Translate

петък, 8 април 2022 г.

Вестник „Телеграф“ стартира ново приложение

„Златно време“ ще предложи на читателите вдъхновяващи истории и полезни съвети

 

 

Една от водещите печатни медии в България – вестник „Телеграф“, стартира ново приложение – подарък за своята аудитория. „Златно време“ ще излиза всеки четвъртък в 16 страници като част от вестника. Приложението ще има изцяло нов дизайн и ще се превърне в интересно четиво за всички, които се интересуват от вдъхновяващи и любопитни истории, но и полезни съвети. „Златно време“ ще обсъжда и актуалните теми, събития, филми и сериали, които вълнуват всяко българско семейство.

В пилотния брой на „Златно време“ може да бъде открит разказ за фурията в живота и на сцената – звездата на естрадата Йорданка Христова. Демет Йоздемир, която влиза в ролята на Зейнеп от хитовия сериал „Домът, в който си роден е твоята съдба“, също ще бъде героиня на страниците на изданието. Първият брой ще предложи и любопитна филмова рецепта за истинско турско кафе с каймак, приготвено от емблематични героини от сериали.  

Приложението „Златно време“ ще даде и редица полезни съвети както за здравето и работата с НОИ, така и от света на финансите. С помощта на консултанти ще бъде разяснено как хората с пенсии могат да управляват по-добре своите приходи и спестявания.

„Златно време“ ще навлезе и в емоционалното море на носталгията с истории от преди десетилетия – в спорта, в изкуството и политиката. Читателите ще открият вдъхновяващите истории на хора, които въпреки съпротивата на средата и годините, са останали легенди до края на живота си. В първото издание предстои да бъде разказана историята на Едит Пиаф, която и до днес вдъхновява света.

 

Д-р Нора Великова от ИСУЛ с награда за уникален метод за лечение на глаукома

 

 

Д-р Нора Великова - офталмолог от Очната клиника на УМБАЛ ”Царица Йоанна-ИСУЛ” и асистент към
Катедра”Спешна медицина” на МУ-София, спечели конкурса „Млад учен” на Българското глаукомно дружество /БГД/. Наградата бе връчена за представянето на резултатите от иновативна за България миниинвазивна антиглаукомна операция - гониотомия с
Kahook Dual Blade.

Методът, който се прилага само в Клиниката по очни болести на УМБАЛ „Царица Йоанна – ИСУЛ“, може да се извършва едновременно с операцията за катаракта /при възрастните хора тези състояния обикновено вървят паралелно/, като така болният получава ефект 2 в 1: от една страна зрението се подобрява, тъй като се отстранява катарактата, а от друга- вътреочното налягане и рискът от прогресия на глаукомния процес намаляват.

Д-р Великова в екип с началника на Клиниката по очни болести - доц. Борислав Кючуков, дм, FEBO, извършват тази щадяща минимално травматична процедура от 4 години. Научно-изследователският проект е станал възможен благодарение на финансова подкрепа от Медицински университет- София. Миналата година д-р Великова също беше удостоена с награда за млад офталмолог с научен принос „Проф.Стоимен Дъбов” от Българското дружество по офталмология.

Конкурсът „Млад учен“, проведен в рамките на ХХ-ти Симпозиум на БГД, се състои от двуетапна селекция на участващите проекти. Селекцията включва преглед на научните доклади в пълен текст и след това представяне на одобрените доклади пред аудитория от офталмолози. Оценката се извършва от Управителния съвет на дружеството с председател Доц. Марин Атанасов, дм, FEBO.

Какво представлява самият метод гониотомия с Kahook Dual Blade: Иновативното при него, освен, че помага да се подобрят две състояния наведнъж, е че стимулира естествената дренажна система на окото, за разлика от класическата хирургия, при която се прави изкуствен път за оттичане. При глаукомата в окото се образува повече течност, която притиска зрителният нерв и постепенно го уврежда безвъзвратно. По време на операцията в засегнатия орган се прави миниатюрен, 2 мм разрез, през който се поставя мека леща, която замества помътнялата в следствие на катарактата естествена леща. През същия отвор се влиза с още по-миниатюрно ножче, което стимулира дренажа на вътреочната течност. Операцията е минимално инвазивна и с много добър профил на безопасност и бързо възстановяване Ден след интервенцията пациентът може да бъде изписан, а до седмица да възвърне изцяло нормалния си начин на живот.

 

 

Всеки трети нов татко през 2021г. отпразнува с Каменица

 

 

Всеки трети нов татко през изминалата година у нас е получил Каменица за споделяне с приятели. Това
отчита кампанията „Каменица за татко“, която се проведе в периода от 1-ви септември 2021г. до 31-ви януари 2022г.

