Translate

четвъртък, 17 октомври 2024 г.

Последният фермерски пазар на Lidl за годината е този уикенд в София

Комбуча, тахани, вино и сезонни плодове и зеленчуци ще предложат родни производители

 

 

От 18 до 20 октомври на паркинга на Lidl на ул. „Ладога“ №3 в жк “Красно село” в
София ще се проведе последният за годината фермерски пазар, организиран от веригата. На него 17 родни производители ще предложат богат избор от продукти.

Акцент в четиринадесетото издание на пазара са натуралните живи напитки на „Далвита Интернешънъл“ ООД. Тяхната комбуча с пробиотични свойства отново ще зарадва клиентите на Lidl, тъй като богатият ѝ състав на органични киселини, витамини, ензими и пробиотични бактерии помага за укрепване на организма.

„Отглеждаме нашата симбиотична култура от бактерии и дрожди в цеха ни в Радомир. Всичко се прави в иноксови съдове и като цяло процесът е автоматизиран. Реализираме продукцията си на различни места, като участваме активно във фермерските пазари. Lidl е много добър вариант за нас за пряк контакт с клиентите“, споделят от „Далвита”.

Освен на напитките на „Далвита“ посетителите ще могат да се насладят и на разнообразие от продукти от други добре познати производители. За ценителите на лютото „Зизи Био“ от пазарджишкото село Пищигово ще предложат продукцията си одукти от екзотични сортове люти чушки. Илияна Стоилова от с. Крум, Димитровградско, пък ще донесе от своите градини био батати и хинап, който е известен със своите лечебни свойства.

От „Задругата“ гр. Бургас ще предложат тахани, богати на вкус и хранителни вещества, студенопресовани плодови сокове и пастети, които съчетават традицията с модерните вкусове. От „Билка чудодейка“ ще наредят на щанда си билкови тинктури, събиращи в себе си магията на българската природа, а шафран и натурални сапуни ще изложат от „Шафран Делукс“ ЕООД.

На паркинга на магазина посетителите ще имат възможността да си закупят от производителя Бисер Кьосев вина „Мелнишки пирамиди“. За по-добрия имунитет през зимата ще се погрижат пчеларските ферми „Меривел“ от Благоевград и „Кошерин“ от Белоградчик. Сезонни плодове и зеленчуци ще предложи Стефан Нямов, а на щанда на Петър Ганчев клиентите ще могат да си купят боб и ориз. Любителите на млечните и месните деликатеси ще могат да избират от специалитетите на „АЗЕР“ ЕООД от село Белоградец. А „Том консерв“ ще са на разположение със своите вкусни лютеници, сладка и сиропи.

Посетителите ще могат да видят отблизо рибния колаген на „Пас Демо 2000“, както и да научат повече за маслото от черен кимион, произведено от „НИГЕЛЛА“ ЕООД. А за да могат посетителите на пазара да внесат топлина и изящество в стила си, Иван Саздов от Банкя ще предложи своите кехлибарени бижута, създадени с много майсторство и внимание към детайла. Ще има и щанд с дървените паници и дъски за рязане от „Арт Ковачев 91“, Банско.

Фермерските пазари на Lidl стартираха през 2020 г. и бързо се превърнаха в предпочитана платформа за български фермери и занаятчии. Броят на участниците и посетителите расте непрекъснато, което превърна инициативата в успешен модел за директна връзка между производители и клиенти.

 

Онкохирургът д-р Ваня Митова провежда обучителни лекции за рака на гърдата в 8 училища в страната

 

През месец октомври, който с световен месец за борба с рака на гърдата, д-р Ваня
Митова, ръководител на Отделението по хирургия на гърдата и реконструктивна хирургия в УСБАЛО „Проф. Иван Черноземски“ и създател на първото българско мобилно мултимодално приложение за рак на гърдата BreastHelp, ще изнесе поредица от обучителни лекции в осем училища в страната. Броят на лекциите е символичен, тъй като една от всеки 8 жени се разболява от рак на гърдата. Лекциите са насочени към ученици на възраст 18-19 години и ще се фокусират върху важността на профилактиката и ранното диагностициране на рака на гърдата.

