Translate

сряда, 2 юли 2014 г.

Congratulations: 55 мисли на 55-годишния Бойко Борисов



Настоящият лидер на ГЕРБ и бивш министър-председател, столичен кмет и главен секретар на МВР Бойко Борисов навърши 55 години. Няма съмнение, че личността му предизвиква полярни мнения, но едно не може да му се отрече - цветистия език и умението да оставя след себе си фрази, които трайно влязоха в политическия фолклор.
"Дневник" ви предлага 55 избрани цитата на Борисов, без претенции за изчерпателност. 1. По теорията на вероятностите или кривата на Гаус винаги има някакви случайни точки. Не може да не стане инцидент. Пази Боже да не става. Една домакиня мие чаши и чинии всеки ден, но все й се случва да се пореже, нали? Просто не може да не се случват такива неща. Борисов като собственик на охранителната фирма "Ипон" пред журналисти през юли 2001г. (месец и половина преди да бъде назначен за главен секретар на МВР) на въпрок за зачестилите случаи, при които полицаи и охранители стрелят безразборно по улиците и убиват беззащитни хора 2. "Виждате ли какво става, ние ги хващаме - те ги пускат". Реплика към съдиите през 2002 г. Поводът е решението на Софийския градски съд да освободи т.нар. "рибари бомбаджии", взривили автосервиз в центъра на столицата. Арестуваните обясняват следите от взрив по ръцете си с това, че са били на риба, а съдът приема показанията им за достоверни. След репликата Борисов беше подиграван, че е повторил думи на лейтенант Кобрети от филма на Силвестът Сталоун "Кобра". През 2012г. в телевизионно интервю Борисов обясни, че репликата не е негова. 3. Две репортерки от столични издания се спречкват коя да седне до генерала. В крайна сметка сядат и двете. Едната обаче е недоволна: "Ген. Борисов, преди два месеца, като бяхте в Бургас, дадохте на колежка да Ви пипне по мускула. На друга няма ли да позволите?" "Няма проблем. Всеки може да ме пипне по мускула", предразполага главсекът и ръката му извършва плавно движение към гръдния мускул. С длан той опипва какво е положението и всъщност показва на колежката къде трябва и тя да постави своята. "Много ми хареса предния път като написахте, че съм се правил на умряла лисица", доволно поклаща глава главсекът." Из репортаж на Божидар Божков във вестник "Сега" през 2002г. за обиколка на Борисов в Слънчев бряг 4. Не ми е в главата да правя партия. За политиката трябва да узрееш, да си над 50, да си умел и прекипял. Октомври 2005г. Борисов коментира намеренията си за бъдещето по време на кметските избори 5. Аз правя следното социологическо проучване за себе си - излизам на улицата и си ходя. Щом хората ми викат: "Здравей, кмете, дръж се, не им се давай!" и дори "Пази се, чедо!" - това ми е моята социология. Кметът Борисов през 2007г. изяснява как проучва одобрението към себе си. В следващите години фразата "моята социология" беше повтаряне многократно все в същия стил, но с леки вариации 6. Ще се радвам Ахмед Доган някъде лично да ми каже "мухльо" и ще му докажа на мига кой е мухльото между нас двамата. Да ми го каже Сокола в очите и да е на ръка дистанция. Мухльото ще види какво ще му се случи... Май 2007г., Борисов отговаря на журналистически въпрос за реплика на лидера на ДПС Ахмед Доган, че е мухльо, по време на кампанията за местните избори 7. Като малък обичах да чета "Тримата мускетари" - тази книга ни учеше какво е сила, чест, политически интриги, и книгите за индианци на Карл Май и Майн Рид. С тях се развиваше чувството за справедливост: Винаги бяхме на страната на индианците През 2009г. пред ученици в Столичната библиотека за любимите си детски книги. 