В края на всяка година дигиталната агенция
Webbmedia Group публикува годишен доклад, в който очертава водещите тенденции в
света на дигиталните медии и технологиите. Тазгодишният доклад съдържа 55
тенденции, които според компанията ще окажат най-голямо въздействие върху
бизнес стратегиите, начина на работа и живот през следващата година.
На първа позиция в списъка застават
„Алгоритмите”.

От друга страна, гиганти като Facebook, Google и
Yahoo използват алгоритми, за да филтрират най-подходящото съдържание за всеки
от своите потребители въз основа на неговите интереси. Тази тенденция ще се
засилва и в бъдеще. Според Webbmedia Group през 2016 ще се появят алгоритми,
които ще филтрират новинарско съдържание не само според интересите, но и според
последни действия. Това ще даде възможност на медиите да предложат персонализирани
съдържание, какво не сме виждали досега.
Втората водеща тенденция през следващата година
ще бъде масовото навлизане на „Умни виртуални лични асистенти”.
Много големи технологични компании придобиха
такива приложения през тази година. Google купи Emu, Yahoo - Donna и разработва
InMind - по-умен конкурент на гласовия асистент на Apple – Siri. Apple
пък придоби Cue в края на 2013. Тези технологии се разрастват мащабно, ще
продължат да се развиват и еволюират и много скоро ще бъдат внедрени в продуктите
и услугите на повечето компании.
Миналия месец Amazon представи Echo – виртуален
асистент за дома, който „не живее“ в нашия смартфон. В следващата
година ще станем свидетели на напредъка и масовото навлизане на виртуални лични
асистенти в ежедневието ни. Те ще ни разбират, ще поставят нашите думи в
контекст, ще ни пазаруват, резервират хотели, насрочват срещи, общуват с
близките и приятелите ни...
Когнитивният компютинг е третата най-значима тенденция, която ще бележи следващата година. Една от
най-популярните умни машини в света - суперкомпютърът Watson на IBM, ще
еволюира през 2015 и покаже невиждани досега способности, предричат от
Webbmedia Group. Напредъкът на разработките в областта на изкуствения интелект
ще доведе до преход от изчислителни и подпомагащи производителността машини до
машини, способни да мислят, разбират и творят.

Роботите вече започват да изместват и
продавач-консултантите.
От декември 2014 хуманоидни
роботи вече обслужват клиентите на магазините за кафе на Nestle в Япония.До края на 2015 Nestle планира да „назначи” 1 000 робота Pepper за продавачи.
Pepper е първият робот в света, който може да разчита емоциите на човек, като
сканира изражението на лицето, езика на тялото, думите и интонацията му.
От Softbank възнамеряват да стартират масово предлагане на робота от
февруари 2015 на цена 1 400 евро и др .
Еconomy.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар