Translate

петък, 18 октомври 2019 г.

А1 регистрира ново силно тримесечие и ръст при всички основни показатели през третата четвърт на 2019г


  • Общите приходи достигат 122 млн. евро с ръст от 11,8%, като приходите от услуги се увеличават с 11,5% до 98,8 млн. евро;
  • EBITDA нараства с 13,6% до 49,8 млн. евро;
  • Средният приход от абонат (ARPU) и средният приход от фиксирана линия /ARPL/ растат съответно с 12,5% до 5,9 евро и с 6,9% до 13,4 евро
А1 България регистрира силно трето тримесечие на 2019 година и продължава позитивната тенденция за ръст във всички основни бизнес показатели от края на 2016 година. Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 11,5% до 98,8 млн. евро спрямо същия период за 2018 г., а общите приходи нарастват с 11,8% и достигат 122 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация /EBITDA/ възлиза на 49,8 млн. евро, регистрирайки ръст от 13,6% на годишна база.
Повишението на приходите от услуги се дължи на ръст на фиксирания и мобилния сегмент, както и на увеличение на приходите от продажба на устройства.
Фиксираните услуги продължават да растат и през това тримесечие, като регистрират увеличение от 17,1% до 30,2 млн. евро. Основните фактори за добрите резултати са дигиталните бизнес услуги на компанията, ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport и предлагането на повече услуги на съществуващите абонати. ICT бизнес направлението на А1 става все по-значим фактор за позитивните резултати на компанията, която постоянно разширява своето портфолио от дигитални решения и достига дo все повече клиенти. През последните три месеца телекомът е интегрирал успешно 950 ICT проекта за корпоративни и институционални клиенти. През същия период А1 стартира и мащабна комуникационна кампания, насочена към промотирането на своите дигитални услуги за бизнеса.
Всичко това води до увеличение на годишна база на средния приход от фиксирана линия /ARPL/ от 6,9% до 13,4 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава с 2,6% до над 1 043 500.
През третото тримесечие А1 България продължава своето стабилно представяне в мобилния сегмент чрез успешна продажба на нови услуги на съществуващите клиенти. Като резултат приходите от мобилни услуги нарастват с 9,2% до 68,6 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) с 12,5% до 5,9 евро.
Добрите резултати на компанията през третото тримесечие на годината се дължат и на по-високите приходи от продажбата на устройства. През третата четвърт на 2019-а спрямо същия период на миналата година, А1 регистрира 16,2% ръст на приходите или 22,1 млн. евро от търговията с устройства.
(в млн. ЕВРО)
Q3 2019
Q3 2018
Q3 +/- %
1-9 мес. 2019
1-9 мес. 2018
1-9 мес. +/- %
Приходи
122
109,2
11,8%
348,5
327,1
6,5%
Приходи от услуги
98,8
88,6
11,5%
281,7
259,5
8,5%
Приходи от мобилни услуги
68,6
62,8
9,2%
194,8
184
5,9%
Приходи от фиксирани услуги
30,2
25,8
17,1%
86,9
75,5
15%
Приходи от оборудване
22,1
19
16,2%
62,8
62
1,3%
Други приходи
1,1
1,6
-28,4%
4
5,7
-28,5%
Печалба (EBITDA)
49,8
43,8
13,6%
137,6
121,4
13,4%
Среден приход от абонат (ARPU)
5,9
5,2
12,5%
5,6
5,1
9,3%
Среден приход от фиксирана линия (ARPL)
13,4
12,6
6,9%
13,2
12,4
6,3%
Клиенти на мобилни услуги (в хиляди)
3 922,8
4 024,1
-2,5%
3 922,8
4 024,1
-2,5%
Брой на фиксирани услуги (в хиляди)
1 043,5
1 017,6
2,6%
1 043,5
1 017,6
2,6%
Резултати за първите девет месеца на 2019 г.
  • През първите девет месеца на 2019 г. общите приходи нарастват с 6,5% до 348,5 млн. евро спрямо същия период на 2018 г. Приходите от услуги нарастват с 8,5% до 281,7 млн. евро, като това се дължи на ръста на фиксираните (15%) и мобилните услуги (5,9%).
  • Увеличението на средния приход от фиксирана линия/(ARPL/ е 5,8% до 13,2 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава с 2,6% до над 1 043 500.
  • За същия период мобилните услуги на компанията отчитат добри резултати и в двата сегмента – корпоративни и частни клиенти – следвайки положителна тенденция на ръст при средния приход от абонат /ARPU/ от 9,3%.
  • А1 България отбелязва солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация EBITDA от 13,4% до 137,6 млн. евро за първите девет месеца на годината спрямо същия период на миналата година.

Няма коментари:

Публикуване на коментар