понеделник, 26 януари 2015 г.

Наглият автопарад на НСО



Точно в края на годината, когато текат хуманитарни кампании за болните и изнемогващите от глад и лишения, службата за охрана реши да се похвали с новите лимузини на министрите.
Трябва да си чужд на ЩЦ истинския живот,да си душевно осакатен и без сетива за страдани-на другите, за да организираш такова пошлопредставление между Коледа и Нова година, и то в най-бедната държава в ЕС.Без капчица срам и свян на 29 декември НСО показа на медиите новите седем лимузини „Ауди А8", купени от службата през октомври 2014 г. Цената им е 723 275 лв. без ДДС. Видимо доволен, началникът на НСО ген. Ангел Антонов обясни скандалната демонстрация със смешен аргумент: така медиите ще се уверят, че доставените автомобили отговарят на техническата спецификация, обявена в документацията за провеждане на обществената поръчка. И за да не бъде разбран погрешно, генералът помести съобщение в сайта на НСО, в което четем:Намираме това за важно, защото след стартирането на процедурата за доставка в някои електронни медии бяха разпространени видео и фото материали, създаващи неправилна представа в гражданитеи обществеността за оборудването на автомобилите. При провеждането на обществената поръчка се придържахме към стандартното изпълнение на базовия модел, за да постигне най-добър баланс между изисквания и цена...И каква е неправилната представа, която толкова подразнила генерала? Вместо да се засрами от дразнещия автолукс, той недоволства от любопитни медии, пъхащи си носа в екстрите на властта.Вижте как изглеждат тези палати на четири колела и ще разберете защо министерските кресла са толкова желани. Всяка от лимузините струва по 124 000 лева, което поражда серия от въпроси. Например защо преди две години Народното събрание купи 75 автомобила „фолксваген Пасат", всеки на цена от 40 570 лева без ДДС, а за министрите се купуват почти три пъти по-скъпи лимузини? Кому е нужен такъв разкош и защо ни се показва точно в дните на смирение? Всъщност това е първата обществена поръчка, направена от новия началник на държавната служба, което обяснява желанието му да покаже, че документално всичко е наред.Може документално да е изрядно, но морално е недопустимо. На фона на раздрънканите линейки, на системния дефицит в болниците и липсата на лекарства това е безочие без прецедент.Позволявам си този тон, защото на 19 декември, в последния работен ден на Народното събрание за 2014 година, депутатите отхвърлиха предложението ми в Бюджет 2015 парите за НСО да се намалят само с един милион и да станат 30 милиона.Вместо да се изчерви от срам, че има безобразно висок бюджет, за да охранява десетина лица, десет дни по-късно ген. Антонов направи парад на луксозния си автопарк. Народът изнемогва, а претори-анската гвардия на властта се пъчи с лимузините на министрите. Което за сетен път доказа правотата на мое предложение отпреди три години:НСО да се закрие, охраната на властта да се трансформирав дирекция към МВР и най-важното - въпросната служба да не е първостепенен разпоредител с бюджетни средства.Не е нормално заради сигурността на президента, премиера, шефа на парламента и на още неколцина т.нар. застрашени лица всяка година да харчим 31 милиона.Това е чудовищен разход за опърпана държава като България, в която лекари и учители са с унизителни заплати, а милион пенсионери са на границата на физическото оцеляване.Затова пак ще го кажа: след смъртта на граничен полицай заради остаряла техника авто-парадът на 29 декември граничи с пошлостта и цинизма. И да не пропусна - същия ден в Монтанско пациент почина в бедстваща линейказакъсала в снежните преспи.Справка в интернет ще покаже, че в подобна кола („Ауди А8"), се вози и канцлерът на Германия. В случая ползваме тази поговорка: „Видяла жабата, че подковават коня, и тя си вдигнала крака".Интересно защо прекият ръководител на ген. Антонов не спря трагикомич-ния автопарад на НСО? Защо държавният глава, който е патрон на хуманитарната кампания „Българска-а Коледа", не смъмри генерала за демонстрирания по Коледа авторазкош?Вероятно защото бронираната президентска лимузина струва един милион лева, а и Плевнелиев си пада по сладкия живот. Затова служебният премиер Близнашки даде допълнително близо един милион на Росен Плевнелиев и Маргарита Попова, за да пътуват по света до края на 2014-а. Благодарение на което вице-то се разходи до Мароко по важни държавни дела. Толкова важни, че само БНТ отдели една минута за мароканския воаяж на Попова. За да оправдае командировката на своя пратеник.Тъй като все още не сме президентска република, подчиненият на президента генерал уважи парламента и дни преди зимната му ваканция посети Комисията за контрол на службите. Но не за да се оправдава, а за да иска. Пред депутатите Антонов проплака, че бюджетът на службата е свит до скромните 31 616 000 лева.И ако това са крайните цифри, каза той, ще се наложат съкращения в НСО. От думите му узнахме, че не е отпаднала необходимостта от охрана на директора на БНБ Иван Искров и продължава да е пазен председателят на ДПС Лют-ви Местан. Не била отменена опасността за депутата Делян Пеевски, но той продължавал да отказва държавна охрана.Последното прозвуча трогателно, даже героично.Върхът на нахалството обаче бяха последните му думи пред комисията: Имаме сериозен проблем с авто-парна. В момента работим на зъби и нокти, за да осигурим необходимия транспорт на всички, които са по закон...И кои по закон са свещени особи, струващи ни 31 милиона? Росен Плевнелиев, Бойко Борисов, Цецка Цачева, Иван Искров, Лютви Местан и още неколцина, застрашени от народната любов.Струва ли тяхната охрана 31 милиона?Трябва ли заради шепа управници да поддържаме миниармия от офицери и сержанти?Погледнем ли автомобилния парк на службата, НСО наистина е малка армия, където има не само бронирани мерцедеси и беемвета, но и бронетранспортьори, линейки и пожарна. Да не говорим за камериерите, готвачите, сервитьорите и дегустаторите на храна и напитки, също окичени с пагони. Както бе по времето на Тодор-Живковото Управление за безопасност и охрана (УБО).Затова ли скачахме по площадите на 10 ноември 1989 година? За да заменим УБО с НСО?


 В „Галерия

Няма коментари:

Публикуване на коментар