Компанията разшири предлагането на щадящи природата
продукти и вложи над 150 000 лева в реализацията на социални проекти
В десетата година от навлизането си в България, dm отчете рекорден
оборот от 151,86 млн. лева за финансовата година 01.10.2018–30.09.2019 г.,
което е ръст от 14,93% спрямо предходния отчетен период. Това отрежда лидерска позиция на компанията
в сектора на търговията с дрогерийни стоки у нас по показателя оборот. Този
ръст е по-висок от средния за концерна dm.
През изминалата финансова
година dm България направи инвестиции в размер на 7,13 млн. лева в България. Те
бяха реализирани основно за разширяване и модернизиране на филиалната мрежа,
като в периода 01 октомври 2018 г. – 30 септември 2019 г. бяха открити 7 нови
магазина. Така dm вече има 80 магазина в 26
града като последният от тях беше открит в началото на месец септември 2019 г.
в София. Плановете на компанията са през следващата финансова година да бъдат
открити още 7-8 магазина. С разширяването на филиалната мрежа, нарасна и борят
на служителите, които вече са 751.
dm инвестира усилено в развитието на професията
„дрогерист“ - човек, който може да
предостави най-компетентна консултация на клиента в магазина. Това е професия,
която в страни като Австрия и Германия съществува от повече от 40 години и е
базова за сектора с дрогерийни стоки.
През 2017 година група от 4 служители премина 10 седмично обучение по специална програма в Австрия. Следващата стъпка беше изграждането на партньорство с Професионалната гимназия по екология и биотехнологии в София, с която беше разработен курс за обучение на dm дрогеристи в България, базиран на опита на преподавателите от гимназията и австрийската програма. До момента 40 служители на dm са преминали едногодишно специализирано обучение. На 01 октомври 2019 г. стартира нов курс, в който участват 70 служители.
През 2017 година група от 4 служители премина 10 седмично обучение по специална програма в Австрия. Следващата стъпка беше изграждането на партньорство с Професионалната гимназия по екология и биотехнологии в София, с която беше разработен курс за обучение на dm дрогеристи в България, базиран на опита на преподавателите от гимназията и австрийската програма. До момента 40 служители на dm са преминали едногодишно специализирано обучение. На 01 октомври 2019 г. стартира нов курс, в който участват 70 служители.
По инициатива на
компанията новата професия бе включена в Националната класификация на
професиите и длъжностите с официално наименование „Консултант по козметични,
парфюмерийни и биологични продукти и битова химия“. Освен това от следващата
учебна година дрогеристи ще могат да бъдат обучавани и в системата на дуалното
обучение - ученици от гимназиалния курс ще преминат 5 годишен
курс на обучение. През първите три години учениците ще получат задълбочена
теоретична подготовка / за състава на продуктите и е изучавал предмети
като ботаника, наука за храненето, химия, органи и системи и много други/. Те ще изучават както общообразователни предмети според държавните
образователни изисквания, така и специализирани дисциплини. Реалното
практическо обучение ще бъде в 11-и и 12-и клас. Тогава учениците ще имат 2 дни
в 11-ти клас и 3 дни в 12-ти клас седмично практика в магазините на dm и ще придобият ценен опит за това как работи една компания в сферата на
търговията на дребно с дрогерийни стоки.Консултантите
с подобен профил ще осигурят още по-компетентна консултация в магазините, което
изцяло ще промени сектора на модерната търговия у нас.
Като част от най-голямата
компания за търговия с дрогерийни стоки в Централна и Източна Европа, dm България подкрепя активно и зелените политики
на концерна като разшири асортимента си с продукти, щадящи околната среда - например
четки за зъби с бамбукови или дъбови дръжки, метални сламки и по-щадящи
природата перилни и почистващи препарати. Освен това, компанията подкрепя и
инициативи за намаляване на пластмасовите отпадъци и инвестира активно в
намаляване на въглеродния отпечатък от дейността си.
Важна част от
корпоративната култура на dm е да поставя човека в центъра на своята дейност. Затова компанията инвестира
и повече от 150 000 лева в подкрепа на социални кампании, обединени под
мотото „За по-добър свят заедно“. Сред тях са дългогодишните кампании „Веселите
зъбки“ и „Слънчеви деца“; в рамките на последната dm за трета поредна година подкрепи фондация „Живот със Синдром на Даун“ с
парично дарение от 10 000 лева. Повече от 17 000 лева бяха дарени и
за проекта „Оле Мале“ на фондация „Майко мила“, който има за цел да помогне
майки на деца с увреждания да работят и да се издържат сами.
dm България за втора година провежда и кампанията „Капачки за усмивки“, в рамките на която във всички магазини на веригата се събират пластмасови капачки, един от петте най-големи замърсители на световните океани, и се предават за рециклиране. До момента са събрани над 17 тона капачки, а със средствата от рециклирането им са закупени три медицински уреда за СБАЛ по детски болести „Проф. д-р Иван Митев“, София - един инфузомат-помпа и два пациентни монитора.
dm България за втора година провежда и кампанията „Капачки за усмивки“, в рамките на която във всички магазини на веригата се събират пластмасови капачки, един от петте най-големи замърсители на световните океани, и се предават за рециклиране. До момента са събрани над 17 тона капачки, а със средствата от рециклирането им са закупени три медицински уреда за СБАЛ по детски болести „Проф. д-р Иван Митев“, София - един инфузомат-помпа и два пациентни монитора.
На 01 септември т. г. dm
България стартира и кампания за събиране на средства за SOS Детски селища
България в подкрепа на Звено „Майка и бебе“ в гр. Габрово . За периода
01.09.2019 – 31.01.2020 компанията ще дари по 30 стотинки от всяка покупка на
бебешки пелени с марка babylove на сдружението. Като компания, която поставя
човека в центъра на своята дейност, dm България подкрепя и важни социални каузи, които помагат за
подобрението на живота на много хора.
Като компания, която
стимулира и подкрепя опазването на околната среда, dm България обръща внимание
на малките стъпки, които водят до това. Най-новата инициатива на dm за опазване на природата дава възможност на
всеки да направи първата крачка като не купува найлонови торбички. В рамките на
два месеца, dm акцентира върху устойчивото развитие, като всеки клиент, пазарувал
продукти от марките dmBio и alverde на стойност над 30 лв. в периода 03.10 – 27.11.2019
г., получава като подарък чанта bring it bag за многократна употреба.
Ако клиентите се върнат в периода 28.11.2019 – 01.09.2020 г. с чантата във
филиал на dm, ще могат да се възползват от специални промоции,
които ще бъдат обявявани всеки месец на www.dm-drogeriemarkt.bg.
С цел допълнително намаляване
на въглеродния отпечатък от дейността си, компанията внедрява енергоспестяващи
системи за осветление и климатизация в своите магазини, централния офис и
разпределителния си център. До момента половината от dm магазините в България са с последно поколение LED осветление, което пести до 45% енергия. Освен това цялата техника в централния
склад е с щадящи околната среда и здравето на служителите гел батерии, които не
отделят газ при зареждането. Там е инсталирана и енергоефективна термопомпена
климатична система.
В синхрон с политиката за устойчиво развитие от 1989 г. dm предлага собствената марка сертифицирана натурална козметика alverde, а от 2015 г. сертифицираните био храни dmBio. Освен това, във всички dm марки, най-голямата от които е Balea, не се съдържа микропаластмаса, която е един от основните замърсители на реките и океаните.
В синхрон с политиката за устойчиво развитие от 1989 г. dm предлага собствената марка сертифицирана натурална козметика alverde, а от 2015 г. сертифицираните био храни dmBio. Освен това, във всички dm марки, най-голямата от които е Balea, не се съдържа микропаластмаса, която е един от основните замърсители на реките и океаните.
Компанията предлага и
препарати, които щадят природата, тъй като са с по-малко агресивни химикали и
не се отлагат в почвата или водоемите. Те са високо оценени от хората, а
качеството им се доказва от факта, че пет продукта от dm марката Denkmit nature са първите почистващи препарати в Германия, които получиха немския
сертификат „Син ангел“ /Blauer Engel/ за екологични продукти.
Във връзка с финансовите
резултати и инвестициите на компанията Андрей Петров, председател на Борда на
управителите на dm България, заяви: „Ние сме много горди, че за поредна година
отбелязваме рекорден оборот и двуцифрен ръст на бизнеса на компанията, което ни
прави безспорен лидер в сектора у нас по този показател. Фактът, че имаме над 1
милион клиента месечно показва, че хората ни вярват и избират нашия бизнес
модел, който им предлага огромен избор от над 14 000 продукта, възможност
да пазаруват в модерни и уютни магазини и да получат компетентна консултация. Това
се доказва и от последното проучване на агенция Spectra в България, според
което над 90% от анкетираните заявяват, че са изключително или много
удовлетворени от нашата компания. Според мен за това играят много голяма роля и
социалните инициативи, които нашата компания реализира в подкрепа на важни за
хората проекти и устойчиво развитие.“
Няма коментари:
Публикуване на коментар