8. Не познавам човек с прякор Стенли, а Стоян Сарийски беше гадже на дъщеря ми. Заварих я една вечер плачеща и го набих През 2009г. Борисов дава обяснения по скандала за строежа на втория метродиаметър в София, в който като подизпълнител участва фирмата на Сарийски Буллес строй". Според медийни публикации пък фирмата е взела кредит от банката на тогавашната спътница на Борисов Цветелина Бориславова. 9. "Ние сме като Сталинград през Втората световна война. Обградени сме от правителството, които искат да направят София гето...София не е била толкова чиста, колкото в момента. Всеки ден ходя и броя чистачките" Столичният кмет Бойко Борисов се оплаква на московския си колега Юрий Лужков от нападките на правителството на БСП по време на войната заради кризата с боклука в София в началото на 2009г. 10. "На война като на война - вие създавате кризисни щабове, ние - партизански отряди" Април 2009г., Борисов се обръща към областния управител Тодор Модев (БСП) който е председател на създадения от изпълнителната кризисен щаб заради проблемите с боклука. 11. Най-големият проблем на България е лошият човешки материал в страната. Каква е основата на населението в момента - 1 млн. цигани, 700-800 хиляди турци, 2.5 млн. пенсионери. Ей това е срещу ГЕРБ. Пенсионерите с цялата си глупост ги води носталгията. Викат си: "Едно време на Хаинбоаз какъв хубав проход направихме. Па имаше един Пешо - ехей какъв хубав беше..." Все едно, че ще се върне младостта. Никога няма да се върне младостта. Обаче това си ги води и под строй отиват да гласуват за Станишев. И вие - милион и половина, дето избегахте... Материалът, дето се явява на избори или от който можем да избираме като кадри, никак не е голям. Лесно е да се каже: "На тебе разчитаме". Ако така ще разчитаме, значи след 1 година ще се издъня и аз". Февруари 2009г. на предизборна среща с българи в Чикаго Бойко Борисов описва електоралната ситуация в България. Цитатът е от репортаж на вестник "Сега" 12. "След като в Банкя някой те покани да се биеш, отиваш и се биеш. Аз съм мъж и го чакам пред кабинета му." Март 2009г. Малко преди началото на предизборната кампания за парламентарния вот Бойко Борисов изненадващо се озовава в Министерски съвет да търси Сергей Станишев за дебат помежду им. 13. (Берлускони - бел. ред.) застана зад мен и започна с педи да ми мери гърба. Разтвори си ръцете и извика на всички в залата: "Ето това е премиер, не е като вас!" Борисов разказва шеги и закачки от среща на премиерите от Европейския съюз в Брюксел през 2009г. 14. Много съжалявам, че не слушах и майка, и класната. Защото, не че не са ми вървели езиците, ами нашите бяха много бедно семейство. Дето се вика "Кирил и Методий", празникът, 24 май, аз го свързвам с агнешка плешка. Защото само тогава у нас, понеже баща ми беше именник, Методи, майка правеше агнешко с картофи. Плешка. Не агне, плешка. Един път в годината. 2010 г. в интервю за предаването "Нека говорят" на Би Ти Ви 15. Сега ще е смешно още повече да казвам, но така, като се говори бавно, разбирам какво казват. Или най-малкото веднага ми се наострят ушите. Но за тези, които биха искали да чуя, да им кажа. Чуя ли "Congratulation, Borisov", не слушам нататък. И това го помня още, знам в МВР особено като шефовете на други служби идваха и казваха за дадена операция "Congratulation, general", знам, че нататък няма какво да слушам. 2010 г., в интервю за Би Ти Ви, за познанията си по чужди езици 16. Седя си като куче сам в Бояна и гледам футбол. 2010 г., в интервю за "Нова телевизия" обяснява какво е правил по празниците. 