Translate

петък, 29 май 2020 г.

Системата на Кока-Кола в България инвестира над 100 000 лв. в малкия бизнес в страната


Целта на кампанията „Магазинчето на квартала“ е да подпомогне малки квартални търговски обекти в справянето им с трудностите в момента
Системата на Кока-Кола в България стартира инициатива, с която цели да подкрепи малките търговци в страната в справянето им с икономическите последствия от пандемията COVID-19.
Първият етап на кампанията „Магазинчето на квартала“ ще обхване над 500 селектирани малки търговски обекта в цялата страна - те ще получат инвестиция под формата на необходим инвентар, който ще им помогне да развият и облагородят бизнеса си. По този начин търговците ще бъдат подпомогнати да задържат старите си клиенти и да привлекат нови, въпреки затрудненията и икономическите последствия от разпространението на COVID-19 в страната. В следващите няколко месеца търговските представители на Кока-Кола ХБК ще подкрепят собствениците на малки магазини с експертизата и знанията си, натрупани в професионалния им опит, за това как да направят обектите по-привлекателни за потребителите от кварталите, в които се намират.
По-късно тази година предстои и вторият етап на „Магазинчето на квартала“, в който още 1 000 търговски обекта ще станат част от кампанията.
Наред с безопасността и здравето на служителите, основен приоритет на компаниите в Системата на Кока-Кола в България е подпомагането на местните общности и клиентите, с които работи и за които е дългогодишен и доверен бизнес партньор. В основата на новата кампания са залегнали ценностите, върху които Кока-Кола вече 55 години гради бизнеса си в България – качество, професионализъм, отговорност и доверие.
Кампанията „Магазинчето на квартала“ е част от усилията на Системата на Кока-Кола в България за подкрепа на местните общности в справянето с последствията от пандемията COVID-19. В рамките на тази подкрепа вече бяха дарени над 140 000 л. безалкохолни напитки и вода на медицинските работници на първа линия в 26 болници в страната и 330 възрастни хора чрез Социалния патронаж в Костинброд и Банкя, а благодарение на партньорството с верига магазини „Фантастико“, Столична община и други компании, социално слаби домакинства получиха 330 топли обяда. От средата на април над 270 предплатени рекламни пространства в страната бяха предоставени на Българския червен кръст за дарителската им кампания „Заедно срещу COVID-19“.
Фондация Кока-Кола подкрепи инициативата „Обединена срещу COVID-19“, която към момента е набрала над 1 000 000 лева за борба с последствията от епидемията върху най-уязвимите групи в страната. Заедно с инициативата „Магазинчето на квартала“, до този момент Системата на Кока-Кола в България е допринесла с над 724 000 лева в подкрепата на общността в България и на най-засегнатите от пандемията.

„Софиямед“ благодари на доброволците си с - Грамоти


Част от доброволците в медицински комплекс „Софиямед“ напуснаха своите временни „работни места“ и продължиха по своя път, връщайки се към нормалното си ежедневие. Двама ще останат да дават дежурства в Спешно отделение на болницата при необходимост. Ръководството на лечебното заведение в лицето на неговия управител д-р Йордан Пелев  ги награди като им връчи специални грамоти с благодарност и признание от името на целия екип на медицинския комплекс.
„Благодарим им искрено за огромното желание и ентусиазъм, както и за цялата им подкрепа. С помощта си те доказаха, че добрите дела са „заразителни“. Разделяме се с тях като приятели и се надяваме скоро да се срещнем, но по хубави техни и наши лични поводи“, коментира д-р Пелев. Той пожела на младите доброволци здраве, успехи и и занапред обществото да посреща с уважение и благодарност добрите им дела, както ръководството и екипа на медицински комплекс „Софиямед“.
Цели 2 месеца по време на извънредното положение Аксиния Николова- студент по медицина, Радостин Димитров –студент по право, Коста Костов- собственик на частна фирма и Тервел Пулев-трикратен европейски медалист по бокс, олимпийски призьор и носител на интерконтиненталната титла на WBA бяха заедно с екипите на ДКЦ и УМБАЛ „Софиямед“ като подпомогнаха дейността им по децинфекция на помещения и прилежащи на медицинския комплекс общи част чрез санитарно-хигиенни дейности.
„Благодарим Ви за отзивчивостта и че бяхте част от нашия екип. Справихте се отлично и се гордеем, че такива млади и мотивирани хора решиха да ни подкрепят“, коментира Магдалена Серафимова, И.Д. главна медицинска сестра на УМБАЛ „Софиямед“. Тя благодари и на всички онези, които са заявили своето желание да подпомогнат болницата с готовност да се присъединят към екипите й.
„Доброволците ни дадоха пример, че всичко трябва да се прави със сърце и от душа“, добави д-р Иван Христов, началник на Спешно отделение в УМБАЛ „Софиямед“ и уточни, че Аксиния Николова и Тервел Пулев ще продължат да дават дежурства в спешното звено при нужда.