Темата на кампанията е „Рак на гърдата: Да започнем с профилактиката“. Инициативата има за цел да запознае младите хора с рисковете от заболяването, значението на редовните прегледи и съвременните методи за превенция и лечение. Учениците ще бъдат информирани за първичната профилактика и важността на ранното откриване на заболяването, което драстично подобрява шансовете за успешно лечение.
Като ръководител на отделение в УСБАЛО и създател на приложението BreastHelp, д-р Митова продължава да работи за подобряване на достъпа до информация и насоки за диагностика и лечение на рак на гърдата. Приложението е иновативен инструмент, който предоставя на потребителите лесен достъп до важна информация за превенцията, ранната диагностика и съвременните методи на лечение.
„Мисията на нас лекарите е да увеличим информираността сред младите хора. Ранната диагностика спасява животи и е ключова за постигането на по-добри резултати в лечението на рака на гърдата“, сподели д-р Ваня Митова .
Кампанията подчертава необходимостта от образование и осведоменост по отношение на здравето на гърдите, особено сред младите хора, които вече подлежат на профилактични прегледи. Информираността и навременната диагностика са в основата на борбата с рака на гърдата и подобряването на качеството на живот на пациентите.“Ако успеем да научим подрастващите да извършват самопреглеждането си рутинно, а профилактичните прегледи да възприемат като задължителни, съм сигурна, че ще подобрим общите резултати и преживяемостта на това социално-значимо заболяване”, допълни още д-р Митова.

Първата лекция бе представена в ПМГ Акад. Сергей Корольов в Благоевград на 16 октомври 2024г.

 

 

Стартира националната кампания за събиране на лекарства с изтекъл срок на годност „Земята не пие лекарства“

Пилотното издание на инициативата ще посети паркинги на Kaufland в София, Пловдив и Варна

 

 

Националната кампания за събиране на лекарства с изтекъл срок на годност „Земята не пие лекарства“ е инициирана от фармацевтичната кампания Boiron и Kaufland България в партньорство с Министерството на здравеопазването. А целта е да алармира, че изхвърлените в битовия отпадък лекарства са една от причините за появата на антбиотичната резистентност, която застрашава човечеството.

В рамките на инициативата ще бъдат организирани мобилни пунктове на паркинги на Kaufland България, на които гражданите ще могат да донесат своите лекарства с изтекъл срок на годност. Първият мобилен пункт ще е на 19 октомври от 10 до 18 часа в столичния квартал Младост 3 на хипермаркета от веригата на бул. „ Филип Аврамов“№ 3. „Земята не пие лекарства“ ще посети Пловдив на 26 октомври на паркинга на Kaufland Христо Ботев – юг /ул. „Македония“ 97 Б/. Последната спирка на пилотния проект ще е във Варна на 2 ноември в Kaufland Трошево – ул. Христо Смирненски № 2. За събирането, извозването и унищожаването на лекарствата организаторите са сключили договор с лицензираната фирма „Екосейф“, която има собствен инсинератор за обезвреждане на опасни отпадъци.

Активните съставки на изхвърлените в битовия отпадък лекарства могат да попаднат в почвата и водата и да доведат до отрицателно въздействие върху цялата екосистема.

Ако остатъци от антибиотици бъдат погълнати от човека, чрез храната и водата, която консумира, това може да отключи антимикробна резистентност.

„Антимикробната резистентност /АМР/ е една от най-големите глобални заплахи за общественото здраве. По данни на Световната здравна организация /СЗО/ тя е причината за 5 млн. смъртни случаи само през 2019 г. Злоупотребата и прекомерната употреба на антибиотици при хора, животни и растения са основните двигатели за развитието на устойчиви на лекарства патогени“, коментира главният държавен здравен инспектор доц. д-р Ангел Кунчев.

Сред приоритетите на СЗО за справяне с АМР е предотвратяването на всички инфекции, които могат да доведат до неподходяща употреба на антибиотици.

„Като световен лидер в хомеопатията темата за антибиотичната резистентност е изключително важна за фармацевтичната компания Boiron. Търсенето на решения за ограничаването й е залегнала във философията на хомеопатичната терапия. Съществуват редица медицински доказателства, които показват, че включването на хомеопатията в лечението на редица заболявания може да намали нуждата от употреба на антибиотици. Най-всеобхватното до момента медицинско проучване е проведено във Франция сред 825 общопрактикуващи лекари и 8 559 техни пациенти в рамките на 12-годишен период. То показва, че пациентите с инфекции на горните дихателни пътища, лекувани с хомеопатия, приемат 57% по-малко антибиотици и 46% по-малко температуропонижаващи и противовъзпалителни средства спрямо групата, лекувана единствено с традиционна медицина. Разбира се, всяко лечение е индивидуално и то трябва да бъде предписано от лекар“, сподели д-р Персиан Буков, оперативен директор на Boiron за Централна и Източна Европа.

„Опазването на почвите от химикалите в лекарствата е изключително важно за нас в Kaufland България. Вярваме, че всяко усилие и всяко правилно изхвърлено лекарство

има значение. Това е и причината да се включим – надяваме се, че чрез нас и нашите магазини кампанията ще достигне до милиони хора, които да подобрят навиците си в изхвърлянето на лекарства с изтекъл срок“, коментира Кремена Георгиева, мeниджъp "Kopпopaтивни ĸoмyниĸaции" на Kaufland България.