интересен, нестандартен и истински вдъхновяващ маникюр.

Над 150 младежи изявяват своите артистични таланти в традиционния фестивал на изкуствата - The Bridge Fest



Осмото поредно издание на The Bridge Fest във Видин, което се проведе в периода 17-24 юли т. г., превърна крайдунавският град в поле за изява на артистичния талант на над 150 младежи от над 10 града в страната.
В тазгодишното издание на фестивала се организираха 12 творчески работилници на различни теми като фотография, театър, хип-хоп, китара, графити и танци. Всяка от тях бе ръководена от млади български таланти, част от които запалили искрата на изкуството в себе си в миналите издания на фестивала. Всички ръководители и организатори участват изцяло на доброволчески начала, запленени от идеята да привлекат все повече талантливи младежи към своето изкуство.
В разгара на фестивала участниците се включиха в редица инициативи под надслов "Открий тайните на река Дунав". Най-голям интерес сред тях предизвика вълнуващата надпревара за откриване на любопитни факти за реката, държавите и градовете по нейното поречие, животинските и растителните видове в крайречните региони и нейното екологичното влияние, както и тематичният фотоконкурс, който вдъхновява участниците да предадат в снимка емоциите, които реката носи. Целта на активностите е младежите да научат повече за значението на реката за местните общности, а най-добрите ще получат награди като част от кампанията на Кока-Кола ХБК България за опазване на река Дунав.

Министър на здравеопазването проф. Николай Петров: До края на годината ще предложим унифицирана стратегия за мениджмънт на лечебните заведения



Проф. Петров и зам. министрите на здравеопазването дискутираха с вицепремиера Валери Симеонов, зам.-министъра на МТСП Султанка Петрова и народни представители от ПГ на „Обединени патриоти“ аспекти от управленската програма на правителството в сектор „Здравеопазване“.
Акценти бяха поставени върху засилване на профилактиката като условие за по-добро здраве и качество на живот, разширяване обхвата на профилактичните прегледи с допълнителни скрингови изследвания, ранна диагностика и откриване на предхронични и хронични заболявания, създаване на интегриран подход за намаляване употребата на наркотични вещества, осигуряване на финансова стабилност на здравната система, електронно здравеопазване и др.
Проф. Петров конкретизира, че по отношение на профилактиката ще предложат на „Обединени патриоти“ при формиране бюджета на МЗ за следващата година да подкрепят програми за профилактика на онкологичните и сърдечно-съдовите заболявания, тъй като те имат най-съществен принос за увеличаване на показателите и инвалидизация и смъртност.
Относно агресията спрямо медици – подготвяме указания към директорите на болници да прегледат териториалните си структури и да дефинират местата, които биха представлявали конфликти точки. Видеонаблюдение, оборудване на мобилните екипи с GPS, паник-бутони, с директна вербална връзка с охранителна фирма или полиция ще бъдат осигурени, заяви той.
Електронното здравеопазване е вменено на МЗ като задача от правителството и до 2 години българските граждани ще могат да се възползват от него, стана ясно от думите на здравния министър. Той посочи още, че до края на годината екипът му ще предложи унифицирана стратегия за мениджмънт на лечебните заведения, като амбицията е още през октомври да се стартира пилотно в няколко болници.
На срещата беше обсъден и напредъкът по реформиране системата за трудоспособност, като проф. Петров увери, че ресорното министерство вече има 80-процентова готовност с текстовете за медицинската експертиза, а това, като се отчете и доброто темпо на работа на МТСП, предполага в края на септември да има окончателни законодателните предложения.