17. Трябва да кажа, че аз съм израснал само с хляб и картофи. Майка ми мажеше мас от прасето и поръсваше малко със захар. С едната ръка ям, с другата тичам по ливадата да ритам топка. Половината махала гони тоя с филията. В тв интервю през 2010г. за детството си 18. Една стотна от това, което е построил той за България и което е направено за тези години да направим, да достигнем икономическия ръст на тогавашната държава, би било огромен успех за всяко едно правителство. 2010 г., в телевизионно интервю, по повод аналогиите с Тодор Живков 19. Г-жа Анна-Мария Борисова я намерих и се срещнах с нея там преди Търново на един разклон. Със съпруга си беше. Поговорих с нея около половин час, горе-долу разбрах какво мисли, сиреч в една и съща посока са ни разбиранията по реформата, по съкращенията, по безкомпромисното действие, всичко В тв интервю през 2010г. обяснява как е открил новия здравен министър Анна-Мария Борисова 20. Пари да можех отнякъде да намеря, да раздам на хората...Г-н Костов е абсолютно прав като ме обвинява в ляв популизъм. Аз обичам хората и не искам да им нанасям вреди и щети...Жал ми е да посегна, с големия сатър да изрежа всичко, което в момента трябва да се изреже В същото интервю през 2010г. 21. Това да мачкаш Цветанов, е все едно с голо дупе таралеж да мачкаш Ноември 2010г., Борисов отговаря на критиките на опозицията към заместника му и вътрешен министър Цветан Цветанов 22. В петък очакваме сняг. Да не ви изненада? Отсега искам да чакате с метли и снегорини, като падне снежинка, да я хващате във въздуха! Ако прочета: "Снегът пак ги изненада", ще бъда много ядосан. Декември 2010 г., Борисов нарежда на регионалния министър Росен Плевнелиев да се подготви за лошите метеорологични условия 23. Да ви кажа има неща, които още от майка ги знам и ги правя. Например, като ти мине някой път, е по-добре да се върнеш. Който ще да е. А в понеделник не се бръсна! Така съм решил. В понеделник не се бръсна, не си режа ноктите и не давам пари. 2011 г., в интервю за вестник "Труд" 24. Във всяко сако бъркам и вадя лентички, като фокусник съм. Правим си първи копки, след това си откриваме и си имаме биография. 2011 г., при откриването на нов главен канализационен колектор в столичния квартал "Горна баня" 25. И пропяха в арестите, оттеглиха се от "Наглите", отидоха и посочиха трупове. Отиват и показват – ей тука, в тая ливада има труп, ей тука някъде го копахме. Колегата Цветанов с един багер копае и вади трупове. 2011 г., в реч на тема "Демокрацията и свободата в България: Политика на реформи на новото правителство", произнесена в Берлин 26. Вальо лъже на карти и с него не играя. Той много лъже. Той, ако има три еднакви карти от един цвят и вика: "Терца". Има седем, вале и асо и вика "Терца"! 2011 г., в интервю за вестник "Труд", Борисов обяснява защо не играе карти с близкия си приятел Валентин Златев, шеф на "Лукойл" - България 27. "За "Футболист на годината" няма да проявя скромност! С гордост ще си взема наградата. То това с футбола е като красотата на жените и потентността на мъжете – никой не си признава, че е по-слаб." 2011 г., когато беше номиниран за футболист на годината 28. Ако може една по една да си разпределяте въпросите, ще ви бъда благодарен. Моля ви се, колеги, пускайте ми ги една по една 2011г. по време на парламентарен контрол моли БСП за помощ срещу затрупващите го с въпроси Корнелия Нинова и Мая Манолова. 29. Моето семейство, откакто аз се помня – от дете до ден-днешен, картофи не е купувало. Винаги сме си ги садили, копали, гледали и не сме ходили в плод и зеленчук, за да си купим – нито майка ми, нито баща ми, нито баба ми, нито аз. И мога да ви кажа как се садят, ако не знаете? Трябва да се сложат на тъмно, за да покълнат, след това малко с мотиката се копаят, слагат се. И толкова пустеещи земи, всеки може да си насади". 