Визитка:
Красимир Стоянов е първият директор – литератор в историята
на Природо-математическа гимназия „Акад. Никола Обрешков” – Бургас.
Завършил е Великотърновския университет „Св.св. Кирил и
Методий”, специалност „Българска филология” през 1989 г. и от тогава до сега
е работил само в сферата на образованието, минал е през всички етапи на системата. Бил е учител по български
език и литература в СОУ „Константин Преславски”, после помощник директор и
директор в същото училище. По-късно е назначен за помощник директор по учебната
дейност в ПМГ „Акад. Никола Обрешков”.
Красимир Стоянов счита себе си за част от екипа на бившия
директор на гимназията – Станчо Славов и възнамерява да продължи да развива
училището в зададената от него посока.
-Господин Стоянов, според Вас, на какво се дължи непрекъснато
нарастващия рейтинг на бургаската математическа гимназия през последните
години?
ПМГ „Акад. Никола Обрешков” е най-голямата профилирана
гимназия в Бургас. Броят на учениците, които искат да учат тук, непрекъснато нараства. Ние
приемаме 4 математически, 1 информатична и 1 биологична паралелка всяка година.
Оказа се, че биологичната ни паралелка се е превърнала в хит - през миналата
година много деца, които останаха извън нея, бяха разочаровани.
Смятам, че големия интерес към нас се дължи не само на
изключително добрите ни успехи в извънкласните дейности. Мисля, че рейтингът го
повдигаме и самите ние с отношението си съм родителите, към гражданите, които
влизат в гимназията, с начина по който контактуваме. Учителят е публична
личност, ежедневно е на сцената и трябва да бъде много добър професионалист, за да се справи с
мисията си. Колективът, изграден от
добри специалисти – това е рейтингът на едно училище. А педагогическият състав
на математическата гимназия включва точно такива добри специалисти, можещи и
опитни. Той е изграждан в продължение на години от моят предшественик. От него
аз наследих добре работеща институция, организация с много силен дух като
желание за изява и развитие, колектив от
професионалисти, който умее да работи с децата, да подбира, развива и доказва
техните таланти. Възнамерявам да продължа тази традиция и да я развивам, като
търся нови перспективи.
-В каква посока виждате
перспективите за развитие?
В установяване на нови международни контакти по отношение на
извънкласните дейности – участия в олимпиади, състезания и турнири. Гимназията
има многогодишни контакти с азиатските страни, където се провеждат
най-рейтинговите математически състезания и олимпиади. Наши ученици редовно
участват в тях и бележат изключителни успехи. Поддържаме контакти и с водещи
азиатски математически школи. Подобни са отношенията ни и с руската
математическа школа, която е сред елитните в света. Сега обаче възнамеряваме да
се обърнем към Европа. Търсим контакти и партньорства в европейските страни и
тук аз виждам перспектива за бъдещо развитие. Вече сме положили известни усилия
и първите контакти са налице. В началото на ноември м.г. проведохме много
интересен квалификационен семинар с
колеги в Румъния. Там имат добра
математическа школа, миналата година
бяха домакини на изключително силна
международна олимпиада, на която нашият ученик Тодор Марков спечели
бронзов медал. Установим връзки с национален колеж в Букурещ– средно училище,
според техния формат на образователна система. Интересно се оказа за нас това,
че училището е профилирано в областта на природните науки и чуждите езици
равностойно – подобно на нашите езикови и математически гимназии, но събрани в
едно. Имахме възможност да се запознаем с начина, по който те подготвят
учениците, възнамеряваме да задълбочим връзката и да продължим да осъществяваме
обмен на идеи.
Ще продължава за нас да бъде приоритет развитието на
учениците ни не само в областта на природните науки. Това е амбиция, която сме
си поставили още през миналата учебна година и резултатите вече са налице. Ние
имаме трима ученици, класирани на
национален кръг на олимпиадата по
български език и литература, което е огромно постижение за една математическа
гимназия. Още повече, че общо класиралите се деца от Бургас са пет. Наши ученици са класирани за националните олимпиади
и по други предмети: по руски език – 2, астрономия - 5, физика - 7, по философия – 2. Очакваме резултати за
олимпиадите по история и цивилизация, география и английски език.
През тази учебна година в гимназията работят 27 групи по
националната програма „С грижа за всеки ученик”. Това са школи, които подготвят децата за
националните кръгове на олимпиадите.
Тези резултати ни правят
изключително удовлетворени и ние имаме намерение да продължим да
работим във всички посоки на познанието,
а не само в областта на математиката и природните науки. Това са целите и аз
мисля, че добре ги изпълняваме.
-Ще обявите ли и през следващата учебна
година прием за 5-ти клас, въпреки, че законът не го регламентира?
Да, ще приемаме ученици от 5-ти клас, правят го всички математически гимназии,
въпреки че този прием не е уреден в сегашния Закон за народната просвета.
Очакваме това да стане в новия Закон за училищното и предучилищното
образование, но той изключително много се бави. Проектозаконът отдавна е влязъл
в Комисията по образование в Народното събрание и аз нямам обяснение защо се
отлага приемането му.
В момента ние приемаме ученици след 4 клас единствено в
името на децата. Защото точно от 5-ти до 7-ми клас се изграждат базовите
математически умения. Това е целта ни – да подбираме надарени деца в 5 клас и
да започваме да надграждаме върху
талантите им нови умения и знания.
Приемът за следващата учебна година вече е обявен. На
заседание на педагогическия съвет сме решили да приемем 4 паралелки
в 5-ти клас, колкото и миналата учебна година. В 8-ми клас
паралелките, както и досега, ще са шест.
-От следващата учебна година ще имате и нова модерна спортна зала. Какво
още може да се желае от базата на гимназията?
Да, имаме уверението лично на кмета Димитър Николов, че новата спортна зала ще е готова до
следващата учебна година.
Общината спечели и дългосрочен проект за присъединяването на
Дома за деца „Александър Коджакафалията” към базата на гимназията. Един етаж ще
бъде предоставен за нас. Проектът за реконструкция е готов, предвижда се и
топла връзка между двете сгради. Ние сме заявили желанието си да получим 8
класни стаи, компютърен кабинет и малка учителска стая. Идеята ни е да изнесем в новата сграда малките
ученици- прогимназиалния курс.Така ще освободим повече помещения в основната
сграда, за да оборудваме специализиран кабинети в тях.
Няма коментари:
Публикуване на коментар