Translate

сряда, 26 март 2014 г.

Месецът за борба с рака на дебелото и правото черво – март отбелязахме с обнадеждаващи новини


Откриването на туморните клетки преди първите симптоми  е една от основните цели на Рош за справяне с онкологичните заболявания
  
Годишно у нас се регистрират близо 4500 случаи на рак на дебелото или правото черво-12,5 % от броя на всички туморни образувания.
Според данните на Националния раков регистър, за 2014 година се очакват да бъдат диагностицирани 4968 нови случаи на онкозаболели. Макар и бавно процентът на профилактичните прегледи се увеличава, които са гаранция за ранна диагностика и по-ефективно лечение, благодарение на все по-голямата информираност на населението.
Специалистите силно се надяват, че ако тази положителна тенденция се запази ще бъде преодоляна досегашната практика у нас заболяването да се открива твърде късно. Сега 38% от случаите се откриват в късен стадий IIIB или IV, за разлика от развитите страни, където този процент е в границите между 20 и 25%. Ракът на дебелото и правото черво остава третият най-често откриван вид рак (след рак на белия дроб и рак на простатата при мъже; рак на гърдата и рак на матката при жени) и втората водеща причина за смърт от рак в България. Открит навреме, ракът на дебелото и правото черво е лечим, но дори и при напредналите стадии са налице възможности болестта да се контролира и овладее. Доказано е, че петгодишната преживяемост при ранните стадии е между 80-90%, а при късните – едва между 30-60%. 
Най-честите симптоми на заболяването-намаляване на телесното тегло, слабост, анемия, неразположение или „бучка“ в коремната кухина, смущение в дефекацията и/или кървене се бъркат с банални заболявания като хемороиди, което води до забавяне на диагнозата и по-лош изход от болестта. неразположение в корема, бучка в корема и кървене. Това е особено валидно за хора над 60 години, тъй като 83% от случаите са открити в тази възрастова група. Ранното разпознаване на симптомите и навременната консултация със специалист са от решаващо значение. Открит рано, диагностициран точно и лекуван правилно, ракът е лечим.
По света честотата на заболеваемост от рак на дебелото и правото черво намалява от средата на 80-те години на 20 век и отбелязва рязък 30%-тен спад през последното десетилетие- около 3% за година за периода между 2001 и 2010 година, спрямо 2% на година през предходното десетилетие. Това се дължи на факта, че голяма част от американските граждани над 50-годишна възраст подлежат на профилактично изследване, наречено колоноскопия, съобщават от Американското онкологично дружество. Според експертите им без провеждането на скринингови програми броят на смъртните случаи би бил 2 пъти по-голям. Проучвания показват също, че честотата на този вид рак сред хората над 65-годишна възраст е намаляла с 7% на година за периода от 2008 до 2010 г. Междувременно процентът хора, които са били подлежащи на скрининг, е нараснал от 55% на 65% през последното десетилетие. Най-голямо значение според специалистите е фактът, че при този скрининг се откриват навреме полипи на дебелото черво, които ако се махнат, не могат да прераснат в тумори.
Ракът на дебелото черво се счита до голяма степен за наследствен. Специалистите препоръчват профилактични прегледи след навършване на 50 години като изследванията могат да бъдат-колоноскопия на всеки 10 години; тест за наличие на кръв в изпражненията – всяка година или сигмоидоскопия на всеки 3 или 5 години.
Една по-нова разновидност на колоноскопията се прави със т. нар. КТ-скенер. Това е вид виртуална колоноскопия, която се прави без вкарване на оптична камера в дебелото черво. Така процедурата е неинвазивна, не се прилага упойка и е дори по-чувствителна от колоноскопията.
Специалистите съветват още освен да си търси навреме специалист още при първите подозрителни симптоми, а така също и да се спазва разумен хигиенно-диетичен режим, тъй като прекомерната консумацията на месо, животински мазнини и алкохол увеличава риска от поява на рак на дебелото и правото черво. Намалената консумация на храни с високо съдържание на фибри и наднорменото тегло също увеличават риска от поява на рак.
За поредна година Рош подкрепя информираността на хората по различни теми, свързани с рак на дебелото и право черво. Компанията инвестира в разработването на диагностични решения, както и на различни терапевтични възможности, като се фокусира върху разкриване на молекулярните механизми на развитието на туморите и начина на тяхното разпространение. Тази информация помага на специалистите в компанията да се насочат към процесите, които провокират появата на рака и до това те да бъдат блокирани. В тази област важна роля играят биологичните лекарствени продукти и особено високо специфичните моноклонални антитела.

