В ситуацията на пандемия
тазгодишната инициатива няма да поставя рекорди в рамките на една дата, но
продължава да призовава добрия пример всеки ден
Тази есен най-мащабната
национална доброволческа инициатива „Да изчистим България заедно“ няма да проведе традиционното масово
почистване на страната. В условията на извънредна ситуация bTV Media Group ще продължи да отправя призива си към стотиците
хиляди доброволци на инициативата за ежедневна грижа към средата, в която
живеем, в съчетание с отговорност един към друг.
„Вярваме, че даването на
личен пример и поддържането на чиста природа са възможни всеки ден - без
заплаха за здравето на хората. Затова тази година, в ситуацията на пандемията
от COVID-19, нашата цел е не да поставяме нови рекорди,
като отново почистим замърсените места в България. Стремежът ни е да съхраним
постигнатото в кампанията през годините и да го надградим, като мотивираме
хората за още повече нови добри дела. Призоваваме ги да почистят градинките и любимите си места за отдих, да организират семейни
пикници с нулев отпадък, да боядисат пейките пред блока, да засаждат дървета,
да поставят къщички за птици и да предават нататък добрия пример всеки ден“,
коментира Мария Лазарова, мениджър „Социални проекти” в bTV Media Group.
Като част от глобалното
гражданско движение „Let’s Do It World”, кампанията „Да изчистим България
заедно“ ще продължи да подкрепя усилията на доброволците в Световния ден на
почистването /World Clean Up Day 2020/ и да популяризира разнообразните възможности
за подобряване на средата на живот.
От началото на „Да
изчистим България заедно“ досега близо 2 500 000 доброволци, въоръжени с
ръкавици и чували, са чистили страната. По данни на екоминистерството, те са
успели да съберат 94 338 тона отпадъци, което се равнява на над 200 напълно
заредени самолета „Боинг 747”, и да премахнат над 18 800 сметища от лицето на
България. На база постигнатите резултати в хилядите
акции по чистене, облагородяване и залесяване през 2019 г., инициативата получи
световно признание за
обединяването на най-голям брой доброволци на глава от населението в името на
зелената идея – 6,2%, сред 180 държави, участващи в голямото почистване на
планетата.
Според национално
представително проучване на „Маркет линкс“, проведено през май тази година, bTV е медията, проявяваща най-сериозна
ангажираност по отношение на важните за обществото теми като околна среда,
образование, здраве и други.
Няма коментари:
Публикуване на коментар