Translate

петък, 23 юли 2021 г.

През лятото всеки ден пием по една бира

Навръх Илинден Съюзът на пивоварите празнува 30-годишен юбилей

 

 

С позитивни прогнози за развитието на бирената индустрия пивоварите посрещнаха професионалния си празник Илинден. Тази година той бе емблематичен, защото Съюзът на пивоварите /СПБ/ отбеляза 30-я си рожден ден. Сдружението е лидер в реализирането на редица проекти за  устойчиво развитие и растеж на целия сектор. Към момента в страната са регистрирани 37 производители на бира, от които големите компании са 3, малките и средни пивоварни - 8, а останалите 26 са микропредприятия. По данни на СПБ, продължават инвестиционните и други проекти в повечето пивоварни, като за 2020г. вложенията в ДМА са 37 млн. лв, а само за първото полугодие на 2021г. - 20 млн. лв. Продуктовото портфолио в бранша е изключително разнообразно и всяка година се обогатява с различни марки и стилове бира. За последните 12 месеца на пазара са пуснати над 35 нови предложения и асортимента пиво.

Актуалните данни от първото шестмесечие на тази година показват, че биреният пазар в страната е на нивата от 2020г. Продажбите на пиво са 2 400 хил. хектолитра. докато в предкризисната 2019 г. през същия период са реализирани 2 526 хил. хектолитра.  Разпределението на пазара по опаковки показва, че се възстановява тенденцията за намаляване на дела на продажбите на бира в пластмасови бутилки, който е 54%. Стъклените бутилки са 20% от пазара, а кеновете - 23 %. През последния месец има увеличаване на консумацията на наливна бира – 6% от пазара.  

Общата картина на пазара на бира няма да е цялостна без мнението и предпочитанията на потребителите. През летните месеци всеки ден пълнолетният българин изпива по една бира. 58 % от сънародниците ни поне веднъж месечно консумират безалкохолна бира, особено, ако имат намерение да шофират. Резултатите при дамите показват, че те предпочитат нискоалхолните или безалкохолните бири с плодови или билкови  аромати и свеж вкус. През лятото близо 50% от жените пият бира поне веднъж месечно, а

всяка трета българка – поне веднъж седмично.

Според маркетинговите изследвания, за избора на българския консуматор на пиво най-важен е вкусът на напитката, нейната опаковка и видът/стил бира, а едва след това се нареждат цената и марката. Според най-новото репутационно проучване за бирената индустрия, проведено в 31 европейски страни, българските пивовари са с най-висока репутация в Европа. Почти 90% от сънародниците ни дават изключително висок рейтинг на бирения бранш в страната. Зад тази впечатляваща оценка най-вече стои дългогодишният опит, традиции, добри практики и целият човешки и бизнес потенциал на  българската пивоварна индустрия.

Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ,по повод на тенденциите за развитието на бранша в ЕС и България, коментира:

-,На европейската карта на индустрията,  по обем на продажбите на бира България вече е на 11 място. За миналата година дори има леко повишаване на износа на българска бира. По данни на Пивоварите на Европа, поради  периодичните затваряния на заведенията, въведените ограничения и стагнацията на туристическите пътувания, пазарът на бира в страните от ЕС през 2020г. има спад от 9%. Добавената стойност от производството и продажбите на бира общо за ЕС е намаляла с 15 млрд. евро – от 60 млрд. през 2019 на 45 млрд. през 2020. Заради локдауна в повечето държави и затворените обекти на ХоРеКа, индиректната работна заетост, генерирана от продажбите на бира в ЕС е намаляла с 800 000 работни места. Според анализаторите, картината е възможно да се промени през следващата година, но това може да се случи с помощта на ЕК и правителствени мерки в подкрепа за индустрията.

Въпреки трудностите от пандемията, пивоварният сектор както в страните от ЕС, така и у нас продължава да се развива и да изпълнява всичките си саморегулаторни ангажименти. Точно преди един месец, по повод отговорностите си за прозрачност към потребителите., на среща с комисаря по здравните въпроси в ЕК Пивоварите на Европа представиха напредъка в изпълнението на общоевропейския си ангажимент за доброволно отбелязване на списъка на съставките и енергийната стойност на напитката. Понастоящем  93 % от продадената в страните от ЕС бира има списък на съставките и  86 % - на енергийната стойност. В това отношение България отново е един от лидерите в ЕС, тъй като 100 % - т.е. всички произвеждани в страната бири, имат списък на съставките, а 98 % на енергийна стойност.