2011 г., в интервю за Би Ти Ви, на въпрос за сериозния скок на цените на храните 30. Аз мечтая да си направя една магистрала от Вършец до Банкя. И ако някой някой ден седне да рече да я прави, да знае, че това вече е моята магистрала - защото аз съм си мечтал и съм го казал. 2011 г., на символична първа копка на участък от магистрала "Марица" край Димитровград 31. Как да няма работа? Примерно за овчари в момента има. Така се търси агнешко и овчо в цяла Европа, че просто... В зеленчукопроизводството. Ма той нямал работа, защото бил IT специалист... 2011 г. за младежката безработица пред студенти във Варна 32. Вече съм се променил и изкривил. Преди ми беше най-любимо да отида на мач на "Левски" на "Герена". По къси гащи и да люпя семки. Сега вече въобще не ми се ходи там. Ето това вече в мен е пречупената нормалност 2011г., в интервю за вестник "Труд" за промените у него с годините 33. Като няма петрол, ще ходиш пеша. Като няма електричество, ще запалиш свещ. Като няма храна и вода, умираш. България е прекрасен рай за нашия петрол – храните и минералните води, злато тече в реките 2011 г., Борисов обяснява защо очаква растежът в българската икономика може да дойде от производството на храни и вода 34. "От неговата заплата Цветанов(тогавашният вътрешен министър Цветан Цветанов - бел.ред.) да купи три-четири пържолки телешко, да прати на кучето и да награди водача". Януари 2012г., премиерът инструктира как да се награди следовото куче, което няколко часа по-рано е открило тялото на изчезналата Мирослава Николова от Перник. По-късно се извини с обяснението, че не е бил разбран правилно 35. На Лили Павлова съпругът й сигурно ме мрази, Лили Павлова стана като снегорин. През половин час ми обяснява: "Дай луга", "Дай пясък", "Може ли да ми помогне Цветанов?". През 2012г. разказва за работата през зимата на регионалния министър Лиляна Павлова. 36. Облечете ватенки, ще сложите калорифери. Има сняг три дни. Ще работите както всички работници работят в България... Ще ви докарам калорифери, да се топлите вие и керемидите, а ако трябва Лили Павлова чадър ще ви държи, но до края на юни трябва да приключите Премиерът Борисов инструктира през зимата на 2012г. археолозите как да работят по-бързо, защото разкопките им бавят строежа на автомагистрала "Струма". 37. Томиславе, ти имаш ли подписано нещо? Не, само деца. Това беззаконие трябва да го приключим... Наесен да конкретизираме – септември или октомври... На 14 октомври как си, Дончев? И сина ти питах и той е съгласен. Колеги, запишете на 14 октомври с Дончев ви каним на сватба. Навръх рождения си ден през 2012г. в Министерския съвет пред журналисти Борисов издава заповед на министъра по еврофондовете Томислав Дончев кога да се ожени. 38. "Нямам първа дама и не ми пречи. Има една госпожица, която ми е по-близка. Милата, само да я обявя и ще я разкостят. Когато приключа с държавната работа, ще се оженя и ще си я прибера." Личният живот на Борисов, описан в интервю за списанието Love Style през 2012г. 39. Нито една звезда не трябва да бъде изпусната. Мигар и след десет години да се взриви, ядреният синтез трябва да се контролира. Борисов след среща с ръководството на обсерваторията в Рожен 40. Как ще режа лента в църква, при Началника тук? Режа ленти навън, където аз съм началник. В църквата съм само смирен; Той вижда всичко и само някой да надигне повече глава, отколкото му е писано, веднага го наказва 2012 г., при освещаването на обновения храм "Свети Георги Победоносец" в Брезник 41. Решението ми за оставка не подлежи на промяна при