Посетителите може да видят откровено лоши и доста сполучливи копия на световни марки. Сред изложените вещи са "луксозни" чанти, чиито дръжки не са зашити качествено и се късат от минимално количество багаж.
Като много опасни са представени и увреждащите зрението фалшиви слънчеви очила без предпазващ ултравиолетов филтър. Изложеното в експозиция "марково" яке пък е ушито от материал, който не позволява на кожата да диша. А металното покритие на бижута-ментета предизвиква обриви и други алергии. В сайтовете за групово пазаруване пускат фалшива козметика, която може да предизвика алергични реакции. Ето защо от Столичната регионална здравна инспекция съветват да се купуват само стоки с етикет на български и данни за вносителя.
Напоследък от Агенция "Митници" отчитат нова мода при ментетата. Те се внасят поотделно-стоката и фалшивия етикет на известна марка.Така е по-трудно да се разбере, че блузката, дънките или парфюмът са имитация.
Засичани са и лепенки с логото на Apple, които се слагат върху лаптопи и други
устройства, имитиращи продуктите на американската фирма.
Над 25 пратки с фалшиви стоки се задържат всеки месец у нас. А хванатите опаковки за козметика, стикери и етикети от началото на годината са повече от 200 000 артикула, предназначени за модни и козметични производства, а заедно с шишенцата и кутиите за цигари броят им надхвърлял 21 млн. броя.Повече от 60 000 различни ментета са хванати от началото на т.г.
Най-много ментета влизат от Китай, Кувейт, Дубай и Тайланд.
Няма коментари:
Публикуване на коментар