Translate

вторник, 18 октомври 2022 г.

На световно ниво: Топ хирурзи от ВМА обучаваха колеги от Румъния

 

 

Хирурзи от Централната военна болница в Румъния преминаха двудневен курс на
обучение във Военномедицинска академия /ВМА/.
Постиженията на школата по хирургия на ВМА отдавна са известни и извън пределите на България. През 2018г. в Академията бе изграден единствен по рода си в региона Международен референтен център за Югоизточна Европа, в който лекари имат възможността да усвоят всички иновативни техники, преминавайки курсове във водещите хирургични клиники на ВМА.
А курсът на румънските специалисти идва няколко месеца след участието на проф. Никола Владов, ръководител на Клиниката по чернодробно-панкреатична хирургия и трансплантология, в симпозиум за оперативно лечение на Рак на панкреаса в Букурещ, Румъния.
В рамките на обучението, което се осъществява със съдействието на компания „Джонсън и Джонсън България”, петимата румънски хирурзи имаха възможност да присъстват и наблюдават най-висок клас процедури, извършвани едновременно в операционните зали на  Клиниката по чернодробно-панкреатична хирургия и трансплантология и на Първа клиника по коремна хирургия.
Проф. Никола Владов, доц. Ивелин Такоров и доц. Васил Михайлов демонстрираха миниинвазивно хирургично лечение на хепатоцелуларен карцином, метастази на рак на млечни жлези, карцином на жлъчен мехур, хемангиом на черен дроб, ехинококова киста на черен дроб.
Гостите останаха силно впечатлени, както от високата техника на нашите хирурзи, така и от базата и професионалната атмосфера на екипите.
Обучението бе ярък пример за утвърдената школа по хирургия на ВМА и
приемствеността между проф. Владов и неговите ученици, които демонстриха техника на световно ниво. Подобен род хирургия се извършва в много малко центрове в Източна Европа.

Връщаме стара техника и се грижим за природата с eMAG

Връщането на употребяван уред в един от трите шоурума на платформата носи ваучер за пазаруване до 50 лв. и грижа за природата

 

 

Стартира второто издание на кампанията на eMAG „Направи място за по-добро утре”.
Тя ще е активна в периода 17 октомври – 13 ноември 2022 г., следвайки вече добре познатите правила: всички желаещи да рециклират правилно старите си електроуреди, могат да ги занесат в един от трите шоурума на платформата за онлайн пазаруване в страната, да ги предадат и в замяна да вземат ваучери, с които получават отстъпка при закупуването на нов уред от платформата.

Инициативата е част от стремежа на онлайн ритейлъра за подпомагане опазването на околната среда, като събраните уреди ще бъдат предавани на специализирана организация за оползотворяване на електронно и електрическо оборудване. Кампанията се провежда за втори път в България – миналата година се включиха хиляди участници и в рамките й бяха събрани над 7,5 тона стари електроуреди.

Сега отново, с помощта на eMAG, ще можем не само да рециклираме правилно ненужната техника, но и да получим ваучери, които се приспадат от покупната цена на нови продукти. Няма изискване връщаните уредите да са били закупени от eMAG. Те може да са от различни категории – лаптопи /ваучер за 50 лв./, настолни компютри /ваучер за 50 лв./, монитори /ваучер за 30 лв./, таблети /ваучер за 20 лв./, малки домакински електроуреди /ваучер за 30 лв./, електроуреди от категорията „Лична грижа“ /ваучер за 20 лв./ и телевизори /ваучер на стойност 50 лв./. Все пак не всякакви електроуреди могат да бъдат върнати в шоурумите. Кампанията например не се отнася до едра бяла техника. Пълен списък с продуктите, включени в кампанията, може да се види тук.

До 13 ноември включително всички желаещи да участват в кампанията могат да го направят в един от трите шоурума на eMAG в страната – столичните Serdika Center /ниво 0/ и Paradise Center /ниво -1/, както и пловдивския Mall Plovdiv /ниво +1/. След като върнат старите си електроуреди, участниците веднага получават своите ваучери и могат да ги използват на място или по-късно, поръчвайки онлайн. От платформата за електронна търговия са подготвили и специален подарък за техните клиенти, показващи своята грижа за природата. Ваучерите са с период на валидност до 16.11.2022г. и се приспадат от покупната цена на нови продукти над 100 лв. Те важат само за покупка на продукти, предлагани от eMAG, от същата категория и вид като уреда, който е бил върнат.

С пълните правила на кампанията „Направи място за по-добро утре” може да се запознаете тук.

 

Нова Броудкастинг Груп продължава да е домът на НБА в България с удължено многогодишно излъчване

 

Новият сезон стартира на 18 октомври с рекорден брой мачове, предавани на живо в каналите от пакета DIEMA XTRA, включително сблъсъците през уикенда в праймтайма, Мачовете на звездите, плейофите и финалите на НБА
                                                                                     

Нова Броудкастинг Груп обяви многогодишното удължаване на излъчването на НБА, с което водещата медийна и технологична компания се затвърждава като дома на баскетболната асоциация в България. С над 130 мача на сезон, предавани на живо в каналите от спортния пакет DIEMA XTRA, Нова Броудкастинг Груп ще предложи на спортните фенове най-широкото отразяване на игрите в страната до момента.
Зрителите ще могат да гледат до 4 мача на живо седмично, включително срещи през уикенда в праймтайма, част от „Съботите на НБА“ и „Неделите на НБА“, организирани от лигата чрез инициативата НБА 2К23. Спортните фенове ще могат да проследят баскетболните срещи в атрактивни вечерни часове през уикенда. Сътрудничеството включва и мащабни събития на НБА като Мача на звездите, плейофите от квалификационните турнири, финалите на Конференциите, както и „НБА 360“ – едновременното телевизионно излъчване на живо на множество мачове с ключови моменти от сезона. Феновете в България ще се насладят и на една пълна серия от първия кръг на Източната  и Западната конференция, както и на полуфиналите на Конференциите.
Сезон 2022-23 на НБА започва на 18 октомври и ще се излъчва на живо в каналите, част от пакета DIEMA XTRA – DIEMA SPORT, DIEMA SPORT 2, DIEMA SPORT 3 и NOVA SPORT. Срещите ще бъдат достъпни в реално време и за абонатите на стрийминг платформата PLAY DIEMA XTRA.
„Продължаващото сътрудничество с Националната баскетболна асоциация през следващите сезони е част от стратегията ни за инвестиране във висококачествено спортно съдържание. Следвайки най-високите стандарти в индустрията, Нова Броудкастинг Груп се стреми да предостави на зрителите първокласно и разнообразно спортно съдържание в HD качество на всички платформи, утвърждавайки се като дома на големия спорт в България“, коментира Веселин Василев – директор „Спорт“ в Нова Броудкастинг Груп.
Журналистите Лъчезар Пройнов, Пламен Дамасков, Роберт Лазаров, Александър Лилов и Симеон Найденов ще предоставят коментари, новини и анализи за най-важното от надпреварата в студийните програми, посветени на мачовете. В ефира на DIEMA SPORT зрителите ще могат да гледат “Дневник на НБА” всеки ден от сезона, а предаването “НБА Екшън” ще продължава да се излъчва в четвъртък от 19:00 ч. по DIEMA SPORT 2. 

Пакост или лакомство – Хелоуин идва в Lidl

 За почитателите на празника веригата е подготвила от карнавални костюми до сладки и солени лакомства

 
                                              
 
От вчера Хелоуин влиза в Lidl. За да улесни подготовката за предстоящия 31 октомври, от
веригата от рано са подготвили огромно разнообразие за всички малки и големи почитатели на пакостливия празник. Потребителите могат да открият на едно място не само апетитни тематични предложения, но и подходяща декорация, маски или перуки, с които празникът на малчуганите да се превърне в незабравим спомен.
Вкусните тематични предложения са както сладки, така и солени - от Хелоуин пица или мини пици с чедър, през син чипс тортила или картофени духчета, до Хелоуин паста триколоре. За да се спасите от пакости и да се подготвите да посрещнете страшните гости, веригата предлага разнообразни лакомства: желирани бонбони “Вампир”, декоративна тиква, пълна с любимите маршмелоу и дъвчащи бонбони, дъвки, лакомства в причудливи призрачни форми или дъвчащи бонбони във формата на очи. Забавлението се пренася и във Фурната на Lidl, където изборът включва три вида понички с различни тематични за празника декорации, пълнежи и вкусове.
Всички, които искат да вложат повече креативност и старание за празника, могат да намерят разнообразни комплекти от смес за мини кексчета, тематичен сладолед във фунийка и още много видове пакетирани лакомства, с които да заредят купите вкъщи за малките пакостливи посетители в празничната вечер.
Родителите могат да спестят време докато пазарувайки продукти за дома, подготвят децата си с готовите костюми за Хелоуин в различни видове, подходящи за момчета и момичета, с размери от 110 до 140 см. За по-лесна и бърза маскировка в Lidl могат да бъдат открити и маски, перуки или диадеми, които да внесат и допълнителен акцент на всеки хелоуински костюм. Най-отдадените на празника могат да украсят дома си с различни надуваеми страшни фигури, хартиена украса от фенери или гирлянди или LED декорация от лампички с 6-часов таймер.
С богатия асортимент, който веригата е подготвила за предстоящия празник, Lidl се стремят винаги да отговарят на потребностите на своите клиенти и да създават най-доброто преживяване за всеки от тях чрез предварителна селекция и характерното за компанията оптимално
съотношение качество-цена. Така клиентите на веригата могат бързо, лесно и удобно да подберат онова, което търсят, а спестеното време и средства да отделят за по-важните неща с любимите си хора.

LG в партньорство с Unity за нови изживявания във виртуалното пространство

Двете компании ще разработят ключови технологии за Meta-Home и Digital Humans
 
 
LG Electronics
/LG/ подписа меморандум за разбирателство /MOU/ с Unity, водеща
международна платформа за създаване и управление на 3
D съдържание в реално време, за разработването на meta-home и digital humans.
Meta-home ще позволи на потребителите да създават изключително точни дигитални копия на своя собствен дом, като по този начин ще могат да прекарват време в динамична, виртуална версия на пространството си. Всички LG продукти, инсталирани в дома на потребителя ще могат да бъдат открити в meta-home версията му. Нещо повече, всяка промяна, която потребителят прави по настройките или функциите на LG уредите си във дигиталната среда, ще се отразят и в реалния свят, предоставяйки иновативен и удобен метод за контрол, както и забавно и неповторимо потребителско изживяване.
Потребителите могат също така да персонализират своят дигитален дом, като пренареждат мебели и уреди, както и да общуват с други потребители на meta-home от целия свят, за да споделят лични съвети и полезен опит при използването на усъвършенстваните лайфстайл решения от LG.

Не на последно място, meta-home ще включва и изключително реалистични дигитални хора, способни да усетят моментите, в които потребителите имат нужда от помощ, предлагайки навременно съдействие – като например помощ при управлението на определена функция на LG устройството. Чрез интегрирането на гласово разпознаване от LG, обработката на езика и технологиите за научаване на контекста на разговора, в комбинация с усъвършенствания двигател на Unity, който се използва в много различни индустрии, тези дигитални помощници ще могат да комуникират по един изключително естествен начин.

В допълнение към техните комуникационни умения, виртуалните обитатели на meta-home ще направят интеракциите с потребителя по човешки, благодарение на реалистични, адекватни за ситуацията изражения на лицето и жестове.
Meta-home и дигиталните хора ще използват напредналите технологии на LG и дълбочината на знанията им за потребителите и тяхната среда у дома, както и ненадминатите възможности на Unity в RT3D и компютърните графики, за да предоставят истинска иновация в потребителските изживявания,“ сподели д-р Ким Бьонг-хун, CTO и изпълнителен вице-президент на LG Electronics.