четвъртък, 16 ноември 2017 г.

14 000 души се включиха в кампанията за спорт и превенция на Съюза на пивоварите в България



Всеки пети българин знае, че спортът е по-добрият начин децата да пораснат, сочи изследване

Четвъртокласници и петокласници от 3 училища в Пазарджик се включиха в заключителния за тази година спортен празник, част от превантивната кампания „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“ на Съюза на пивоварите в България (СПБ). Партньори на събитието са ГД „Национална полиция” и Областната дирекция на МВР.
В инициативите под надслов „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“ за последните 10 месеца участваха 14 000 души от София, област Велико Търново, Добрич, Рибарица, Пловдив, Сливен.
Кампанията обединява деца и родители в спортни игри, обучения и консултации вече шеста поредна година. Начинанието има за цел да популяризира масовия спорт и физическото възпитание на подрастващите като платформа за универсална превенция.
И тази година в кампанията СПБ заложи на спортни прояви и състезания, съчетани с образователни интерактивни занимания и консултации за превенция. Целта е на колкото се може повече деца, родители и семейства да се предлагат безплатни възможности за физически активности и обучителни дейности като модел за здравословен начин на живот и алтернатива  на експериментирането с алкохол от подрастващите.
За всички участници СПБ осигури поощрителни и образователни награди, а за училищата и центровете по превенция - комплекти за масов спорт и пътна безопасност. Със специално внимание и подкрепа се ползват децата и младежите, останали без родителска грижа, защитените жилища, кризисните центрове.
Благодарение на партньорството на СПБ с община Велико Търново, сдружение „Св. Иван Рилски” и Областните дирекции на МВР и Пожарна безопасност 22 населени места от региона са обхванати от програмата за спорт и превенция. През летните месеци в тях ежеседмично са провеждани турнири, демонстрации за лична безопасност, обучителни игри и туристически разходки. Впечатляващото е, че участниците в тях са ентусиасти от различни възрастови групи - от 8 до 80 години.
„За разлика от други подобни социални инициативи ние нямаме известна личност за лице на кампанията, но имаме доверието, организационните умения и всеотдайното сътрудничество на уважавани неправителствени сдружения и официални институции“ коментира Ивана Радомирова – изпълнителен директор на СПБ. Тя допълни, че най-ценното, което постигат заедно организатори и участници, е, че програмата за спорт и превенция все повече се разширява, набира нови съмишленици и се утвърждава като национална кампания.
Думите й се потвърждават и от проведеното през октомври тази година национално представително изследване на агенция „Ипсос”, според което всеки пети българин знае, че спортът е по-добрият начин децата да пораснат. Постигнатите през годините резултати и все по-голямата популярност на програмата стимулират организаторите още повече да разширяват обхвата на дейностите, да привличат нови партньори и да работят с колкото се може повече деца и техните родители.  

.

Няма коментари:

Публикуване на коментар