Всеки пети българин знае, че спортът е
по-добрият начин децата да пораснат, сочи изследване
Четвъртокласници и петокласници от 3 училища в Пазарджик
се включиха в заключителния за тази година спортен празник, част от превантивната кампания „Спортът е по-добрият начин
децата да пораснат“ на Съюза на пивоварите в България (СПБ). Партньори
на събитието са ГД „Национална полиция” и Областната дирекция на МВР.
В инициативите
под надслов „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“ за последните 10
месеца участваха 14 000 души от София, област Велико Търново, Добрич, Рибарица,
Пловдив, Сливен.
Кампанията
обединява деца и родители в спортни игри, обучения и консултации вече шеста
поредна година. Начинанието има за цел да популяризира масовия спорт и
физическото възпитание на подрастващите като платформа за универсална
превенция.
И тази
година в кампанията СПБ заложи на спортни прояви и състезания, съчетани с
образователни интерактивни занимания и консултации за превенция. Целта е на
колкото се може повече деца, родители и семейства да се предлагат безплатни
възможности за физически активности и обучителни дейности като модел за
здравословен начин на живот и алтернатива на
експериментирането с алкохол от подрастващите.
За
всички участници СПБ осигури поощрителни и образователни награди, а за
училищата и центровете по превенция - комплекти за масов спорт и пътна
безопасност. Със специално внимание и подкрепа се ползват децата и младежите,
останали без родителска грижа, защитените жилища, кризисните центрове.
Благодарение
на партньорството на СПБ с община Велико Търново, сдружение „Св. Иван Рилски” и
Областните дирекции на МВР и Пожарна безопасност 22 населени места от региона
са обхванати от програмата за спорт и превенция. През летните месеци в тях
ежеседмично са провеждани турнири, демонстрации за лична безопасност,
обучителни игри и туристически разходки. Впечатляващото е, че участниците в тях
са ентусиасти от различни възрастови групи - от 8 до 80 години.
„За
разлика от други подобни социални инициативи ние нямаме известна личност за
лице на кампанията, но имаме доверието, организационните умения и всеотдайното
сътрудничество на уважавани неправителствени сдружения и официални институции“ коментира
Ивана Радомирова – изпълнителен директор на СПБ. Тя допълни, че най-ценното,
което постигат заедно организатори и участници, е, че програмата за спорт и
превенция все повече се разширява, набира нови съмишленици и се утвърждава като
национална кампания.
Думите
й се потвърждават и от проведеното през октомври тази година национално
представително изследване на агенция „Ипсос”, според което всеки пети българин
знае, че спортът е по-добрият начин децата да пораснат. Постигнатите през
годините резултати и все по-голямата популярност на програмата стимулират
организаторите още повече да разширяват обхвата на дейностите, да привличат
нови партньори и да работят с колкото се може повече деца и техните родители.
.
Няма коментари:
Публикуване на коментар