Translate

неделя, 10 ноември 2019 г.

30 млн. лв. износ, реализиран през 2018г. от български производители в партньорство с Лидл България


36 местни производители са изнесли общо 109 продукта в магазини на Lidl в 20 държави в Европа. Страната ни се популяризира и като кулинарна дестинация

Десислава Танева
Продажби за над 30 млн. лева са реализирали български производители в магазини на Lidl в Европа през 2018 г., което е 100% ръст спрямо предходната година. Благодарение на партньорството си с Лидл България, 36 български компании изнасят продукция извън страната, като постигнатите резултати през миналата година надвишават сумата на продажбите, реализирани през 2016г. и 2017г., взети заедно.
Резултатите бяха представени от главния изпълнителен директор на Лидл България Милена Драгийска и министъра на земеделието, храните и горите Десислава Танева на събитие, съвместно с представители на двама от българските производители, реализирали значителни продажби в търговската мрежа на Lidl в Европа - група Симид и Смарт Органик АД.
„Приветствам всички усилия, които правят търговските вериги и конкретно Lidl в подкрепа на българските производители. Разговорите с тях в тази посока стартирахме през 2016г., когато започнахме да говорим какви програми да се направят. Смея да твърдя, че няколко години по-късно, те показват много добри резултати. Надявам се това сътрудничество да продължи, така както показват първите резултати в този период. Бих искала да поздравя Lidl за контрола на качеството на продуктите, които продават, защото потребителите имат нужда от качествени продукти по всяко време. България категорично е аграрна страна. В топ 10 сме по износ на житни култури, биопродукти и органични продукти. Страната ни се популяризира и като кулинарна дестинация“, заяви министър Танева.
„Ако цифрите за 2018г. са впечатляващи, то очакванията ни за 2019г. са още по-високи. До края на септември 2019г. 36 български производители са успели да реализират продажби в търговската мрежа на Lidl в Европа на обща стойност от почти 24 млн. лв., предлагайки 112 продукта на 22 пазара. Сред тях са и нови пазари като Великобритания, Северна Ирландия и Сърбия. Тези цифри са ясното доказателство за устойчивия успех и реалните възможности за износ и растеж, които Лидл България предоставя на българските производители. Тези успехи са благодарение на професионализма и иновациите на българските производители и отговорното отношение на Lidl в това партньорство с тях“, коментира Драгийска.
Държавите, в които се реализират най-много продажби на български стоки в търговската мрежа на Lidl през последните 2 години, са Румъния, Германия, Гърция, Полша, Хърватия и Сърбия. Румъния дължи високите си резултати най-вече на износа на хляб, в Гърция се реализират значителни продажби на олио, а фаворитът в Германия са сурови био барчета, които са и първият български продукт с касово позициониране в над 3200 магазина на Lidl в Германия. Веригата осъществява износ и за Финландия, Чехия, Унгария, Литва и т. н. Освен олио, ориз, хляб, плодове и зеленчуци се изнася още замразени продукти, захарни изделия, месо и др.
“Работим с Lidl от 2010г., когато започнахме с 14 артикула, а днес вече сме с 40. Съвместното ни партньорство поставя пред нас безкомпромисни изисквания за качество на произвежданите продукти, както и постигане на най-високи сертификационни нива. Това ни помага самите ние да ставаме по-добри, непрекъснато да се развиваме, да работим в посока на продуктови иновации като чисти рецепти, например, нови вкусове и продукти. Тези възможности ни правят по-конкурентоспособни както на българския, така и на международните пазари“, заяви Поли Димова, директор „Продажби“ на група Симид.
Милена Драгийска
„Развиващите се отношения между Смарт Органик и Lidl ни дават възможността да презентираме наши продукти във все повече европейски държави. Това сътрудничество налага високи изисквания към качеството на продуктите, готовност за големи заявки и тяхното гъвкаво и навременно изпълнение, осигурява ни добро натоварване на мощностите и увеличаване ефективността на производството. Вследствие на това партньорство създадохме нов цех за производство – инвестиция, която е важна за нас и за целия ни бизнес“, сподели Яни Драгов, изп. директор на Смарт Органик.


Няма коментари:

Публикуване на коментар