36 местни производители са изнесли общо 109 продукта
в магазини на Lidl в 20 държави в Европа. Страната ни се популяризира и като
кулинарна дестинация
Десислава Танева |
Продажби за над 30 млн.
лева са реализирали български производители в магазини на Lidl в Европа през
2018 г., което е 100% ръст спрямо предходната година. Благодарение на
партньорството си с Лидл България, 36 български компании изнасят продукция
извън страната, като постигнатите резултати през миналата година надвишават
сумата на продажбите, реализирани през 2016г. и 2017г., взети заедно.
Резултатите бяха
представени от главния изпълнителен директор на Лидл България Милена Драгийска
и министъра на земеделието, храните и горите Десислава Танева на събитие, съвместно
с представители на двама от българските производители, реализирали значителни
продажби в търговската мрежа на Lidl в Европа - група Симид и Смарт Органик АД.
„Приветствам всички
усилия, които правят търговските вериги и конкретно Lidl в подкрепа на
българските производители. Разговорите с тях в тази посока стартирахме през
2016г., когато започнахме да говорим какви програми да се направят. Смея да
твърдя, че няколко години по-късно, те показват много добри резултати. Надявам
се това сътрудничество да продължи, така както показват първите резултати в
този период. Бих искала да поздравя Lidl за контрола на качеството на
продуктите, които продават, защото потребителите имат нужда от качествени продукти
по всяко време. България категорично е аграрна страна. В топ 10 сме по износ на
житни култури, биопродукти и органични продукти. Страната ни се популяризира и
като кулинарна дестинация“, заяви министър Танева.
„Ако цифрите за 2018г.
са впечатляващи, то очакванията ни за 2019г. са още по-високи. До края на
септември 2019г. 36 български производители са успели да реализират продажби в
търговската мрежа на Lidl в Европа на обща стойност от почти 24 млн. лв.,
предлагайки 112 продукта на 22 пазара. Сред тях са и нови пазари като
Великобритания, Северна Ирландия и Сърбия. Тези цифри са ясното доказателство
за устойчивия успех и реалните възможности за износ и растеж, които Лидл
България предоставя на българските производители. Тези успехи са благодарение
на професионализма и иновациите на българските производители и отговорното
отношение на Lidl в това партньорство с тях“, коментира Драгийска.
Държавите, в които се
реализират най-много продажби на български стоки в търговската мрежа на Lidl
през последните 2 години, са Румъния, Германия, Гърция, Полша, Хърватия и
Сърбия. Румъния дължи високите си резултати най-вече на износа на хляб, в
Гърция се реализират значителни продажби на олио, а фаворитът в Германия са
сурови био барчета, които са и първият български продукт с касово позициониране
в над 3200 магазина на Lidl в Германия. Веригата осъществява износ и за
Финландия, Чехия, Унгария, Литва и т. н. Освен олио, ориз, хляб, плодове и
зеленчуци се изнася още замразени продукти, захарни изделия, месо и др.
“Работим с Lidl от 2010г., когато започнахме с 14 артикула, а днес вече сме с 40. Съвместното ни
партньорство поставя пред нас безкомпромисни изисквания за качество на
произвежданите продукти, както и постигане на най-високи сертификационни нива.
Това ни помага самите ние да ставаме по-добри, непрекъснато да се развиваме, да
работим в посока на продуктови иновации като чисти рецепти, например, нови
вкусове и продукти. Тези възможности ни правят по-конкурентоспособни както на
българския, така и на международните пазари“, заяви Поли Димова, директор
„Продажби“ на група Симид.
![]() |
Милена Драгийска |
„Развиващите се отношения
между Смарт Органик и Lidl ни дават възможността да презентираме наши продукти
във все повече европейски държави. Това сътрудничество налага високи изисквания
към качеството на продуктите, готовност за големи заявки и тяхното гъвкаво и навременно
изпълнение, осигурява ни добро натоварване на мощностите и увеличаване
ефективността на производството. Вследствие на това партньорство създадохме нов
цех за производство – инвестиция, която е важна за нас и за целия ни бизнес“,
сподели Яни Драгов, изп. директор на Смарт Органик.
Няма коментари:
Публикуване на коментар