Translate

понеделник, 16 септември 2024 г.

National Geographic - Защитата на Европа, сезон 1 /6 еп. по 60 мин./

Премиера: 17 септември от 22:00 ч.
Излъчване: Всеки вторник от 22:00 ч.

 

 

Историята се пише по границите. Там, където се случват най-големите събития и
където се изковават съдбите на народите. Как държавите пазят своите граници от чужди атаки е тема, която се среща в различни етапи от историята, от Римско време, до днешни дни. А начинът, по който всяка страна е избирала да се брани, е уникален, съобразен с конкретни географски обстоятелства. Обединеното Кралство е остров, Нидерландия е изпълнена с водни площи, Полша няма физически предели, затова границите варират, а Испания е заобиколена от море от три страни и от планини от четвърта. Тази поредица от шест части изследва как водещи нации в Европа са изграждали и след това защитавали или ОПИТВАЛИ да защитят своите граници срещу нападение в исторически план.

Още информация за предаването можете да откриете на специалния микросайт: natgeotv.com/bg/special/defending-europe

А ето и какво предстои да видим в епизодите през септември и октомври:

Франция

Разкриваме как Франция е построила находчиви укрепления в грандиозен мащаб, за да се защитава срещу нападения от изток.

Финландия

Разкриваме как през Втората световна война малък финландски въоръжен отряд побеждава Червената армия и представяме как финландците се готвят за война днес - с ядрени бункери и военни умения за градска среда.

Полша

Разкриваме как Полша, една от най-нападаните страни в историята на Европа, е оцелявала въпреки всички трудности.

Великобритания

Разкриваме как Великобритания защитава крайбрежието си в продължение на почти хиляда години след нормандското нашествие. Проследяваме отблъскването на заплахи като Наполеон и Хитлер.

Нидерландия

Нидерландия винаги се е намирала в постоянна битка с водата, но е успяла да впрегне тази заплаха в своя полза и да се превърне в мощен европейски играч.

Испания

Разглеждаме впечатляващите укрепления и отбранителните стратегии, използвани по време на драматичната история на конфликти в Испания - от Средновековието до Гражданската война.

 

Временен инфопункт #soInfoIntoSofia отваря врати в градина “Кристал” на Деня на София с разкази за града, сцена и сувенири

Мобилният павилион ще разказва за характерните символи на града, ще предлага градски сувенири и ще се превърне в гореща инфоточка за туристически препоръки в сърцето на София.

 

 

Колкото повече опознаваш София, толкова повече се привързваш към нея. С това
послание на Деня на София отваря врати временният инфопункт #soInfoIntoSofia в емблематичната градинка Кристал. В продължение на три седмици новото градско място ще посреща всички любопитни граждани и туристи на столицата с полезна туристическа информация, пътеводители и препоръки за града, образователни #soSofia инсталации и материали, сцена за градски истории и нова серия модерни дизайнерски сувенири. Създаването на мобилния павилион, който в бъдеще ще гостува и на други места, е част от дългосрочните усилия на #soСофия, Mastercard, Летище София, Столична община и Visit Sofia да популяризират безценните истории и символи на столицата, както и организации и малки бизнеси, които са избрали да работят за и в София.

От празника на града до 8 октомври туристи и минувачи ще могат да получат информация какво да видят и посетят в София от екип на #soInfoIntoSofia, градски активисти и студенти по туризъм, а чрез специален интерактивен куиз всеки ще може да си създаде и свой персонален #sosofia маршрут, отговаряйки на няколко кратки въпроса. В новия павилион ще бъдат представени и нови серии от туристически сувенири, създадени в колаборация между #soSofia, Mastercard, J Point и различни млади дизайнери и успешни български марки, създадени от жени. Самият мобилен пункт е създаден от бързо развиващото се българско архитектурно студио за устойчив дизайн Nomad Cabins.

Инфопунктът от ново поколение ще бъде открит със специална празнична програма на 17 септември, а в следващите три седмици ще служи като открита сцена за различни творци и дейци за града, които да разказват за материалното и нематериално наследство и забележителности на Старата, Младата и Зелената София. Всички събития се случват с подкрепата на VisitSofia и са част от програмата “София празнува 17 септември” за празника на града.

Програмата включва:

17 септември I Ден на София
10:00 – 14:00 Гласът на столицата — радио студио на живо по Радио София
16:00 Официално откриване
със #soСофия, Столична община,
Район Средец, Visit Sofia, Mastercard и Летище София
17:30 Денят на София за деца — игри, оцветяване и разкази за символите на София за най-малките съграждани
19:00 Куиз за София
с Free Sofia Tour с награди от #soСофия
20:00 “За София с любов”
— прожекции на филми за София на зелено в "дупката" на Кристал
21:00 - 22:00 DJ сет
“Звукът на София” със
Skill

Седмици на Стара, Млада и Зелена София
18 септември I 18:30 Градски митове и легенди с Бохемска София
24 септември I 19:00 Изчезналите софийски кръчми с Павлина Делчева - Вежинова
28 септември I 11:00 Детска архитектурна работилница
1 октомври I 18:30 Дискусия и работилница с Едно дърво за дърветата на София. Картиране на дърветата в градина Кристал
2 октомври I 18:30 Птиците на София с Българско дружество за защита на птиците

3 октомври I 17:00 Летище София: минало и бъдеще - викторина и разкази за летището с Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор на летище София, Виктор Топалов от Бохемска София и летецът Александър Богоявленски
7 октомври I 19:00 Закриване с улични музиканти и DJ

Мобилният павилион е продължение на редица инициативи на платформата #soСофия за утвърждаването на градската идентичност и туристическия имидж на столицата чрез сувенири, събития, градски инсталации и двуезично съдържание на сайта sosofia.com. Благодарение на партньорството с Mastercard, Летище София, Столична община и Visit Sofia миналата година бяха създадени и интерактивната образователна инсталация #soWelcometoSofia на Летище София и късометражният филм „За София, с любов” на режисьорите Мартин Граховски и Петър Тухчиев. Обединените усилия на партньорите в инициативата вече очертават консистентен туристически маршрут, който посреща туристите с полезна информация на самото Летище София с инсталациите там и ги води до центъра на града и мрежата от селектирани и утвърдени места и малки бизнеси, препоръки за които могат да бъдат намерени и на сайта sosofia.com.

 

Григор Димитров с открит урок за деца: „Гейм, Сет, Мач за здравето!“

 

Най-успешният български тенисист Григор Димитров ще направи открит урок за деца в партньорство с една от водещите фармацевтични компании в България MSD. Темата на урока е „Гейм, Сет, Мач за здравето!“ и ще събере деца от различни спортни школи в столицата. Ще се проведе на 17 септември, броени часове преди най-голямото спортно събитие у нас за 2024г. – благотворителния мач на Григор Димитров с Новак Джокович, организиран от Фондация „Григор Димитров“.

Освен ценни съвети за подобряване на техниката на младите тенисисти, децата ще научат колко важна е грижата и превенцията на здравето, дисциплината и постоянството за успешното им развитие в спорта и професионалния им живот.

През 2020г. Григор Димитров създаде своята едноименна благотворителна фондация, за да насърчава развитието на децата чрез своя собствен пример и този на големите световни звезди в тениса. Да им помогне за изграждане на умения за физическа, емоционална и психическа устойчивост, желание за победа, сила на духа в пътя им към успеха. 

„За да успявам е нужна дисциплина и силна мотивация. Game. Set. Match за здравето! Успехът е постоянство! Ще се видим в София!“, сподели най-успешният български тенисист в световната ранглиста преди срещата му с децата.

Превенцията на здравето сред подрастващите е ключова тема за фармацевтичната компания MSD. Тази година MSD отбелязва своята 30-годишнина на българския пазар с поредица от инициативи, сред които е и партньорството с Фондация „Григор Димитров“ за демонстративния благотворителен мач между Григор Димитров и Новак Джокович. Компанията споделя каузата на събитието: децата и младите българи да бъдат подкрепяни в пътя им към осъществяване на целите и мечтите им, да възпитат в себе си устойчивост и сила на духа, да придобият увереност и да побеждават.

„Като глобален лидер, наша отговорност е освен разработването на иновативни лекарства и ваксини за редица заболявания, така и превенцията на здравето на всички пациенти, включително и на децата. Радваме се, че в лицето на Григор Димитров намерихме истински поддръжник на нашата мисия“, коментира Милена Органджиева, управляващ директор на MSD България, Северна Македония, Косово и Албания.