В кампанията за спорт, творчество и превенция се
включиха над 22 000 участника от цялата страна
Съюзът на пивоварите в
България /СПБ/ беше отличен с две награди от ПР и медийната индустрия в
конкурсите за най-креативни и ефективни комуникационни кампании - PR приз на БДВО и годишните награди на B2B медия. Заслужените отличия бяха връчени за националната
кампания „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“ – инициатива на СПБ и
членовете на организацията за превенция на употребата на алкохол от подрастващите и в подкрепа на здравословния
начин на живот на семействата.
„За нас наградите
отразяват усилията, които ние в СПБ и партньорите ни в кампанията полагаме
години наред, за да могат деца и
родители да участват в безплатни превантивно-образователни, спортни и консултативни
инициативи. Правим всичко възможно, за да се промотира
физическото и творческо възпитание на децата и универсалната превенция. През
2019 г. отново се фокусирахме върху малките населени места, районите с по-слабо
икономическо развитие, семейства в риск и ромски училища. С радост мога да
заявя, че по този начин заедно с партньорите осъществихме много стойностни
инициативи, които бяха отличени от БДВО с втора награда в категорията за
най-добър проект в публичния сектор“, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен
директор на СПБ.
Благодарение на
партньорската мрежа на СПБ кампанията достигна до много повече градове и до
различни групи хора, които с грижа за децата си и тяхното бъдеще се включват в
дейностите. Само през 2019 г. в 7 области в страната са проведени спортни
празници и образователни инициативи с впечатляващите 22 000 участници, а
директно състезавалите се в игри и творчески активности, са 15 200 души. През
последните 5 години общият брой на участниците в кампанията е над 55 000 родители и деца.
Летни академии за деца и
родители, спортни състезания, обучения за оцеляване сред природата, творчески
работилници, включително с малцинствени групи и семейства в риск, са част от
атрактивните обучителни дейности, извършени през 2019 г. Други ключови
инициативи са организирани с ученици в училища в Смолян, Видин и Благоевград, в
партньорство с ГД ,,Национална полиция“ и Областните дирекции на МВР в
съответните градове. Голям брой деца се включиха в състезания и демонстрации, творчески конкурси
за есета и рисунки по темите за превенцията и живот без зависимости, народни и
спортни танци и забавни игри във формата ,,мама, татко и аз“.
Само през миналата година
са реализирани 130 събития, включително и с харесваната от родители и
подрастващи „Детска лятна полицейска академия“ в община Велико Търново. Там
заедно с общината и сдружение ,,Св. Иван Рилски“ бяха изградени площадки за
оцеляване в природата и приложно колоездене, които привличат интереса на млади
и възрастни. От миналата седмица там вече функционира и нова площадка за
обучения при бедствия и аварии, както и Лятна читалня за деца и възрастни.
Всички тези обекти са създадени и се поддържат в партньорство със СПБ.
През 2020 г. кампанията
на Съюза на пивоварите за спорт, творчество и превенция продължава и в София,
макар и при доста ограничен график, заради Covid 19. Заедно
със столичния Превантивно-информационен център по проблемите на наркоманиите
СПБ вече организира редица интерактивни дейности за превенция и живот без
зависимости. Стартираната Лятна академия на Превантивния център под мотото ,,Избирам
себе си“ включва широк кръг инициативи за децата между 10 и 15 години, които ще
продължат до 23-ти юли и са напълно
безплатни за всички. В рамките на Академията тийнейджърите тренират различни житейски умения
чрез работа в група. справяне с проблеми, активно слушане, лидерски умения,
себеоткриване, критично мислене, поемане на отговорност, самооценка, създаване
и спазване на правила и др. Всичко това се случва в общинския Дневния
консултативен център за деца, юноши и родители в София. През забавлението и готвене, спортуване,
креативни дейности, морски шах на открито, кула на силата, творчески занимания
и състезания, тийнейджърите развиват полезни умения и практики за своето бъдеще.
Проведените
в периода 2011-2019 г. проучвания с фокус групи от родители за анализ и
преодоляване на проблемите, свързани с подрастващите, заплахите за тях и
зависимостите показват, че очакваните превантивни практики за въздействие на
децата са именно спортните и творчески занимания.
С изградените по
кампанията на СПБ партньорства с ГД ,,Национална полиция” - МВР, Столична община, община В. Търново,
Превантивно-информационния център по наркомании
/ПИЦ по ПН, София/,
сдруженията „Св. Иван Рилски”, „Янтра 2001”, асоциация ,,Родители“, областните
дирекции на МВР и Пожарна безопасност, редица училища и др. се постига висока
степен на обществена подкрепа и по-добра среда за развитие на подрастващите.
Посредством
партньорството с ГДНП, социалният проект на СПБ - „Спортът е по-добрият начин
децата да пораснат“ се отразява в отчетите на МС по изпълнение целите на:
Националната програма за закрила на детето, Програмата за развитие на младежта
и в Националния съвет за превенция на престъпността.
Няма коментари:
Публикуване на коментар