-------
За Рош: Със седалище в Базел, Швейцария, Рош е лидер в ориентираното към развойна дейност здравеопазване със синергични разработки в областта на лекарства и диагностика. Рош е най-голямата биотехнологична компания в света с различни лекарства в онкологията, имунологията, инфекциозните заболявания, офталмологията и заболявания на централната нервна система. Също така, Рош е световен лидер и в инвитро диагностиката, тъканната диагностика на ракови заболявания и новатор в грижите за хора с диабет. Стратегията за индивидуализирано здравеопазване на Рош има за цел да осигурява лекарства и диагностични методи, които допринасят за подобряване здравето и повишаване на качеството на живот на пациентите.Основана през 1896 година, Рош има важен принос за здравето на всички хора по света вече повече от век. Двадесет и четири лекарства, открити от Рош, са включени в списъка на Световната здравна организация (СЗО) с лекарства, които имат изключителна важност, като сред тях присъстват животоспасяващи антибиотици, антималарици и химиотерапевтици.През 2013 година в групата Рош работят над 85 000 души и са инвестирани 8,7 милиарда швейцарски франка в изследвания и развойна дейност. Дженентек, САЩ, е изцяло собственост на групата Рош. Рош притежава основен дял в Шугай Фармасютикъл, Япония. За повече информация: www.roche.bg, www.roche.com.








вторник, 25 март 2014 г.

Мисията невъзможна: Discovery Channel представя „Менхънт” – екстремна игра на котка и мишка



„Менхънт”, една изцяло нова продукция с участието на бившия морски тюлен Джоел Ламбърт в екстремна версия на криеница. „Менхънт” изправя Джоел срещу някои от най-елитните
военни и проследяващи служби на трудно достъпен терен докато той се опитва да им се изплъзне в рамките на 48 часа.
Премиерата на „Менхънт” нажежи ефира на Discovery Channel на 2 март от 22:00 часа. Поредицата улавя тръпката от преследването  и страха от евентуално залавяне, в комбинация с изобретателността на Джоел Ламбърт.
„Менхънт” прави уникален обрат в жанра на оцеляването като изправя мъж със силен състезателен дух пред събития с неочакван край и много напрегнати ситуации.”,споделя Виктория Дейвис, директор „Дистрибуция и Търговско развитие” за Югоизточна Европа на Discovery Networks. „Самият факт, че Джоел се изправя срещу специални военни части, е достатъчно убедителен. Но наличието на сурови природни условия и много опасни диви животни, издига поредицата на друго ниво и я превръща в нещо, което ще се хареса на всичките жадни за адреналин зрители по света.”
Сериите на „Менхънт” са заснети на място на територията на САЩ, Полша, Южна Африка, Филипините, Панама и Южна Корея. Всеки епизод следва Джоел като той започва преследването с малко преднина от определена начална точка. Залозите са изключително високи, когато репутацията на Джоел и гордостта на преследващите го екипи са под въпрос.
За по-малко от два дни Джоел трябва да се добере до предварително зададена крайна точка, от която да бъде екстрадиран или рискува да бъде хванат. Той разполага само с минимални ресурси за оцеляване и трябва да намери всичко останало, от което има нужда по пътя си към целта.
Действието е заснето от две перспективи с камери, който въвличат зрителите в преследването на Джоел от специалните военни части. Бившият морски тюлен е експерт в бягството и укриването. Миналият опит на Джоел му позволява да забележи всеки скрит недостатък на звената, но бягството от високо специализираните военни части за проследяване и комбинацията от дехидратация, глад и природни стихии правят предизвикателството още по-голямо. Дали Джоел ще успее да се измъкне, или ще се превърне в жертва на преследвачите си?
----------