Отбелязваме Международната тиреоидна седмица от 25 до 31 май


Над 300 милиона хора в света са засегнати от заболявания на щитовидната жлеза. Счита се, че около 1,6 милиарда са в риск, като голяма част от тях не подозират това. Причината е, че много често симптомите не са видими, затова и около 60% от страдащи от заболявания на щитовидната жлеза са недиагностицирани. В нашата страна е засегнат всеки десети българин

Международната тиреоидна седмица ще бъде отбелязана в България от 25 до 31 май 2020 г. Тази година мотото на кампанията е „Майката и детето“. Мисията и е да акцентира върху важността на щитовидната жлеза за протичането на всички жизнени процеси в организма. Организатор на инициативата за пета поредна година е Сдружението на засегнатите от заболявания на щитовидната жлеза в България /ВИОМ/.
Meждународнататиреоидна седмица се провежда за 12 поредна година и се отбелязва едновременно в над 40 държави по света със скринингови прегледи, информационни кампании, обучителни лекции, пресконференции, публикации в медиите. Тя е създадена през 2008 г. по инициатива на Международната тиреоидна федерация (Thyroid Federation International). От 2011 г. и България се включва в отбелязването й, а от 2014 сдружение ВИОМ, което е член на Международната тиреоидна федерация, организира различни инициативи у нас. Основната цел на сдружението е да  информира обществото за заболяванията за щитовидната жлеза  и ключовата роля, която този уж незабележим орган играе за нашето здраве.
Тиреоидните хормони и щитовидната жлеза са изключително важни за бременните жени. Те са критични за плода, който се развива в утробата на майката. В първия и втория триместър на бремеността се развива мозъкът на плода и този процес зависи изцяло от нивото на майчините тиреоидни хормони. Ако майката е с недиагностицирано тиреоидно заболяване, ако тя произвежда малко тиреоидни хормони, то нейното дете -би могло да бъде с понижен коефициент на интелигентност. Затова Европейското дружество по ендокринология препоръчва скрининг на всички жени в деветата седмица от бременността или поне при първата консултация с лекар, с цел предотвратяване на опасните последици при недиагностициран хипотиреоидизъм. От изключително важно значение за бременните жени достатъчния прием на йод. Йодът участва в синтеза на хормоните на щитовидната жлеза, които регулират редица обменни процеси и са необходими също за развитие на мозъка и нервната система на плода по време на бремеността и неонаталния период.Препоръчителната дневна доза за бременни и кърмачки  е 200 mcg. Този прием може да бъде подсигурен чрез приема на йодирана сол и храни, богати на йод като риба и морски храни, мляко и млечни продукти  и други.Приемът на други видове сол като хималайска розова сол, индийска черна сол, френска сива сол  не се препоръчва, тъй като не съдържа йод или го съдържат в много малки количества.
Щитовидна жлеза и COVID 19
COVID-19 е името, дадено на заболяването, причинено от вируса SARS-CoV-2, което засяга хора от всички възрасти, но най-вече възрастни хора, предимно мъже. По отношение на всички възрастови групи обаче, тези, които са изложени на по-голям риск от тежко развитие на заболяването са хора, страдащи от хронична обструктивна белодробна болест, захарен диабет, артериална хипертония, затлъстяване, раки  тези с потисната имунна система.
Не се наблюдава по-висок риск от инфекция с COVID-19 при  пациентите със заболявания на щитовидната жлеза, въпреки че към момента не е известно дали SARS-CoV-2 може по някакъв начин да повлияе на функцията на щитовидната жлеза. Съветваме Ви редовно да приемате ежедневните си лекарства за щитовидната жлеза.
 Въпреки липсата на анализи, които да покажат дали пациентите с автоимунен тиреоидит като тиреоидит на Хашимото или Базедова болест, са изложени на по-голям риск от заразяване с COVID-19, както е установено притези ревматоиден артрит например, понастоящем те трябва да се разглеждат като потенциално ниско до средно рискови, поради нарушения им имунен отговор.
Пациентите с рак на щитовидната жлеза, резистентни към терапия, подложени на лечение с клас лекарства, наречени инхибитори на тирозин киназа, или след лечение с радиойод, трябва да се разглеждат като по-високо рискови.
Всички пациенти и най-вече изложените на по-голям риск трябва стриктно да спазват съветите на своя лекар и препоръките на  медицинските власти и да останат колкото е възможно повече вкъщи.Спазвайте препоръките за социално дистанциране.
Бременните жени със заболявания на щитовидната жлеза трябва да коригират дозата на левотироксин в съответствие с препоръките на своя лекар и да следват текущите инструкции да си останат у дома, за да защитят себе си и своите деца.
Пациентите, лекувани с кортикостероиди поради подостър тиреоидит, поради офталмопатия или поради друго заболяване, съпътстващо заболяването на щитовидната жлеза, се считат за високо рискови.
Силно препоръчваме на всички пациенти да водят здравословен начин на живот, да следват здравословна диета, да получават достатъчно сън и да се откажат от тютюнопушенето. Правилното хранене и хидратация укрепват имунната система и намаляват риска от инфекциозни заболявания.

