Не хора със специални потребности, а хора със
специални способности“;
Ако има кой да те научи как да гледаш на живота
отвисоко, то това най-вероятно е човекът с ръст 128 см;
Ако има кой да те научи как се печели битка, то това
е спортистът с увредено зрение;
Ако има кой да те научи на умението да изслушваш, то
това е човекът с увреден слух;
Ако има кой да те научи какво е да си щастлив като
помагаш на другите, то това е кучето-терапевт;
И още много други. Запознайте
се с всички герои и предложете нов на www.mostove.net.
Общност Мостове стартира
първата си кампания за промяна в нагласите на обществото към хората с
увреждания и на хората с увреждания към самите себе си.
„Всеки човек е специален.
И няма причина хората да се делят. Често говорим за „достъпна среда“, но тя не
се изразява само във физическа достъпност. Достъпната среда е целият заобикалящ
ни свят, отношението на случайните хора по улицата, на съседите, на лекарите,
на учителите, на работодателите. На политиците. Бариерите понякога са суеверия,
понякога са липса на опит в общуването с различни хора с увреждания. Мащабът на проблема, който засягаме е трудно измерим с
точност, но със сигурност наличните данни сочат голяма група от населението.
Над 660 000 души в България имат някакво увреждане, това прави почти 1/7 от
населението“, коментират от Сдружение Общност Мостове.
Обществените нагласи са в
основата на всички проблеми и всички решения. Затова е важно човекът с
увреждане да бъде изваден от анонимност и да бъде представен като личност с
име, образ, характер, професия, постижения, разбирания и стремежи.
Основен партньор на кампанията е групата за стратегически и творчески
комуникационни решения Ogilvy Group Bulgaria. „Идеята се базира на отказа да делим хората на
такива в норма и такива с увреждания. Предпочетохме да фокусираме вниманието си
върху хора със специални способности – знания, умения, опит, които си заслужава
да бъдат чути, видяни, разбрани, споделени. Така избрахме 8 човека, с които да
зададем рамката на творческата платформа – колоритна и позитивна, от която
всеки може да научи нещо“, споделя Милена Крумова, творчески директор на Ogilvy
Sofia.
Идеята на платформата е
да бъде отворена, за да приобщава повече хора, които променят нагласите. Затова
и в сайта има специална секция, в която всеки може да предложи герой. В
основата на разработването на сайта е целта той да бъде достъпен за максимално
широк кръг от хора. Към момента е използван шрифт, подходящ за дислектици, а
съдържанието е достъпно и за незрящи, като технологичното обогатяване
продължава. Това е и първата кампания, в която част от съдържанието ѝ е снимано от незрящия фотограф
Дилиян Манолов, който е и един от представените в платформата герои.
„Дълбоко вярваме, че
комуникационната индустрия има съществена роля във формирането на обществените
навици, вкус и поведение. В този смисъл, част от дългосрочната стратегия на
групата е да подкрепя финансово и творчески проекти в две основни направления:
хора в неравностойно положение и млади таланти, които не разполагат с
необходимите средства, за да развият способностите си“, коментира Екатерина
Тупарева, главен изпълнителен директор на Ogilvy Group Bulgaria.
Каузата на Общност
Мостове обедини и вдъхнови голям екип да предостави услугите си безвъзмездно:
агенциите Ogilvy Sofia, MindShare, Metric DS, Knoway, продуцентската компания
Know How Films и сформирания от тях екип от над 20 души, начело с режисьора Еди
Шварц, оператора Теодор Фичев и фотографа Златимир Араклиев.
Няма коментари:
Публикуване на коментар