Дискавъри Нетуъркс Централна и Източна Европа, Близък Изток и Африка (CEEMEA) е част от документалната медийна компания номер 1 в света Discovery Communications (NASDAQ: DISCA, DISCB, DISCK). Дискавъри Нетуъркс CEEMEA дава възможност на хората да изследват света и да задоволят любопитството си чрез 9 канала, като ключовите от тях са Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science и Discovery HD Showcase, успоредно с това медийната компания предлага водещи потребителски и образователни продукти и услуги. Ние излъчваме в 99 страни на три континента, а програмите са преведени на 18 езика.
Джоел Ламберт е изключителен и много добре подготвен бивш морски тюлен на Съединените Американски Щати, който постоянно търси нови начини, за да тества предела на възможностите си като специалист и човек. Той непрекъснато предизвиква себе си и не дава признаци, че иска да спре.
Джоел израства в щата Вашингтон в малко градче в близост до Колумбия Ривър. Докато расте, Джоел няма никаква представа към какво да се насочи в бъдеще, но със сигурност иска да е предизвикателно и търси най-удовлетворяващия и рисков път, за да го постигне. 10-годишен, Джоел си спомня историята на приятел на баща му, който искал да бъде морски тюлен, но се отказал по време на тренировка. Причината била, че трябвало да го съживяват, след като бил хвърлен във водата с вързани ръце и крака зад гърба, за да проверят дали може да оцелее. Като дете, когато Джоел плувал до дъното на басейна, си спомнял за тази история. Един ден, Джоел решава, че да бъде морски тюлен е най-екстремното предизвикателство, което търси.
На 22 години, Джоел постъпва във Флота и прекарва цялото си време в тренировки, за да е сигурен, че ще бъде в най-добрата си физическа форма и ще бъде приет. През 1998 г., Джоел
Ламбърт се присъединява към флота и преминава през BUD/S: брутален и изтощителен курс за подбор на екипите морски тюлени, където той служи с гордост през 10-те години от стажа си като военен. Изпращан е на военни мисии на места като Афганистан, Европейският театър и Косово. Джоел е работил в Екип 2 и Екип 4 като морски тюлен в продължение на 8 години. През това време е планирал и е взел участие в повече от 20 военни мисии. Оглавявал е отдела, отговарящ за всички боеприпаси и оптични оръжия на 16 морски тюлена. Тренирал е много свои колеги и персонала на международни специални части от Сингапур, Тайланд, Гърция, Египет, Германия, Холандия и Естония.
Част от квалификациите на Джоел включват подготовка за боравене с тежки оръжия; работа с преносим зенитно-ракетен комплекс; преминал е през програмата SERE (оцеляване, избягване, съпротивление и бягство) на  американските спец. части; обучаван е за битки в затворени помещения; той е професионален гмуркач, както и професионален парашутист при свободно падане.
След последната си мисия в Афганистан, Джоел прекарва две години като BUD/S инструктор в програмата за подбор на екипа морски тюлени на Съединените Американски Щати. Той поема новата си роля с разбирането, че по този начин помага за обучението на следващото поколение бойни гмуркачи, чиято роля е толкова важна, колкото службата по време на битки. При работата си като инструктор, Джоел печели  прозвището „Master Training Specialist” като признание за високото качество на неговата подготовка и умения като треньор и факта, че винаги е бил сред 10-те процента най-добри военни инструктори.
 



