Българите са готови да отделят 56% от месечната си
заплата за лятна почивка – сочи 10-тото издание на международното изследване на
потребителите на Фератум Груп
Над 22 000
домакинства участваха в двугодишното проучване на Фератум Груп*, което изследва
поведението на потребителите през лятото в 17 страни, на възраст от 18 до над
61 години. Средният нетен доход на участващите домакинства варира между
827–3934 евро. Според резултатите, респондентите от България ще похарчат
най-много пари за пътувания в страната /17%/, летни занимания /16%/ и не малка
част от тях за обзавеждане за дома и вилата - 14%. Международното
проучване за потребителски навици Летен барометър – 2019 нарежда Мексико
на първо място по прогнозни разходи за лятна почивка, следвани от България /56%/,
Испания /51%/ и Латвия /43%/. Най-ниски разходи в тази категория имат Финландия
/28%/ и Дания /26%/, следвани от Бразилия /13%/ и Румъния /12%/.
Пътуването в страната е с
най-висока разходна активност това лято, какъвто беше случаят и през 2018 г,
като Германия /65%/, Дания /61%/ и от Холандия /57%/ са страните, които са
планирали да отделят по-голямата част от своя летен бюджет за пътуване, а пътуването
в чужбина се нарежда едва на 8-о място в списъка за разходите на респондентите.
Участниците от Канада /54%/ са най-склонни да похарчат повече от 100 евро за
нощувка в хотел, докато Германия /73%/, България /45%/ и Румъния /37%/ са
по-отворени към възможности като Airbnb за тяхното пътуване.
Над 60% от анкетираните
предпочитат да плащат с карта. 85% от участвалите в проучването в Швеция, Дания
и Норвегия, ще изберат плащане с карта пред плащане с пари в брой. Тази
тенденция обаче не се ограничава само до Скандинавските страни. Повече от 60%
от участниците в проучването посочват, че предпочитат плащането с карта пред
плащането с пари в брой това лято, в сравнение с малко над 50% през 2018
година.
Домакинствата, използващи
мобилни банкови услуги също са нарастнали: над 80% от анкетираните от Швеция,
Холандия, Канада, Великобритания, Полша и Бразилия заявяват, че през този
период ще използват мобилно банкиране. Изследването показва, че все повече
пазари използват мобилно банкиране.
Някои страни са се
променили драстично в сравнение с предишни години. Норвегия заемаше
една от първите позиции с
най-голям размер на похарчени пари /от разполагаемия доход на домакинствата/
68%, измерен през 2018г, а през 2019 Норвегия заема 10-то място, като
само 36% от доходите на домакинствата са използвани за лятната ваканция през
2019 година.
Румъния е изостанала с единадесет позиции, като се е придвижила от 6-то място към последното в класацията. Румънските респонденти са били готови да похарчат 58% от разполагаемия си доход през 2018 г., но този процент е спаднал до едва 12% през 2019 г.
Румъния е изостанала с единадесет позиции, като се е придвижила от 6-то място към последното в класацията. Румънските респонденти са били готови да похарчат 58% от разполагаемия си доход през 2018 г., но този процент е спаднал до едва 12% през 2019 г.
--------
*Фератум
Груп е международен доставчик на мобилно банкиране и цифрови потребителски и
малки бизнес кредити, разпространявани и управлявани от мобилни устройства.
Основана през 2005 г. и със седалище в Хелзинки, Финландия, Фератум се
разраства бързо в 25 страни в Европа, Африка, Южна и Северна Америка и
Азиатско-Тихоокеанския регион.
Няма коментари:
Публикуване на коментар