Translate

събота, 19 октомври 2019 г.

Седмият благотворителен ултрамаратон „1000 Balkan Charity Challenge“ стартира

-1000 km Balkan Charity Challenge е спортно благотворително събитие. За седма година участниците ще изминат 1050 км с велосипед и тичайки за 11 дни, от 19 октомври до 29 октомври 2019. Трасето е на територията на Румъния и България;
-Ултрамаратонът е мощно средство за набиране на дарения за благотворителни социални каузи в двете страни. Той насърчава спорта на открито като алтернатива за здравословен начин на живот, както и активното екологично поведение, чрез засаждане на уникални дървесни видове по трасето;
-За седма година благотворителни партньори на събитието са българската Фондация BCause. Oрганизатори са Eyes-Open и Elite Running. Даряването за българските каузи става чрез Платформата.бг


На 19 октомври 2019, започна седмото издание на благотворителния ултрамаратон „1000 Balkan Charity Challenge“. За 11 дни участниците ще изминат 1050 км в Румъния и България, като два пъти ще преминат Дунав и Стара планина. Денивелацията на трасето е 7500 метра. Участниците ще се движат с велосипед първите 4 дни /по 160км /ден/ и ще бягат 7 дни /по 60км / ден/. Само 5 души досега са успели да минат успешно цялото разстояние. Всеки участник ще избере кауза, за която ще набира средства до достигане на поставената от него цел за дарения. В събитието досега са участвали хора с изключителни постижения като Слави Несторов /качил Еверест миналата година/ и Андрей Рошу /преплувал Ламанша/.
Стартътб е на 19 октомври, в 7.00 часа сутринта, в Букурещ. Там е и финалът, на 29 октомври, около 16:00 часа. Групата ще стигне до центъра на София около 16:00 на 22 октомври и ще тръгне обратно към Букурещ на 23 октомври в 8.00 часа сутринта.
На територията на България маршрутът преминава през Видин, Белоградчик, Берковица, Своге, София, Ботеврад, Луковит, Плевен, Бяла и Русе.  Всеки желаещ може да се присъедини към маратонците по пътя им, с каране на колело или с тичане, и да премине разстояние по свой избор. Броят на участниците обикновено е най-голям в близост до Букурещ и София.
За изминалите 6 издания благотворителната инициатива е събрала общо над 131 000 евро. Даряването става онлайн през сайта на маратона www.1000balkan.com. Даренията към българските каузи се извършат чрез платежната система на социалната мрежа за дарители Платформата.бг /platformata.bg/ – независимо дали даряваме през сайта на маратона или през Платформата.
Подкрепените каузи са внимателно подбрани от организаторите и включват социални сфери като грижа за деца и възрастни хора с увреждания, самотни възрастни хора, образование, развитие на таланти и подкрепа на хора в неравностойно положение.
За тазгодишното издание на маратона са избрани три български каузи на Multi Kulti Collective (МултиКулти), Фондация „Дечица“ и Фондация „Джамба“, като всички са насочени към подкрепа на деца от различни социални групи.
Multi Kulti Collective е българска организация с нестопанска цел, която подпомага интеграцията и повишава информираността за чужди култури и етнически малцинства публично, чрез представяне на техните обичаи, храни, занаяти, песни и традиции.
Фондация „Дечица“ е посветена на децата, лишени от родителски грижи. Екипът помага на деца, настанени в центрове от семеен тип, чрез работа с различни специалисти и установяване на доверени взаимоотношения с един възрастен - ментор. Децата се учат да говорят правилно, да смятат, да рисуват, да говорят чужди езици, да играят народни танци. Те се учат и да споделят, да вярват в себе си, да се чувстват силни и значими.
Jamba /www.jamba.bg/ е връзката между хората с увреждания в България и техните бъдещи работодатели. Jamba e място за обучение, стаж и кариера. Нейната мисия е да подкрепя ГЕРОИТЕ /хората с увреждания/ в натрупването на ключови умения и компетенции в различни професионални сфери чрез обучения и стаж и да съдейства за тяхното включване в пазара на труда и за кариерното им израстване.