Специалисти в областта на невромускулните заболявания от 5 държави се обучаваха в УМБАЛ „Александровска“



Уъркшоп по редки болести се проведе за първи път у нас в рамките на 2 дни (13 и 14.07 т. г.) в неврологичната клиника на болницата, съобщи проф. Ивайло Търнев, началник клиника и ръководител и на първия в страната Експертен център по наследствени неврологични и метаболитни заболявания (ЕЦННМЗ), разкрит на територията на клиниката. Към инициативата са проявили интерес 21 кандидати от Русия, Израел, Полша, Словения и Румъния, но са класирани 10 - девет невролози и един кардиолог. Обучението се проведи изцяло от експерти на УМБАЛ „Александровска“.
В първия ден от програмата аудиторията бе запозната теоретично с клиничните и диагностични аспекти на ТТР-фамилната амилоидна полиневропатия, а през втория ден се проведоха практически занятия с пациенти, които бяха интервюирани и прегледани. Целта на екипа бе да покаже своя четири годишен опит в създаването на алгоритми за диагностика, лечение, профилактика и рехабилитация на редките болести в групата на генетичните неврологични и метаболитни заболявания.
Проф. Търнев посочи, че такъв вид школа до момента е провеждана само в Португалия, тъй като страната е ендемична зона и заболяването за първи път е описано от португалски невролог.
Амбициите на българския екип са чрез форума да очертаят тенденциите в развитието на редките болести в неврологията и да превърнат българския ЕЦННМЗ в Европейско училище в това направление. Проф. Търнев потвърди, че екипът му има достатъчно опит и потенциал за това и сподели, че интересът към работата им е толкова голям, че вече има листа с кандидати за следващата година. Друга цел на българските експерти е да установят международно сътрудничество с водещи специалисти, работещи в областта и постепенно да изградят единна партньорска мрежа с представители от Централна и Източна Европа за многоспектърна образователна, лечебно-диагностична и научно-изследователска дейност.

„Цигуларят“ - най-новата песен в репертоара на естрадната легенда Мая Нешкова




Музиката и аранжимента е на Кирил Икономов, а текста на Явор Кирин, с когото певицата работи за първи път. Неговото име стои зад класики като „За тебе бях“ на Лили Иванова, „Не мога без теб“ на Васил Найденов, „Бум-бум“ на Нели Рангелова и много други. Баладата - „Цигуларят“ е водеща песен в новия албум на Мая - „Само с любов...“, като заглавието е изведено от рефрена именно от стиховете на „Цигуларят“. „За душата лек, за сърцето - дар!

Да споделим грила!



М.Каменаров

Coca-Cola и Lidl дадоха старт на най-мащабното грил турне в Стара Загора. Хиляди фенове на грила от града на липите имаха възможност да се включат в общата инициатива под надслов „Да споделим грила!“ и да отпразнуват заедно ценното време, прекарано сред семейство и приятели, с вкусна и качествена храна, освежаващи напитки и много забавления и изненади.
Организаторите бяха предвидили различни атракциони за деца и възрастни, грил демонстрации с водещите кулинарни блогъри Сандра Алексиева и Даниела Колева, както и завладяващ летен концерт на групите Rewind и АКАГА. Посетителите на събитието опитаха от специално разработеното меню, приготвено от умели майстори на грила, а най-запалените фенове сами си приготвиха бургери, стекове, ребра и различни други качествени продукти.
Каменаров стана носител на титлата Грил-майстор на Стара Загора в Националния грил турнир. След оспорвана надпревара в два кръга, в които Шеф Манчев и Шеф Шишков предизвикаха най-умелите кулинари в региона да премерят сили, на финала Мирослав успя да впечатли журито с перфектно гриловани пилешки гърди.
Експертното жури бе впечатлено от приготвените бургери от Мирослав Каменаров, Николай Ковачев и Венцислав Попов, както и от апетитните свински ребра на Кирил Диклиев. Именно това бяха четиримата участници, допуснати до регионалния финал. Всички те бяха силно мотивирани да се преборят за титлата Грил-майстор на Стара Загора и показаха силна конкуренция при финалното 90-минутно изпитание, поставено им от Шеф Манчев и Шеф Шишков, в което разпалваха грил, подготвяха маринати, ястия и гарнитури, под критичния поглед на експертите. За да затвърдят представянето си на края, всеки от тях трябваше да плейтне своето кулинарно произведение и да се опита да изкуши журито и присъстващите кулинарни фенове с професионална презентация на приготвеното от него ястие.
Представянето на всички финалисти беше високо оценено от публиката и сериозно затрудни експертното жури при избора на фаворит. След дълга дискусия Шеф Манчев и Шеф Шишков отличиха 1 първо и 3 втори места. „Грил-партито е социален феномен. Това, което днес момчетата направиха, е достойно за професионалната кухня", споделиха те преди обявяването на Грил-майстора на Стара Загора, който ще се бори за национална титла и награда от 2500лв. срещу финалистите от останалите 5 града на 3 септември в София.

