- Общите приходи достигат 122 млн. евро с ръст от 11,8%, като приходите от услуги се увеличават с 11,5% до 98,8 млн. евро;
- EBITDA нараства с 13,6% до 49,8 млн. евро;
- Средният приход от абонат (ARPU) и средният приход от фиксирана линия /ARPL/ растат съответно с 12,5% до 5,9 евро и с 6,9% до 13,4 евро
А1 България регистрира
силно трето тримесечие на 2019 година и продължава позитивната тенденция за
ръст във всички основни бизнес показатели от края на 2016 година. Приходите от мобилни
и фиксирани услуги се увеличават с 11,5% до 98,8 млн. евро спрямо същия период
за 2018 г., а общите приходи нарастват с 11,8% и достигат 122 млн. евро. Печалбата
преди данъци, такси, лихви и амортизация /EBITDA/ възлиза на 49,8 млн. евро,
регистрирайки ръст от 13,6% на годишна база.
Повишението на приходите
от услуги се дължи на ръст на фиксирания и мобилния сегмент, както и на
увеличение на приходите от продажба на устройства.
Фиксираните услуги продължават
да растат и през това тримесечие, като регистрират увеличение от 17,1% до 30,2
млн. евро. Основните фактори за добрите резултати са дигиталните бизнес услуги
на компанията, ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport и предлагането на повече услуги на съществуващите
абонати. ICT бизнес направлението на А1
става все по-значим фактор за позитивните резултати на компанията, която
постоянно разширява своето портфолио от дигитални решения и достига дo все повече клиенти. През последните три
месеца телекомът е интегрирал успешно 950 ICT
проекта за корпоративни и
институционални клиенти. През същия период А1 стартира и мащабна комуникационна
кампания, насочена към промотирането на своите дигитални услуги за бизнеса.
Всичко това води до увеличение на годишна база на средния приход от
фиксирана линия /ARPL/
от 6,9% до
13,4 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава
с 2,6% до над 1 043 500.
През третото тримесечие А1
България продължава своето стабилно представяне в мобилния сегмент чрез успешна
продажба на нови услуги на съществуващите клиенти. Като резултат приходите от
мобилни услуги нарастват с 9,2% до 68,6 млн. евро, а средният приход от абонат
(ARPU) с 12,5% до 5,9 евро.
Добрите резултати на
компанията през третото тримесечие на годината се дължат и на по-високите
приходи от продажбата на устройства. През третата четвърт на 2019-а спрямо
същия период на миналата година, А1 регистрира 16,2% ръст на приходите или 22,1
млн. евро от търговията с устройства.
(в млн. ЕВРО)
|
Q3 2019
|
Q3 2018
|
Q3 +/- %
|
1-9 мес. 2019
|
1-9 мес. 2018
|
1-9 мес. +/- %
|
Приходи
|
122
|
109,2
|
11,8%
|
348,5
|
327,1
|
6,5%
|
Приходи от услуги
|
98,8
|
88,6
|
11,5%
|
281,7
|
259,5
|
8,5%
|
Приходи от мобилни
услуги
|
68,6
|
62,8
|
9,2%
|
194,8
|
184
|
5,9%
|
Приходи от фиксирани
услуги
|
30,2
|
25,8
|
17,1%
|
86,9
|
75,5
|
15%
|
Приходи от оборудване
|
22,1
|
19
|
16,2%
|
62,8
|
62
|
1,3%
|
Други приходи
|
1,1
|
1,6
|
-28,4%
|
4
|
5,7
|
-28,5%
|
Печалба (EBITDA)
|
49,8
|
43,8
|
13,6%
|
137,6
|
121,4
|
13,4%
|
Среден приход от абонат (ARPU)
|
5,9
|
5,2
|
12,5%
|
5,6
|
5,1
|
9,3%
|
Среден приход от фиксирана линия (ARPL)
|
13,4
|
12,6
|
6,9%
|
13,2
|
12,4
|
6,3%
|
Клиенти на мобилни услуги (в хиляди)
|
3 922,8
|
4 024,1
|
-2,5%
|
3 922,8
|
4 024,1
|
-2,5%
|
Брой на фиксирани услуги (в хиляди)
|
1 043,5
|
1 017,6
|
2,6%
|
1 043,5
|
1 017,6
|
2,6%
|
Резултати за първите девет месеца на 2019 г.
- През първите девет месеца на 2019 г. общите приходи нарастват с 6,5% до 348,5 млн. евро спрямо същия период на 2018 г. Приходите от услуги нарастват с 8,5% до 281,7 млн. евро, като това се дължи на ръста на фиксираните (15%) и мобилните услуги (5,9%).
- Увеличението на средния приход от фиксирана линия/(ARPL/ е 5,8% до 13,2 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава с 2,6% до над 1 043 500.
- За същия период мобилните услуги на компанията отчитат добри резултати и в двата сегмента – корпоративни и частни клиенти – следвайки положителна тенденция на ръст при средния приход от абонат /ARPU/ от 9,3%.
- А1 България отбелязва солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация EBITDA от 13,4% до 137,6 млн. евро за първите девет месеца на годината спрямо същия период на миналата година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар