Translate

понеделник, 4 юли 2011 г.

Евтаназията е предумишлено убийство

Аз съм против приемането на закон за евтаназията не само защото предложеният законопроект е много слаб. А и защото съм против узаконяването на евтаназията. Това е предумишлено убийство. Прави се опит някой да се освободи от отговорност и да се извърши такова убийство. В този законопроект на Любен Корнезов като че ли се бута напред максимата на Сталин: "Има човек, има проблем, няма човек, няма проблем." Това все пак е логиката човек, на чийто гръб лежат няколко десетки милиона убийства. Ние не можем да разсъждаваме така и аз отхвърлям категорично тази логика.
На живота трябва да се гледа като на дар от Бога. Той трябва да се приеме и с хубавите, и с лошите неща. Животът не е само весели неща. Има и мъка, и страдание. Нашите усилия трябва да бъдат насочени към това да помогнем на болните хора, които са в тежко състояние, да понесат по-леко страданието, да бъдат с близки. Към това трябва да си насочени усилията ни, а не да ги избиваме!
Законопроектът е слаб, защото няма дефиниция какво е нелечимо заболяване. А все пак върху него почиват уж предложението и всички останали текстовете. Убеден съм, че този закон не може да бъде приет по един куп причини. Първо, противоречи на конституцията, на всеобщата харта за правата на човека на ООН и още на един куп други международни документи. Животът е това, което е ценно. Какво излиза - че ако не се чувстваш полезен в обществото, айде - да си ходиш! Ами аз познавам много хора, които не са полезни на обществото. Значи ли, че те трябва да бъдат умъртвени?! Това не е основание да ги избием.
Д-р Стойчо Кацаров - Център за защита правата в здравеопазването
В-к "Стандарт"

Няма коментари:

Публикуване на коментар