никакви обстоятелства. Вчера заявих, че държавата ми е по-мила, но нямаше пролята кръв. Не полагам асфалт, за да се лее кръв по него и мирни граждани да се избиват помежду си. Днес заявявам отново, че държавата ми е по-мила и затова подавам оставка Февруари 2013 г., Борисов аргументира решението си да подаде оставка 42. От всички, които са били премиери, аз съм най-големият експерт. Бил съм главен секретар, кмет, премиер. Даже два пъти кмет... Да пускам някой, който сега да се обучава в тази работа - не Преди предсрочните избори през 2013 г. Борисов отговаря дали той ще оглави правителство на ГЕРБ 43. Казват "ГЕРБ изядоха фискалния резерв", не - изядоха го българските пенсионери. 4 млрд. от фискалния резерв заминаха в увеличенията на пенсиите. Борисов открива предизборната си кампанията в Пловдив. 44. Аз имам тен, не съм стъпвал на море, не съм стъпвал, моят тен, Бог да го прости баща ми ми го е дал. И аз исках да съм рус, бял, синеок, ама баща ми ме е направил такъв. Тука, гледам, има и подобни колеги и от Самоков. През 2013 г. Борисов отговаря на обвиненията, че докато бойкотира пленарните заседания е хванал тен на морето. 45. Едно цикламено костюмче щяло да прави селски пътища. 2013г., Борисов коментира гневно решението на кабинета "Орешарски" за спиране на големи инфраструктурни проекти и работата на регионалния министър Десислава Терзиева 46. Чух, че говорят за висок, умен, красив... И освен за мен, за друг не се сетих, но с мен не са говорили Борисов коментира в началото на 2014г. твърденията на Николай Бареков, че още един депутат от ГЕРБ ще напусне групата и ще се присъедини към ББЦ 47. ГЕРБ няма медии. Един "Фейсбук" си имам само. Борисов в интервю пред "Медиапул" през 2014г. 48. Не само в Банкя, в хижи, вкъщи, на Луната, под земята, в метрото, в банята, в тоалетната ми, не съм се срещал с Първанов. Януари 2014 г., Борисов коментира публикации в медиите, че се е срещал с предишния президент Георги Първанов в дома си в Банкя и са договаряли съвместно управление. 49. Седя си в къщата в Банкя, не мърдам, не ходя по ресторанти. Нямам много харчове. В тв интервю отговаря на зрителски въпрос как се живее с 300лв. месечно и колко са доходите му 50. Аз съм човек, който обича да прави хората щастливи, доволни, да им е удобно. Като млад обичах да се бия, да раздавам шамари, но с бой нищо не се постига. Борисов в тв интервю отговаря защо е решил да подкрепи ДПС да получи още едно място в ЦИК 51. Само да не ми вземат кафеварката за турско кафе от стаята, че те са такива айдуци. Този Мишо Миков понеже идва сутрин и махмурлукът го мъчи тежко. Виждате как се гърчи на трибуната... Май 2014 г., Борисов се възмущава, че председателят на парламента Михаил Миков му е отнел кабинета в парламента 52. Като болни прасета стоят и се гушат. Безпомощни същества, правят се, че нищо не се е случило. Шокът е много силен. 2014 г., Борисов коментира поведението на БСП след слабия резултат на левицата на евроизборите 53. Искам и се моля да останеш, Серж, и да не си отидеш. Докато си начело на БСП, спокоен съм за ГЕРБ. 2014 г., след обявяването на резултатите от евроизборите Борисов се обръща към лидера на БСП 54. Работа, работа, работа. А другото е бокс, фехтовка, шах. 2014г., на пресконференция след евроизборите отговаря защо ГЕРБ все печели, а Станишев все губи 55. Имам три кабинета готови – за самостоятелно управление, несамостоятелно, за сянка, за слънце – четири кабинета. БСП няма. Няма по-дълга скамейка от специалисти от моята. 2014г., На въпрос готов ли е с проект за кабинет

Анна Христова, Слав Оков
www.dnevnik.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар