В специално книжно
издание компанията представя подробни резултати и примери на български
производители, реализирали успешен износ в Европа
Над 150 млн. лв. е реализираният износ от български
производители в европейската
мрежа на Lidl в периода 2019-2021г. За трите години 252 различни продукта на 58 родни компании достигнаха до 27 европейски пазара благодарение на партньорството с Лидл България.
мрежа на Lidl в периода 2019-2021г. За трите години 252 различни продукта на 58 родни компании достигнаха до 27 европейски пазара благодарение на партньорството с Лидл България.
„Вече 10 години Lidl осигурява на българските производители
възможности за развитие и реализация не само у нас, но и на външните пазари. Дори
през пандемичната 2020г. успяхме да
запазим двуцифрен ръст на износа, въпреки
предизвикателствата. Само за последните 3
години /2019-2021г./ ръстът в експортния оборот на българските производители е
над 110%. Всичко това е принос не само за развитието на самите компании – ръст
в производство, персонал, конкурентоспособност като цяло. Тези резултати се
превръщат в двигател за растеж и принос към българската икономика“, заяви
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Впечатляващите резултати, които демонстрират устойчивия
успех и възможности за растеж на българските производители съвместно с Лидл
България, компанията обобщава в специално книжно издание. В него са намерили
място данни за резултатите от износа, реализиран от българските партньори на
Лидл България за последните 3 години – 2019-2021. В изданието са представени и
10 български компании – Белла България, Веселина Трейд, Виктория Нутс, Випера,
Джени Ово, Млечни продукти, Нухелт, Смарт Органик, Тандем-Попово и Цима 99. Те
са едни от най-добрите примери на това съвместно партньорство с впечатляващи
резултати както на българския пазар, така и по отношение на износа.
За периода 2019-2021г. страната с най-голям дял – 36%, в
експортния оборот, реализиран в европейската търговска мрежа на Lidl, остава Румъния. За тези
3 години 34 родни производители са реализирали износ на 89 различни продукта на
обща стойност 55 млн. лв., като най-продаваният продукт в северната ни съседка е
пълнозърнест хляб със семена.
Сред топ 5 държавите по размер на износа се нареждат Гърция
с оборот в размер на 32 млн. лв., което е 21% от общия оборот, Германия с 11,5% от оборота, Сърбия с 8,4% и Унгария с
9 млн. или 6% от реализирания оборот за последните 3 години.
Повече детайли за обобщените резултати, постигнати от
българските производители съвместно с Lidl, могат да се видят в специалното издание „Износ с Лидл
България“ онлайн на www.lidl.bg/iznos
Няма коментари:
Публикуване на коментар