Съюзът на пивоварите продължава реализирането и на редица други проекти с акцент върху зелените инициативи, отговорната консумация и етичните корпоративни стандарти. През 2021г., под егидата на Съюза на пивоварите, браншът отбелязва три емблематични юбилея – 140г. българска пивоварна индустрия, 65г. пивоварна наука и 30 години от създаването на СПБ. По случай юбилейните годишнини и цялостния си икономически и социален принос, СПБ получи наградата Икар на БСК, а  само преди няколко дни журито на b2b Media Awards 2021 присъди на СПБ първо място в категорията Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация, което е поредното потвърждение за достиженията на пивоварната общност.

 

Посланикът на Нидерландия в България посети пивоварната на Загорка в Стара Загора

Беа тен Тъшър се запозна с високото ниво на безопасност в компанията и стана част от „Светът на Загорка“

 

 

Посланикът на Кралство Нидерландия в България посети пивоварната на ЗАГОРКА, част от Heineken, в град Стара Загора. Беа тен Тъшър се срещна с Петер Копиец, изпълнителен директор на ЗАГОРКА, заедно с когото направи обиколка на една от най-зелените компании в България. Тя се запозна с високото ниво на безопасност във фабриката, започвайки от получаването на инструктаж още преди старта на обиколката.

По време на посещението посланикът стана част от музея „Светът на Загорка“, като опозна историята на компанията от самото й създаване през 1902 г. до сега. Тя проследи и магията на пивоваренето в неговите детайли – от добиването на устойчиви ресурси за пивото през производството и устойчивите практики на ЗАГОРКА, които съпътстват всяка стъпка в процеса.

Тема на дискусия по време на визитата бяха добрите практики за кръгова икономика, засегнати по отношение на Зеления склад на ЗАГОРКА и регистрираните 100% повторна употреба и рециклиране на отпадъците, генерирани от производство през 2020 г. Петер Копиец, изпълнителен директор на ЗАГОРКА и Беа тен Тъшър, посланик на Кралство Нидерландия в България, обсъдиха и първите фотоволтаични панели в бъдещия соларен парк във фабриката като иновация сред пивоварите в България и част от стратегията на компанията да използва възобновяеми източници на енергия.

 

 

 

Партньорство между Settle и Seewines осигурява бърз и лесен начин за покупка на вино онлайн

Услугата за дигитално разплащане на сайта представлява сигурна алтернатива на въвеждането на картови данни

 

 

Seewines, магазинът за вино и спиртни напитки с богато портфолио от над 1500 артикула от повече от 250 производители, стартира сезона с ново партньорство, което цели да предостави на клиентите бърз, сигурен и удобен начин за пазаруване на сайта. Новата услуга за дигитално разплащане, осигурена от Settle, норвежкият пионер в сферата на финансовите технологии с повече от 10 годишна история, дава възможност за мигновено плащане само с едно плъзване по екрана, без въвеждане на картови данни. Този алтернативен начин позволява разплащане от разстояние или на място само чрез мобилно приложение на телефона, като така максимално улеснява достъпа на потребителите до широкия избор от продукти и спестява време.

„Изключително много се радваме, че можем да представим това ново партньорство със Seewines. Със Settle любителите на виното вече имат достъп до много лесна, удобна и сигурна услуга, която им позволява да плащат за секунди от всички кътчета на България, за да закупят любимото си вино, и то при високо ниво на сигурност, без да е необходимо да споделят номера на банковата си карта“, коментира Детелина Момчева, Settle България.

За първите клиенти, използвали новия начин на плащане за своите поръчки, компаниите предвиждат и специални изненади. Десет потребители, заплатили със Settle до края на август, ще получат подарък Mystery Box със специално селектирани вина от професионалните сомелиери на Seewines. Пълните условия на кампанията могат да бъдат видяни тук.

Сред главните предимства на Settle, като една от водещите платформи за мобилни разплащания в Европа е, че няма месечни такси или такси при заплащане и прехвърляне на пари към IBAN на клиента. Цялата процедура е с изключително високо ниво на сигурност и регистрацията отнема по-малко от минута. Необходимо е единствено да се свали приложението от Google play или Apple store, да се въведат име и телефонен номер.