Големите спортни събития се завръщат по DIEMA XTRA и в PLAY DIEMA XTRA


Добри новини за подновяването на редица любими турнири очакват феновете
през следващите месеци

След дълго прекъсване, причинено от пандемията, в спортния свят постепенно започват да се завръщат серия от дългоочаквани състезания. Много емоции предстоят за почитателите на родното първенство с подновяването на efbet Лига от 5 юни. А още този петък и събота футболните фенове ще могат да проследят приятелските контролни срещи пряко в ефира на DIEMA SPORT, както и на стрийминг платформата PLAY DIEMA XTRA. Старт на програмата днес ще дадат „сините“ от 17.00 ч. в мач срещу Витоша /Бистрица/ след повече от 2 месеца пауза за българския футбол. Наред с проблемите си извън терена, Левски трябва да се подготви за доиграването на сезона и да преследва трофея в турнира за Купата на България. Веднага след края на този двубой, от 19.00 ч., за наситените спортни емоции на зрителите ще се погрижат шампионите Лудогорец в Разград, където ще срещнат Дунав. В съботния ден ЦСКА приема Ботев /Враца/ в София от 17.00 ч., броени дни преди тимовете да подновят участието си в efbet Лига.  
Срещите от първенството в английската Висша лига ще бъдат подновени от 17 юни, след като по-рано тази седмица беше дадена зелена светлина за контактни тренировки. За юни са насрочени и полуфиналите за Купата на Германия, а големият финал ще бъде през юли. Рестартът на надпреварите в Европа от престижната Формула 1 се очаква през юли. Най-интересните срещи ще бъдат излъчени директно в каналите от пакета DIEMA XTRA – DIEMA SPORT и DIEMA SPORT 2, както и онлайн на PLAY DIEMA XTRA.
Вярна на спортните фенове, Нова Броудкастинг Груп продължава да предоставя ексклузивно спортно съдържание и от 5 юни зрителите ще могат да проследят подновеното българско първенство в ефира на каналите DIEMA SPORT и DIEMA SPORT 2, както и на стрийминг платформата PLAY DIEMA XTRA.  Като абсолютен лидер на пазара, пакетът ще продължи да предоставя на феновете качествена спортна програма.
Считано от 1 юли 2020 г., влиза в сила новата цена на едро и новата препоръчителна цена на спортния пакет DIEMA XTRА от 8,99 лв. с ДДС. Успоредно се променя и цената за месечния абонамент за мобилното приложение PLAY DIEMA XTRA – също на цена от 8,99 лв. с ДДС. Промяната в цените на пакетите следват бизнес стратегията за развитие на пазара на платена телевизия и тенденциите за нарастващата стойност на премиум спортното съдържание в световен мащаб. В програмата на пакетите DIEMA XTRA и PLAY DIEMA XTRA са включени някои от най-ексклузивните и популярни спортни състезания, достъпни в условията на пандемия, което предопределя високата цена за закупуване на съответните телевизионни права за излъчване в България.