По данни на Националния статистически институт през изминалата година у нас има 58 393 новородени. Кампанията на Каменица за целия период получи малко над 21 000 уникални регистрации. Това означава, че повече от една трета от всички нови бащи в България през 202 г. са получили по стек Каменица от 24 бутилки от 330 мл. „Чрез кампанията „Каменица за татко“ желанието ни бе да обърнем специално внимание на основната потребителска група на Каменица, мъжете, именно в един от най-вълнуващите моменти в техния живот – моментът, в който стават бащи. Вярвахме, че това ще подсили още повече връзката на Каменица с нейните фенове и не само.“, споделя Тодор Асенов, Бранд мениджър „Каменица“, и допълва: „Очаквахме кампанията да има интерес, но не очаквахме толкова голям интерес и такива резултати. Щастливи сме, че успяхме да зарадваме една трета от всички нови татковци в България с Каменица. Кампанията е много лична и за мен, тъй като и аз станах татко през изминалата година“.

Очакванията за интерес към кампанията и постигнатите резултати всъщност са надминати. Това сочи проучване на Ипсос България, поръчано от Каменица, проведено чрез телефонни интервюта сред 500 участника в кампанията, мъже, през февруари 2022г. 93% от всички участници споделят, че са удовлетворени от кампанията, което е забележителен коефициент на удовлетвореност като цяло /NPS, Net Promoter Score/. Освен това, 97% от участниците са щастливи от кампанията до степен, в която биха я препоръчали на други татковци.

Една част от високите оценки на участниците в кампанията се дължи и на факта, че те са усетили личното отношение от страна на служителите на „Каменица“ АД, които са доставили бирения им подарък. В действителност, кампанията е реализирана изцяло от служители на компанията. В нея се включват над 300 служители от цялата страна, от членове на директорския екип, през мениджъри и специалисти, които лично доставят бирата до домовете на татковците, а най-голяма роля в доставянето на бирите изиграват служителите от търговския екип. По този начин всички те са допринесли за постигането на още по-емоционален и персонализиран подход към потребителите на Каменица, които са оценили високо именно този фактор от провеждането на инициативата. Специално внимание се обръща и на новите татковци вътре в компанията, които също са получили персонализиран подарък. Това е най-силно ангажиращата кампания за служителите на „Каменица“ АД през последните няколко години.

Интересни са данните от анкетата, свързани с потребителските възприятия за Каменица и честотата на купуване. 71% от участниците имат по-добро мнение за Каменица като цяло след кампанията. 69% от респондентите, които консумират Каменица редовно, посочват, че мнението им за марката се е подобрило. Забележителен е резултатът за това, че 71% от участниците в проучването, които не консумират Каменица, са споделили, че вече имат по-високо мнение за марката. В допълнение, делът на хората, които си купуват Каменица поне веднъж в месеца, се е увеличил със 7%. Това е значителен ръст спрямо периода на провеждане на кампанията и факта, че става въпрос за нередовни консуматори или такива, които обикновено не предпочитат Каменица. Също така, повече от половината участници, които са посочили, че не консумират редовно Каменица, са отговорили, че са харесали бирата.

„Каменица за татко“ е една от най-успешните кампании на марката през последните години и е сред най-разпознаваемите в историята на бранда, който през 2021г. отбеляза своя 140-годишен юбилей. Тя кореспондира отлично и с комуникационната платформа на Каменица – Всяка глътка има история. Инициативата продължава и тази година чрез телевизионен видео клип, в който участват татковци, служители на Каменица, и чрез активна комуникация в социалните медии. Кампанията ще се разгърне и бъде отворена за регистрации по-късно през годината. За повече информация следете сайта на Каменица https://www.kamenitza.bg/.

 

Кока-Кола ХБК България заслужи приза „Инвеститор в знанието“ в наградите за отговорен бизнес на БФБЛ

Престижното признание е за устойчивото участие на екипа на компанията в образователната програма Youth Empowered

 

 

Образователната програма на Кока-Кола ХБК България - Youth Empowered, бе отличена в

