Translate

понеделник, 26 януари 2015 г.

В здравната система спешната помощ е най-болната

Спешната помощ е сред най-болните звена на системата и се нуждае от бързи и радикални мерки. Това каза в интервю за БТА директорът на Изпълнителната агенция "Медицински
одит" доц. Златица Петрова. При никакви обстоятелства пациент по спешност не бива да бъде връщан или препращан без адекватни животоспасяващи действия и без специализиран оборудван транспорт, допълни доц. Петрова.  По думите й върхът на айсберга в здравеопазването е спешната помощ - това е най-видимата част, най-болезнената, най-реактивната и би трябвало усилията да се съсредоточат в организацията на цялата тази дейност.  Най-честите жалби на пациентите през миналата година са били свързани с качеството на оказваната медицинска помощ - 68 на сто от оплакванията са по повод своевременността и адекватността на лекарската помощ. Близо всяка трета жалба е била свързана с ограничен достъп до медицинска помощ, като се посочва липса на лекар, липса на апаратура, липса на възможност за извършване на пълен обем изследвания.  През миналата година са били извършени 475 проверки, като 11 от тях са по самосезиране на агенцията. По жалби са били извършени 306 проверки. Има и 59 проверки, извършени по документи. Агенцията извършва и тематични проверки за спазването на различните медицински стандарти или при извършвани преразходи, допълни доц. Петрова.  Здравната каса нито има експертен потенциал за проверки на качеството на оказваната медицинска помощ, нито има такива правомощия, смята доц. Петрова. Тя изрази абсолютно отрицателното си мнение за евентуалната възможност Касата да контролира качеството на медицинската помощ

 www.manager.bg  

Няма коментари:

Публикуване на коментар