Отлични резултати в информирането на потребителите
отчитат пивоварите в България
Етикетите на 60 % от
бирата в страните от евросъюза съдържат информация за калориите, а 85% от
пивото на стария континент вече е с данни за съставките, съобщиха Пивоварите на
Европа. Те обявиха, че до 2022 г. данните за съставките и енергийната стойност
ще са на етикетите на всички бирени бутилки и кенове.
През септември т. г. влиза
в сила меморандум за разбирателство с ЕК, с който този ангажимент на
европейската бирена организация публично се официализира.
Към меморандума,
подкрепен от пивоварите, могат да се присъединят всички компании и асоциации от
сектора на алкохолните напитки, които напълно подкрепят документа и включената
в него инициатива на етикетите на напитките да се изписва информация както за съставките,
така и за енергийната стойност.
Според приключен преди
дни общоевропейски мониторинг за доброволното етикетиране на бирените опаковки,
пивоварите в България за пореден път отчитат отлични резултати. Всички производители
на бира, членове на Съюза на пивоварите у нас /СПБ/, предоставят на бутилките,
кеновете и кеговете си списък на съставките и енергийната стойност. Което ще
рече, че над 98% от произвежданото в страната пиво и над 95% от
дистрибутираните бири вече имат върху етикетите си изискуемата информация. Така
върху приблизително 750 милиона бирени опаковки, консуматорите имат разбираеми,
сравними и точни данни за хранителната стойност на различните марки. При
светлите бири тип пилзнер, които традиционно са с над 90% пазарен дял, средната
стойност на калориите е около 43 kcal на 100 милилитра, безалкохолните – 23 калории, а тъмните – около 58 - 60 kcal, коментират от СПБ.
Ангажиментът на
производителите на бира е свързан и с изпълнението на исканията и очакванията на
европейските потребители, показва изследване на Пивоварите на Европа. Според
резултатите от представително за ЕС проучване на международната агенция GfK, проведено в 9 европейски страни, над 86% от
респондентите смятат, че консуматорите трябва да имат достъп до една и съща
хранителна информация на 100мл. за алкохолни напитки, каквито понастоящем получават за всеки друг
хранителен продукт. 74% от потребителите в ЕС считат, че етикетите на
алкохолните напитки трябва да имат списък на съставките, 71% - информация за
енергийната стойност, а 71% - пълен списък на хранителната информация.
Интересът на
потребителите към тези три вида информация е по-висок сред умерените
консуматори, отколкото сред тези, които употребяват алкохол в по-големи
количества.
В този дух са и
коментарите на еврокомисарят по въпросите на здравеопазването и безопасността
на храните Витянис Андрюкайтис, който поздрави пивоварите за ангажимента им да
осигуряват пълния списък със съставки и енергийна стойност на 100мл. върху
етикетите на всички предварително опаковани бири.
-Европейските регулации
залагат правилата, които трябва да бъдат следвани, и аз съм удовлетворен, че
пивоварите изпълняват тези високи стандарти. Това е в интерес на общественото
здраве и на потребителите, подчертава той.
Темата за информирането
на потребителите бе широко обсъдена и на приключилия тридневен Форум на Пивоварите
на Европа, състоял се в Атверпен, Белгия. В събитията участваха над 1000
представители на пивоварния бранш в света.
72 лектори от 21 страни
коментираха водещите теми от дневния ред на бирената индустрия – от
възможностите за растеж и промяна, според потребителските предпочитания - до
техническите постижения в пивопроизводството.
EВС споделя опита на
най-добрите изследователски компании и майстори на бирата, като представя
разработването на световни методи за съвременен контрол на качеството на
бирата, нейното производство и суровини.
Няма коментари:
Публикуване на коментар