рамките на Годишните награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите.
Екипът на компанията спечели I-во място в категория „Инвеститор в знанието“, като статуетката
беше връчена по време на официална церемония от министъра на образованието и науката -
проф. Николай Денков.
Програмата Youth Empowered осигурява пълноценна подготовка на хиляди младежи на възраст
16-26 години, като основният фокус е върху три целеви групи: ученици в основен етап на
образование от училища с висок процент на отпадане от образователната система, ученици в
последните години на гимназиално образование и студенти. Усилията на доброволците в
програмата са насочени към развитието на ключови умения у младите хора, които да допринесат
за плавното им и успешно навлизане на пазара на труда.
От създаването си през 2017г. до днес, над 300 специалисти са отделили близо 4 000 часа за
доброволчество в рамките на програмата, благодарение на които са обучили повече от 16 000
младежи от различни градове на България. В основата на програмата стоят нейните ментори,
сред които редица експерти на Кока-Кола ХБК България, ежегодно подпомагащи участниците в
развитието на личностните им умения и бизнес компетенции.
„Като отговорен бизнес вярваме, че трябва да продължаваме да помагаме на бъдещите
млади специалисти, а един ден и мениджъри, да придобиват и развиват ключови знания и
успешни практики. И занапред ще надграждаме усилията си в тази посока устойчиво,
защото работата ни до момента доказва, че когато образованието и бизнесът вървят
напред ръка за ръка с доброволчеството - резултатите не закъсняват“, каза по време на
церемонията Мая Иванова, мениджър „Корпоративни партньорства и социална отговорност“ в
Кока-Кола ХБК България.
Годишните награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите се връчват за
19-а поредна година, като церемонията премина под мотото „Дай добър пример“. Призовете
имат за цел да отличат компаниите, които последователно и ефективно развиват и подкрепят
проекти с положителен ефект върху хората, природата и обществото, и в същото време се
стремят да насърчат останалите бизнес представители да развиват активна социална политика.
В тазгодишното издание на конкурса бяха номинирани 116 проекта на 80 компании.
Преди броени дни Кока-Кола ХБК България бе отличена за постигнатите резултати с програмата
Youth Empowered и в годишните награди за доброволчество на TimeHeroes – „ГЕРОИТЕ“.

 

Здравословен ръст на обявите за работа през март

Около 5% от предложенията за работа предоставят възможности за бежанци

 

 

През март 2022г наблюдаваме здравословен ръст на обявите за работа. Това показва ежемесечният анализ на HR компанията и кариерен сайт JobTiger. Предложенията са малко над 52 000, като техният брой е нараснал със 7% спрямо февруари и с 46% на годишна база /спрямо март 2021г./.

Както и през предходния месец най-голям продължава да бъде ръстът на обявите в сектора „Хотелиерство и ресторантьорство“ с 29%. Така в този сектор вече има близо 10 000 предложения за заетост.

След него по ръст се нареждат секторите „Търговия и продажби“ /12%/, „ИТ“ /6%/, „Административни и обслужващи дейности“ /5%/, „Логистика и транспорт“ /4%/, „Счетоводство, одит, финанси“ /3%/ и „Производство“ /0,5%/.

Спад на обявите има в секторите: „Маркетинг и реклама“ /-3,1%/, „Строителство“ /-3,7%/ и „Здравеопазване и фармация“ /-8%/.

Секторът „Търговия и продажби“ продължава да държи първото място с 20% дял на предложенията.  Вследствие на постоянния ръст на обявите секторът „Хотелиерство и ресторантьорство“ заема второто място с дял от 19%.  На трето място се нарежда секторът „ИТ“ с 15% дял от общия брой обяви.

След тях по дял се нареждат съответно секторите: „Производство“ /14%/, „Административни и обслужващи дейности“ /10%/, „Логистика и транспорт“ /8%/, „Счетоводство, одит, финанси“ /5%/, „Строителство“ /4%/, „Здравеопазване и фармация“ /3,4%/, „Маркетинг и реклама“ /3,2%/ и „Изкуство“ /1%/.

Според анализа на HR компанията и кариерен сайт JobTiger, предложенията за работа от вкъщи и/или дистанционна работа в края на март са почти 5500 или 10,8% от общия брой обяви. Съотношението на тези предложения по сектори е следното: „ИТ“ /55%/, следвани от „Административни и обслужващи дейности“ /16%/, секторите на аутсорсинг /BPO/ индустрията /16%/ и „Търговия и продажби“ /5%/.

Предложенията, притежаващи изискване за наличен зелен сертификат /удостоверяващ завършен цикъл на ваксинация срещу COVID-19 или неговото преболедуване/ продължават да намаляват. В края на март, с официалната отмяна на противоепидемичните мерки, наблюдаваме 95 предложения изискващи зелен сертификат или едва 0,2% от всички обяви.

Броят на обявите във водещите областни градове се е увеличил. Това увеличение е както следва: София /6%/, Пловдив /5%/, Варна /13%/, Бургас /19%/, Русе /8%/ и Стара Загора /3%/.

Като дялово разпределение предложенията във водещите областни градове заемат 74% от всички обяви. Разпределението във всеки от тези градове е илюстрирано на фигурата по-долу.

С началото на ситуацията в Украйна, както обществото, така и биснесът реагираха адекватно и изразиха своята подкрепа към бежанците идващи в България. Компанията JobTiger бе сред първте, които използваха своите ресурси, за да съдейства, като създаде филтър за обявите подходящи за бежанци. Съгласно информацията от него и останалите водещи сайтове за работа в България, около 2300 от предложенията са подходящи за хора с бежански статус. Това са позиции, за които работодателите са изразили своята готовност да назначат както български граждани, така и хора с бежански статут. Тези предложения са близо 5% от общия брой обяви в страната.