От 13 декември действат новите правила на ЕС за етикетите, приети от Еврокомисията през 2011 г. Регламент 1169 на Европейския съюз
определя стриктно информацията, която трябва да съдържа всеки етикет и се
разпростира и върху храните без
опаковки, с които се храним в заведения или поръчваме по Интернет.
Цялата информация
за продукта, неговите съставки и срок на годност трябва да се съдържат в едно
зрително поле и с достатъчно едър и четим шрифт т.е. въвежда се минимален размер на шрифта. Изрично ще бъдат изписвани
и
алергенните съставки в тях (соя, ядки, глутен, лактоза).
Ще има конкретна информация за
“формовано месо” или “формована риба”.
Сред изискванията към новите етикети е да се посочва страната или мястото на произход на продукта - задължително изписване на произхода на прясното свинско, овче, козе и пилешко месо.
Едни и същи изисквания се въвеждат за етикетиране при пазаруване по интернет, пазаруване от разстояние и купуване на стоки в магазина. Изискванията вклчват посочване на съставката заместител при „имитациите“ на храни, ясно указване на размразените продукти и мазнините, които съдържа, въглехидрати, захари, белтъчини и сол.Новите правила принуждават също ресторантите и кафенетата да информират за 14-те различни алергени в менютата, включително ядки, глутен, лактоза, соя или мляко.
Производители и търговци няма да могат да спекулират с подвеждаща информация относно качествата на хранителния продукт. Тя ще бъде санкционирана като заблуждаваща реклама.
При установени нарушения сигнали се подават в Комисията за защита на потребители.
Сред изискванията към новите етикети е да се посочва страната или мястото на произход на продукта - задължително изписване на произхода на прясното свинско, овче, козе и пилешко месо.
Едни и същи изисквания се въвеждат за етикетиране при пазаруване по интернет, пазаруване от разстояние и купуване на стоки в магазина. Изискванията вклчват посочване на съставката заместител при „имитациите“ на храни, ясно указване на размразените продукти и мазнините, които съдържа, въглехидрати, захари, белтъчини и сол.Новите правила принуждават също ресторантите и кафенетата да информират за 14-те различни алергени в менютата, включително ядки, глутен, лактоза, соя или мляко.
Производители и търговци няма да могат да спекулират с подвеждаща информация относно качествата на хранителния продукт. Тя ще бъде санкционирана като заблуждаваща реклама.
При установени нарушения сигнали се подават в Комисията за защита на потребители.
Няма коментари:
Публикуване на коментар