Д-р Десислава
Кателиева, председател на асоциацията на работещите в спешната
помощ, предлага в
спешната помощ да бъде въведена тристепенна система, според неотложността на
повикванията, подобна на действащата в Италия. В първата група с код
„червено" да попадат най-спешните пациенти - тези, които нямат пулс, не
могат да дишат или са в безсъзнание. Във втората с код „жълто” да са болните с
проблем в сърдечно-съдовата, дихателната или централната нервна система. А в
третата с код „зелено” например пациенти с висока температура от няколко дни или
с по-незначителни оплаквания.
„При първите екипът ще
отива веднага, вторите ще ги поема първият освободил се екип, а при болните от
третата група може да се стигне до изчакване", поясни д-р Кателиева.
„До края на юни ще
внесем предложението в здравното министерство за това ефективно разпределение
на спешните пациенти, което ще въведе ред и правила в работата ни”, обеща тя.
Засега увеличение на
санкциите за фалшиви повиквания на линейка и затягане на контрола към
обажданията не се предвиждат. Съгласно Закона за националната система за спешни
повиквания с единен европейски номер 112 глобата за безобиден зов за помощ е
между 200 и 1000 лева. При сигнали за по-сериозни произшествия, които се окажат
неверни, санкцията е от 2000 до 5000 лева. Ако в резултат на подадения неверен
сигнал са мобилизирани службите за неотложно реагиране, тогава глобата е от 10
000 до 20 000 лева. Въпреки че се водят „спешни", фалшивите повиквания за
линейки обикновено се разминават без санкция, освен ако в „спасителната
операция" не е замесена пожарна или патрулка. По данни на експертите от
Дирекция „Национална система 112" в МВР от около 17 000 обаждания на
единния телефон, които се провеждат за денонощие, 58% не са за спешни случаи, а
са шеги, закачки, заплахи, справки и споделяния.
Няма коментари:
Публикуване на коментар