БАБХ изтегли от пазара над 250 кг. пушена риба заразена с Листерия Моноцитогенес


Българската агенция по безопасност на храните /БАБХ/ изтегли от пазара 251 кг и 613 гр. пушена скумрия във вакуумна опаковка, произведена от „Ocean Fish” – Румъния, с партиден № L 12.11.2019, в която е установено наличие на Листерия Моноцитогенес, съобщиха от пресцентъра на БАБХ.
Заразената риба е открита при официален контрол на агенцията чрез взета проба. Продуктът е бил разпространен в търговска мрежа на територията на страната. Гражданите, закупили този продукт, могат да го върнат в магазините, откъдето изтеглянето ще продължи. Търговските обекти у нас също имат ангажимента да информират за случаи на заразени продукти чрез общодостъпни средства, като съобщение на сайта си или обявление на територията на магазина.

Столичният метрополитен с Ден на отворените врати по две от станциите от 3-тата линия на метрото


на булевард "България" и "Красно село", по повод годишнината от завършването на Линия 1 на софийското метро, която свързва кварталите "Люлин" и "Младост", съобщава БНР.
Станциите са напълно готови. Предстои да започнат изпитанията на системите за управление. Новост е, че на пероните ще има прегради, които ще предпазват пътниците от падане върху релсите.
Доставени са 20 влака. В пиковите часове ще се движат 14 влака, а в не натовареното време от 10 до 12.. Средното разстояние между станциите е около километър.
Първия етап от изграждането на трета линия на метрото предстои да завърши до края на тази година. Той включва трасето от булевард "Владимир Вазов", площад "Орлов мост", НДК до квартал "Красно село". Следващите два етап от линията са планирани да се построят до 2024 година.

Топ модели и шоубизнес звезди почетоха Карл Лагерфелд в София


Саня Борисова, Поли Генова, Маги Вълчанова и Белослава Хинова присъстваха на събитие в чест на легендарния дизайнер Карл Лагерфелд

Елегантното събитие, в чест на Кайзера на висшата мода, събра в София топ модели и шоубизнес звезди, известни с безупречния си вкус. Всички те вдигнаха тост с френско шампанско и гледаха документален филм за мистериозния притежател на най-прочутите черни очила – „Карл Лагерфелд: Да бъдеш и да изглеждаш". Въпреки че рядко се появява на светски събития след раждането на сина си, поп звездата Поли Генова не пропусна да се докосне до изискания свят на Лагерфелд, на специалното събитие, в Дома на киното. Облечена в класически черен костюм, певицата се разходи между впечатляващи аксесоари от последната колекция на култовия бранд, подбрани от световната модна платформа Answear, която предлага марката у нас. Към Поли се присъедини красивата актриса Саня Борисова и минути по-късно се снима в компанията на енигматичен кавалер с
посребрена коса и кожени ръкавици. В него присъстващите разпознаха двойник на Кайзера на висшата мода. Присъствието му беше част специалното събитието за блогъри, модни журналисти и известни личности, организирано от Answear и Vogue Vision, в партньорство с кино-литературния фестивал „Cinelibri“. Ивентът преобрази Дома на киното в модерно фешън пространство, където стотици празнуваха наследството на Карл Лагерфелд с шампанско и френски макарони.
Сред гостите блестеше и 17-годишната българка, която миналата година покори самия Карл - топмоделът Белослава Хинова. Приживе известният дизайнер лично избра брюнетката за грандиозното ревю на Chanel в Париж и тя дефилира със супермодели като Кая Гербер и Кармен Кас. Към Белослава се присъедини още една известна българска красавица, обиколила подиумите на Берлин, Милано и Лондон – модела, актриса и DJ Глория Петкова, която е едно от лицата на световната модна платформа Answear у нас.
Както моделите, така и повечето гости на събитието бяха избрали стилна черно-бяла визия - от Мис България Маги Вълчанова, през инфлуенсърът Евгения Джаферович до ТВ водещата
Андреа Бандова. Допълнителен цвят внесоха лилавият тоалет на актрисата Даяна Ханджиева, позната от сериала „Скъпи наследници" по bTV и неповторимото присъствие на
телевизионната легенда Маргарита Михнева. Между мъжете се открояваха бившият министър на образованието Владимир Атанасов, криминалният журналист Слави Ангелов и коафьорът Митко Дамов, който беше сред организаторите на незабравимата модна вечер, заедно с Answear и Cinelibri.  Официалните гости откриха на местата си в залата специален подарък - книгата „Мистерията Лагерфелд“, която разкрива непознатата страна на известния дизайнер.