Translate

понеделник, 30 юни 2014 г.

Делението на повикванията в ЦСМП да е с кодове-„червено”, „жълто” и „зелено"


Д-р Десислава Кателиева, председател на асоциацията на работещите в спешната
помощ, предлага в спешната помощ да бъде въведена тристепенна система, според неотложността на повикванията, подобна на действащата в Италия. В първата група с код „червено" да попадат най-спешните пациенти - тези, които нямат пулс, не могат да дишат или са в безсъзнание. Във втората с код „жълто” да са болните с проблем в сърдечно-съдовата, дихателната или централната нервна система. А в третата с код „зелено” например пациенти с висока температура от няколко дни или с по-незначителни оплаквания.

„При първите екипът ще отива веднага, вторите ще ги поема първият освободил се екип, а при болните от третата група може да се стигне до изчакване", поясни д-р Кателиева.

„До края на юни ще внесем предложението в здравното министерство за това ефективно разпределение на спешните пациенти, което ще въведе ред и правила в работата ни”, обеща тя.

Засега увеличение на санкциите за фалшиви повиквания на линейка и затягане на контрола към обажданията не се предвиждат. Съгласно Закона за националната система за спешни повиквания с единен европейски номер 112 глобата за безобиден зов за помощ е между 200 и 1000 лева. При сигнали за по-сериозни произшествия, които се окажат неверни, санкцията е от 2000 до 5000 лева. Ако в резултат на подадения неверен сигнал са мобилизирани службите за неотложно реагиране, тогава глобата е от 10 000 до 20 000 лева. Въпреки че се водят „спешни", фалшивите повиквания за линейки обикновено се разминават без санкция, освен ако в „спасителната операция" не е замесена пожарна или патрулка. По данни на експертите от Дирекция „Национална система 112" в МВР от около 17 000 обаждания на единния телефон, които се провеждат за денонощие, 58% не са за спешни случаи, а са шеги, закачки, заплахи, справки и споделяния.

Няма коментари:

Публикуване на коментар