Инициативата на Съюза на пивоварите гостува в
Пивоварница Каменица
Журналисти и гости /ценители
на пивото/ се събраха в града на тепетата. Те посетиха откритата преди шест
месеца „Пивоварница Каменица“. Събитието бе част от инициативата Национална
бирена академия на Съюза на пивоварите в България /СПБ/, чиято цел е по прозрачен начин да запознае
потребителите със спецификите на пивопроизводството и процесите, през които
преминават естествените съставки на бирата, за да се получи любимата на много
българи напитка.
Микропивоварната завладя
присъстващите със своя формат и разнообразие от специални бири. Участниците в
Бирената академия имаха възможност да експериментират с вкусове и съставки,
специално подбрани, за да изненадват познавачите и да представят категорията по
нов начин. В Пивоварница се произвеждат 5 вида бира, направени с различни
типове дрожди за горна и долна ферментация и специфична технология. За гостите
беше интересно да разберат, че с долна ферментация сe
произвеждат класическата светла бира тип пилзен и тъмния пилс. Вайсовата
бира с подправки е пиво с горна ферментация, направена със специален щам
дрожди, подходящи за пшенична бира. Раle Ale и NEIPA са също с горна ферментация, но носят
характера и спецификите на типичния английски стил - плътно тяло и леко плодов
характер.
„Произвежданите в
Пивоварница бири могат да бъдат възприети и като образователно-еталонни
продукти. Идеята е посетителите да се запознаят на място не само с процеса на
производство, но и да се информират и дегустират основните типове бира. По този
начин всеки любител на пивото може да избере кой стил в най-голяма степен му
допада като вкус, аромат и характер на напитката.“, сподели инженер-технологът
Иван Карагьозов, главен майстор-пивовар. В потвърждение на казанато от него е и
статистиката - в микропивоварната на Каменица вече са проведени десетки
образователни турове, в които са се включили над 2 000 човека. В същото време пивоварният
комплекс е посрещнал повече от 20 000
посетители.
„Пивоварница Каменица има
новаторска роля за развитието на бирената култура в страната. Колегите имат
съществен принос за цялостния облик на сектора, разширявайки категорията и
предоставяйки база, ресурси, експертиза и опит в създаването на нови вкусове и
видове бира.
В голяма степен това се
стреми да покаже и Националната бирена академия. В Пивоварница са разработили и иновативно меню, което да хармонира на различните стилове пиво и същевременно да е подходящо за
балансираното хранене“, коментира Ивана, изпълн. директор на СПБ. Най-голямата
кулинарна изненада са приготвените с бира ястия, екстравагантните малцови крокети и салатата с малц.
По време на събитието
домакините представиха развитието на „Каменица“ АД*.
След провеждането на тура
в „Пивоварница Каменица“ Националната бирена академия продължава със
специализирани събития с експерти от бранша и научни изследвания за пивото.
През 2019 г. Академията на Съюза на пивоварите беше отличена с награди за
прозрачни и отговорни комуникации към потребителите от БДВО, а от BAPRA и b2b Media – за иновативна образователна кампания, което е явно доказателство за
резултатите от инициативата.
- - - - - - - -
*Предприятието поставя
началото на пивоварната промишленост в страната през 1881 г. Днес компанията е
част от мултинационалната група на Молсън Корс и оперира с пивоварния завод в
Хасково и микропивоварната в Пловдив.
За
последните 5 години вложенията на компанията
в дълготрайни материални активи надхвърлят 60 милиона лева. Над 4 милиона са инвестициите в новия пивоварен комплекс в Пловдив. 61 милиона лева са приходите за бюджета на
страната от внесените от „Каменица” АД акцизи и ДДС през изминалите 18 месеца.
Тази година компанията е разширила пазарното си портфолио с 6 нови продукта. Към тях се добавят и 5 вида специални, ръчно-приготвени бири на Пивоварница
Каменица. Компанията продължава
интензивно да инвестира не само в марките си и на пазара, но и в развитието на
служителите си чрез различни програми за обучения, менторство и коучинг.
Гордост на днешната
пивоварна компания е, че в далечната 1892 година с марката Каменица се
произвежда първото тъмно пиво в страната, а в най-новата история на индустрията
„Каменица“ АД първа предлага на потребителите безалкохолно пиво и бирени
миксове. През 2015 г. в пивоварната в Хасково е пуснат в експлоатация първият в
страната анаеробен реактор за производство на биогаз. Предприятието е едно от
най-съвременните в мултинационалната група на Молсън Корс, където постепенно се
внедрява и международно признатата система за ефективност на процесите – World
Class Supply Chain 2.0 /Верига на доставки от световна класа 2.0/.
„Пивоварница Каменица“
отваря врати на 16 април 2019 г. В пивоварния комплекс работят близо 50
служители. Заема площ от 3500 кв. м. върху част от територията на бившия
пивоварен завод.
Продуктовото портфолио на
компанията е едно от най-широките в страната, включвайки
традиционните местни
марки Каменица, Бургаско и Астика. В пивоварната в Хасково се произвеждат по
лиценз международно утвърдените Staropramen - пражка бира номер
едно в света, белгийският световен бранд Stella Artois и немската - Beck’s. В
листата на компанията са също Leffe и Hoegaarden, Corona и новото предложение
от най-високото премиално портфолио - Miller Genuine Draft.
Няма коментари:
Публикуване на коментар