 

Нети с втора победа в „Като две капки вода”



Бляскаво шоу, много смях, усмивки и добро настроение донесоха всички участниците в най-забавното шоу за преобразявания в ефира „Като две капки вода”
 Миналата вечер зрителите дадоха най-много точки на Иво и неговото преобразяване във Фреди Меркюри. Въпреки това първото място зае Нети с феноменалното й превъплъщение в Сюзън Бойл. Тя успя да разчувства всички в залата и пред телевизионния екран с изпълнението на I Dreamed a Dream. Своята награда от 1000 лв. Нети дари на Дома за артисти ветерани. Рок разтърси сцената на „Като две капки вода“ снощи. Специалният гост  в третия епизод на шоуто бе Дичо, който призна, че винаги е искал да влезе в образа на легендата Аксел Роуз и да изпълни Sweet Child OMine. „Велико!“ с една дума Дичо описа усещането да бъде Аксел, макар и за малко.
Както обеща в предходния епизод на шоуто, снощи Маги Халваджиян избра гост от публиката, който в края на вечерта оцени с от 3 до 10 точки изпълненията на участниците. Вместо него оценки раздаде Мария, която даде 10-те точки на Нети. Третият лайв откри Неве с фантастичното си изпълнение на Тина Търнър - Nutbush City Limits. След него Маги заяви, че временното класиране е несправедливо, защото Неве за момента е на последно място. Чаровната актриса призна, че въпреки това всеки път се забавлява искрено.
Втора на сцената на „Като две капки вода“ излезе Мая Бежанска в образа на Мариус Куркински и изпълни култовото му парче „Стига бе“. Павел отново изуми всички с поредната си женска роля – този път Роси Кирилова. 
Стефания Колева върна романтиката на сцената на Като две капки вода” с Мерилин Монро, а Деян отново донесе енергия с Били Айдъл. Победителят от миналия път Къци Вапцаров претърпя коренна трансформация в чернокожия тийн идол Джейсън Деруло.
На 31 март, от 20.00 часа по Нова ни очаква поредната порция звездни преобразявания. Неве ще бъде хитовия изпълнител John Newman, Деян – истински рапър – сензацията 50 Cent, Мая ще бъде Лейди Гага, а Иво – Марая Кери. Стефания влиза за първи път в мъжки образ и ще взриви сцената с Алис Купър. Павел ще трябва да се справи с легендата Мик Джагър, Нети – Паша Христова, а Къци – Слави Трифонов.



ЕЗОК вече ще важи и в Сърбия



Договорът между НЗОК и института за социално осигуряване на западната ни съседка влиза в сила от 1 юни
Управителят на НЗОК д-р Румяна Тодорова и директорът на Института за социално осигуряване на Сърбия г-н Зоран Панович, подписаха в Белград Договор за използване на Европейската здравноосигурителна карта (ЕЗОК) на територията на Република
Сърбия.
Съгласно този договор българските здравноосигурени лица, които притежават ЕЗОК или Удостоверение за временното й заместване (УВЗ на ЕЗОК) ще имат право да ползват спешни здравни услуги по време на временния си престой на територията на западната ни съседка, в съответствие с разпоредбите на влязлата в сила от 01.02.2013 г. Спогодба между Република България и Република Сърбия за социална сигурност.
Здравните услуги ще се предоставят на здравноосигурените български граждани в лечебни заведения, включени в Плана за мрежата от здравни заведения и в частните здравни заведения, с които Републиканският фонд за здравно осигуряване в Сърбия е сключил договор за оказване на здравна помощ. По отношение на техния обхват ще се прилагат разпоредбите на Спогодбата между Р. България и Р. Сърбия за социална сигурност.
При ползването на здравните услуги българските осигурени лица следва да спазват процедурите, предвидени от законодателството на Република Сърбия, а именно: преди настъпване на осигурително събитие да заявят необходимостта от спешна помощ - пред компетентното звено на Републиканския фонд за здравно осигуряване по мястото на временния престой, с цел да им бъде издаден образец ИНО-1 „Здравен лист за чуждестранно осигурено лице и членовете на неговото семейство“, който да се представи на заведението, извършващо здравната услуга. По изключение, когато здравните услуги вече са били предоставени на българското осигурено лице въз основа на ЕЗОК или УВЗ, лечебното заведение допълнително изисква издаването на образец ИНО-1.
ЕЗОК или УВЗ заменят договорения към двустранната спогодба двуезичен формуляр BG/SRB 111 – „Потвърждение за право на обезщетение в натура за периода на престой в Сърбия“, и имат същата валидност като формуляра.
Договорът за използване на ЕЗОК на територията на Република Сърбия ще влезе в сила от 1 юни 2014 г.




