И след пролетния сезон, както и за последните пет години, резултатите
определят медията за категоричен лидер
NOVA е най-гледаната
българска телевизия за последните пет години. Резултатите на пийпълметричните
системи, с които медията работи, категорично показват, че и след пролетния
сезон, за зрителите в активна възраст NOVA е безапелационен лидер пред всички
останали български канали. В условията на извънредната ситуация в
страната, медията затвърди водещата си позиция като основен и надежден източник
на актуална информация и развлекателно съдържание. Данните на ГАРБ Аудиенс
Межърмент България сочат, че през пролетния телевизионен сезон NOVA демонстрира категорично предимство в
аудиторния дял спрямо втората по гледаемост телевизия. Среднодневно 26% повече зрители
в активна възраст са предпочели NOVA, а в праймтайм разликата в полза на медията е 34%.
Тази пролет NOVA предложи изключително амбициозна и
разнообразна програмна схема, която реализира без съществени промени, въпреки
необичайните обстоятелства на пандемия и застрашаваща икономическа криза.
Качественото съдържание впечатли зрителите в активна възраст, които оцениха
по-високо ключовите праймтайм заглавия на NOVA спрямо съдържанието на бТВ по същото време. В
класацията на най-гледаните предавания от аудиторията в същата целева група
през пролетта /22 февр.- 22 май/, първите пет позиции са заети от продукции на NOVA, които освен впечатляващи резултати в ефир,
постигнаха и изключително висока разпознаваемост сред онлайн потребителите.
Според данните на Google Analytics, те са генерирали над 16 милиона видеогледания в платформите на Нова Броудкастинг Груп.
Като новатор на
българския телевизионен пазар и този сезон, наред с вече утвърдените и любими
формати и сериали, NOVA наложи нови и непознати до този момент за аудиторията заглавия, сред
които риалити формата „Един за друг“ и два премиерни български сериала -
комедийния „All
Inclusive“ и драматичния „Ягодова
луна“.
Категоричен фаворит на
зрителите в активна възраст тази пролет е осмият сезон на най-гледания формат в
ефира – „Като две капки вода“. Любимото шоу за преобразявания постигна
впечатляващи резултати през целия сезон и рекорд за най-висок дял на финал от
старта на предаването през 2013 г. досега, отчетени от пийпълметричните системи,
с които NOVA
работи в периода на излъчването му. Сериозен интерес провокира
и третият сезон на кулинарната надпревара Hell’s Kitchen България, която въпреки извънредната ситуация
в страната, зрителите в активна възраст на NOVA също имаха възможността да проследят до финала
и определиха като една от най-гледаните продукции в ефира. Привлекателен за
същата целева група стана и съботно-неделният праймтайм с най-романтичното и
позитивно предаване в българския телевизионен ефир - „Един за друг“.
Следвайки дългосрочния си
ангажимент в подкрепа на българското филмово производство, специално място в
програмата на NOVA и тази пролет заеха българските сериали,
които освен с високи резултати, се отличиха и с жанровото си разнообразие.
Безусловно любовта на зрителите в активна възраст спечели морският комедиен
сериал „All
Inclusive“, който се превърна в
най-успешния през сезона. Приоритет на аудиторията от същата целева група в
часовия си пояс беше и другият премиерен сериал „Ягодова луна“, посветен на
една от най-благородните професии – пожарникарите. Тази пролет „Откраднат
живот“ със своя девети сезон „Системата“ затвърди позицията си на най-успешен
български медицински сериал.
В динамично променящата
се обстановка в условията на извънредна ситуация в страната, аудиторията в
активна възраст се довери на новините и актуалните предавания на медията като
предпочитан източник на информация. Данните на ГАРБ Аудиенс Межърмент България
сочат преимущество от 15% на средния аудиторен дял на всички емисии новини на NOVA, заедно с извънредните, сравнен със същия
показател при емисиите на втората по гледаемост телевизия. По-висока зрителска
оценка в сравнение с резултатите на бТВ получават още сутрешните блокове
„Здравей, България“ и „Събуди се“, следобедните публицистични предавания „Плюс-Минус.
Коментарът след новините“ и „Неделята на NOVA“, както и съботно-неделните предавания
„Темата на NOVA“ и „Карай направо“.
Очевидно е и
предпочитанието на аудиторията в активна възраст към групата собствени канали
на Нова Броудкастинг Груп в сравнение с групата канали на бТВ Медиа Груп. Над една трета от този аудиторен сегмент
през периода на пролетния сезон са предпочели каналите на Нова Броудкастинг
Груп с преднина от 14%. В най-гледаното време още повече зрители - 40% от посочената аудитория, са избрали
каналите на Нова Броудкастинг Груп с 22% по-висок аудиторен дял. Впечатляващо е
превъзходството и сред зрителите от градовете /18-49 г./, сред по-младата
аудитория на възраст 18-34 години и сред жените 25-54 години – отново над 40%
от зрителите от посочените аудиторни сегменти са предпочели групата канали на
Нова Броудкастинг Груп.
Следвайки своята мисия на
социално отговорна компания, в условията на извънредно положение NOVA подкрепи и стартира поредица от кампании в
помощ на борбата с пандемията. Инициативата „Заедно“ на служителите на
телевизията до момента помогна на над 450 български семейства с пакети с
хранителни продукти от първа необходимост. В подкрепа на дарителството,
Новините на NOVA стартираха кампания, която обявява имената на „Дарителите“ в
национален ефир и чрез онлайн платформите на компанията. В ситуацията на икономическата
криза, Нова Броудкастинг Груп и Нет Инфо създадоха фонд на стойност от 1 милион
лева в помощ на малкия и среден бизнес в България. „NOVA възможност за теб“ дава шанс на 100 български фирми да популяризират
дейността си пред широка публика чрез дигиталните активи от портфолиото на
мултимедийната група.
- - - - - - - -
Източници на данни: Nielsen
Admosphere Bulgaria и GARB Audience Measurement Bulgaria
Няма коментари:
Публикуване на коментар