Проследете завръщането на най-интересните спортни събития на живо в ефира на DIEMA SPORT и DIEMA SPORT 2, както и онлайн в платформата PLAY DIEMA XTRA.

Михаела Филева избира последните трима финалисти в „Гласът на България“


Гласуването за „Зрителска кражба“ започва веднага след края на четвъртите Нокаути в неделя вечер

Осемте таланти от отбора на Михаела Филева ще се борят за последните три места за концертите на живо в най-гледаното музикално шоу. В неделя вечер поп звездата за последен път ще решава съдбата на участниците в отбора си, като прецени кои от тях са най-добре подготвени за  финалната надпревара в състезанието за титлата „Глас на България“ и наградата от 50 000 лева.
Един след друг с песни по свой избор за доверието на треньора си ще се борят харизматичният Георги Ижбехов, порасналите момичета от Трио „Вива“, красивата народна певица Николета Дойчева, беквокалистката с мечта за солова кариера Елена Сиракова, най-младата участничка – 16-годишната Кристиана Атанасова, пеещият китарист Илин Папазян, бесарабската българка Кристина Жечкова и футболистът с безспорен музикален талант – Свет Георгиев.   
„Продължавам да търся изпълнители, които са максимално комплексни - най-добрите вокалисти, хората, които знаят, че сцената е техният дом“, коментира изискванията си към финалистите Михаела Филева.
За да получат мечтаното място на големите концерти на живо, талантите от отбор Михаела ще трябва не само да заслужат един от трите червени стола на сцената, но и да успеят да задържат мястото си до края на последните Нокаути в седми сезон на „Гласът на България“. Веднъж седнали на един от столовете, те могат да бъдат изместени от следващия участник, ако изпълнението му бъде по-високо оценено.  
След края на епизода в неделя вечер зрителите ще могат да гласуват за първата в историята на шоуто у нас „Зрителска кражба“. Феновете на „Гласът на България“ ще получат шанса да върнат в състезанието един от 20-те отпаднали по време на Нокаутите участници и да го изпратят към финалите. Зрителите ще вземат властта от треньорите само за 24 часа веднага след края на последния Нокаут на 31 май в 20.00 часа по bTV. Всеки желаещ да гласува има право на до 40 вота, а гласуването ще продължи до 1 юни, 21:00 ч. на https://glasat.btv.bg/
Ексклузивни новини за шоуто и интервюта с победителите от отбора на Михаела феновете могат да чуят във вторник, от 15.30 часа, в специалната рубрика на радио N-JOY и предаването „Приятно разсеяни с Деси“ - „Пей, сърце“.