Ръст на руски туристи очакват в Приморско



За поредна година община Приморско участва в международното туристическо изложение Mitt, което се проведе в Москва. Перлата на южното Черноморие представи
предимствата си като атрактивна дестинация.
Акцент в презентирането на морската община на изложението бе нов каталог на руски език. В него са описани забележителности, фестивали, събития, плажове, хотели, къщи за гости, както и местни туристически и транспортни фирми.  Атрактивната визия на щанда на община Приморско и изобилието на рекламни материали, показващи големите пясъчни плажове, красотите на Странджа планина, Тракийското светилище Беглик Таш и много други интересни места предизвикаха голям интерес у домакините на изложението. Освен от Москва, интерес към Приморско проявиха туристически фирми от Беларус, Армения, Казахстан, Алтайски край и Архангелск. От морската община бяха привлечени и  представители от Египет. Индивидуални посетители се интересуваха от възможностите да закупят почивка директно от български туроператори.
Mitt е най-големият форум за туризъм в Русия и е един от петте водещи в световен мащаб.  Всяка година в него взимат участие над 3000 изложители от 198 страни.
Проявеният интерес към Приморско като атрактивна туристическа дестинация дава основание тази година ръстът на руските туристи в морската община да се повиши.

Спортен празник в София събра малки и големи фенове



С много футболни емоции и спортни игри премина районният етап на между училищния футболен турнир „Купата на Coca-Cola: Играй с нас!”.
Повече от 100 отбора от столичните училища се впуснаха в напрегната футболна битка този уикенд на стадион „Академика-4км“. Шестнадесет от тях се класираха за градския финал на турнира на 13 май, когато ще остане само един претендент за първото място в турнира. Това са тимовете на 31 СУЧЕМ „Иван Вазов”, 63 ОУ „Христо Ботев”, 78 СОУ „Христо Смирненски”, ЧОУ „СВЕТА СОФИЯ”, 150 ОУ „Цар Симеон 1”, 73 СОУ „Владислав Граматик”, СОУ „Хр.Ясенов” – ЕТРОПОЛЕ, НСОУ „СОФИЯ”, 95 СОУ „Проф. Иван Шишманов”, 11 ОУ „Св.Пимен Зографски”, 55 СОУ „Петко Каравелов”, ЧСОУ „УВЕКИНД”, 2 СОУ „Акад. Емилиян Станев”, 109 ОУ „Хр.Смирненски”, 105 СОУ „Атанас Далчев” и 125 СОУ „Боян Пенев”.
Стотици деца, родители и учители се забaвляваха заеднo по време на спортния празник.
Паралелно с квалификационните мачове се провеждаха разнообразни спортни игри – Гигантски слалом, Двойно препускане, Червено надскачане, 21 мехурчета, Весел спринт, Гооолеада и Скачащ маратон. Всички, които се включиха в забавните предизвикателства, участваха в томбола за велосипеди и оригинални топки на Световното първенство по футбол, Бразилия 2014.  През цялото време участниците в турнира бяха подкрепяни от талисманите - Златния и Крилото.
С пълна сила тече и подготовката на отборите в Благоевград, където е следващият градски финал от турнира. Той ще се проведе на 12 април в Спортен комплекс „Арена парк”.
Между училищния футболен турнир, в който могат да се включат ученици на възраст между 12 и 14 години, се организира от системата на Coca-Cola в България в партньорство с Министерство на образованието и науката, Столична община в подкрепа на инициативата „София – кандидат за европейска столица на културата” и общините Пловдив, Бургас, Варна, Велико Търново, Стара Загора, Русе и Благоевград. Повече информация може да намерите на фейсбук страницата на инициативата “Купата на Coca-Cola” България - http://www.facebook.com/CocaColaCupBulgaria.