„Започнахме това ново партньорство, за да отговорим още по-точно на нуждите на нашите клиенти. Със Settle, вярваме, че услугите ни са по-иновативни и по-сигурни за потребителите, а в същото време дават възможност за по-бързо и лесно приключване на всяка поръчка“, сподели от своя страна Благовест Димитров, маркетинг мениджър на Seewines.

За разлика от други дигитални портфейли, Settle не изисква потребителят да направи top-up на акаунта си, а единствено да прикачи банковата си карта, чиито данни остават защитени като информация в


приложението, но не се споделят с търговците или получателите на плащане. За покупки на стойност над 60 лева е необходима верификация на профила, също бърза и стандартна процедура. Самото разплащане на сайта става чрез QR код, който автоматично се генерира при избиране на Settle като начин на плащане. Той трябва да бъде сканиран с приложението и така покупката е осъществена с едно плъзване по екрана.

 

 

Футболни легенди откриха новия хибриден терен на Детско-юношеската школа Левски-Раковски

Инвестицията в новата база е за над 2 млн. лева.· Новият терен е най-модерният на Балканите и в Източна Европа в детско-юношеския футбол

 

 

Станислав Ангелов
Големите футболни легенди Добромир Жечев и Георги Цветков, заедно с млади таланти на Детско-
юношеската школа на ФК Левски-Раковски, прерязаха лентата и официално откриха новия хибриден терен на футболната академия. Събитието събра повече от 200 гости - партньори, приятели и съмишленици, ангажирани с развитието на футбола и детско-юношеския спорт в страната. Специален гост бе Н.Пр. Кристоф Айххорн, посланик на Федерална република Германия в България.

Новият тренировъчен терен е най-модерният на Балканите и в Източна Европа в детско-юношеския футбол. Изграден е по иновативна технология, която комбинира комфорта на естествената трева със силата и здравината на синтетичната. Резултатът е игрище с безупречно професионално качество, с усещане за 100% естествена трева и стабилна мека повърхност с по-добро сцепление, заради по-силното взаимодействие с повърхността на обувките. Това е много важно предимство по отношение на безопасността на играчите и тяхното представяне на терена. Подобен тип игрища все още се използват само за мъжки футбол, защото са скъпи. Единствено Байерн Мюнхен и Реал Мадрид са ги въвели и в академиите си.

„Изграждането на това сложно и високотехнологично съоръжение продължи повече от година и половина. В проекта са инвестирани над 2 млн. лева. Това е най-доброто за обучението на бъдещите футболисти. Ако искаме високи резултати, трябват сериозни инвестиции в базата и в подготовката на децата.

Мисията на школата и на ФК Левски-Раковски е да създаде най-добрите възможни условия за развитието на младите футболни таланти. Моя лична кауза е да превърнем тази школа в най-доброто място за изграждане и обучение на професионални футболисти, играчи и лидери. Отговорни сме пред децата на България и сме длъжни да им дадем шанс да имат повече и по-добри избори.

Нашият път е спортът и ние сме отворени за всички съмишленици, партньори, фенове и организации, които са готови да вървят заедно с нас по този път. Вярваме, че спортът ни обединява и сме решени да продължим да работим за това дългосрочно“, каза директорът на школата Станислав Ангелов.

Ръководството на ДЮШ Левски-Раковски получи поздравителен адрес от вицепремиера и министър на вътрешните работи в служебното правителство Бойко Рашков и специален плакет за заслуги в развитието на детско-юношеския спорт в България от Министерството на младежта и спорта.

Посланикът на Германия Н.Пр. Кристоф Айххорн даде висока оценка на успешно завършения проект и пожела много победи на младите футболисти на новия терен. Г-н Айххорн се включи и в размяната на дузпи между тима на школата и отбора на гостите и родителите на децата.

Младите футболни таланти получиха специален видео поздрав и от носителя на Златна топка - Христо Стоичков.

От началото на тази година новият хибриден терен на ДЮШ Левски-Раковски бе домакин на повече от 80 срещи на различни детски и юношески възрастови групи. Играят се и мачове на мъжки отбори, а до края на годината стадионът ще посрещне още близо 200 двубоя.