Джаз и технологии на A to JazZ фестивал 2017



За седма поредна година любимият A to JazZ фестивал се завърна с впечатляващи изпълнители, повече публика и технологични иновации. В началото на месеца в трите фестивални дни близо 3 000 любители на музиката и градската култура преминаха през фестивалната поляна, за да се насладят на хубавата музика и времето, прекарано с приятели. Много от тях минаха и през шатрите на виртуалния бар за бързи поръчки Speed.Bar. Иновацията идва от лидерите в онлайн разплащанията в България ePay.bg, а дебютът й на A to JazZ се реализира с генералната подкрепа на VISA.
 "Небесният" Ангел Ковачев, който представи дебютния си албум на A to JazZ, беше един от първите, които тестваха бързия бар. На него забелязахме и най-известния български оператор Бебо Халваджиян с прекрасната Алекс Енева и малкия Еди. Успяхме да щракнем и селфито им с Явор Янакиев, по-известен като "100 кила". Актьорът Ники Станоев и Рут Колева също минаха през бързия бар. „Всички сме сигурни, че бъдещето е в плащането с мобилни устройства, отпадат парите в брой и картите. Защо? Защото, вкарвайки телефона в процеса, ние вече можем да модифицираме целия набор от взаимоотношения, които възникват, когато се извършва покупко – продажба. Неща, които в момента не ни харесват, но приемаме за даденост, могат да се оптимизират чрез смарт технологиите“, разказа изпълнителният директор на Ипей АД Георги Маринов, след като лично тества бързия бар.
След A to JazZ виртуалният бар ще продължи своя живот на големите събития в страната, а също и в заведенията, които искат да обслужат повече хора.

Златната колекция „Под знака на любовта – 2017“ нажежава летните страсти



Романът „Другото лице на любовта“ - Две сестри – в любовен триъгълник с красив сенатор

Златната поредица "Под знака на любовта", която миналото лято направи фурор на пазара, продължава през сезон 2017 с нови пет класики в жанра сантиментална проза, обещавайки да нажежи летните страсти.
От 20 юли до 16 август на книжния пазар (всеки чевъртък) ще излиза по един от петте забележителни ретро романа - Другото лице на любовта на Джордж Гибс, Изваяни в страст“ на Анри Ардел, „Прелъстителят на Емил Ришбург,Греховни нощи на Ани Виванти и „Морски екстаз на Валънтайн Уилямс.
Историите интригуват с авантюристичните си и екзотични сюжети. В романите кипи пламенна любов, раздираща болка, мъст, ревност и изненадващи обрати. Някои от заглавията наистина са пренесени и на кино. Те са залегнали в сценариите на касови холивудски ленти от епохата на нямото кино. Декор на действието са столични мегаполиси, лъскави хотели и луксозни плажове в скъпи курорти. Красиви европейски, американски и азиатски дестинации са местата, в които се развиват бурните истории на влюбени, красиви и драматични образи. Героите – благородници и авантюристи, ще ви поведат към своя непознат и омагьосващ свят. Техните времена очароват и днес романтиците с отношения, в които гордостта, достойнството и общественото мнение играят важна роля, а галантността и джентълменските обноски са задължителни.
Пилотната книга от серията „Другото лице на любовта“ е за съдбата на две сестри, оплетени в драматичен любовен триъгълник, в който се чувстват обречени. Красивите Джоан и Поли Фриман са пълни противоположности – едната е отговорна и горда, а другата – фриволна авантюристка. Въпреки това и двете се влюбват в един и същ човек – провинциален чаровник, израснал до сенатор в американския Конгрес. Джоан мъченически заплаща висока цена за греховете на Поли и се обрича на дълго изгнание. Възможно ли е да получи щедра отплата от съдбата или тайните сенки на миналото ще я завлекат в дълбините на нейната несъществуваща вина? През 1925 г. по романа „Другото лице на любовта“ е заснет холивудски ням филм, лентата на който обаче не е запазена. Гибс е съсценарист на продукцията, режисирана от номинирания два пъти за "Оскар" режисьор Хенри Кинг. В ролята на Джоан е Алис Тери, която по-късно се прочува и като режисьор. В кожата на Поли влиза Дороти Себастиан, която пък освен филмова е и известна драматична актриса. Филмът става блокбъстър и се нарежда сред легендите от епохата на нямото кино.
Дизайнът на атрактивните корици, примамващи с тръпнещи тела, е на художника Николай Киров.