Philips променя представата за офис с Philips Cloud Monitor




MMD-водещата технологична компания и лицензен партньор за мониторите Philips, е решена да унифицира информационните технологии в организациите с опростената Philips Cloud Monitor стойка от тип „всичко в едно“. Потребителите могат просто да прикрепят своя текущ монитор Philips към стойката и да се свържат директно към корпоративната Virtual Desktop Infrastructure (VDI) с достъп до централизирани IT приложения, ресурси за съхранение на данни и сигурност. Предлагайки гъвкавост, управляемост и сигурност на върхово ниво – и комбинирайки всичко това с ослепителното качество на дисплеите Philips - Philips Cloud Monitor Base може да се превърне в най-умния IT избор на организациите.
Новата стойка Philips Cloud Monitor Base е налична в две версии – SB4B1927VB за VMware инфраструктура и SB4B1927CB за Citrix. 
Philips Cloud Monitor Base включва умна, ергономична стойка, към която потребителите могат да прикрепят всеки Philips монитор от линиите S, P или B с размер между 19 и29 инча, като по този начин мигновено свързват техния десктоп с корпоративната VDI инфраструктура. Няма нужда от отделен PC или ноутбук, а потребителите могат да свържат мишка и клавиатура директно към стойката. Със система като тази, спазването на политиката „чиста работна площ“ – с по-малко шум и бъркотия от кабели – е лесно.
Philips Cloud Monitor стойката е лесна за разполагане и управление и представлява ценово ефективен начин за трансформиране на монитор в тънък клиент: тъй като предприятията могат да използват наличните монитори Philips с новата стойка, няма нужда от допълнително хардуерно оборудване.Стойка просто се включва към Virtual Desktop инфраструктурата, която корпорацията вече експлоатира.Потенциалните спестявания са впечатляващи: предприятията с тънки клиенти, използващи Philips Cloud Monitor Base намаляват общата цена на притежание чрез свиване на разходите по придобиване на компютърни устройства.
Нещо повече, с богатия набор от конектори като двоен DVI Outза разширяване на системата с два екрана, микрофон и звук за уеб срещи, USB и LAN интерфейси, Smart Connect възможностите на Philips Cloud Monitor Base правят продукта инструмент с отлична производителност.
Устойчив еко дизайн
Philips Cloud Monitor Base може и да осигурява простота от типа „всичко в едно“, но не прави компромиси по отношение на възможностите за персонализиране. Стойката позволява регулиране спрямо нивото на очите на потребителя и може да бъде завъртана, накланяна и обръщана при нужда – всичко това осигурява разположение на екрана в точната правилна позиция, така че да се намалят физическите болки от дългия работен ден. Благодарение на икономията на енергия до 90% Philips Cloud Monitor Base е добра и за здравето на планетата – това дава на организациите „зелен отпечатък“, който щади земното кълбо.
НоватаPhilips Cloud Monitor Base е налична в магазините на препоръчителна крайна цена от 639 лв. с ДДС за SB4B1927CB и 879 лв. с ДДС за SB4B1927VB.

