това заявиха от Националното сдружение на частните болници на специална пресконференция.
Според
тях, всички болници се опитват под различни форми да си вземат липсващите пари
от пациентите по различни легални и нелегални начини.
Частните
болници реагираха на застрахователите, които ги обвиниха, че формират
нереалистични цени за ползване на телевизори и телефони. Това, обаче, бил един
от легалните начини, болниците да възстановяват разходите си за медицински
услуги, които се покриват от касата едва наполовина.
Д-р
Николай Болтаджиев: Това всичко, за да престане и да се регулира, трябва да се
определи, че услугата, здравната услуга има цена и да се регламентира официално
доплащане на тази цена.
Д-р
Методи Янков: Тоест да престане тази тема, която се преекспонира, че касата
плаща всичко и плаща за всеки.
И не
било редно застраховалите да искат регулация на цените в едни търговски
дружества, които работят на пазарен принцип. И вместо да се оплакват,
застрахователите би трябвало честно за информират клиентите си за техните
условия. А не да си търсят извинения да не плащат.
Д-р
Методи Янков: Всяка болница е обявила своите цени. Така че пациентът коректно
получава и съответната фактура за платените от него медицински или немедицински
дейности. Проблемът идва, когато той, пациентът с тази фактура отиде в
застрахователното дружество и те отказват да я платят.
Затова
не болниците, а фондовете трябвало предварително да уведомяват клиентите си, че
не желаят да покриват разходи за допълнителни удобства. А докато не се намери
начин да се компенсира дефицитът в здравеопазването, допълнителните здравни
фондове са невъзможни.
БНТ
Няма коментари:
Публикуване на коментар