Над 50% от милениумите вярват, че в близко бъдеще консултантите в
магазините ще бъдат заменени от виртуална и/или добавена реалност и от
изкуствен интелект. Поколението Y иска да бъде
информирано за характеристиките и спецификите на продукта, но в същото време
иска да избегне контакта с хора. Те искат да откриват детайлна информация в
магазините и 81% отговарят, че за тях е важно тази информация да е същата като
в интернет, В това отношение88% от българските милениуми са дали положителен
отговор, което е по-високо от средното ниво от 81% за всички 17 страни,
включени в проучването. % положителни отговори
Повечето от милениумите (67%) биха искали да получават промоционални
оферти от сектора, от който се интересуват директно на смартфона си, а не от
консултант. Други 66% твърдят, че желаят персонализирани предложения в реално
време докато пазаруват. Това е знак, че милениумите разглеждат магазините и
интернет като неразривно свързани.
Милениумите се тревожат, че стандартизацията ще намали желанието им за
пазаруване. Над 70% от тях се страхуват, че ще имат все по-малък избор, тъй
като едни и същи търговци ще им предлагат едни и същи продукти. Ето защо 76%
заявяват, че биха посещавали магазини, които са с естетичен и оригинален
дизайн. В този смисъл, успешните търговци ще изградят общност от лоялни клиенти
като променят концепцията на магазините си.
Най-важно ще бъде магазините да промотират своята индивидуалност и
какво ги отличава и да направят всичко възможно да са оригинални и различни от
конкурентите. Стъпка в тази посока би било предлагането на оригинални продукти
като 80% от милениумите очакват магазините да разполагат със стоки, които не
могат да бъдат открити другаде. Португалците са най-ентусиазирани от
възможността да намират неоткриваемото с 90% докато българските милениуми са с
86%.
За разлика от 2016 година, когато хората бяха по-песимистично
настроени, през 2017 г., когато е проведено настоящото проучване, европейците
са по-оптимистични за своето бъдеще. Например, през 2016 г. те оценяваха
личното си положение с 5,5 от 10, а през 2017 г. се отчита повишение до 5,7. В
България показателите за 2016 г. и 2017 г. са съответно 4,2 и 5.
Милениумите са с по-положителна нагласа за ситуацията в страната си в сравнение с по-възрастните поколения. Обикновено техният оптимизъм е над средното ниво с изключение на Португалия. Като цяло 79% от милениумите вярват че бъдещето ще е по-добро. Този процент е най-висок в Дания с 86%. България е на втора позиция заедно с Румъния с 83%. Оптимизмът за бъдещето е най-нисък сред италианските милениуми със 70%.
Милениумите са с по-положителна нагласа за ситуацията в страната си в сравнение с по-възрастните поколения. Обикновено техният оптимизъм е над средното ниво с изключение на Португалия. Като цяло 79% от милениумите вярват че бъдещето ще е по-добро. Този процент е най-висок в Дания с 86%. България е на втора позиция заедно с Румъния с 83%. Оптимизмът за бъдещето е най-нисък сред италианските милениуми със 70%.
Тази нарастваща увереност е свързана се отнася и към намерението за
покупки. През следващата година 47% от европейците планират да харчат повече. В
България процентът е над средния за ЕС – 69%. Също така 35% от българите
заявяват, че през последните 12 месеца покупателните им възможности са се
увеличили.
Няма коментари:
Публикуване на коментар