Име на модела
SB4B1927VB
SB4B1927CB
Решение
VMWare
Citrix
Ядро
Teradici TREA 2321
TI DM8148 Cortex - A8 Dual
Памет: ROM
2Gbit DDR III
2Gbit DDR III X4
Памет: RAM
256 MBNOR
4 GB EMMC
Размер на монитора
Съвместима с 19"~29" монитори за VESA монтаж
Клиенти
1:много
Ергономия
Настройка на височината: 120 мм+/-5мм
Обръщане: 90 градуса (-1~ + 91 градуса)
Завъртане: -65/65
Накланяне: -5 градуса +2/-0 (напред), +20 градуса +0/-3 (назад)
I/O спецификации
Входен сигнал: (2) DVI out
USB: (4) USB 2.0
RJ45
Microphone in
Жак за слушалки: Line out
Система
PCoIP
HDX




И пазаруването може да води до напълняване



Купуването на храна веднъж седмично води до затлъстяване


Повече от половината британци пазаруват веднъж седмично, но това предразполага към напълняване, съобщи в. "Дейли мейл".
Две трети от анкетираните (64%) признават, че прекаляват с яденето в продължение на три дни - след като са заредили храна за седмицата. Именно тогава най-много се изкушават от чипс или бисквити, тъй като шкафовете им са пълни и с такава храна, показват данните от ново британско проучване.
Едноседмичното пазаруване остава все така популярно и заради възможностите, които предлага интернет. 38 процента от анкетираните вече поръчват така покупките си.
Много по-безопасно е да се купува само необходимото количество храна. Тогава обаче човек трябва да се пребори със себе си винаги когато влиза в магазин.
Самото пазаруване отваря апетит.
Една трета от хората започват да похапват още докато вадят покупките от торбите вкъщи. 21 процента пък ядат, докато пазаруват.
Почти половината (44 процента) са се опитвали да пазаруват по-често по-малки количества храна, за да не преяждат. Това е и първото правило на диетите:
"Ако нещо не е в дома Ви, не можете да го изядете".
Много уязвими обаче са работещите родители, които заради липсата на време пазаруват веднъж седмично, а и заради децата в къщата трябва винаги да има храна.


vesti.bg



 

ЕГА призова ЕС да премахне пречките пред конкуренцията и свободната търговия на лекарствените пазари


Европейската генерична асоциация (ЕГА), чийто член е БГФармА, проведе своя десети годишен правен форум (19.03.2014 г. ) и призова ЕС да премахне пречките пред
конкуренцията и свободната търговия на лекарствените пазари чрез осъществяване на разумни реформи по отношение на правилата за интелектуална собственост във фармацевтичния сектор.
Подобряване на ефективността на патентната защита
За да се гарантира достъпа на генеричните и биоподобните медикаменти до пазари с изтекла патентна защита на оригиналния продукт, е необходимо да се подобри качеството на оценката на патентите и най-вече да се укрепи прилагането на критериите за т.нар. "изобретателна стъпка". Лидия Мало, IP мениджър в ЕГА заяви, че Европейската генерична асоциация е ангажирана в конструктивен диалог с Европейската патентна служба за предотвратяване на злоупотреби с фармацевтични патенти, за да не се стига до възпрепятстване на конкуренцията на единния европейски пазар. От ЕГА смятат още, че всякакви разпореждания, възпрепятстващи навлизането на генерични лекарства на пазара след изтичане на патента на оригиналния продукт, би следвало да бъдат валидни само след съдебно потвърждение.
Стимулиране на износа с цел даване на тласък на растежа и заетостта в Европа
ЕГА обърна внимание на ЕС и по отношение на необходимостта от изменение на Сертификата за допълнителна защита (SPC), така че производителите на генерични и биоподобни лекарства да могат да правят износ към развиващите се пазари, където SPC не се прилага. Според Ейдриан ван ден Ховен, генерален директор на ЕГА, Европа е конкурентно място за високотехнологични производители. SPC несправедливо блокира износа на генерични лекарства към други части на света, което налага  Европейската комисия да действа бързо за преодоляване на това ограничение.
Изясняване на политиката в областта на патентите
ЕГА изразява загриженост във връзка с ефекта от политиката на Европейската комисия в областта на патентните права, която може да доведе до ограничаване на възможността на производителите на генерични лекарства да оспорват патенти. Високорисковата патентна политика и неясната ситуация в Европа по отношение на патентите води до необходимостта от повече насоки от страна на Европейската комисия към генеричната индустрия относно това какво е разрешено при уреждането на патентни права.