С много предизвикателства за креативността и тялото бе открито най-новото МЯСТО в Карлово – КУПЕНА



Инициативата „Активна събота“, част от съвместната кампания “Wake Your Body” на Coca-Cola и сдружение „BG Бъди активен”, обединява усилия с най-новия и иновативен проект The Spot (МЯСТОТО) в подкрепа на развитието на местните общности и създаването на активни градски пространства, които да се превърнат в предпочитани от младите хора места за дейности на открито. Първата „Активна събота“ за 2017 г. се състоя вчера в градския парк „Войнишка майка“ в Карлово, а в следващите няколко месеца инициативата предстои да бъде реализирана в Берковица, Плевен и Добрич.
Вълнуващо събитие отбеляза откриването на най-новото МЯСТО в Карлово – КУПЕНА, предназначено както за развлечение, така и за развиване и сплотяване на общностите в града. На мероприятието присъстваха д-р Емил Кабаиванов, кмет на гр. Карлово, Стойчо Карагенски, заместник кмет, Теодор Шойлеков, председател общински съвет и Костадин Папазов, президент на БК „Левски“, които потвърдиха значимата роля на пространството за споделянето и реализирането на успешните идеи на хората в града. Прекрасното пространство бе създадено с подкрепата на сдружение „BG Бъди активен“ и благодарение на тясното сътрудничество между сдружение „Младежки и граждански инициативи в Розовата долина" и община Карлово.
В рамките на целия ден (23.07. т.г.) любителите на движението имаха шанс да пробват различни спортни дейности, сред които зумба, пилатес, йога на хамак, функционален фитнес. Активната програма включваше още футболен турнир, тенис на маса и на корт, уроци по латино танци, забавни анимации за децата и техните семейства. Специални гости в празничния ден бяха и футболисти от ФК "Левски", които подкрепяха участниците във футболния турнир.



Биографичният том "Моят Радой" излиза в навечерието на 13-годишнината от кончината на сатирика - 21 юли



Сатирикът, поетът, драматургът и сценаристът, артистът и певецът, мъжът, бащата, приятелят -човекът, чието значение като уникален факт в нашата история ще расте с годините... Това е Радой Ралин – героят на новата книга на Недялко Йорданов „Моят Радой“, която излезе от печат в навечерието на 13-годишнината от кончината на известния творец, който си отиде на 21 юли 2004 г.
Книгата е съкровена изповед за едно голямо и истинско мъжко приятелство, разказ за живота на двамата обичани творци, за литературата и театъра и за политическата и социалната действителност у нас през втората половина на ХХ век – откакто датира тяхната дружба, непрекъсната сякаш и от смъртта.
В „Моят Радой“ са включени много снимки от личния архив на Недялко Йорданов; откъси от личния му дневник; факсимилета на писма, които е получавал от Радой; статии от вестници; спомени за моменти на лични изпитания, преодолявани заедно, за професионални предизвикателства, които са свързвали двамата таланти, за литературните им и театрални срещи.
Смешни и забавни, трогателни и тъжни спомените на автора вълнуват със своята искреност и голяма човешка обич. В любопитните случки се намесват имената на още известни личности, сред които са Желю Желев, Александър Геров, Йосиф Петров, Атанас Далчев, Невена Коканова...
„Казвам „моят“ Радой, защото той ми беше и баща, и учител, и настойник, и приятел, и колега, и преди всичко - съдник на моята поезия и на моето гражданско поведение цели 46 години“, споделя авторът още на корицата.

