Translate

петък, 20 април 2012 г.

Fine Line -кауза за оздравяване на обществото в България


Стартира дългосрочна кампания за здравословен начин на живот

Fine Line  е нова  българска компания, чиято цел е да популяризира у нас здравословно-правилно и балансирано хранене и здравословния начин на живот т. нар.хелтиливинг .Тя интегрира различни подходи за постигане на това, чрез серия от услуги и програми. Освен здравословна сготвена гурме храна (принципът на  хранене е  по-често, с по-малко количество, с по-добро качество храна 5 пъти дневно, с цел засилване на метаболизма), компанията предлага още консултации в различни области на здравето и лайфстайла


Компанията Fine Line ползва най-добрите експерти в областта на здравето и лайфстайла като доц.Румен Бостанджиев, сексолог и психотерапевт, д -р Стефка Стефанова, педиатър, д-р Райна Стоянова, гл. диетолог и експерт по хранене, д-р Силвия Паскалева, експерт в областта на физиотерапията и рехабилитацията, проф. Любомир Стойков, консултант в областта на публичните комуникации и лайфстайл и др., за да промени вредните нагласи и навици на българина още и с  подходящи физически натоварвания и грижи за тялото и духа. А в областта на превенцията и профилактиката физиотерапията тук  прилагана е незаменима.
Fine Line разполага  също така и с онлайн консултанти извън страната, Галина Толкингтън от САЩ и  Елисавета Шидерска от Испания,.за да могат всички да бъдат запознати с тенденциите в храненето и спорта от САЩ и Европа.Процесът по привличане на специалисти от различните области е отворен, тъй като идеята е всички, които са експерти в областта си, имат холистичен подход и искат да участват в кампанията по популяризиране на здравословния начин на живот в България, да се присъединят.
Здравословният и пълноценен начин на живот е въпрос на личен избор и съвсем не е труден,а може да бъде лесен, удобен и приятен , увери Гергана Вълова, управляващ директор на Fine line.
По думите и  в компанията изповядват философията „Здрав дух в здраво тяло.” и вярват, че красотата е съчетание от двете.Тя продължи, че Fine Line не налага лишения или ограничения, напротив всичко е позволено, но с мярка. Защото искаме да покажем къде е границата и да улесним хората в България, които са подложени на перманентен стрес, ноай-вече в последните години, поясни Вълова.
Първият официален посланик на Fine Line кампанията е Богдана Трифонова, не само защото е привърженик на каузата, но и заради самата себе си, водеща на сутрешния блок на БГ Радио „Стартер“, позната още и от телевизионния ефир в предишния сезон на „Часът на мама“ по BTV. 
Резултатите от различни социологически проучвания у нас показват: българинът не  умее да се храни здравословно, не се движи достатъчно, не спортува, не ходи на психолог, не посещава културни събития и има доста изкривена представа за диетата като понятие. По малко от 10% от населението не само, че не спортува, но не се движи пеша. Под 7% пък са тези, които спортуват у дома. 
У нас с нормален BMI, във възрастовата група 15-69 год., е около 50% от населението .
27 % са с наднормено тегло, което ни нарежда на едно от първите места в света, а по 9% са със затлъстяване и с поднормено тегло.Мъжете с наднормено тегло са повече от жените, 32% срещу 21%, но при поднорменото тегло жените ги превишават, а именно мъжете са 3%, а жените-15%.
Това означава, че жените възприемат диетата като глад, което води от своя страна до сериозни здравословни проблеми.
По отношение на теглото, близо 30% от градското население на възраст от 15 до 69 години се чувства с тегло над нормата, което означава, че останалите просто не осъзнават проблемът. Българите, с по-висок социален статус като образование, доходи, интереси и  висок стандарт на живот, са с 10% повече от останалите, които реално се грижат повече за себе си, включително като превенция на здравето и които отговарят на въпроса, че се чувстват с наднормено тегло. Казано с други думи 40% от хората с по-висок социален статус отговарят положително на този въпрос срещу 29% от градското население. 
Данните от проучвания, за последните пет години, сочат, че  главоболието се е увеличило с над 25%, настинките с 13%, безсънието, високото кръвно налягане, холестеролът също са се нараснали. Нивото на сърдечносъдовите заболявания също е увеличено на 20%.
Представителната извадка за градско население на възраст от 15 до 69 години, с нисък , среден и  висок статус показва, че на въпроса „С какво предпочитате да се храните и какво купувате най-често?“, при хората с висок статус над 60% търсят органични продукти и здравословните храни, което показва по-голяма познаваемост и осъзната нужда от такива продукти. А при първите две групи  между 45% и 54% търсят икономичните, органични продукти и нискокалорични храни, а едва 20% знаят какво е Феър Трейд.
По отношение на съставките в храните, които населението трябва да избягва, данни показват сравнително ниско ниво на познаване на опасните съставки - под 30%. Най-високи са процентите при избягване на изкуствените оцветители и добавки, а най-нисък е процента на избягване на карбохидратите. 
Повече за новата и единствена по рода си компания и кампания за здравословно хранене и начин на живот-Fine Line може да намерите в сайта -www.fineline.bg


Няма коментари:

Публикуване на коментар