Над 60% от милениумите
биха заменили онлайн търговията със сензитивния магазин на бъдещето
Над 30% от европейците и 42% от милениумите в Европа вярват, че в следващите 10 години физическите магазини може да изчезнат. В същото време повечето от европейските потребители, и особено представителите на поколението Y (милениумите - хората на възраст 25-34 години), си представят по съвсем различен начин магазина на бъдещето, в който биха пазарували. Над 60% от тях биха заменили онлайн пазаруването с физически магазини, които им предоставят сензитивно шопинг изживяване, пестене на време, удобство при пазаруване като запазване на паркомясто, грижа за децата и зони за отдих.
Това показват данните на „Observatoire”
(„Обсерватория“) – голямото годишно проучване на една от водещите
финансови групи в Еврозоната – BNP Paribas
Personal Finance за 2018 г., което разглежда потребителските нагласи
в страните от ЕС от 1985 година и се утвърди като важен индикатор за ключови
участници в потребителския сектор и автомобилната индустрия.
През 2018 година, темата му е „Милениумите и магазините - раздялата е
далече“. А фокуса на изследването е върху хората
родени между началото на 80-те и средата на 90-те години на миналия век (милениумите).
Тяхното поколение се характеризира с полово равенство, изключително високо
образователно ниво в сравнение с предишните поколения, въпреки че притежаването
на диплома вече не е гаранция за заетост, и със стремеж за намиране на баланс
между работата и личния живот. За целите на проучването това е групата на 18-35
годишните. Значителна част от „Observatoire” 2018
е посветена на това как милениумите биха желали да пазаруват. Имайки
предвид, че те са поколението на бъдещето, проучването представя шопинг
изживяването на бъдещето и как търговците трябва да се променят с цел да
привлекат потребителите на следващите години.
Проучването бе проведено в 17 държави: Австрия, Белгия, България, Чехия, Дания, Франция, Германия, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания, Швеция, Норвегия и Великобритания. Като бяха интервюирани около 14000 европейци. Страната ни е включена за втори път в проучването.
Проучването бе проведено в 17 държави: Австрия, Белгия, България, Чехия, Дания, Франция, Германия, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания, Швеция, Норвегия и Великобритания. Като бяха интервюирани около 14000 европейци. Страната ни е включена за втори път в проучването.
Данните от „Observatoire” показват, че милениумите
биха желали магазини, в които се преплитат
онлайн и офлайн средата, които са атрактивни и предлагат
оригинални продукти. Така напр. милениумите биха искали да тестват новите си маратонки преди да ги купят. Затова искат в
магазините да има бягащи пътеки или малки баскетболни игрища, за да могат да
открият най-удобния чифт спортни обувки.
Същото се отнася и за обзавеждането за баня. Поколението Y няма да е доволно ако само види как изглежда един душ. Те искат да го
тестват: да видят каква е струята, да изпробват различни програми за
разпръскване и така нататък. Ето защо успешните търговци в сегмента „Направи си
сам“ ще трябва да осигурят тест зони в своите магазини с истински душове и
течаща вода. По подобен начин, магазините за битови уреди ще трябва да осигурят
възможност за тест на абсорбаторите, например.
По отношение на опциите за тест на продукти, 74% от милениумите и 72%
от европейците като цяло, казват че биха оценили високо, ако тестовите зони в
магазините са по-големи. Този процент е най-висок в България с 83% положителни
отговори както от милениумите, така и от хората над 35 години.
Милениумите не желаят да губят време в магазините. Например 83% от тях
искат да плащат по-бързо и без да чакат на опашки като в България този процент
е най-висок – 92%. Друго спестяващо време подобрение, което е много важно за
поколението Y е възможността за сканиране на покупките без
да се налага да се вадят от кошницата. Над 60% отговарят, че подобна иновация
би била много полезна.
Изданието на „Observatoire” за 2018 г.
показва също, че 71% от 25-34 годишните искат и по-дълго работно време на
физическите магазини. Този процент е най-висок в България с 82% положителни
отговори и най-нисък в Германия с 60%. Друго удобство за милениумите е
осигуряването на грижа за децата в магазините докато родителите пазаруват. Тъй
като много често времето за покупки е след прибирането на децата от детска
градина или училище, 49% от интервюираните заявяват, че биха избрали магазин, в
който има „занималня“.
Милениумите посочват като една от причините да не посещават физически
магазини загубата на време в търсене на място за паркиране. Ето защо 55% от тях
биха искали магазинът на бъдещето да е с опция за резервиране на паркомясто.
Контактът с търговеца е много важен за милениумите. Това е и причината
55% от тях да следват търговци в социалните мрежи докато средният процент за ЕС
е 39%. Португалците са безспорни лидери в това отношение със 77%. Във Франция и
Германия цифрите са двойно по-ниски – съответно 39% и 38%.
Милениумите проучват стоките онлайн преди да ги купят. Като част от
това проучване, 49% заявяват че гледат в социалните мрежи видео, публикувано от
търговци. Тук отново лидери са португалците с 67%, а на дъното на класацията са
словаците и чехите с 35% и 33%.
Също така поколението Y не се притеснява
да пита онлайн за продукти и услуги и 36% твърдят, че са използвали социалните
медии за тази цел, а 29% са се включвали в дискусии във форуми. Това показва,
че успешните търговци на бъдещето ще трябва да отговарят на въпроси и да
предоставят търсената информация много бързо, използвайки най-удобния за
клиента канал.
Във връзка с изданието за 2018 г. на „Observatoire” Жозе Салойо, изпълнителен директор на БНП Париба Лични Финанси заяви:
„БНП Париба Лични Финанси като част от една като една от най-големите финансови
групи в Еврозоната разполага с всички инструменти и ресурси да проучи
потребителското поведение и търсене и да очертае водещите тенденции за
бъдещето. Ние сме много щастливи да споделим изданието за 2018 г. на нашето
голямо проучване „Observatoire” и сме уверени,
че то ще помогне на бизнес общността да предложи по-добри продукти и услуги и,
че ще покаже на българите какво би било бъдещето на пазаруването.“
Няма коментари:
Публикуване на коментар