Повече жени даряват, но мъжете дават повече



Според проучване във Великобритания, цитирано от Darik News, oколо 66 на сто от жените и 49 на сто от мъжете дават пари за благотворителност на работното си място. В англоезичния свят дарителството директно от заплатата е много популярно.
У нас Фондация BCause (В помощ на благотворителността) въведе т.нар. дарителство по ведомост през 2001 г. Програмата се радва на подкрепата на повече от 40 работодатели. Годишните дарения по ведомост са близо 500 000 лева за повече от 50 каузи.
Ползата от механизма за дарителство по ведомост е, че десетки организации получават от BCause финансиране, резултат от месечните дарения на десетки, понякога стотици хора. Даритеството по ведомост за тях означава редовни и прогнозируеми приходи, с които те могат да планират основните си дейности.
И у нас като по света, сред дарителите по ведомост жените са повече от мъжете - 53% срещу 47%. С навлизане в кариерата и натрупване на социален опит, дарителите се увеличават - те са най-малко в групата на до 25-годишните, едва 2%.
Трябва да признаем обаче, че най-големите ежемесечени дарения се правят от мъже. Световният дарителски индекс на КАФ от 2016 година регистрира същата тенденция - когато става дума за даряване на пари, жените са по-щедри, макар и с малка разлика. В развитите икономики съотношението е 46% жени към 40% мъже. В страните в преход дяловете са по-ниски и почти изравнени - 27-28%. Затова пък в много страни мъжете са значително по-склонни от жените да се занимават с доброволческа дейност или да помагат на непознат.

„Розовият кемпер на една от 8“ тръгва из страната в помощ на жените с рак на гърдата




Той е част от проекта „Сърдечни приятелки“ и в следващите 6 месеца ще обиколи над 25 града в страната и главни онкологични болници. Първите градове, които ще посети кемпера са Дупница, Кюстендил, Благоевград и Самоков. Кемперът е на стойност 142 813 лв. Събраните от дарения средства са в размер на 112 854 лв., а остатъкът е осигурен чрез банков заем. Сред най-големите дарители за закупуването на кемпера са Магазини „Мания“, фармацевтичните компании Novartis и Roche, McDonalds, Societe Generale Експресбанк, Ана Вилфан и Цвети Кънчовска. Проекта подкрепиха и много други приятели на Една от 8 с лични дарения и смс на специално отворения за дарения DMS номер за „Розовия кемпер на Една от 8“. За каузата допринесоха редица юридически и физически лица. За покриване на разходите на кемпера при обиколката из страната е направено допълнително дарение от фармацевтичните компании Pfizer и Novartis.
„Имаме вече кемпер! От тук нататък той трябва да работи, да обикаля страната и да помага напълно благотворително, абсолютно без пари“, каза при откриването на мобилния клуб на Една от 8 основателката на фондацията Нана Гладуиш.
Дейностите, които ще се предлагат в „Розовия кемпер на Една от 8“ са:
- индивидуални информационни и практически консултации
- индивидуални психологически консултации
- техники за справяне със стреса
- съвети за хранене по време на лечение
- арт-терапии
- групови занимания
- съвети от професионален гримьор
- раздаване на аксесоари за жени с рак на гърдата и др.
- кулинарен блогър ще се готви в кухнята на кемпера
График на кемпера за следващата седмица:
Дата: 24.07.2017 (понеделник)
10:00 часа – Кемперът ще бъде пред магазин Мания в Дупница
15:00 часа – Кемперът ще бъде паркиран пред Магазин Мания в Кюстендил
Дата: 25.07.2017 (вторник)
09:00 часа –  Ще посетим Специализирана болница за активно лечение по онкология „Свети Мина“ в Благоевград
12:00 часа – Кемперът ще бъде паркиран пред магазин Мания в Благоевград
17:00 часа – Кемперът ще бъде паркиран пред магазин Мания в Самоков

