Translate

неделя, 2 август 2015 г.

91% от консумираното у нас пиво е родно производство



Въпреки ежегодно нарастващия внос от страни на ЕС и трети пазари българите предпочитат произведената в страната бира.
Според данни на Съюза на пивоварите в България (СПБ) 91% от консумираното у нас пиво е произведено от компаниите, членове на браншовата организация.
Според данни на СПБ през 2014 г. на българския пазар са продадени общо 5 230 000 хектолитра бира - близо 5 % по-малко от предходната година. Консумацията на глава от населението е 72 литра, равняващи се на 218 чаши от 0,33 литра или с 2 литра (6 чаши) по-малко в сравнение с 2013 г. През 2014 г. се наблюдава увеличение при продажбите на бира в кенове, които заемат 13% от общия дял. ПET бутилките продължават да водят в класацията с 59%. Делът на стъклените бутилки е 23%, а на наливното пиво – 5%. За първи път от 15 години насам браншът отчита лек спад в продажбите на пластмасови бутилки пиво.
Ръстът в реализацията на бира през канала „модерна търговия“ т. е., чрез търговските вериги и спадът на консумацията в заведенията (ХоРеКа) продължава като тенденция. Съотношението на продажбите през сектора ХоРеКа (т. нар. „студен пазар) и през магазинната мрежа (т. нар. „топъл пазар“) е 20% към 80%.
„Анализирайки най-новите данни за бирения сектор, заслужава да откроим факта, че пивото продължава да бъде любима напитка на сънародниците ни. Това твърдение отново се подкрепя и от наскоро изнесените резултати от агенция Маркет Линкс. Според проучването 78 % от пълнолетното население у нас консумира бира. Тяхното предпочитание към категорията не се влияе съществено от размера на доходите или от местоживеенето им. Данните съвпадат и с резултатите от провежданите от СПБ регулярни проучвания, според които бирата се радва на широка популярност у нас и е оценявана от респондентите като натурална и подходяща за балансирания стил на живот напитка“, коментира Ивана Радомирова , изпълнителен директор на СПБ.
През настоящата година продажбите на 6-те пивоварни кампании са в същия обем като през първото шестмесечие на 2014 г. - 2 540 000 хектолитра, а инвестициите от началото на годината досега възлизат на 19 млн. лв. И през 2015 г. членовете на СПБ залагат на иновациите и разширяването на портфолиото си. От тази година българите вече се радват и на още 6 нови марки, позиционирани на пазара - Ариана радлер Лимон, Бъз и Мента, Загорка ретро, Kamenitza Свежо, Kamenitza Fresh Бъз&Лимон, Staropramen Granat, Corona Extra.
СПБ продължава да развива активно и станалите вече традиция инициативи за социална отговорност. Основната обществено-полезна програма на браншовата организация е “Спортът е по-добрият начин децата да пораснат”, чиято цел е да насърчава масовия спорт като алтернатива и превенция на експериментирането с алкохол от лица под 18 години. Само през първите 6 месеца на тази година в кампанията са се включили над 2000 участници. В голяма степен това се дължи и на силните партньорства в лицето на Столична община, Главна дирекция «Национална полиция», Министерство на младежта и спорта, редица неправителствени и спортни организации.
Нов фокус в дейността на СПБ е стартиралата през 2015 г. общоевропейска кампанията LOVE BEER за популяризиране на модерната бирена култура. И тази година пивоварният сектор е единственият в България, който се обединява и организира съвместно инициативи в подкрепа на категорията и бранша като цяло. Кампанията опровергава митове за пивото и извежда на преден план най-ценните му характеристики - натурална, нискокалорична и подходяща не само за мъжете, но и за нежния пол напитка. Иновативният проект акцентира именно върху емоцията от консумацията на пиво през погледа на дамската аудитория, която все повече оценява бирата като подходяща напитка за всеки повод и активен начин на живот.

Няма коментари:

Публикуване на коментар