Академията за мода посвети специална вечер на великия италиански дизайнер дизайнер Джани Версаче по повод 20 години от неговото убийство



На специалното събитие, посветено на великия творец, проф. Любомир Стойков представи дизайнера с мултимедийна презентация и впечатляваща лекция. Професорът разказа за срещата си със Санто Версаче, както и за своя телевизионен репортаж, правен през лятото на 1997 година от мястото на трагичното събитие в Маями само дни след покушението.
„Изкуството на Джани Версаче не може да бъде разбрано, ако не се вземат предвид както перфектността и виртуозността на изпълнението му, така и богатството, и разкошът на неговия стил. Във времената на минимализма и на студения шик той смело твори в духа на Соня Делоне и Емилио Пучи. Бароковата доза красота и елегантност на неговото изкуство го привилегирова като дизайнер на лукса, цветовото пиршество и несвенливия сексапил. Неговата еротика, подобно на еротиката в древността, е жизнена и витална като самия живот, защото тя черпи своята сила и от историята, съзнавайки, че без нея истинската красота е невъзможна. Джани Версаче завинаги остава дизайнерът на цветовете, пъстрите принтове и младежката разкрепостеност," коментира проф. Стойков.
Г-жа Луиджина Педди, директор на Италианския културен институт, лично уважи вечерта, посветена на гениалния италиански дизайнер и произнесе слово, в което сподели: „Джани Версаче, който е известен в целия свят, не е само мода, но и начин да изживееш съвремието. Версаче къса с традициите и носи иновация в традицията. Особено благодарна съм на проф. Стойков за инициативата му да организира тази вечер  в памет на Джани Версаче и в качеството си на педседател на Академията за мода да даде възможност на своите студенти да изразят усещането и отношението си към Джани Версаче. Имам  честта да познавам и ценя проф. Стойков като един голям познавач на модата и съм благодарна за това, че дава възможност на толкова млади хора не само да се докоснат до света на модата, но и да реализират своите идеи.“
В качеството си на ценител, естет и поклонник на стила на големия италиански дизайнер, бизнес дамата Йордана Димитрова – "Мисис България 2012", сподели в емоционално изказване как е открила за себе си изкушението, наречено „Версаче“. Тя самата беше облечена изцяло в дрес код „Версаче“ и дефилира, показвайки своя избор и стил, съобразен с духа и атмосферата на събитието.
Официални гости на вечерта, посветена на Джани Версаче, бяха: Радина Маджид, Виктория Гешева,  носителите на Златна игла на Академията за мода – София Борисова с дъщеря си Доротея, Мариела Гемишева и Мерлин Арно, както и Антония Първанова Диана Дафова, Ваня Тошева, Мая Косева, Гери Дончева, Мадлена Иванова, д-р Ходор Факих, Павел Цветков и др.
Годишнината от смъртта на великия маестро на италианския стил вдъхнови емблематичния ни художник Ставри Калинов да пресъздаде и персонално да визуализира четири образа на Джани Версаче с помощта на своята уникална техника – вакумирано стъкло, които бяха изложени на централно място вечерта.
Авторски творби, вдъхновени от изкуството на Джани Версаче, показаха известни български дизайнери и студенти по мода на проф. Любомир Стойков от Националната художествена академия.